MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΔΕΥΤΕΡΑ
25
ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ODEON ESCAPE ODEON ESCAPE - 8 STUDIO NEW STAR ART CINEMA TOWN CINEMAS VILLAGE 5 CINEMAS PAGRATI VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL VILLAGE CINEMAS ATHENS METRO MALL ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ VILLAGE SHOPPING AND MORE ΑΒΑΝΑ ΑΘΗΝΑ ΑΘΗΝΑΙΑ ΑΙΓΛΗ ΑΙΓΛΗ 3 ΑΙΓΛΗ CINEMA ΑΚΤΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΑΛΙΚΗ DIGITAL ΑΛΟΜΑ ΑΛΣΟΣ ΑΜΑΡΥΛΛΙΣ-Garden Cinema Digital ΑΜΙΚΟ ΑΜΥΝΤΑΣ ΑΝΕΣΙΣ ΑΝΟΙΞΙΣ ΑΡΙΑΝ ΑΡΚΑΔΙΑ ΑΡΤΕΜΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ 3D digital Αττικόν Άλσος ΒΑΡΚΙΖΑ ΒΑΡΚΙΖΑ - 3 ΒΟΞ ΔΕΞΑΜΕΝΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΣΙΝΕ ΔΑΦΝΗ ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΕΚΡΑΝ ΖΕΦΥΡΟΣ ΗΛΕΚΤΡΑ ΘΗΣΕΙΟΝ ΚΑΡΜΕΝ ΚΗΠΟΣ ΛΑΟΥΡΑ EUROPA CINEMAS DIGITAL ΛΑΪΣ ΛΙΛΑ DIGITAL CINEMA ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ Cinema ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ Filmcenter ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ DIGITAL ΝΕΑ ΜΑΣΚΩΤ ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΑ ΡΙΑ ΡΙΒΙΕΡΑ ΣΙΝΕ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΙΣ ΣΙΝΕ ΓΑΛΑΤΣΙ ΣΙΝΕ ΠΑΡΙ ΣΙΝΕ ΦΛΟΙΣΒΟΣ PEUGEOT ΣΙΝΕ ΨΥΧΙΚΟ ΣΤΕΛΛΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D Digital ΦΙΛΟΘΕΗ ΦΛΕΡΥ ΧΛΟΗ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
8 ½
28 χρόνια μετά
Arizona Dream
Cure
Eraserhead
F1: Η ταινία
Jurassic World: Αναγέννηση
Millennium Mambo
Red Sonja
Sorry, Baby
Stans
Superman
Take a Trip
The Fantastic Four: Πρώτα βήματα
Twin Peaks: ο ύποπτος κόσμος
Έλιο (μεταγλωττισμένη)
Όταν έρθει το φθινόπωρο
Αγάπη = Τρέλα
Ακόμα πιο απίστευτη Παρασκευή
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αντίο Ηλίθιοι
Αποστροφή
Ας αγαπηθούμε όσο ζούμε
Αυτοί που έμειναν ζωντανοί
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Βιριδιάνα
Γυναίκες στα πρόθυρα νευρικής κρίσης
Δέσε με
Διπλή ταυτότητα
Δωρεάν διακοπές
Επαναστάτης χωρίς αιτία
Επικίνδυνα…κοντά σου
Επικίνδυνη Αποστολή: Η έσχατη τιμωρία
Ερωτική επιθυμία
Ευχαριστούμε για τη συναλλαγή σας
Ζιλ και Τζιμ
Ζούσε τη ζωή της
Η Πωλίν στην παραλία
Η δίκη ενός σκύλου
Η επιστροφή
Η μουσική της ζούγκλας 2 (μεταγλωττισμένη)
Η πισίνα
Η ώρα του λύκου
Θεώρημα
Και μετά δεν έμεινε κανένας
Καλοκαίρι με τη Μόνικα
Κιούκα πριν το τέλος του καλοκαιριού
Κλέφτες Καταστημάτων
Κοντινό πλάνο
Λίλο & Στιτς (μεταγλωττισμένη)
Μάτια ερμητικά κλειστά
Μαζί
Μαλένα
Μια ξαφνική ματιά σε βαθύτερα πράγματα
Μπάμπι: Η εκδίκηση
Μπλέηντ Ράνερς: Ομάδες Εξόντωσης
Νεαρές μητέρες
Νυχτερινός εκφωνητής
Νόρα
Νύχτα Αγωνίας
Ξέρω τι κάνατε πέρσι το καλοκαίρι
Ξαναπαντρεύομαι την γυναίκα μου
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο δελφινομικρούλης 2 (μεταγλωττισμένη)
Οδός Μαλχόλαντ
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Ο θάνατος ενός διεφθαρμένου
Οι άγριες μέρες μας
Ο κύριος Αζναβούρ
Ο μεγάλος δραπέτης
Ο μύθος του Μαρακούντα (μεταγλωττισμένη)
Ο χαμένος τίγρης (μεταγλωττισμένη)
Ο ψυχίατρος μου τρελάθηκε
Πάρτι χωρισμού
Παρίσι-Τέξας
Πώς να εκπαιδεύσετε τον δράκο σας (μεταγλωττισμένη)
Πώς να κλέψετε ενα εκατομμύριο δολάρια
Ρίτα
Σάουντρακ για ένα πραξικόπημα
Σκιές στο σκοτάδι
Σκυλίσια μέρα
Στάσου πλάι μου
Ταιριάζουμε?
Τα καλά παιδιά
Τελευταία πνοή
Το 47
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το κάστρο στον ουρανό
Το κυνήγι του κλέφτη
Το μίσος
Το μονοπάτι του αλατιού
Το πάθος της Ζαν ντ’Αρκ
Το πατρικό
Τρελές σφαίρες
Υπάρχω
Χαμένη λεωφόρος
ΔΡΑΜΑ

Αύγουστος

Η ταινία παρουσιάζει το οικογενειακό δράμα των Γουέστον, μιας οικογένειας που ζει στην Οκλαχόμα και είναι στα πρόθυρα κατάρρευσης.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-fullstars-empty
Μαρίνα Πυλαρινού

Μια μητέρα σέρνεται ανάμεσα σε διάφορες ουσίες και στο αλκοόλ, αποκαλύπτοντας μέσα στην παραφορά της καλά κρυμμένα μυστικά. Μια κόρη βρίσκεται αντιμέτωπη με την κρίση μέσα στο γάμο της και η όλη η υπόλοιπη οικογένεια συγκεντρώνεται στο σπίτι για να στηρίξει τη μητέρα, όταν ο επίσης αλκοολικός πατέρας εξαφανίζεται.

ΣΙΝΕΜΑ ΓΙΑ ΘΕΑΤΡΟΦΙΛΟΥΣ

Ο Αύγουστος (August: Osage County) είναι ένα βραβευμένο με Τόνυ και Πούλιτζερ θεατρικό έργο του Τρέισι Λετς. Διασκευάστηκε για το σινεμά από τον ίδιο το συγγραφέα και σκηνοθετήθηκε από τον Τζον Γουέλς.

Παρά το γεγονός ότι η θεατρικότητα του έργου είναι φανερή σε όλη τη διάρκειά του, η κινηματογράφηση είναι καλή και δεν νιώθεις ότι παρακολουθείς ένα θεατρικό που παλεύει να γίνει ταινία. Υπάρχουν σκηνές, που συνήθως δεν τις βλέπεις στο σινεμά, όπως η πολύ μακρά σκηνή του τραπεζιού, όπου όλη η οικογένεια μαζεμένη βγάζει τη χολή της, με πρώτη και καλύτερη τη χαπακωμένη και καρκινοπαθή μητέρα (Μέριλ Στριπ). Υπάρχουν όμως άλλες σκηνές, καθαρά κινηματογραφικές, που δεν μπορείς να τις δεις στο θέατρο, σκηνές στο δρόμο ή με εξωτερικά πλάνα, που δίνουν ένα καθαρό κινηματογραφικό χρώμα στην ταινία.

Παρ’ όλ’ αυτά, δεν παύει να είναι μια ακόμα ιστορία για μια πληγωμένη οικογένεια, με σκελετούς στις ντουλάπες της και μεγάλα ψυχολογικά τραύματα των ηρώων, παγιδευμένα για χρόνια, που κάποια στιγμή –τη στιγμή που παρουσιάζει το έργο- ξεσπάνε όλα μαζεμένα. Ένα είδος γραφής, που υπάρχει πάνω από 100 χρόνια στο θέατρο, το έχουμε δει να το αποθεώνουν ο Ίψεν κι ο Στρίμπεργκ στα τέλη του 19ου αιώνα, αλλά πλέον δεν ξέρω κατά πόσο μπορεί να θεωρείται σύγχρονο, ούτε για το θέατρο και πολύ περισσότερο για το σινεμά.

Βέβαια, σε αυτό το έργο υπάρχει ένας πειστικός καταλύτης, που ενεργοποιεί τις μεγάλες αποκαλύψεις, αλλά και τις δραματικές κορυφώσεις της ταινίας. Η ενέργεια της φυγής του πατέρα, που αρχικά γεννά ερωτηματικά, μετά οδηγεί στο μεγάλο δράμα, συσπειρώνει προσωρινά την οικογένεια γύρω από τη μητέρα, για να την διαλύσει ξανά, όταν θα βγουν στην επιφάνεια τα κρυμμένα μυστικά.
Επίσης, υπάρχει και αρκετό χιούμορ σε αυτή την γλυκόπικρη τραγικωμωδία. Οι ήρωες- ή κάποιοι από αυτούς- δείχνουν αρκετά αστείοι μέσα στις μικρότητες ή τις αντιφάσεις τους ή στο ότι πολύ δεν κολλάνε στο σκοτεινό περιβάλλον της επαρχίας και στα πολλαπλά δράματα (άλλης) μιας κολασμένης αμερικανικής οικογένειας. Χαρακτήρας που μοιάζει ξένος τελείως με την οικογένεια είναι ο καζανόβας με τη φεράρι (Ντέρμοτ Μαλρόνεϊ), που είναι ο ερωτικός σύντροφος μιας από τις 3 κόρες, φαινομενικά ξεμυαλισμένης, αλλά αρκετά πονηρής (Τζούλιετ Λούις).

Το έργο ακολουθεί αρκετά πιστά την συνταγή του τυπικού οικογενειακού δράματος με συγκρούσεις και απωθημένα και σκοτεινά μυστικά. Όμως, συνδυάζει το ψυχοπλακωτικό δράμα και το μελόδραμα με το σαρκαστικό χιούμορ, κάτι που είναι μια από τις μεγάλες ποιότητες της ταινίας. Όπως και ο καλός ρυθμός που έχει, οι έξυπνες ατάκες στους διαλόγους, το υψηλής ποιότητας γράψιμο και η εμβάθυνση στους χαρακτήρες. Αλλά και κάποια σημεία συναισθηματικών κορυφώσεων, που φέρνουν βαθιά συγκίνηση.

Κι επειδή η θεατρικότητα του έργου είναι προφανής, πέφτει μεγάλο βάρος στη δύναμη των ερμηνειών. Κι είναι όλοι τους εξαίρετοι ηθοποιοί με πρώτη και καλύτερη τη Μέριλ Στριπ, που σε έναν ακόμα ρόλο αποδεικνύει πως με τα χρόνια η υποκριτική της δεινότητα όλο και μεγαλώνει. Μου άρεσε και η Τζούλια Ρόμπερτς, η οποία εμφανίζεται σε ένα σοβαρό έργο να παίζει πια τη σκληρή γυναίκα, που σηκώνει τα βάρη των απερισκεψιών όλης της υπόλοιπης οικογένειας (είτε πρόκειται για τη μάνα και τις αδερφές της, είτε για το σύζυγο και την κόρη της). Πολύ πειστικοί στους ρόλους τους είναι κι όλοι οι άλλοι ηθοποιοί, όπως ο Γιουαν ΜακΓκρέγκορ, ο Κρις Κούπερ, η Μάργκοτ Μάρτιντεϊλ, ο Σαμ Σέπαρντ, η Τζούλιαν Νίκολσον κ.α. . Ο  Κάμπερμπατς, μάλλον λόγω ρόλου (παίζει το χαζούλη) μου τράβηξε λιγότερο το ενδιαφέρον, χωρίς να σημαίνει ότι δεν έπαιζε καλά.

Σε γενικές γραμμές, ο Αύγουστος, αν και ακολουθεί μια τυπική θεατρική συνταγή και δεν μπορεί να κρύψει τις θεατρικές του ρίζες, δεν παύει να είναι μια πολύ αξιόλογη ταινία. Καλογραμμένο και καλογυρισμένο, έχει ως κύριο όπλο του τους πολύ καλούς ηθοποιούς, που με ρεαλισμό και πάθος αναδεικνύουν τα δράματα μιας κολασμένης αμερικανικής οικογένειας.

Γιώργος Σμυρνής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: AUGUST: OSAGE COUNTY
Σκηνοθεσία: ΤΖΟΝ ΓΟΥΕΛΣ
Σενάριο: ΤΡΕΪΣΙ ΛΕΤΣ

Παίζουν: ΤΖΟΥΛΙΑ ΡΟΜΠΕΡΤΣ , ΜΕΡΙΛ ΣΤΡΙΠ , ΓΙΟΥΑΝ ΜΑΚ ΓΚΡΕΓΚΟΡ , ΜΠΕΝΕΝΤΙΚΤ ΚΑΜΠΕΡΜΠΑΤΣ , ΑΜΠΙΓΚΕΪΛ ΜΠΡΕΣΛΙΝ , ΤΖΟΥΛΙΕΤ ΛΟΥΙΣ

Χώρα: Η.Π.Α.
Έτος: 2013

Rating: 4
Περισσότερα από CINEMA