MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΡΙΤΗ
16
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ODEON ESCAPE ODEON ESCAPE - 8 ODEON ΟΠΕΡΑ STUDIO NEW STAR ART CINEMA TOWN CINEMAS VILLAGE 5 CINEMAS PAGRATI VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL VILLAGE CINEMAS ATHENS METRO MALL ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ VILLAGE SHOPPING AND MORE ΑΒΑΝΑ ΑΘΗΝΑ ΑΘΗΝΑΙΑ ΑΙΓΛΗ ΑΙΓΛΗ 3 ΑΙΓΛΗ CINEMA ΑΚΤΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΑΛΙΚΗ DIGITAL ΑΛΟΜΑ ΑΛΣΟΣ ΑΜΑΡΥΛΛΙΣ-Garden Cinema Digital ΑΜΙΚΟ ΑΜΥΝΤΑΣ ΑΝΕΣΙΣ ΑΝΟΙΞΙΣ ΑΡΙΑΝ ΑΡΚΑΔΙΑ ΑΡΤΕΜΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ 3D digital Αττικόν Άλσος ΒΑΡΚΙΖΑ ΒΑΡΚΙΖΑ - 3 ΒΟΞ ΔΑΝΑΟΣ ΔΕΞΑΜΕΝΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΣΙΝΕ ΔΑΦΝΗ ΔΙΑΝΑ ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΕΚΡΑΝ ΖΕΦΥΡΟΣ ΗΛΕΚΤΡΑ ΘΗΣΕΙΟΝ ΚΑΡΜΕΝ ΚΗΠΟΣ ΛΑΟΥΡΑ EUROPA CINEMAS DIGITAL ΛΑΪΣ ΛΙΛΑ DIGITAL CINEMA ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ Cinema ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ Filmcenter ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ DIGITAL ΝΕΑ ΜΑΣΚΩΤ ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΑ ΡΙΑ ΡΙΒΙΕΡΑ ΣΙΝΕ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΙΣ ΣΙΝΕ ΓΑΛΑΤΣΙ ΣΙΝΕ ΠΑΡΙ ΣΙΝΕ ΦΛΟΙΣΒΟΣ PEUGEOT ΣΙΝΕ ΨΥΧΙΚΟ ΣΤΕΛΛΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D Digital ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D Digital ΤΡΙΑΝΟΝ Filmcenter ΦΙΛΟΘΕΗ ΦΛΕΡΥ ΧΛΟΗ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
8 ½
500 μέρες με τη Σάμερ
Café 404
David Gilmour Live at the Circus Maximus, Rome
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Demon Slayer – Η Ταινία: Το Κάστρο του Απείρου (μεταγλωττισμένη)
F1: Η ταινία
Flow
Funny Games
La dolce vita
Love Streams
Minnie and Moskowitz
Riviera
Seven
Sorcerer
Superman
Take a Trip
To Kill a War Machine
Weapons
Άλογα
Όταν έρθει το φθινόπωρο
Αγάπη = Τρέλα
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αποστροφή
Αργός θάνατος
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Βιριδιάνα
Γυναίκες στα πρόθυρα νευρικής κρίσης
Δίχως στέγη, δίχως νόμο
Δεσμώτες
Είμαι ακόμη εδώ
Εδώ μιλάνε για λατρεία
Ερωτική επιθυμία
Ευδοκία
Ευχαριστούμε για τη συναλλαγή σας
Ζούσε τη ζωή της
Η Πέπη, η Λούσι, η Μπομ και τ’αλλα κορίτσια…
Η Πεντάμορφη και το Τέρας (μεταγλωττισμένο)
Η Τζέιν Όστεν με κατέστρεψε
Η γεύση του κερασιού
Η ετυμηγορία
Η ζωή του Τσακ
Η θυσία
Η ιστορία των παιχνιδιών (μεταγλωττισμένο)
Η μακριά πορεία
Κίκι: Η μικρή μαγισσούλα
Καραγκιόζης: The movie
Καυτό γάλα
Κιούκα πριν το τέλος του καλοκαιριού
Κλέφτης από σπόντα
Κοντινό πλάνο
Λίλο & Στιτς (μεταγλωττισμένη)
Λώρα
Μάρκο: Μια επινοημένη αλήθεια
Μικρά πράγματα σαν κι αυτά
Νυχτερινός εκφωνητής
Νύχτα Αγωνίας
Νύχτα δολοφόνων
Ο Σιμών της ερήμου
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο ένοικος
Οδός Μαλχόλαντ
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Οι άγριες μέρες μας
Οικουμενική γλώσσα
Ο κύριος Αζναβούρ
Ο πύργος του Downton: Το μεγάλο φινάλε
Ο ψυχίατρος μου τρελάθηκε
Πώς να εκπαιδεύσετε τον δράκο σας (μεταγλωττισμένη)
Πώς να κλέψετε ενα εκατομμύριο δολάρια
Ραν
Ρόουζ εναντίον Ρόουζ
Ρώμη, ανοχύρωτη πόλη
Σκιές στο σκοτάδι
Σκυλίσια μέρα
Στρουμφάκια: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Συναισθηματική αξία
Ταιριάζουμε;
Τα κακά παιδιά 2 (μεταγλωττισμένη)
Τα χρώματα του χρόνου
Τερατομουντζούρες (μεταγλωττισμένη)
Το 47
Το Φοινικικό σχέδιο
Το Χαμίνι
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το κάλεσμα 4: Τελευταία τελετουργία
Το κορίτσι με τη βελόνα
Το κουρδιστό πορτοκάλι
Το μίσος
Το νησί
Το νησί των καταραμένων
Το πάθος της Ζαν ντ’Αρκ
Το πέρασμα του Μίλερ
Το παγώνι
Τρελές σφαίρες
Υπάρχω
Φτηνά τσιγάρα
ΔΡΑΜΑ

Happy End

Η επιστροφή του Μίκαελ Χάνεκε στην Κρουαζέτ και τη γαλλική μπουρζουαζία δεν είχε και τόσο happy end αφού για πρώτη φορά μετά από το μακρινό 1997 – και το «Funny games»- έφυγε από το φεστιβάλ των Κανών με άδεια χέρια.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 107'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Η ηρεμία της μεγαλοαστικής οικογένειας των Λοράν που ζει στο Καλέ και έχει στην ιδιοκτησία της κατασκευαστική εταιρεία, διαλύεται ύστερα από ένα εργατικό ατύχημα. Το συμβάν αυτό θα γίνει η αφορμή για να ξεσκεπαστούν μυστικά και ψέμματα της οικογένειας, στα οποία τα μέλη της έμεναν παγερά αδιάφοροι όλα αυτά τα χρόνια.

Κυνισμός, μισανθρωπισμός, σοκαριστικές ομολογίες. Στοιχεία αντιπροσωπευτικά των Λορέν και της κοσμοαντίληψης τους. Είναι ολοφάνερο όχι μόνο εδώ αλλά κι από τα προηγούμενα έργα του ότι ο αυστριακός Χάνεκε δεν έχει σε μεγάλη υπόληψη την μεγαλοαστική τάξη.

Κι αν παλιά την κάρφωνε ανελέητα με την κοφτερή σαν μαχαίρι ματιά του, εδώ διαπιστώνει ότι της έδωσε μεγαλύτερη αξία από όσο της αναλογεί, οπότε αποφασίζει να αλλάξει τροπάριο αλλά όχι και ιδέες. Η επίκληση μιας περισσότερο χιουμοριστικής νότας έχει διττό χαρακτήρα: από τη μια «μειώνει» σαφώς την εικόνα των αρνητικών πρωταγωνιστών σε σημείο που τους κάνει να μοιάζουν με ένα… τίποτα στα μάτια του κοινού θεατή (άλλη μια μπηχτή για την ασημαντότητα της μπουρζουαζίας) κι από την άλλη δίνει την ευκαιρία στον αυστριακό δημιουργό να πειραματιστεί με νέα αφηγηματικά εργαλεία. Όμως το ανάλαφρο σχόλιο και η χιουμοριστική ανάγνωση της καθημερινότητας δεν ταιριάζουν στον Χάνεκε. Αυστηρός ανατόμος της κοινωνικής ψυχολογίας και επίμονος εξερευνητής του σκοταδιού που σκεπάζει την ανθρώπινη ψυχή, ο Χάνεκε έχει γράψει ιστορία στην κατηγορία των αλληγορικών κοινωνικών θρίλερ.

happyend

Το νέο του φιλμ δεν είναι κακό (πώς θα μπορούσε άλλωστε από ένα τόσο σημαντικό δημιουργό;) αλλά όχι και σπουδαίο. Όλη η υποκρισία της πρωταγωνιστικής οικογένειας με τους χαλαρούς δεσμούς αίματος, την λατρεία του χρήματος και την ροπή στην απόλυτη απάθεια είναι μοτίβα που τα έχουμε ξαναδεί από τον Χάνεκε και σε καλύτερες επιδόσεις. Του αναγνωρίζουμε πάντως την τόλμη να χτίσει μια διαφορετική κατασκευή, όπου η φυσική βία αυτή τη φορά απουσιάζει, ενώ η καθημερινότητα εκτός από τρομακτική μπορεί να έχει στιγμές αληθινά αστείες. Πίσω όμως από το κωμικό προσωπείο ή κάποιες αψυχολόγητες, υπερβολικές σκηνές (το καραόκε) κρύβονται φιλοσοφημένες, μεγάλες ιδέες γύρω από την απογοήτευση της ζωής, την ανικανότητα της αλληλεγγύης, τα σαθρά θεμέλια κάθε μορφής εξουσίας.

Η ιστορία των Λορέν, αυτής της πλούσιας, καλομαθημένης και βολεμένης δυτικοευρωπαϊκής οικογένειας είναι η ιστορία της ίδιας της Ευρώπης. Με συντηρητικά αντανακλαστικά απέναντι στο φόβο, ωφελιμιστικές συμπεριφορές, ελάχιστες ελπίδες για αίσιο τέλος της κρίσης και αγωνία για την επόμενη μέρα. Ο Χάνεκε είναι ξεκάθαρος: αυτό το happy end μόνο ως ειρωνεία μπορεί να ειπωθεί…

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Happy end
Σκηνοθεσία: Μίκαελ Χάνεκε
Σενάριο: Μίκαελ Χάνεκε

Παίζουν: Ιζαμπέλ Ιπέρ, Ζαν-Λουί Τρεντινιάν, Ματιέ Κασοβίτς, Τόμπι Τζόουνς

Διάρκεια: 107'
Χώρα: Γαλλία, Αυστρία, Γερμανία
Έτος: 2017

Rating: 3
Διανομή: ROSEBUD.21/ Seven
Περισσότερα από CINEMA