MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΑΘΗΝΑ
ΤΡΙΤΗ
19
ΜΑΡΤΙΟΥ
  • ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ
    ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
    ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
    ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
    ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
    ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
    Arctic
    Bohemian Rhapsody
    Captain Marvel
    Corgi: Το σκυλάκι της Βασίλισσας (μεταγλωττισμένη)
    Dogman
    Make the Economy Scream
    Sonny Boy
    Spider-Man: Μέσα στο αραχνο-σύμπαν
    The Bachelor 3
    The Merger
    Toni Erdmann
    Ένα Αστέρι Γεννιέται
    Ένα όμορφο αγόρι
    Ίαν Μακ Κέλεν: Ρόλος ζωής
    Όσον ζης φαίνου
    Αδέλφια εξ αίματος
    Αλίτα: Ο άγγελος της μάχης
    Αν η οδός Μπιλ μπορούσε να μιλήσει
    Αστερίξ: Τo μυστικό του μαγικού ζωμού (μεταγλωττισμένη)
    Γενέθλια θανάτου 2
    Γυναίκα σε πόλεμο
    Δύση ηλίου
    Η Ευνοούμενη
    Η Ντιλιλί στο Παρίσι (μεταγλωττισμένη)
    Η Χήρα
    Η άγρια αχλαδιά
    Η επόμενη μέρα μιας σχέσης
    Η καταγωγή των Σάμι
    Η κλεμμένη πριγκίπισσα (μεταγλωττισμένη)
    Η νηπιαγωγός
    Η σύζυγος
    Η ταινία Lego 2 (μεταγλωττισμένη)
    Καπερναούμ
    Κλέφτες Καταστημάτων
    Μέλι
    Ξαφνικά, πέρυσι το καλοκαίρι
    Ο άνθρωπος που ενόχλησε το σύμπαν
    Οι αγώνες μας
    Οι αδερφοί Σίστερς
    Ο μαγικός κήπος (μεταγλωττισμένη)
    Ο τυχοδιώκτης του Παρισιού
    Ο φαροφύλακας
    Ραλφ εναντίον Ίντερνετ
    Ρόμα
    Σιωπηλές ψυχές
    Σκιά
    Στην πύλη της αιωνιότητας
    Σόπι – Μια ημέρα ακόμη
    Τα κορίτσια
    Το Βαποράκι
    Το μάτι της Κωνσταντινουπόλης
    Το πάρκο των θαυμάτων (μεταγλωττισμένη)
    Το πράσινο βιβλίο
    Ψυχρή καταδίωξη
    Βιογραφική

    Γκοντάρ, αγάπη μου

    Ένα αντιπροσωπευτικό πορτρέτο του Πάπα της Νουβέλ Βαγκ Ζαν Λικ Γκοντάρ με φόντο τον Μάη του ’68 και λεπτομέρειες από το βιβλίο της δεύτερης συζύγου του Αν Βιαζέμσκι.

    ΔΙΑΡΚΕΙΑ 107'
    Κωνσταντίνος Καϊμάκης

     

    Παρίσι, αρχές 1968. Ο πιο διάσημος κινηματογραφιστής της γενιάς του γυρίζει την «Κινέζα» με πρωταγωνίστρια τη γυναίκα που αγαπά, την 20 χρόνια μικρότερη του Αν Βιαζέμσκι, την οποία παντρεύεται μετά από την ολοκλήρωση του φιλμ. Όμως οι κακές κριτικές που παίρνει η ταινία σε συνδυασμό με τα γεγονότα του Μάη του ‘68 οδηγούν τον δημιουργό στην ενδοσκόπηση.

     

     

    Ο εκκεντρικός τόνος και η κωμική ελαφρότητα που επιστρατεύει ο Χαζαναβίσιους (όσκαρ σκηνοθεσίας και ταινίας με το βωβό «The Artist») δεν υπονομεύει την αξία ενός άρτιου έργου-καθρέφτη της πραγματικής αξίας του Γκοντάρ.

     

    Ο κορυφαίος δημιουργός της Νουβέλ Βαγκ παρουσιάζεται όπως ακριβώς ήταν στα «χρόνια της Επανάστασης» (η πλοκή του φιλμ αφορά στους λίγους μήνες που προηγήθηκαν αλλά και ακολούθησαν τον εκρηκτικό Μάη του 1968) μέσα από στιγμιότυπα που δίνουν το προφίλ του: μαοϊκός μέχρι κόκκαλο, ασυμβίβαστος στην αντίληψη και την εφαρμογή του δόγματος που ανάτρεπε το καθεστώς συντήρησης στην πολιτική και την τέχνη, ευφυής και περίπλοκος κινηματογραφιστής με ψήγματα σπάνιας ανθρωπιάς που έκρυβε πίσω από τον παροιμιώδη κυνισμό του (ένα κράμα αυτοσαρκασμού και παιδικότητας) και τα χαρακτηριστικά σκούρα γυαλιά μυωπίας. Μάλιστα ο Χαζαναβίσιους φροντίζει να διαλύει το trade mark του ήρωα του, σπάζοντας τα σχεδόν σε κάθε σεκάνς του φιλμ που έχει δράση, ένταση και κυνηγητά στους δρόμους!

     

    Τα τελευταία φυσικά οφείλονται στο πάθος των διαδηλώσεων και τα ακραία φαινόμενα βίας που εντείνουν τη διεργασία και την κρίση (η οποία ξεκινά από μια λεκτική επίθεση που δέχεται σε φοιτητικά αμφιθέατρα όπου κατηγορείται ως συμβιβασμένος συστημικός καλλιτέχνης) που περνάει ο Γκοντάρ και από διάσημος σκηνοθέτης μετατρέπεται εν μια νυκτί σε περιθωριακό καλλιτέχνη και μέλος της κολεκτίβας «Τζίγκα Βερτόφ» που είχε ως μοναδική αποστολή την δημιουργία επαναστατικών έργων.

     

    Παράλληλα γινόμαστε μάρτυρες μιας άλλης πλευράς του χαρακτήρα του γαλλοελβετού δημιουργού. Η σχέση πάθους με τη δεύτερη σύζυγό του (μετά την Άννα Καρίνα) επίσης ηθοποιού Αν Βιαζέμσκι, δίνεται φυσικά μέσα από τις εκμυστηρεύσεις του βιβλίου της δεύτερης αλλά παρουσιάζει αρκετά αντικειμενικά την τρυφερότητα, τον ιδιότυπο ρομαντισμό και την μελαγχολική ανασφάλεια του άντρα που ξέρει τις αδυναμίες του όσον αφορά το κομμάτι των ανθρώπινων σχέσεων και φυσικά την κατάληξη της κοινής πορείας τους όταν στη ζυγαριά μπουν όλα τα κρίσιμα υλικά και κυρίως η πολιτική στράτευση. Τον Γκοντάρ υποδύεται με σπάνια αυταπάρνηση ο Λουί Γκαρέλ («Οι ονειροπόλοι»), ενώ ευχάριστη έκπληξη είναι η παρουσία της Στέισι Μάρτιν («Nymphomaniac») στο ρόλο της Βιαζέμσκι.

     

    Κωνσταντίνος Καϊμάκης

     

     

    ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
    Τίτλος: Γκοντάρ, Αγάπη μου (Le Redoutable)
    Σκηνοθεσία: Μισέλ Χαζαναβίσιους
    Σενάριο: Μισέλ Χαζαναβίσιους

    Παίζουν: Λουί Γκαρέλ, Στέισι Μάρτιν, Μπερενίς Μπεζό

    Διάρκεια: 107'
    Χώρα: Γαλλία, Μιανμάρ, Ιταλία
    Έτος: 2017

    Rating: 3
    Διανομή: Feelgood Entertainment
    TV CALENDAR
    19 Μαρτίου 2019
    Μη χάσετε
    Song to Song
    COSMOTE CINEMA 2HD - 22;00
    Δείτε περισσότερα >>