MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
07
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
1ο Διεθνές Φεστιβάλ Βίγκαν Κινηματογράφου VegArtAct 2025
66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
A State of Passion
Black Dog
Bullet Train
Café 404
Chainsaw Man-Η ταινία: Reze Arc (με υπότιτλους)
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Depeche Mode: M
Dracula
F1: Η ταινία
Flow
Good Boy
Harvest
Interstellar
Jurassic World: Αναγέννηση
Ne Zha 2 (μεταγλωττισμένη)
Noi
Nouvelle Vague
Poor Things
Springsteen: Deliver Me from Nowhere
Super Paradise
The Batman
The Fantastic Four: Πρώτα βήματα
The Rocky Horror Picture Show
The Seafarers
The Shape of Night
The Smashing Machine: Η καρδιά ενός μαχητή
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
The Toxic Avenger
Tron: Ares
Vampyr
Weapons
Έκλειψη
Έλιο (μεταγλωττισμένη)
Ένα ήσυχο μέρος: Ημέρα πρώτη
Ένα απλό ατύχημα
Έρωτας στη Βαρκελώνη
Όταν έρθει το φθινόπωρο
Αναφορά στον Ιωάννη Καποδίστρια
Αργός θάνατος
Αχινός
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Δεσμώτες
Επιχείρηση Καμπούλ
Ζεφ
Η Πέππα γνωρίζει το νέο μωρό (μεταγλωττισμένη)
Η Τζέιν Όστεν με κατέστρεψε
Η γη της Ισπανίας
Η επέτειος
Η ζωή του Τσακ
Η κατάρα του Σέλμπι Όουκς
Η κυρία με το σκυλάκι
Ηλιοτρόπιο
Η μακριά πορεία
Η μουσική της ζούγκλας 2 (μεταγλωττισμένη)
Η νύχτα με τις μάσκες
Η νύχτα των ζωντανών νεκρών
Η σιωπή
Η ώρα του λύκου
Καζαμπλάνκα
Καλή σου νύχτα κυρ-Αλέξανδρε
Κατοικίδια στο express (μεταγλωττισμένη)
Κιούκα πριν το τέλος του καλοκαιριού
Κλέφτης από σπόντα
Κράτα την ψυχή σου στο χέρι και περπάτα
Μέρες οργής
Μαζί
Μαθήματα από έναν πιγκουίνο
Με κομμένη την ανάσα
Με λένε Στέλιο
Μετά το κυνήγι
Μετανιώνοντας για σένα
Μια μάχη μετά την άλλη
Μια νύχτα με τη Μοντ
Μπερλινγκουέρ: Η μεγάλη ελπίδα
Νεκρό τηλέφωνο 2
Νυχτερινός εκφωνητής
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Ο θάνατος του ιερού ελαφιού
Οι άγριες μέρες μας
Οικογενειακή φωλιά
Ο μεσολαβητής
Ο φίλος μου ο Ταφίτι (μεταγλωττισμένη)
Ο ωραίος Σέργιος
Ρίφενσταλ: Στην καρδιά του Τρίτου Ράιχ
Ρόουζ εναντίον Ρόουζ
Σαλό, 120 μέρες στα Σόδομα
Σκοτώστε τον τζόκεϊ
Στα βάθη του χειμώνα
Στο νησί του Αμρουμ
Στρουμφάκια: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Συναισθηματική αξία
Τα 400 Χτυπήματα
Ταιριάζουμε;
Τα κακά παιδιά 2 (μεταγλωττισμένη)
Τα παιδιά του Παραδείσου
Τα τέρματα του Αυγούστου
Τερατομουντζούρες (μεταγλωττισμένη)
Το κάλεσμα 4: Τελευταία τελετουργία
Το κουκλόσπιτο της Γκάμπι: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Το μίσος
Τομ και Τζέρι: Η απαγορευμένη πυξίδα (μεταγλωττισμένη)
Το μονοπάτι του αλατιού
Το μωρό της Ρομαρί
Το πάθος της Ζαν ντ’Αρκ
Το παγώνι
Το φιλί της γυναίκας αράχνης
Το χειρόγραφο της Σαραγόσα
Τρελές σφαίρες
Τύχη βουνό
Φτηνά τσιγάρα
Φύγαμε
Χάιντι: Η διάσωση του μικρού λύγκα (μεταγλωττισμένη)
ΔΡΑΜΑ

Happy End

Η επιστροφή του Μίκαελ Χάνεκε στην Κρουαζέτ και τη γαλλική μπουρζουαζία δεν είχε και τόσο happy end αφού για πρώτη φορά μετά από το μακρινό 1997 – και το «Funny games»- έφυγε από το φεστιβάλ των Κανών με άδεια χέρια.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 107'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Η ηρεμία της μεγαλοαστικής οικογένειας των Λοράν που ζει στο Καλέ και έχει στην ιδιοκτησία της κατασκευαστική εταιρεία, διαλύεται ύστερα από ένα εργατικό ατύχημα. Το συμβάν αυτό θα γίνει η αφορμή για να ξεσκεπαστούν μυστικά και ψέμματα της οικογένειας, στα οποία τα μέλη της έμεναν παγερά αδιάφοροι όλα αυτά τα χρόνια.

Κυνισμός, μισανθρωπισμός, σοκαριστικές ομολογίες. Στοιχεία αντιπροσωπευτικά των Λορέν και της κοσμοαντίληψης τους. Είναι ολοφάνερο όχι μόνο εδώ αλλά κι από τα προηγούμενα έργα του ότι ο αυστριακός Χάνεκε δεν έχει σε μεγάλη υπόληψη την μεγαλοαστική τάξη.

Κι αν παλιά την κάρφωνε ανελέητα με την κοφτερή σαν μαχαίρι ματιά του, εδώ διαπιστώνει ότι της έδωσε μεγαλύτερη αξία από όσο της αναλογεί, οπότε αποφασίζει να αλλάξει τροπάριο αλλά όχι και ιδέες. Η επίκληση μιας περισσότερο χιουμοριστικής νότας έχει διττό χαρακτήρα: από τη μια «μειώνει» σαφώς την εικόνα των αρνητικών πρωταγωνιστών σε σημείο που τους κάνει να μοιάζουν με ένα… τίποτα στα μάτια του κοινού θεατή (άλλη μια μπηχτή για την ασημαντότητα της μπουρζουαζίας) κι από την άλλη δίνει την ευκαιρία στον αυστριακό δημιουργό να πειραματιστεί με νέα αφηγηματικά εργαλεία. Όμως το ανάλαφρο σχόλιο και η χιουμοριστική ανάγνωση της καθημερινότητας δεν ταιριάζουν στον Χάνεκε. Αυστηρός ανατόμος της κοινωνικής ψυχολογίας και επίμονος εξερευνητής του σκοταδιού που σκεπάζει την ανθρώπινη ψυχή, ο Χάνεκε έχει γράψει ιστορία στην κατηγορία των αλληγορικών κοινωνικών θρίλερ.

happyend

Το νέο του φιλμ δεν είναι κακό (πώς θα μπορούσε άλλωστε από ένα τόσο σημαντικό δημιουργό;) αλλά όχι και σπουδαίο. Όλη η υποκρισία της πρωταγωνιστικής οικογένειας με τους χαλαρούς δεσμούς αίματος, την λατρεία του χρήματος και την ροπή στην απόλυτη απάθεια είναι μοτίβα που τα έχουμε ξαναδεί από τον Χάνεκε και σε καλύτερες επιδόσεις. Του αναγνωρίζουμε πάντως την τόλμη να χτίσει μια διαφορετική κατασκευή, όπου η φυσική βία αυτή τη φορά απουσιάζει, ενώ η καθημερινότητα εκτός από τρομακτική μπορεί να έχει στιγμές αληθινά αστείες. Πίσω όμως από το κωμικό προσωπείο ή κάποιες αψυχολόγητες, υπερβολικές σκηνές (το καραόκε) κρύβονται φιλοσοφημένες, μεγάλες ιδέες γύρω από την απογοήτευση της ζωής, την ανικανότητα της αλληλεγγύης, τα σαθρά θεμέλια κάθε μορφής εξουσίας.

Η ιστορία των Λορέν, αυτής της πλούσιας, καλομαθημένης και βολεμένης δυτικοευρωπαϊκής οικογένειας είναι η ιστορία της ίδιας της Ευρώπης. Με συντηρητικά αντανακλαστικά απέναντι στο φόβο, ωφελιμιστικές συμπεριφορές, ελάχιστες ελπίδες για αίσιο τέλος της κρίσης και αγωνία για την επόμενη μέρα. Ο Χάνεκε είναι ξεκάθαρος: αυτό το happy end μόνο ως ειρωνεία μπορεί να ειπωθεί…

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Happy end
Σκηνοθεσία: Μίκαελ Χάνεκε
Σενάριο: Μίκαελ Χάνεκε

Παίζουν: Ιζαμπέλ Ιπέρ, Ζαν-Λουί Τρεντινιάν, Ματιέ Κασοβίτς, Τόμπι Τζόουνς

Διάρκεια: 107'
Χώρα: Γαλλία, Αυστρία, Γερμανία
Έτος: 2017

Rating: 3
Διανομή: ROSEBUD.21/ Seven
Περισσότερα από CINEMA