MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
05
ΙΟΥΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ODEON ESCAPE ODEON ESCAPE - 8 STUDIO NEW STAR ART CINEMA TOWN CINEMAS VILLAGE 5 CINEMAS PAGRATI VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL VILLAGE CINEMAS ATHENS METRO MALL ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ VILLAGE SHOPPING AND MORE ΑΒΑΝΑ ΑΘΗΝΑ ΑΘΗΝΑΙΑ ΑΙΓΛΗ ΑΙΓΛΗ 3 ΑΙΓΛΗ CINEMA ΑΚΤΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΑΛΙΚΗ DIGITAL ΑΛΟΜΑ ΑΛΣΟΣ ΑΜΑΡΥΛΛΙΣ-Garden Cinema Digital ΑΜΙΚΟ ΑΜΥΝΤΑΣ ΑΝΕΣΙΣ ΑΝΟΙΞΙΣ ΑΡΙΑΝ ΑΡΚΑΔΙΑ ΑΡΤΕΜΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ 3D digital Αττικόν Άλσος ΒΑΡΚΙΖΑ ΒΑΡΚΙΖΑ - 3 ΒΟΞ ΔΕΞΑΜΕΝΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΣΙΝΕ ΔΑΦΝΗ ΔΙΑΝΑ ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΕΚΡΑΝ ΖΕΦΥΡΟΣ ΗΛΕΚΤΡΑ ΘΗΣΕΙΟΝ ΚΑΡΜΕΝ ΚΗΠΟΣ ΛΑΟΥΡΑ EUROPA CINEMAS DIGITAL ΛΑΪΣ ΛΙΛΑ DIGITAL CINEMA ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ Cinema ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ Filmcenter ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ DIGITAL ΝΕΑ ΜΑΣΚΩΤ ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΑ ΡΙΑ ΡΙΒΙΕΡΑ ΣΙΝΕ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΙΣ ΣΙΝΕ ΓΑΛΑΤΣΙ ΣΙΝΕ ΠΑΡΙ ΣΙΝΕ ΦΛΟΙΣΒΟΣ PEUGEOT ΣΙΝΕ ΨΥΧΙΚΟ ΣΤΕΛΛΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D Digital ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D Digital ΤΡΙΑΝΟΝ Filmcenter ΦΙΛΟΘΕΗ ΦΛΕΡΥ ΧΛΟΗ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
8 ½
28 χρόνια μετά
Anora
Ballerina
Chungking Express
Cure
Dark City
Destination: Albania
Dirty Dancing
F1: Η ταινία
Jurassic World: Αναγέννηση
Karate Kid: Θρύλοι
La La Land
M3GAN 2.0
Peramo
Take a Trip
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
Έκλειψη
Έλιο (μεταγλωττισμένη)
Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αποστροφή
Αργός θάνατος
Ασπρο πάτο
Αυτό που ζητάμε από ένα αγαλμα είναι να μην κινείται
Βασιλιάς για μια νύχτα
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Βιριδιάνα
Βλέπω τον θάνατο σου 6: Δεσμοί αίματος
Δεν είμαι εγώ
Διπλή ταυτότητα
Είναι ένας τρελλός… τρελλός… τρελλός κόσμος
Εμείς: Μια ταινία για τον Bloody Hawk
Εξωδιαστημικά παιδιά
Επικίνδυνη Αποστολή: Η έσχατη τιμωρία
Εφιάλτης
Ζωντανή μετάδοση
Ζωντανες αναμνήσεις
Η Αιώνια Λιακάδα ενός Καθαρού Μυαλού
Η Τζέιν Όστεν με κατέστρεψε
Η άγνωστος
Η δίκη ενός σκύλου
Η ιεροτελεστία
Η νύχτα των Σαλτιμπάγκων
Η ορχήστρα του αδερφού μου
Η πισίνα
Θεώρημα
Καζαμπλάνκα
Και ο Θεός έπλασε τη μητέρα
Καμία άλλη γη
Καμία συμπάθεια για τον διάβολο
Κιούκα πριν το τέλος του καλοκαιριού
Κονκλάβιο
Κορίτσια στον ήλιο
Λίλο & Στιτς (μεταγλωττισμένη)
Μάτια ερμητικά κλειστά
Μίστερ Κλάιν
Μαθήματα Αμερικανικής ιστορίας
Ματαντόρ
Μια ταινία Minecraft (μεταγλωττισμένη)
Μικρά πράγματα σαν κι αυτά
Μιράι, η μικρή μου αδελφή (μεταγλωττισμένη)
Νέα Υόρκη, έτος 2022 μ.Χ.
Νοσφεράτου
Νυχτερινός εκφωνητής
Νύχτα Αγωνίας
Ο Μοϊκανός
Ο Σιμών της ερήμου
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο δολοφόνος έρχεται κάθε βράδυ
Οδός Μαλχόλαντ
Ο θάνατος της Μπελ
Οι άγριες μέρες μας
Ο μεγάλος δραπέτης
Ο μύθος του Μαρακούντα (μεταγλωττισμένη)
Ο ταχυδρόμος χτυπάει πάντα δυο φορές
Ο φόβος τρώει τα σωθικά
Ο ψυχίατρος μου τρελάθηκε
Πάρτι χωρισμού
Παράσιτα
Πειθαρχική μεραρχία “999”
Πώς να εκπαιδεύσετε τον δράκο σας (μεταγλωττισμένη)
Πώς να εκπαιδεύσετε τον δράκο σας (με υπότιτλους)
Ρώμη, ανοχύρωτη πόλη
Σεάνς σ’ένα βροχερό απόγευμα
Σε αργή κίνηση
Σημείο βρασμού
Σκιές στο σκοτάδι
Σκοτώνουν τ’άλογα όταν γεράσουν
Σμιλεμένες ψυχές
Στην παγίδα του νόμου
Σχεδόν διάσημοι
Το 47
Το Πάρτι
Το Φοινικικό σχέδιο
Το κουρδιστό πορτοκάλι
Το μίσος
Το μονοπάτι του αλατιού
Το μυστικό των Ινκας
Το παιδί και το δελφίνι
Τρεις ακλόνητοι κανόνες
Υπάρχω
Υπέροχες μέρες
Βιογραφική

Ο Λύκος της Wall Street

Βασισμένη σε πραγματικά γεγονότα, η νέα ταινία του Μάρτιν Σκορσέζε ακολουθεί την εξωπραγματική άνοδο, τη γεμάτη απολαύσεις ζωή, αλλά και την πτώση του Τζόρνταν Μπέλφορντ, του χρηματιστή από τη Νέα Υόρκη, που έκανε μια περιουσία εξαπατώντας επενδυτές. Με μια παράλογη περιουσία στα χέρια του, από πολύ νεαρή ηλικία, τη διοχέτευσε όλη σε μια ατελείωτη σειρά από αφροδισιακά: γυναίκες, κοκαΐνη, αυτοκίνητα, σε μια ζωή χωρίς όρια. Το “καλό” όμως δεν κρατάει για πάντα.

stars-emptystars-emptystars-emptystars-emptystars-empty
Μαρίνα Πυλαρινού

«Το όνομά μου είναι Τζόρνταν Μπέλφορντ. Όταν έκλεισα τα 26, έβγαζα 49 εκατομμύρια δολλάρια, που με τσάντιζε πραγματικά, γιατί ήταν κάτι λιγότερο από 1 εκατομμύριο δολλάρια την εβδομάδα».

«Στα τέλη της δεκαετίας του ’80 και στις αρχές του ’90, η Γουόλ Στριτ, ήταν τρομερά ανεξέλγκτη, σχεδόν Άγρια Δύση», δηλώνει ο Λεονάρντο ΝτιΚάπριο , πρωταγωνιστής και συμπαραγωγός στην ταινία. «Ο Τζόρνταν Μπέλφορντ, ήταν ένας μεταξύ πολλών που το εκμεταλλεύτηκε κι έκανε γιγαντιαία περιουσία. Για μένα, η ιστορία του ενσωματώνει τη συγκεκριμένη εποχή που τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα λειτουργούσαν τόσο στραβά».

ΤΟ TRAINSPOTTING ΤΩΝ ΠΛΟΥΣΙΩΝ

«Αυτή η ιστορία, ήταν σαν ένας μοντέρνος Καλλιγούλας για μένα», συνεχίζει ο ΝτιΚάπριο Η αλήθεια είναι πως η ζωή των όχι και τόσο νόμιμων “μάγων”  της Wall Street, όπως περιγράφεται στην ταινία, θυμίζει αρκετά ρωμαϊκά όργια. Άλλωστε, η Wall Street είναι μια σύγχρονη οικονομική αυτοκρατορία, η οποιία διαχειρίζεται οικονομικούς πόρους αδιανόητους για οποιαδήποτε άλλη ιστορική περίοδο. Οι διαχειριστές των χρημάτων αυτών είχαν τα μέσα και τη διάθεση να ξοδεύουν τον ελεύθερο χρόνο τους σε εξωφρενικά γλέντια με πόρνες και στην κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων ναρκωτικών ουσιών- τους βοηθούσε να αποδίδουν καλύτερα, ισχυρίζονται, για να διασκεδάσουν την πραγματικότητα, ότι δηλαδή ήταν εθισμένοι σε αυτά. 

Επίσης, ο Σκορσέζε, μην έχοντας ειδεχθή εγκλήματα να καταγράψει (όπως στις ταινίες που τον έκαναν διάσημο) – τα οικονομικά εγκλήματα του χρηματιστηρίου, δεν είναι τόσο γλαφειρά για το σινεμά- έδωσε μεγάλο μέρος της ταινίας στο πολυτελές και επιφανειακό lifestyle, γυμνό και σεξ. Ωραίες γυναίκες, ως επί το πλείστον γυμνές, υπερπολυτελή αυτοκίνητα της εποχής, φεράρι σαν αυτή του Σόνι Κρόκετ στο Miami Vice, και μια Λαμποργκίνι, επίσης της ίδιας περιόδου, κότερα, ελικόπτερα, τεράστιες επαύλεις.

Το έργο αρχικά είναι ιδιαίτερα διασκεδαστικό. Όμως, από κάποιο σημείο και μετά γίνεται επαναλαμβανόμενο κι η υπερβολή των διασκεδάσεων κουράζει. Είναι υπερβολικά εστιασμένο στο σεξ και τα ναρκωτικά και το πολυτελές lifestyle, με τον Σκορσέζε να δίνει μεγαλύτερη έμφαση στο πώς θα κάνει πιο προκλητικό και πιασάρικο το έργο του, παρά στην ουσία. Μοιάζει να προσπαθεί να βάλει δύο καρπούζια στην ίδια μασχάλη: να γίνει το Trainspotting των πλουσίων (sex, drugs και πολύ χρήμα στη θέση του rock n roll) και από την άλλη να δημιουργήσει μια ανθρώπινη ιστορία εντυπωσιακής ανόδου και απότομης πτώσης, που να καταγγέλει όμως και τις λαμογιές μερίδας της Wall Street. Η συνταγή μοιάζει να μη δένει απόλυτα.

Πάντως, είναι στα συν του έργου ότι ο θεατής νιώθει αποστροφή για τους πρωταγωνιστές.

Ο ΚΑΛΟΣ Ο ΜΠΑΤΣΟΣ ΚΑΙ Ο “ΚΑΚΟΣ Ο ΛΥΚΟΣ”

Οι μεθοδεύσεις με τις οποίες αυτοί οι άνθρωποι χειραγωγούσαν την αγορά, καταγράφονται, αλλά στα “πεταχτά”. Επίσης, ο πρωταγωνιστής και η “γραφική” ομάδα γύρω του (κάτι λαϊκοί τύποι, λαμόγια της πιάτσας, σχεδόν αγράμματοι, αλλά αδίστακτοι) παρουσιάζονται σαν μια ειδική (μοναδική) περίπτωση. Είναι ο τρόπος που επιλέγει συνήθως το Hollywood, για να προβάλει μια ιστορία. Απουσιάζουν οι γέφυρες δηλαδή με τον περίγυρο- για παράδειγμα, δεν βλέπουμε τι έκαναν κι οι ανταγωνιστές τους και πώς αντιδρούσαν στις μεθοδεύσεις αυτής της χρηματιστηριακής Λυκο-συμμορίας. 

Επί της ουσίας πρόκειται για μια συνηθισμένη κινηματογραφική μάχη ανάμεσα στον “καλό” αστυνομικό του FBI και τον κακό το “Λύκο” της Wall Street. Το έργο γίνεται και λίγο ηθικοπλαστικό στο φινάλε του, καθώς αυτός που κέρδισε γρήγορα και με παράνομο τρόπο, έχει μεγάλες περιπέτειες με τις αρχές και βλέπει τη ζωή του να κλειδωνίζεται. Αλλά δεν παύει να μαγνητίζεται και το ίδιο από τη γοητεία του εύκολου πλουτισμού και του επιφανειακού life style, τα οποία, υποτίθεται, κατακεραυνώνει. Εύκολες απαντήσεις, όμως, δεν υπάρχουν σε τίποτα. Η ταινία κινείται και στην περιοχή του γκρίζου. Ο αδιάφθορος αστυνομικός, που κυνηγάει χωρίς έλεος τα “λαμόγια” της Wall Street, φαίνεται ότι νιώθει κι έναν φθόνο για τον λαμπερό τρόπο ζωής τους. Ανθρώπινο είναι. Όλοι, κατά βάθος, μαγνητίζονται από την ιδέα του πλούτου και της πλασματικής πληρότητας, που γεννάει. 

Η σκηνοθεσία, πέρα από την δύσκολη ισορροπία ανάμεσα στην ηθικολογία και το όργιο, που προσπαθεί να κρατήσει, επιχειρεί και κάποιες καινοτομίες σε σχέση με την αφήγηση (voice over). Έτσι, ο αφηγητής (ΝτιΚάπριο) δεν αρκείται στο voice over (φωνή), αλλά πολλές φορές μιλάει μπροστά στην κάμερα, όντας ο αφηγητής και όχι ο πρωταγωνιστής. Ένα τρικ που το κάνουν συχνά στο θέατρο, αλλά σπάνια το βλέπεις στο σινεμά. Επίσης, συχνά ακους τη σκέψη των πρωταγωνιστών να κάνει διάλογο, κάτι, όμως, που χρησιμοποιείται για καλαμπούρι, παρά κάνει διείσδυση στον ψυχισμό των ηρώων.

Ως προς τις ερμηνείες, κινούνται σε καλά επίπεδα συνολικά. Αξιοπρεπής είναι η ερμηνεία του ΝτιΚάπριο, μόνιμου πια συνεργάτη του Σκορσέζε. Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα είναι η παρουσία του Ζαν Ντιζαρντέν (The Artist) στον ρόλο του Ελβετού τραπεζίτη. Ο καλύτερος κατά τη γνώμη μου ήταν ο Μάθιου ΜακΚόναχι (αυτός που μυεί τον “πρωτάρη” ΝτιΚάπριο στα κόλπα και κυρίως στη λογική του αμερικανικού χρηματιστηρίου). Δίνει μια σπουδαία ερμηνεία. Αλλά παίζει για πολύ μικρό διάστημα στην ταινία, οπότε δεν διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στο έργο.

Γενικά, η ταινία του Σκορσέζε δεν είναι από τις καλύτερες του, ούτε όμως κι από τις χειρότερες του. Έχει ενδιαφέρον, γεννά ηθικά ερωτήματα,  μαγνητίζει το βλέμμα με το προκλητικό στοιχείο (σεξ και ναρκωτικά), το χιούμορ και τις αποκαλύψεις. Από κάποιο σημείο και μετά, αυτή η υπερβολή κουράζει και μοιάζει να χάνει λίγο το στόχο της. Πάντως, προς το φινάλε βρίσκει τις ισορροπίες της. 

Γιώργος Σμυρνής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: The wolf of Wall Street
Σκηνοθεσία: Μάρτιν Σκορσέζε
Σενάριο: Τέρενς Γουίντερ (από το βιβλίο του Τζόρνταν Μπέλφορτ)

Παίζουν: Λεονάρντο ντι Κάπριο, Μάθιου ΜακΚόναχι, Τζον Φαβρό, Τζόνα Χιλ, Ζαν Ντιζαρντέν

Χώρα: Η.Π.Α.
Έτος: 2013

Rating: 3,5
Περισσότερα από CINEMA