MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
08
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
1ο Διεθνές Φεστιβάλ Βίγκαν Κινηματογράφου VegArtAct 2025
66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
A State of Passion
Black Dog
Bullet Train
Café 404
Chainsaw Man-Η ταινία: Reze Arc (με υπότιτλους)
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Depeche Mode: M
Dracula
F1: Η ταινία
Flow
Good Boy
Harvest
Interstellar
Jurassic World: Αναγέννηση
Ne Zha 2 (μεταγλωττισμένη)
Noi
Nouvelle Vague
Poor Things
Springsteen: Deliver Me from Nowhere
Super Paradise
The Batman
The Fantastic Four: Πρώτα βήματα
The Rocky Horror Picture Show
The Seafarers
The Shape of Night
The Smashing Machine: Η καρδιά ενός μαχητή
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
The Toxic Avenger
Tron: Ares
Vampyr
Weapons
Έκλειψη
Έλιο (μεταγλωττισμένη)
Ένα ήσυχο μέρος: Ημέρα πρώτη
Ένα απλό ατύχημα
Έρωτας στη Βαρκελώνη
Όταν έρθει το φθινόπωρο
Αναφορά στον Ιωάννη Καποδίστρια
Αργός θάνατος
Αχινός
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Δεσμώτες
Επιχείρηση Καμπούλ
Ζεφ
Η Πέππα γνωρίζει το νέο μωρό (μεταγλωττισμένη)
Η Τζέιν Όστεν με κατέστρεψε
Η γη της Ισπανίας
Η επέτειος
Η ζωή του Τσακ
Η κατάρα του Σέλμπι Όουκς
Η κυρία με το σκυλάκι
Ηλιοτρόπιο
Η μακριά πορεία
Η μουσική της ζούγκλας 2 (μεταγλωττισμένη)
Η νύχτα με τις μάσκες
Η νύχτα των ζωντανών νεκρών
Η σιωπή
Η ώρα του λύκου
Καζαμπλάνκα
Καλή σου νύχτα κυρ-Αλέξανδρε
Κατοικίδια στο express (μεταγλωττισμένη)
Κιούκα πριν το τέλος του καλοκαιριού
Κλέφτης από σπόντα
Κράτα την ψυχή σου στο χέρι και περπάτα
Μέρες οργής
Μαζί
Μαθήματα από έναν πιγκουίνο
Με κομμένη την ανάσα
Με λένε Στέλιο
Μετά το κυνήγι
Μετανιώνοντας για σένα
Μια μάχη μετά την άλλη
Μια νύχτα με τη Μοντ
Μπερλινγκουέρ: Η μεγάλη ελπίδα
Νεκρό τηλέφωνο 2
Νυχτερινός εκφωνητής
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Ο θάνατος του ιερού ελαφιού
Οι άγριες μέρες μας
Οικογενειακή φωλιά
Ο μεσολαβητής
Ο φίλος μου ο Ταφίτι (μεταγλωττισμένη)
Ο ωραίος Σέργιος
Ρίφενσταλ: Στην καρδιά του Τρίτου Ράιχ
Ρόουζ εναντίον Ρόουζ
Σαλό, 120 μέρες στα Σόδομα
Σκοτώστε τον τζόκεϊ
Στα βάθη του χειμώνα
Στο νησί του Αμρουμ
Στρουμφάκια: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Συναισθηματική αξία
Τα 400 Χτυπήματα
Ταιριάζουμε;
Τα κακά παιδιά 2 (μεταγλωττισμένη)
Τα παιδιά του Παραδείσου
Τα τέρματα του Αυγούστου
Τερατομουντζούρες (μεταγλωττισμένη)
Το κάλεσμα 4: Τελευταία τελετουργία
Το κουκλόσπιτο της Γκάμπι: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Το μίσος
Τομ και Τζέρι: Η απαγορευμένη πυξίδα (μεταγλωττισμένη)
Το μονοπάτι του αλατιού
Το μωρό της Ρομαρί
Το πάθος της Ζαν ντ’Αρκ
Το παγώνι
Το φιλί της γυναίκας αράχνης
Το χειρόγραφο της Σαραγόσα
Τρελές σφαίρες
Τύχη βουνό
Φτηνά τσιγάρα
Φύγαμε
Χάιντι: Η διάσωση του μικρού λύγκα (μεταγλωττισμένη)
ΔΡΑΜΑ

Αύγουστος

Η ταινία παρουσιάζει το οικογενειακό δράμα των Γουέστον, μιας οικογένειας που ζει στην Οκλαχόμα και είναι στα πρόθυρα κατάρρευσης.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-fullstars-empty
Μαρίνα Πυλαρινού

Μια μητέρα σέρνεται ανάμεσα σε διάφορες ουσίες και στο αλκοόλ, αποκαλύπτοντας μέσα στην παραφορά της καλά κρυμμένα μυστικά. Μια κόρη βρίσκεται αντιμέτωπη με την κρίση μέσα στο γάμο της και η όλη η υπόλοιπη οικογένεια συγκεντρώνεται στο σπίτι για να στηρίξει τη μητέρα, όταν ο επίσης αλκοολικός πατέρας εξαφανίζεται.

ΣΙΝΕΜΑ ΓΙΑ ΘΕΑΤΡΟΦΙΛΟΥΣ

Ο Αύγουστος (August: Osage County) είναι ένα βραβευμένο με Τόνυ και Πούλιτζερ θεατρικό έργο του Τρέισι Λετς. Διασκευάστηκε για το σινεμά από τον ίδιο το συγγραφέα και σκηνοθετήθηκε από τον Τζον Γουέλς.

Παρά το γεγονός ότι η θεατρικότητα του έργου είναι φανερή σε όλη τη διάρκειά του, η κινηματογράφηση είναι καλή και δεν νιώθεις ότι παρακολουθείς ένα θεατρικό που παλεύει να γίνει ταινία. Υπάρχουν σκηνές, που συνήθως δεν τις βλέπεις στο σινεμά, όπως η πολύ μακρά σκηνή του τραπεζιού, όπου όλη η οικογένεια μαζεμένη βγάζει τη χολή της, με πρώτη και καλύτερη τη χαπακωμένη και καρκινοπαθή μητέρα (Μέριλ Στριπ). Υπάρχουν όμως άλλες σκηνές, καθαρά κινηματογραφικές, που δεν μπορείς να τις δεις στο θέατρο, σκηνές στο δρόμο ή με εξωτερικά πλάνα, που δίνουν ένα καθαρό κινηματογραφικό χρώμα στην ταινία.

Παρ’ όλ’ αυτά, δεν παύει να είναι μια ακόμα ιστορία για μια πληγωμένη οικογένεια, με σκελετούς στις ντουλάπες της και μεγάλα ψυχολογικά τραύματα των ηρώων, παγιδευμένα για χρόνια, που κάποια στιγμή –τη στιγμή που παρουσιάζει το έργο- ξεσπάνε όλα μαζεμένα. Ένα είδος γραφής, που υπάρχει πάνω από 100 χρόνια στο θέατρο, το έχουμε δει να το αποθεώνουν ο Ίψεν κι ο Στρίμπεργκ στα τέλη του 19ου αιώνα, αλλά πλέον δεν ξέρω κατά πόσο μπορεί να θεωρείται σύγχρονο, ούτε για το θέατρο και πολύ περισσότερο για το σινεμά.

Βέβαια, σε αυτό το έργο υπάρχει ένας πειστικός καταλύτης, που ενεργοποιεί τις μεγάλες αποκαλύψεις, αλλά και τις δραματικές κορυφώσεις της ταινίας. Η ενέργεια της φυγής του πατέρα, που αρχικά γεννά ερωτηματικά, μετά οδηγεί στο μεγάλο δράμα, συσπειρώνει προσωρινά την οικογένεια γύρω από τη μητέρα, για να την διαλύσει ξανά, όταν θα βγουν στην επιφάνεια τα κρυμμένα μυστικά.
Επίσης, υπάρχει και αρκετό χιούμορ σε αυτή την γλυκόπικρη τραγικωμωδία. Οι ήρωες- ή κάποιοι από αυτούς- δείχνουν αρκετά αστείοι μέσα στις μικρότητες ή τις αντιφάσεις τους ή στο ότι πολύ δεν κολλάνε στο σκοτεινό περιβάλλον της επαρχίας και στα πολλαπλά δράματα (άλλης) μιας κολασμένης αμερικανικής οικογένειας. Χαρακτήρας που μοιάζει ξένος τελείως με την οικογένεια είναι ο καζανόβας με τη φεράρι (Ντέρμοτ Μαλρόνεϊ), που είναι ο ερωτικός σύντροφος μιας από τις 3 κόρες, φαινομενικά ξεμυαλισμένης, αλλά αρκετά πονηρής (Τζούλιετ Λούις).

Το έργο ακολουθεί αρκετά πιστά την συνταγή του τυπικού οικογενειακού δράματος με συγκρούσεις και απωθημένα και σκοτεινά μυστικά. Όμως, συνδυάζει το ψυχοπλακωτικό δράμα και το μελόδραμα με το σαρκαστικό χιούμορ, κάτι που είναι μια από τις μεγάλες ποιότητες της ταινίας. Όπως και ο καλός ρυθμός που έχει, οι έξυπνες ατάκες στους διαλόγους, το υψηλής ποιότητας γράψιμο και η εμβάθυνση στους χαρακτήρες. Αλλά και κάποια σημεία συναισθηματικών κορυφώσεων, που φέρνουν βαθιά συγκίνηση.

Κι επειδή η θεατρικότητα του έργου είναι προφανής, πέφτει μεγάλο βάρος στη δύναμη των ερμηνειών. Κι είναι όλοι τους εξαίρετοι ηθοποιοί με πρώτη και καλύτερη τη Μέριλ Στριπ, που σε έναν ακόμα ρόλο αποδεικνύει πως με τα χρόνια η υποκριτική της δεινότητα όλο και μεγαλώνει. Μου άρεσε και η Τζούλια Ρόμπερτς, η οποία εμφανίζεται σε ένα σοβαρό έργο να παίζει πια τη σκληρή γυναίκα, που σηκώνει τα βάρη των απερισκεψιών όλης της υπόλοιπης οικογένειας (είτε πρόκειται για τη μάνα και τις αδερφές της, είτε για το σύζυγο και την κόρη της). Πολύ πειστικοί στους ρόλους τους είναι κι όλοι οι άλλοι ηθοποιοί, όπως ο Γιουαν ΜακΓκρέγκορ, ο Κρις Κούπερ, η Μάργκοτ Μάρτιντεϊλ, ο Σαμ Σέπαρντ, η Τζούλιαν Νίκολσον κ.α. . Ο  Κάμπερμπατς, μάλλον λόγω ρόλου (παίζει το χαζούλη) μου τράβηξε λιγότερο το ενδιαφέρον, χωρίς να σημαίνει ότι δεν έπαιζε καλά.

Σε γενικές γραμμές, ο Αύγουστος, αν και ακολουθεί μια τυπική θεατρική συνταγή και δεν μπορεί να κρύψει τις θεατρικές του ρίζες, δεν παύει να είναι μια πολύ αξιόλογη ταινία. Καλογραμμένο και καλογυρισμένο, έχει ως κύριο όπλο του τους πολύ καλούς ηθοποιούς, που με ρεαλισμό και πάθος αναδεικνύουν τα δράματα μιας κολασμένης αμερικανικής οικογένειας.

Γιώργος Σμυρνής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: AUGUST: OSAGE COUNTY
Σκηνοθεσία: ΤΖΟΝ ΓΟΥΕΛΣ
Σενάριο: ΤΡΕΪΣΙ ΛΕΤΣ

Παίζουν: ΤΖΟΥΛΙΑ ΡΟΜΠΕΡΤΣ , ΜΕΡΙΛ ΣΤΡΙΠ , ΓΙΟΥΑΝ ΜΑΚ ΓΚΡΕΓΚΟΡ , ΜΠΕΝΕΝΤΙΚΤ ΚΑΜΠΕΡΜΠΑΤΣ , ΑΜΠΙΓΚΕΪΛ ΜΠΡΕΣΛΙΝ , ΤΖΟΥΛΙΕΤ ΛΟΥΙΣ

Χώρα: Η.Π.Α.
Έτος: 2013

Rating: 4
Περισσότερα από CINEMA