MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΡΙΤΗ
18
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
American Psycho
Angel’s Egg
Athens Palestine Film Festival
Chainsaw Man-Η ταινία: Reze Arc (με υπότιτλους)
Christy
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Dracula
Exit 8
Good Boy
Grand Prix: Ο γύρος της Ευρώπης (μεταγλωττισμένη)
Harvest
Judex
Jujutsu Kaisen: Εκτέλεση
Ne Zha 2 (μεταγλωττισμένη)
Noi
Nouvelle Vague
One in a Mill10n
Sisu
The best of Μαξ Λίντερ
j-hope Tour: Hope on the Stage – The Movie
Ένα απλό ατύχημα
Ανεμώνη
Αντίπαλοι για καλό
Αχινός
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Βουγονία
Δεσποινίς Μόξι: Η Οδύσσεια μιας γάτας (μεταγλωττισμένη)
Επαναστάτης χωρίς αιτία
Ζωηροί φίλοι
Η κατάρα του Σέλμπι Όουκς
Η μάχη της Αθήνας
Η τελετουργία
Καμία άλλη επιλογή
Κατοικίδια στο express (μεταγλωττισμένη)
Κράτα την ψυχή σου στο χέρι και περπάτα
Κυνηγός: Επικίνδυνη ζώνη
Λο
Μέρες οργής
Μίκης Θεοδωράκης – Ο συνθέτης των ποιητών και των οραμάτων 1950-σήμερα
Μαθήματα πιάνου
Μανόλια
Ματαντόρ
Με λένε Στέλιο
Μετανιώνοντας για σένα
Μια μάχη μετά την άλλη
Μικρά για τα μικρά 1
Μικρά για τα μικρά 2
Νέα Σελήνη
Νεκρό τηλέφωνο 2
Νυρεμβέργη
Ο άτρωτος
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Οι κλώνοι του Μπρους Λι
Ο φίλος μου ο Ταφίτι (μεταγλωττισμένη)
Παιδικό και Εφηβικό Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αθήνας
Πιο δυνατός απ’τον διάβολο
Ρίφενσταλ: Στην καρδιά του Τρίτου Ράιχ
Ραν
Στην κόψη του κύματος
Στις σκιές των ξεχασμένων προγόνων
Στο νησί του Αμρουμ
Στρουμφάκια (μεταγλωττισμένο)
Στρουμφάκια: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Συναισθηματική αξία
Συνύπαρξη, λέμε τώρα
Σώστε τον πράσινο πλανήτη
Τα κακά παιδιά 2 (μεταγλωττισμένη)
Τα παιδιά του Παραδείσου
Τα ρόδια του Ναγκόρνο Καραμπάχ
Το 47
Το κουκλόσπιτο της Γκάμπι: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Τομ και Τζέρι: Η απαγορευμένη πυξίδα (μεταγλωττισμένη)
Το πάθος της Ζαν ντ’Αρκ
Το χειρόγραφο της Σαραγόσα
Το χρώμα του ροδιού
Τρία χιλιόμετρα ως το τέλος του κόσμου
Τύχη βουνό
Χάιντι: Η διάσωση του μικρού λύγκα (μεταγλωττισμένη)
Φαντασίας

Το Θεώρημα του Μηδενός

Άλλο ένα έργο για το μέλλον και τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, από τα πολλά που βγαίνουν αυτή την περίοδο, που αναφέρεται στη θέση της ανθρώπινης ύπαρξης και των συναισθημάτων σε έναν κόσμο που το δυαδικό σύστημα, οι εξισώσεις και η ψηφιακή τεχνολογία θα έχουν τον πρώτο λόγο. Μαζί με το «Δικός της», την «Κυριαρχία» και αρκετά ακόμα έργα που έχουν ήδη βγει ή θα βγουν μέχρι το τέλος του έτους η νέα ταινία του σκηνοθέτη Τέρυ Γκίλιαμ δεν δείχνει τόσο νέα, ούτε τόσο πρωτότυπη.

stars-emptystars-emptystars-emptystars-emptystars-empty
Μαρίνα Πυλαρινού

Ο σκηνοθέτης που υπήρξε μέλος των Monty Python, ίσως της πιο σημαντικής ομάδας σάτιρας που βγήκε ποτέ, στη συνέχεια έκανε πολύ σημαντική καριέρα ως κινηματογραφιστής. Με ταινίες όπως το Brazil, Οι δώδεκα πίθηκοι, Τρόμος και παράνοια στο Λας Βέγκας, άφησε το κινηματογραφικό του στίγμα με τον τρόπο που ξεπερνάει το ρεαλισμό και με την συμβολική δύναμη των εικόνων του.

Ωστόσο, πλέον μάλλον βρίσκεται σε μια δημιουργική παρακμή. Η τελευταία του δημιουργία δείχνει κάπως παρωχημένη. Ο τρόπος που προσεγγίζει το μέλλον μοιάζει να έρχεται από το κινηματογραφικό παρελθόν και κυρίως τη δεκαετία του 80. Το μείγμα σουρεαλισμού και σάτιρας δεν βγάζει και πολύ γέλιο, καθώς το πνεύμα του έργου είναι κατά 90% σκέτη απαισιοδοξία. Αλλά ούτε ασκεί κάποια ιδιαίτερα ισχυρή κριτική στην σημερινή οικονομική, κοινωνική και πολιτική κατάσταση, καθώς κινείται κυρίως σε υπαρξιακά και μάλλον εσωστρεφή μονοπάτια.

Δημιουργείται ένα ακατανόητο και μάλλον κουραστικό στην παρακολούθηση σύμπαν από περίεργους χαρακτήρες στα όρια της παράνοιας, σε έναν εξίσου παρανοϊκό κόσμο. Η ταινία, εκτός από τα μελλοντολογικά της στοιχεία, θυμίζει την ταινία «Π» του Aronofsky. Ο κεντρικός χαρακτήρας εδώ δεν έχει βρει κάποια μαγική μαθηματική φόρμουλα, που δίνει όλες τις απαντήσεις, αλλά ψάχνει με μανία μια λύση που θα αποδεικνύει ότι τα πάντα καταλήγουν στο μηδέν.

Το Θεώρημα του Μηδενός αναφέρεται σε έναν παράξενο κόσμο, γεμάτο ψηφιακή τεχνολογία, διαδίκτυο, μαθηματικές εξισώσεις υπό μορφή video-game, εταιρικούς μηχανισμούς εξουσίας και καταπίεσης, καθώς και αρκετή παραδοσιακή ανθρώπινη τρέλα. Όμως, ο σκηνοθέτης αναζητά την ελπίδα και το φως πίσω από το σκοτάδι. Έτσι ο έρωτας του κεντρικού χαρακτήρα, μιας σχεδόν τρελής μαθηματικής ιδιοφυΐας, με έντονη ανθρωποφοβία, με ένα call girl (το οποίο ερμηνεύει η γλυκιά Γαλλίδα Μελανί Τιερύ) είναι και το πιο ενδιαφέρον στοιχείο της ταινίας. Και λόγω του αισθησιασμού του, που σπάει λίγο την καταθλιπτική ατμόσφαιρα της ταινίας, αλλά και γιατί δίνει μια ανθρώπινη πλευρά και μια δόση αισιοδοξίας σε έναν απάνθρωπο κόσμο.

Πρωταγωνιστής στο έργο είναι ο βραβευμένος με Όσκαρ Κρίστοφ Βαλτς. Αγνώριστος σε σχέση με τις ταινίες του Ταραντίνο, οι οποίες του χάρισαν την παγκόσμια αναγνώριση, εδώ παρουσιάζεται σαν ένας αδύναμος, ημίτρελος άνθρωπος. Σε αυτό τον ιδιαίτερο χαρακτήρα, ο Γερμανός ηθοποιός καταφέρνει να συγκινήσει και να μπει στο πετσί του περίπλοκου ρόλου του. Αρκετά επιβλητικός σε έναν σύντομο σχετικά ρόλο ως ιδιόρρυθμο φουτουριστικό αφεντικό και ο Ματ Ντέιμον

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ: Η νέα ταινία του Γκίλιαμ έχει κάποιες ενδιαφέρουσες υπαρξιακές και συναισθηματικές νότες, αλλά συνολικά είναι ένα έργο για το ψηφιακό μέλλον της ανθρωπότητας με περίεργη υπόθεση, περίεργη αισθητική και περίεργους χαρακτήρες. Ως εκ τούτου, γίνεται αρκετά δύσκολο στην παρακολούθηση και νομίζω ότι απευθύνεται σε όσους θέλουν να δουν τη νέα δουλειά του σημαντικού αυτού σκηνοθέτη και σε όσους αναζητούν μια εναλλακτική ταινία με θέμα το ανθρώπινο μέλλον και τους computer.

Γιώργος Σμυρνής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: The Zero Theorem
Σκηνοθεσία: Terry Gilliam
Σενάριο: Pat Rushin

Παίζουν: Christoph Waltz, Mélanie Thierry, Matt Damon, Tilda Swinton

Χώρα: ΗΠΑ, Ρουμανία, Αγγλία
Έτος: 2013

Rating: 2,5
Περισσότερα από CINEMA