MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
13
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
10ο Φεστιβάλ Ψηφιακού Κινηματογράφου Αθήνας
12ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου
20.000 είδη μελισσών
48 Αντίσταση στον μεγάλο εποικισμό
48 ώρες στην Ταϊβάν
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
Andriesh
Anora
Bird
Black Stone
Cure
Dourgouti Town
Emilia Pérez
Heretic
Kneecap
Kraven ο κυνηγός
Maria
Match Point
Megalopolis
NCT DREAM Mystery Lab: DREAM( )SCAPE
No Cap: 2 Years of Light
One Direction: This Is Us
Red One
SuperSanta (μεταγλωττισμένη)
Take a Trip
The End
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
Unclickable
Wicked
Όλα για τη μητέρα μου
Αδίστακτα πρόσωπα
Ανατομία μιας πτώσης
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αριζόνα Τζούνιορ
Ασίκ Κερίμπ
Ατίθαση καρδιά
Αφήνοντας το Λας Βέγκας
Βαϊάνα 2 (μεταγλωττισμένη)
Βαϊάνα 2 (με υπότιτλους)
Βραδύποδες στην κουζίνα (μεταγλωττισμένη)
Γκοτζίλα: Το τέρας του αιώνος
Δαχομέη
Εγώ, ο απαισιότατος 4 (μεταγλωττισμένη)
Εδώ
Επιχείρηση: Dirty Angels
Ευτυχισμένοι μαζί
Ζώνη ενδιαφέροντος
Η Ηλιαχτίδα μου
Η γυναίκα με τη λεοπάρδαλη
Η επιστροφή
Η θυσία
Η σοφία της ευτυχίας
Η συμμορία της συμφοράς
Θεώρημα
Καμία άλλη γη
Κατεχόμενη πόλη
Κονκλάβιο
Μετά τα μεσάνυχτα
Μικρά πράγματα σαν κι αυτά
Μικροί ήρωες σε δράση (μεταγλωττισμένη)
Μονομάχος II
Μπλε βελούδο
Νυχτερινός εκφωνητής
Νύφες
Ξαναπαντρεύομαι την γυναίκα μου
Ξερά χόρτα
Ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών: Ο πόλεμος των Ροχίριμ
Ο Μεγάλος Ερωτικός
Ο Νονός
Ο Ταξιτζής
Ο άνθρωπος που συρρικνώθηκε
Ο βράχος
Ο δάσκαλος που υποσχέθηκε την θάλασσα
Ο δελφινομικρούλης (μεταγλωττισμένη)
Οι Ομπρέλες του Χερβούργου
Ολα είναι δρόμος
Ο νόμος του Μέρφυ
Πάντα υπάρχει το αύριο
Πέρασμα
Πέτρινα χρόνια
Πίσω από τις θημωνιές
Παρασκευή και 13
Παρασκευή και 13 Μέρος 2
Παρασκευή και 13 μέρος 3
Παρασκευή και 13: Μέρος 4
Περασμένες ζωές
Πεσμένα φύλλα
Σαμσάρα
Τα πνεύματα του Ινισερίν
Το ατίθασο ρομπότ (μεταγλωττισμένη)
Το βράδυ που ο μπαμπάς μου έσωσε τα Χριστούγεννα (μεταγλωττισμένη)
Το διπλανό δωμάτιο
Το τελευταίο μάθημα
Το χρώμα του ροδιού
Υπόθεση Νοτόριους
Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους-Σπουδαστικό
Φτηνά τσιγάρα
Χαμένη λεωφόρος
ΔΡΑΜΑ

Σύνορα

Βραβείο στις Κάνες και το τμήμα Ένα Κάποιο Βλέμμα για τη δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του Αλί Αμπάσι που είναι ένας ύμνος στη διαφορετικότητα, πολύ… διαφορετικός από ότι θα περίμενε κανείς.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 110'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Η υπόθεση

Η 40χρονη Τίνα που έχει δυσμορφία στο πρόσωπο εργάζεται σε τελωνειακό φυλάκιο και είναι εξπέρ στον εντοπισμό των ταξιδιωτών και έχουν κάτι να κρύψουν, χάρη στην ικανότητα της να μυρίζει (κυριολεκτικά) τον φόβο και το ψέμα. Την ίδια εποχή που βοηθά στο να ξεσκεπαστεί μια νοσηρή ιστορία παιδοφιλίας εμφανίζεται μπροστά της ένας ξένος που θα της αναστατώσει την μέχρι πρότινος μονότονη ζωή.

«Ο άνθρωπος είναι το πιο σατανικό ον»

Ο Αμπάσι, συνσεναριογράφος μεταξύ άλλων του «Άσε το κακό να μπει» έλκεται από το διαφορετικό. Όχι το αναμενόμενο ή το αναγνωρίσιμο αλλά – όπως φαίνεται και στο αριστουργηματικό προ δεκαετίας θρίλερ του Τόμας Άλφρεντσον- το τρομακτικό και το ενοχλητικό για το μέσο θεατή διαφοερτικό. Η ιστορία της Τίνα είναι διανθισμένη με κομμάτια που καθιστούν τα «Σύνορα» μια άβολη κατάσταση για το θεατή και δεν αναφερόμαστε μόνο στην «απωθητική» εικόνα της ηρωίδας αλλά κυρίως στην πίεση που ασκείται στο θεατή οδηγώντας τον στα όρια της δικής του προσωπικής ηθικής. Η δοκιμασία της ανοχής και της αναμέτρησης με τον προσωπικό ιδεαλισμό και σύστημα αξιών του ίδιου του θεατή γίνεται δραματουργικό κομμάτι της ταινίας.

Μέσω της αλληγορικής διάστασης του σεναρίου τα «Σύνορα» λαμβάνουν τη μορφή μιας καταγγελτικής κραυγής (όμοια σχεδόν με εκείνη που βγάζουν οι ζωώδεις πρωταγωνιστές στις ερωτικές συναντήσεις τους) για την ανθρώπινη κτηνωδία. Ο εραστής της Τίνα μιλάει για την εκδίκηση απέναντι στους ανθρώπους που κρύβουν την αλήθεια και το σατανικό εαυτό τους μέσα από μια βιτρίνα καθωσπρεπισμού και ψεύτικης συντροφικότητας «αφού δεν διστάζουν μέχρι και τα παιδιά τους να εκμεταλλεύονται για την ατομική τους ικανοποίηση».

Είναι σίγουρο ότι η ωμή απωθητική αλήθεια μιας ταινίας που δύσκολα κατατάσσεται (από εκκεντρικό love story μέχρι μεταφυσικό θρίλερ με στοιχεία ταξικής αλληγορίας: δείτε μόνο τη βροχερή σκηνή λίγο πριν από το φινάλε όπου η εγκλωβισμένη μεταξύ λογικής και συναισθήματος Τίνα θυμίζει άστεγη) κι ακόμη πιο δύσκολα γίνεται αποδεκτή. Όσοι όμως τολμηροί επιλέξουν να τη δουν είναι βέβαιο ότι θα αποζημιωθούν στο τέλος. Υποψηφιότητα για βραβείο όσκαρ καλύτερου μακιγιάζ και πρώτο βραβείο στο τμήμα Ένα Κάποιο Βλέμμα του περυσινού φεστιβάλ Κανών.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Border
Σκηνοθεσία: Αλί Αμπάσι
Σενάριο: Αλί Αμπάσι, Ιζαμπέλα Εκλοφ, Τζον Αβιντ Λίντκβιστ

Παίζουν: Εύα Μέλαντερ, Ιρο Μιλόνοφ

Διάρκεια: 110'
Χώρα: Σουηδία, Δανία
Έτος: 2018

Rating: 3
Διανομή: Seven Films
Περισσότερα από CINEMA