MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
02
ΜΑΪΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ΕΛΙΖΕ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
3 Queer μικρού μήκους
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
Aespa World Tour in Cinemas
Animal
Back to Black
Demon Slayer: Kimetsu No Yaiba – To the Hashira Training (με υπότιτλους)
Dune: Μέρος δεύτερο
Ennio: The Maestro
Ghostbusters: Η αυτοκρατορία του πάγου
Horrorant Film Festival – Νύχτες τρόμου 2024
Joe Strummer: The Future Is Unwritten
Kung Fu Panda 4 (μεταγλωττισμένη)
Kung Fu Panda 4 (με υπότιτλους)
Mistaken for Strangers
Playtime
Poor Things
Shayda
Spy x Family Code: White (με υπότιτλους)
Stop making sense
Take a Trip
Άγνωστοι μεταξύ μας
Ένας προφήτης, μα τι προφήτης
Αδέσποτα κορμιά
Αμπιγκέιλ
Ανατομία μιας πτώσης
Αντίλαλος
Απαγορευμένα παιχνίδια
Αποκάλυψη τώρα: Final Cut
Από την άκρη της πόλης
Αρθουρ ο βασιλιάς
Ασπιλη
Γάτες στο μουσείο (μεταγλωττισμένη)
Γκοτζίλα x Κονγκ: Η νέα αυτοκρατορία
Γυάλα
Δύο δάχτυλα μέλι 2
Δύο φίλοι και ένας ασβούλης (μεταγλωττισμένη)
Εγώ, καπετάνιος
Εμφύλιος πόλεμος
Ενα ταξίδι για πάπιες (μεταγλωττισμένη)
Ενθύμιον
Εξέλιξη
Επαγγελματίας υπνοβάτης
Ευχή (μεταγλωττισμένη)
Ζωντανό πνεύμα
Ζώνη ενδιαφέροντος
Η Μία και εγώ: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Η Χίμαιρα
Η αρπαγή
Η κιβωτός του Νώε (μεταγλωττισμένη)
Η περιπέτεια
Η τελευταία παμπ
Κάμπια νύμφη πεταλούδα
Μάμα Γκλόρια
Μετέωρο και Σκιά
Μη μου λες ψέματα
Μην ανοίγεις την πόρτα
Μην περιμένετε και πολλά από το τέλος του κόσμου
Ο Μύλος και ο σταυρός
Ο Χάρι Πότερ και η Φιλοσοφική Λίθος
Οι Ελευσίνιοι
Οι άποικοι
Οι αντίπαλοι
Ο καταδικασμένος
Ο μικρός Νικόλας: Τι περιμένουμε για να είμαστε ευτυχισμένοι; (μεταγλωττισμένη)
Ο τελευταίος ήρωας
Ο χορός των φαντασμάτων (μεταγλωττισμένη)
Περασμένες ζωές
Πεσμένα φύλλα
Ραδιο Ουόλφμαν
Σούπερ Μάγκι (μεταγλωττισμένη)
Σπίθα στη θάλασσα
Στενές επαφές με τον Διάβολο
Στην τύχη ο Μπαλταζάρ
Στη φωτιά
Στο γραφείο καθηγητών
Στο ποταμόπλοιο
Συνάδελφοι ηρωικοί οικοδόμοι
Τα μαθήματα της Μπλάγκα
Το αγόρι και ο ερωδιός
Το κατά Ματθαίον ευαγγέλιο
Το μπλε καφτάνι
Το περασμένο καλοκαίρι
Τοτέμ
Υπέροχες μέρες
Χάος
Χαίρε, Μαρία
Χορεύοντας με τον Μπέκετ
Χρήστος, το τελευταίο παιδί
Χωρίς οξυγόνο
Ψάχνοντας τον Sugar man
ΔΡΑΜΑ

Γαλιλαίος

Επανέκδοση της ταινίας του Joseph Losey (ο αμερικανός σκηνοθέτης ήταν από τα σημαντικότερα θύματα του Μακαρθισμού κι αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τη χώρα του) που βασίζεται στο θεατρικό έργο του Bertolt Brecht, με τον Topol στον πρωταγωνιστικό ρόλο.

stars-fullstars-fullstars-emptystars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 145'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Στην Πάντοβα του 1609 συναντάμε το Ιταλό αστρονόμο, μαθηματικό και φυσικό, Γαλιλαίο Γαλιλέι (γεννημένος στην Πίζα στις 15 -2- 1564, πέθανε στις 8-1-1642). Ξακουστός ήδη για την πρωτοποριακές θεωρίες του ο πατέρας της σύγχρονης αστρονομίας, επιβεβαιώνει την θεωρία του Κοπέρνικου, αποδεικνύοντας ότι η Γη στρέφεται γύρω από τον Ήλιο και δεν αποτελεί το κέντρο του σύμπαντος. Η τόσο ριζοσπαστική αυτή απόκλιση από τη μέχρι τότε υφιστάμενη θεωρία, οδηγεί τον Γαλιλαίο στην Ιερά Εξέταση. Ο θεμελιωτής της σύγχρονης επιστήμης, αποκηρύσσει την θεωρία του, και συνεχίζει την πληθωρική, πνευματική του δραστηριότητα μέχρι το τέλος της ζωής του.

galilaios

Αν και το έργο του Brecht, που πρωτοεμπνεύστηκε την εποχή της ανόδου του γερμανικού ναζισμού, έχει τεράστιο ενδιαφέρον και πολυεπίπεδο (καθώς και διαχρονικό) συμβολισμό, αφού αναφέρεται σε μια εποχή «βαρβαρότητας και ανιστόρητου πολιτισμού», η κινηματογραφική βερσιόν του σήμερα δείχνει αδύναμη.

Το πρόβλημα με τη σκηνοθεσία του Losey είναι πως αποτελεί μια πιστή αντιγραφή του πρωτότυπου έργου που γράφτηκε για την αμερικανική θεατρική σκηνή του 1947 (και κείνο το έργο είχε την τριπλή συνεργασία Losey στη σκηνοθεσία, Brecht στο κείμενο και την πολύτιμη συνδρομή του Charles Laughton στη μετάφραση στα αγγλικά), χωρίς να υπάρχει η παραμικρή μέριμνα εκ μέρους του σκηνοθέτη για μια στοιχειώδη έστω προσπάθεια εκμοντερνισμού του. Κι έχει ιδιαίτερη αξία κάτι τέτοιο αφού στα μέσα των 70ς που έγινε η κινηματογραφική ταινία του «Γαλιλαίου», το σινεμά … έβραζε, σε μια περίοδο που αποτελεί ξεκάθαρα «επαναστατική» εποχή για την ιστορία του κινηματογράφου.

Βλέποντας την στατικότητα της εικόνας, καθώς και την υπερβολική θεατρίζουσα ερμηνεία του Topol, ίσως να θεωρήσει κάποιος που δεν γνωρίζει το έτος δημιουργίας του φιλμ, ότι ανήκει το πιθανότερα στα 50ς-60ς. Μενει μόνο η δυναμική της αφηγηματικής ικανότητας του γερμανού δραματουργού και εμπνευστή του «επικού θεάτρου» αλλά και πάλι σε καμιά περίπτωση δεν έχουμε να κάνουμε με κάποιο έργο που πλησιάζει έστω σε αξία την εμβληματική «Όπερα της πεντάρας» ή κάποιο άλλο αριστούργημα του Brecht. Ο ακαδημαϊσμός του «Γαλιλαίου» είναι ολοφάνερος σε κάθε πλάνο.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: ΓΑΛΙΛΑΙΟΣ (Galileo)
Σκηνοθεσία: Joseph Losey
Σενάριο: Charles Laughton, Joseph Losey (διασκευή του θεατρικού έργου που έγραψε στα 1947 ο Bertolt Brecht)

Παίζουν: Topol, Edward Fox, John Gielgud, Michael Lonsdale

Διάρκεια: 145'
Χώρα: Αγγλία, ΗΠΑ
Έτος: 1975

Rating: 2
Διανομή: New Star
Περισσότερα από CINEMA
VIMA_WEB3b