MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
19
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ΕΛΙΖΕ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
A Por Por Funeral for Ashirifie
Animal
Back to Black
Baghead: Η μάγισσα των νεκρών
Bob Marley: One Love
Dune: Μέρος δεύτερο
Ennio: The Maestro
Ghostbusters: Η αυτοκρατορία του πάγου
Kung Fu Panda 4 (μεταγλωττισμένη)
Kung Fu Panda 4 (με υπότιτλους)
Lupin III: Το κάστρο του Καλιόστρο (με υπότιτλους)
Mets
Minore
Pearl Jam – Dark Matter
Poor Things
Shame
Stop making sense
Suga: Agust D Tour D-Day the Movie
Take a Trip
The Rocky Horror Picture Show
Tranzit
Άγνωστοι μεταξύ μας
Άκουσέ με
Αγρια νερά
Αδέσποτα κορμιά
Ανατομία μιας πτώσης
Αντίλαλος
Απαγορευμένα παιχνίδια
Απλώς υπέροχη (μεταγλωττισμένη)
Αρθουρ ο βασιλιάς
Αρκουδότρυπα
Αρπα Colla
Ασπιλη
Αστυγραφίες στην Οθόνη
Γάτες στο μουσείο (μεταγλωττισμένη)
Για πάντα νέοι
Γκοτζίλα x Κονγκ: Η νέα αυτοκρατορία
Εγώ, καπετάνιος
Ενας ερωδιός για τη Γερμανία
Ενα ταξίδι για πάπιες (μεταγλωττισμένη)
Εξέλιξη
Ευχή (μεταγλωττισμένη)
Ζώνη ενδιαφέροντος
Η Βασίλισσα της Νέας Υόρκης
Η Περιφρόνηση
Η Χίμαιρα
Η κιβωτός του Νώε (μεταγλωττισμένη)
Η κυρία με το σκυλάκι
Η περιπέτεια
Η τελευταία παμπ
Θεώρημα
Κάμπια νύμφη πεταλούδα
Καταγωγή
Κονάν η βάρβαρη
Λατρεύω να σε μισώ
Λεσβία
Μέσα στη μέρα
Ματωμένος δεσμός
Μαύρος κότσιφας-Μαύρο βατόμουρο
Μην περιμένετε και πολλά από το τέλος του κόσμου
Μια μέρα στη Σαγκάη
Οι Ελευσίνιοι
Οι άποικοι
Ο μικρός Νικόλας: Τι περιμένουμε για να είμαστε ευτυχισμένοι; (μεταγλωττισμένη)
Οπενχάιμερ
Ο πρώτος οιωνός
Ο χαμένος τα παίρνει όλα
Ο χορός των φαντασμάτων (μεταγλωττισμένη)
Πίτερ Ράμπιτ: ο λαγός το ‘σκασε (μεταγλωττισμένη)
Περασμένες ζωές
Πεσμένα φύλλα
Ραδιο Ουόλφμαν
Ρεπό
Ρώμη, ανοχύρωτη πόλη
Σκύλος & Γάτα: μια τρελή καταδίωξη (μεταγλωττισμένη)
Στενές επαφές με τον Διάβολο
Στη φωτιά
Στο γραφείο καθηγητών
Στο ποταμόπλοιο
Συνάδελφοι ηρωικοί οικοδόμοι
Τα μαθήματα της Μπλάγκα
Τα παιδιά του χειμώνα
Το αγόρι και ο ερωδιός
Το αγόρι του Θεού
Το λιμάνι των απόκληρων
Το μικρό νησί
Το μπλε καφτάνι
Τοτέμ
Υπέροχες μέρες
Φόνισσα
Χορεύοντας με τον Μπέκετ
Βιογραφική

Γκοντάρ, αγάπη μου

Ένα αντιπροσωπευτικό πορτρέτο του Πάπα της Νουβέλ Βαγκ Ζαν Λικ Γκοντάρ με φόντο τον Μάη του ’68 και λεπτομέρειες από το βιβλίο της δεύτερης συζύγου του Αν Βιαζέμσκι.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 107'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Παρίσι, αρχές 1968. Ο πιο διάσημος κινηματογραφιστής της γενιάς του γυρίζει την «Κινέζα» με πρωταγωνίστρια τη γυναίκα που αγαπά, την 20 χρόνια μικρότερη του Αν Βιαζέμσκι, την οποία παντρεύεται μετά από την ολοκλήρωση του φιλμ. Όμως οι κακές κριτικές που παίρνει η ταινία σε συνδυασμό με τα γεγονότα του Μάη του ‘68 οδηγούν τον δημιουργό στην ενδοσκόπηση.

Ο εκκεντρικός τόνος και η κωμική ελαφρότητα που επιστρατεύει ο Χαζαναβίσιους (όσκαρ σκηνοθεσίας και ταινίας με το βωβό «The Artist») δεν υπονομεύει την αξία ενός άρτιου έργου-καθρέφτη της πραγματικής αξίας του Γκοντάρ.

Ο κορυφαίος δημιουργός της Νουβέλ Βαγκ παρουσιάζεται όπως ακριβώς ήταν στα «χρόνια της Επανάστασης» (η πλοκή του φιλμ αφορά στους λίγους μήνες που προηγήθηκαν αλλά και ακολούθησαν τον εκρηκτικό Μάη του 1968) μέσα από στιγμιότυπα που δίνουν το προφίλ του: μαοϊκός μέχρι κόκκαλο, ασυμβίβαστος στην αντίληψη και την εφαρμογή του δόγματος που ανάτρεπε το καθεστώς συντήρησης στην πολιτική και την τέχνη, ευφυής και περίπλοκος κινηματογραφιστής με ψήγματα σπάνιας ανθρωπιάς που έκρυβε πίσω από τον παροιμιώδη κυνισμό του (ένα κράμα αυτοσαρκασμού και παιδικότητας) και τα χαρακτηριστικά σκούρα γυαλιά μυωπίας. Μάλιστα ο Χαζαναβίσιους φροντίζει να διαλύει το trade mark του ήρωα του, σπάζοντας τα σχεδόν σε κάθε σεκάνς του φιλμ που έχει δράση, ένταση και κυνηγητά στους δρόμους!

Τα τελευταία φυσικά οφείλονται στο πάθος των διαδηλώσεων και τα ακραία φαινόμενα βίας που εντείνουν τη διεργασία και την κρίση (η οποία ξεκινά από μια λεκτική επίθεση που δέχεται σε φοιτητικά αμφιθέατρα όπου κατηγορείται ως συμβιβασμένος συστημικός καλλιτέχνης) που περνάει ο Γκοντάρ και από διάσημος σκηνοθέτης μετατρέπεται εν μια νυκτί σε περιθωριακό καλλιτέχνη και μέλος της κολεκτίβας «Τζίγκα Βερτόφ» που είχε ως μοναδική αποστολή την δημιουργία επαναστατικών έργων.

Παράλληλα γινόμαστε μάρτυρες μιας άλλης πλευράς του χαρακτήρα του γαλλοελβετού δημιουργού. Η σχέση πάθους με τη δεύτερη σύζυγό του (μετά την Άννα Καρίνα) επίσης ηθοποιού Αν Βιαζέμσκι, δίνεται φυσικά μέσα από τις εκμυστηρεύσεις του βιβλίου της δεύτερης αλλά παρουσιάζει αρκετά αντικειμενικά την τρυφερότητα, τον ιδιότυπο ρομαντισμό και την μελαγχολική ανασφάλεια του άντρα που ξέρει τις αδυναμίες του όσον αφορά το κομμάτι των ανθρώπινων σχέσεων και φυσικά την κατάληξη της κοινής πορείας τους όταν στη ζυγαριά μπουν όλα τα κρίσιμα υλικά και κυρίως η πολιτική στράτευση. Τον Γκοντάρ υποδύεται με σπάνια αυταπάρνηση ο Λουί Γκαρέλ («Οι ονειροπόλοι»), ενώ ευχάριστη έκπληξη είναι η παρουσία της Στέισι Μάρτιν («Nymphomaniac») στο ρόλο της Βιαζέμσκι.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Γκοντάρ, Αγάπη μου (Le Redoutable)
Σκηνοθεσία: Μισέλ Χαζαναβίσιους
Σενάριο: Μισέλ Χαζαναβίσιους

Παίζουν: Λουί Γκαρέλ, Στέισι Μάρτιν, Μπερενίς Μπεζό

Διάρκεια: 107'
Χώρα: Γαλλία, Μιανμάρ, Ιταλία
Έτος: 2017

Rating: 3
Διανομή: Feelgood Entertainment
Περισσότερα από CINEMA
VIMA_WEB3b