MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΡΙΤΗ
14
ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
2000 μέτρα μέχρι την Αντρίιβκα
Blue Film
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Dracula
F1: Η ταινία
Good Boy
Harvest
Ne Zha 2 (μεταγλωττισμένη)
Ne Zha 2 (με υπότιτλους)
Noi
O Κομφορμίστας του Μπερνάρντο Μπερτολούτσι
Reedland
Roofman
Sorry, Baby
Super Story Market
Take a Trip
The Smashing Machine: Η καρδιά ενός μαχητή
Tron: Ares
Vampyr
Yunan
Έρωτας στη Βαρκελώνη
Όλα για τη μητέρα μου
Όταν έρθει το φθινόπωρο
Αγάπη μόνο
Ανάμνηση
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Από τι είμαστε φτιαγμένοι
Αργός θάνατος
Αυτά που σκοτώνεις
Βραβευμένες Ελληνικές ταινίες μικρού μήκους
Δίχως στέγη, δίχως νόμο
Δεσμώτες
Διαβάζοντας τη Λολίτα στην Τεχεράνη
Ελληνικές Μικρές Ιστορίες – Διαγωνιστικό Η’
Ελληνικές Μικρές Ιστορίες – Διαγωνιστικό Θ’
Ενα απλό ατύχημα
Ενα μεγάλο όμορφο τολμηρό ταξίδι
Ευδοκία
Ζιλ και Τζιμ
Η Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων
Η Γη της Επαγγελίας
Η Λαίδη και ο Αλήτης (μεταγλωττισμένη)
Η Πέπη, η Λούσι, η Μπομ και τ’αλλα κορίτσια…
Η Πέππα γνωρίζει το νέο μωρό (μεταγλωττισμένη)
Η γεύση του κερασιού
Η ζωή του Τσακ
Η ιστορία του ήχου
Η λευκή κορδέλα
Ημέρα εκπαίδευσης
Η πόλη ποτέ δεν κοιμάται
Η σκιά του πατέρα μου
Η τέχνη της μνήμης
Θολός βυθός
Θρυματίζοντας τα τείχη
Ιστορίες του Σηκουάνα
Καλές γιορτές
Κατοικίδια στο express (μεταγλωττισμένη)
Κλέφτης από σπόντα
Κλείδωσες; Οι άγνωστοι 2
Λίλο & Στιτς (μεταγλωττισμένη)
Μάρκο: Μια επινοημένη αλήθεια
Μέρες οργής
Μαγγελάνος
Μαύρη φάλαινα
Μητρικό ένστικτο
Μια μάχη μετά την άλλη
Μπερλινγκουέρ: Η μεγάλη ελπίδα
Μπλέηντ Ράνερς: Ομάδες Εξόντωσης
Νύχτα Αγωνίας
Ξενώνας Αμερική
Ο Νάτζι Αλ-Αλί στην αγκαλιά του Χαντάλα
Ο Ρατατούης (μεταγλωττισμένο)
Ο Σιμών της ερήμου
Οδός Μάλαγα
Οδός Μαλχόλαντ
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Ο θάνατος ενός διεφθαρμένου
Οι αριστογάτες
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο κύκλος των χαμένων ποιητών
Ο μύθος του Σιλιάν
Πειθαρχική μεραρχία “999”
Πόσο σκοτάδι αντέχεις, αγάπη μου?
Πώς να κλέψετε ενα εκατομμύριο δολάρια
Ρισελιέ
Στα βάθη του χειμώνα
Στρουμφάκια: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Συγκάλυψη
Συναισθηματική αξία
Τα κακά παιδιά 2 (μεταγλωττισμένη)
Τα τέρματα του Αυγούστου
Τζεφ Μπάκλεϊ : Τίποτα δεν τελειώνει
Τζον και Γιόκο: Πρόσωπο με πρόσωπο
Το 47
Το Χαμίνι
Το αγόρι
Το κάλεσμα 4: Τελευταία τελετουργία
Το κουκλόσπιτο της Γκάμπι: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Το μήνυμα
Το μυστηριώδες βλέμμα του ροζ φλαμίνκο
Το πάθος της Ζαν ντ’Αρκ
Το παιδί και το δελφίνι
Το σύνδρομο του Ελσίνκι
Το φαινόμενο του λευκού οίκου
Το χρώμα του ροδιού
Υστερία
Χειμωνιάτικο φως
ΔΡΑΜΑ

Αύγουστος

Η ταινία παρουσιάζει το οικογενειακό δράμα των Γουέστον, μιας οικογένειας που ζει στην Οκλαχόμα και είναι στα πρόθυρα κατάρρευσης.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-fullstars-empty
Μαρίνα Πυλαρινού

Μια μητέρα σέρνεται ανάμεσα σε διάφορες ουσίες και στο αλκοόλ, αποκαλύπτοντας μέσα στην παραφορά της καλά κρυμμένα μυστικά. Μια κόρη βρίσκεται αντιμέτωπη με την κρίση μέσα στο γάμο της και η όλη η υπόλοιπη οικογένεια συγκεντρώνεται στο σπίτι για να στηρίξει τη μητέρα, όταν ο επίσης αλκοολικός πατέρας εξαφανίζεται.

ΣΙΝΕΜΑ ΓΙΑ ΘΕΑΤΡΟΦΙΛΟΥΣ

Ο Αύγουστος (August: Osage County) είναι ένα βραβευμένο με Τόνυ και Πούλιτζερ θεατρικό έργο του Τρέισι Λετς. Διασκευάστηκε για το σινεμά από τον ίδιο το συγγραφέα και σκηνοθετήθηκε από τον Τζον Γουέλς.

Παρά το γεγονός ότι η θεατρικότητα του έργου είναι φανερή σε όλη τη διάρκειά του, η κινηματογράφηση είναι καλή και δεν νιώθεις ότι παρακολουθείς ένα θεατρικό που παλεύει να γίνει ταινία. Υπάρχουν σκηνές, που συνήθως δεν τις βλέπεις στο σινεμά, όπως η πολύ μακρά σκηνή του τραπεζιού, όπου όλη η οικογένεια μαζεμένη βγάζει τη χολή της, με πρώτη και καλύτερη τη χαπακωμένη και καρκινοπαθή μητέρα (Μέριλ Στριπ). Υπάρχουν όμως άλλες σκηνές, καθαρά κινηματογραφικές, που δεν μπορείς να τις δεις στο θέατρο, σκηνές στο δρόμο ή με εξωτερικά πλάνα, που δίνουν ένα καθαρό κινηματογραφικό χρώμα στην ταινία.

Παρ’ όλ’ αυτά, δεν παύει να είναι μια ακόμα ιστορία για μια πληγωμένη οικογένεια, με σκελετούς στις ντουλάπες της και μεγάλα ψυχολογικά τραύματα των ηρώων, παγιδευμένα για χρόνια, που κάποια στιγμή –τη στιγμή που παρουσιάζει το έργο- ξεσπάνε όλα μαζεμένα. Ένα είδος γραφής, που υπάρχει πάνω από 100 χρόνια στο θέατρο, το έχουμε δει να το αποθεώνουν ο Ίψεν κι ο Στρίμπεργκ στα τέλη του 19ου αιώνα, αλλά πλέον δεν ξέρω κατά πόσο μπορεί να θεωρείται σύγχρονο, ούτε για το θέατρο και πολύ περισσότερο για το σινεμά.

Βέβαια, σε αυτό το έργο υπάρχει ένας πειστικός καταλύτης, που ενεργοποιεί τις μεγάλες αποκαλύψεις, αλλά και τις δραματικές κορυφώσεις της ταινίας. Η ενέργεια της φυγής του πατέρα, που αρχικά γεννά ερωτηματικά, μετά οδηγεί στο μεγάλο δράμα, συσπειρώνει προσωρινά την οικογένεια γύρω από τη μητέρα, για να την διαλύσει ξανά, όταν θα βγουν στην επιφάνεια τα κρυμμένα μυστικά.
Επίσης, υπάρχει και αρκετό χιούμορ σε αυτή την γλυκόπικρη τραγικωμωδία. Οι ήρωες- ή κάποιοι από αυτούς- δείχνουν αρκετά αστείοι μέσα στις μικρότητες ή τις αντιφάσεις τους ή στο ότι πολύ δεν κολλάνε στο σκοτεινό περιβάλλον της επαρχίας και στα πολλαπλά δράματα (άλλης) μιας κολασμένης αμερικανικής οικογένειας. Χαρακτήρας που μοιάζει ξένος τελείως με την οικογένεια είναι ο καζανόβας με τη φεράρι (Ντέρμοτ Μαλρόνεϊ), που είναι ο ερωτικός σύντροφος μιας από τις 3 κόρες, φαινομενικά ξεμυαλισμένης, αλλά αρκετά πονηρής (Τζούλιετ Λούις).

Το έργο ακολουθεί αρκετά πιστά την συνταγή του τυπικού οικογενειακού δράματος με συγκρούσεις και απωθημένα και σκοτεινά μυστικά. Όμως, συνδυάζει το ψυχοπλακωτικό δράμα και το μελόδραμα με το σαρκαστικό χιούμορ, κάτι που είναι μια από τις μεγάλες ποιότητες της ταινίας. Όπως και ο καλός ρυθμός που έχει, οι έξυπνες ατάκες στους διαλόγους, το υψηλής ποιότητας γράψιμο και η εμβάθυνση στους χαρακτήρες. Αλλά και κάποια σημεία συναισθηματικών κορυφώσεων, που φέρνουν βαθιά συγκίνηση.

Κι επειδή η θεατρικότητα του έργου είναι προφανής, πέφτει μεγάλο βάρος στη δύναμη των ερμηνειών. Κι είναι όλοι τους εξαίρετοι ηθοποιοί με πρώτη και καλύτερη τη Μέριλ Στριπ, που σε έναν ακόμα ρόλο αποδεικνύει πως με τα χρόνια η υποκριτική της δεινότητα όλο και μεγαλώνει. Μου άρεσε και η Τζούλια Ρόμπερτς, η οποία εμφανίζεται σε ένα σοβαρό έργο να παίζει πια τη σκληρή γυναίκα, που σηκώνει τα βάρη των απερισκεψιών όλης της υπόλοιπης οικογένειας (είτε πρόκειται για τη μάνα και τις αδερφές της, είτε για το σύζυγο και την κόρη της). Πολύ πειστικοί στους ρόλους τους είναι κι όλοι οι άλλοι ηθοποιοί, όπως ο Γιουαν ΜακΓκρέγκορ, ο Κρις Κούπερ, η Μάργκοτ Μάρτιντεϊλ, ο Σαμ Σέπαρντ, η Τζούλιαν Νίκολσον κ.α. . Ο  Κάμπερμπατς, μάλλον λόγω ρόλου (παίζει το χαζούλη) μου τράβηξε λιγότερο το ενδιαφέρον, χωρίς να σημαίνει ότι δεν έπαιζε καλά.

Σε γενικές γραμμές, ο Αύγουστος, αν και ακολουθεί μια τυπική θεατρική συνταγή και δεν μπορεί να κρύψει τις θεατρικές του ρίζες, δεν παύει να είναι μια πολύ αξιόλογη ταινία. Καλογραμμένο και καλογυρισμένο, έχει ως κύριο όπλο του τους πολύ καλούς ηθοποιούς, που με ρεαλισμό και πάθος αναδεικνύουν τα δράματα μιας κολασμένης αμερικανικής οικογένειας.

Γιώργος Σμυρνής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: AUGUST: OSAGE COUNTY
Σκηνοθεσία: ΤΖΟΝ ΓΟΥΕΛΣ
Σενάριο: ΤΡΕΪΣΙ ΛΕΤΣ

Παίζουν: ΤΖΟΥΛΙΑ ΡΟΜΠΕΡΤΣ , ΜΕΡΙΛ ΣΤΡΙΠ , ΓΙΟΥΑΝ ΜΑΚ ΓΚΡΕΓΚΟΡ , ΜΠΕΝΕΝΤΙΚΤ ΚΑΜΠΕΡΜΠΑΤΣ , ΑΜΠΙΓΚΕΪΛ ΜΠΡΕΣΛΙΝ , ΤΖΟΥΛΙΕΤ ΛΟΥΙΣ

Χώρα: Η.Π.Α.
Έτος: 2013

Rating: 4
Περισσότερα από CINEMA