MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
09
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
1ο Διεθνές Φεστιβάλ Βίγκαν Κινηματογράφου VegArtAct 2025
66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
A State of Passion
Black Dog
Bullet Train
Café 404
Chainsaw Man-Η ταινία: Reze Arc (με υπότιτλους)
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Depeche Mode: M
Dracula
F1: Η ταινία
Flow
Good Boy
Harvest
Interstellar
Jurassic World: Αναγέννηση
Ne Zha 2 (μεταγλωττισμένη)
Noi
Nouvelle Vague
Poor Things
Springsteen: Deliver Me from Nowhere
Super Paradise
The Batman
The Fantastic Four: Πρώτα βήματα
The Rocky Horror Picture Show
The Seafarers
The Shape of Night
The Smashing Machine: Η καρδιά ενός μαχητή
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
The Toxic Avenger
Tron: Ares
Vampyr
Weapons
Έκλειψη
Έλιο (μεταγλωττισμένη)
Ένα ήσυχο μέρος: Ημέρα πρώτη
Ένα απλό ατύχημα
Έρωτας στη Βαρκελώνη
Όταν έρθει το φθινόπωρο
Αναφορά στον Ιωάννη Καποδίστρια
Αργός θάνατος
Αχινός
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Δεσμώτες
Επιχείρηση Καμπούλ
Ζεφ
Η Πέππα γνωρίζει το νέο μωρό (μεταγλωττισμένη)
Η Τζέιν Όστεν με κατέστρεψε
Η γη της Ισπανίας
Η επέτειος
Η ζωή του Τσακ
Η κατάρα του Σέλμπι Όουκς
Η κυρία με το σκυλάκι
Ηλιοτρόπιο
Η μακριά πορεία
Η μουσική της ζούγκλας 2 (μεταγλωττισμένη)
Η νύχτα με τις μάσκες
Η νύχτα των ζωντανών νεκρών
Η σιωπή
Η ώρα του λύκου
Καζαμπλάνκα
Καλή σου νύχτα κυρ-Αλέξανδρε
Κατοικίδια στο express (μεταγλωττισμένη)
Κιούκα πριν το τέλος του καλοκαιριού
Κλέφτης από σπόντα
Κράτα την ψυχή σου στο χέρι και περπάτα
Μέρες οργής
Μαζί
Μαθήματα από έναν πιγκουίνο
Με κομμένη την ανάσα
Με λένε Στέλιο
Μετά το κυνήγι
Μετανιώνοντας για σένα
Μια μάχη μετά την άλλη
Μια νύχτα με τη Μοντ
Μπερλινγκουέρ: Η μεγάλη ελπίδα
Νεκρό τηλέφωνο 2
Νυχτερινός εκφωνητής
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Ο θάνατος του ιερού ελαφιού
Οι άγριες μέρες μας
Οικογενειακή φωλιά
Ο μεσολαβητής
Ο φίλος μου ο Ταφίτι (μεταγλωττισμένη)
Ο ωραίος Σέργιος
Ρίφενσταλ: Στην καρδιά του Τρίτου Ράιχ
Ρόουζ εναντίον Ρόουζ
Σαλό, 120 μέρες στα Σόδομα
Σκοτώστε τον τζόκεϊ
Στα βάθη του χειμώνα
Στο νησί του Αμρουμ
Στρουμφάκια: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Συναισθηματική αξία
Τα 400 Χτυπήματα
Ταιριάζουμε;
Τα κακά παιδιά 2 (μεταγλωττισμένη)
Τα παιδιά του Παραδείσου
Τα τέρματα του Αυγούστου
Τερατομουντζούρες (μεταγλωττισμένη)
Το κάλεσμα 4: Τελευταία τελετουργία
Το κουκλόσπιτο της Γκάμπι: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Το μίσος
Τομ και Τζέρι: Η απαγορευμένη πυξίδα (μεταγλωττισμένη)
Το μονοπάτι του αλατιού
Το μωρό της Ρομαρί
Το πάθος της Ζαν ντ’Αρκ
Το παγώνι
Το φιλί της γυναίκας αράχνης
Το χειρόγραφο της Σαραγόσα
Τρελές σφαίρες
Τύχη βουνό
Φτηνά τσιγάρα
Φύγαμε
Χάιντι: Η διάσωση του μικρού λύγκα (μεταγλωττισμένη)
Κοινωνική

Miss Violence

Η διπλά βραβευμένη στο Φεστιβάλ Βενετίας 2013 (καλύτερη σκηνοθεσία, καλύτερος ηθοποιός), ταινία του Αλέξανδρου Αβρανά, ο οποίος επιστρέφει μετά το πολυβραβευμένο στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης του 2008, Without, και καταδύεται για μια ακόμη φορά στα μυστικά και ψέματα που ευδοκιμούν σε μια φαινομενικά τυπική ελληνική οικογένεια.

stars-emptystars-emptystars-emptystars-emptystars-empty
Μαρίνα Πυλαρινού

Σύμφωνα με την υπόθεση, την ημέρα των γενεθλίων της, η εντεκάχρονη Αγγελική πηδάει από το μπαλκόνι και πέφτει στο κενό με ένα χαμόγελο σχηματισμένο στα χείλη της. Η αστυνομία και η κοινωνική πρόνοια προσπαθούν να εξιχνιάσουν τον λόγο της πιθανής αυτοκτονίας. Η οικογένεια όμως υποστηρίζει σθεναρά πως ήταν ατύχημα. Ποιο μυστικό πήρε μαζί της η μικρή Αγγελική; Γιατί η οικογένεια επιμένει να την «ξεχάσει» και να συνεχίσει τη ζωή της; Αυτές είναι οι απαντήσεις που αναζητά η κοινωνική πρόνοια, όταν τους επισκέπτεται στο άψογα τακτοποιημένο τους σπίτι. Ο πατέρας έχει φροντίσει να μη λείπει τίποτα.  Φαίνεται ότι τίποτα δεν μπορεί να τους προδώσει. Όμως ο καλογυαλισμένος κόσμος της οικογένειας θα θρυμματιστεί σταδιακά και όλοι θα αναγκαστούν να έρθουν αντιμέτωποι με αυτό που για χρόνια έκρυβαν.

Καλογυρισμένη, με αρκετή εφευρετικότητα ως προς τα πλάνα, η ταινία ακολουθεί την παράδοση αρκετών ταινιών του σύγχρονου ελληνικού σινεμά, που χαρακτηρίζονται από δύο στοιχεία: την έντονη βία και την καταγγελία της οικογένειας. Η ψυχρότητα των καταστάσεων και η αποστασιοποιημένη κινηματογράφηση θυμίζει «Κυνόδοντα», αλλά με πιο ρεαλιστικό χαρακτήρα. Τα χρώματα του έργου και η τυπικότητα των χαρακτήρων θυμίζουν περισσότερο Βόρεια Ευρώπη, παρά Ελλάδα.

Η ατμόσφαιρα είναι ζοφερή. Πίσω από μια υποτίθεται καλογυαλισμένη (έτσι προσπαθεί απεγνωσμένα να την δείξει η κάμερα) κι ένα πέπλο στημένης και προσποιητής ευγένειας, κρύβεται το «άγριο» πρόσωπο της ελληνικής κοινωνίας και του κυττάρου της, της οικογένειας. Αιμομιξία, εκμετάλλευση, εκπόρνευση, αλλά και… καταπίεση για μεγάλους βαθμούς και καλή διαγωγή στο σχολείο.

Από κάποιο σημείο όλο αυτό σου βγάζει μια υπερβολή. Υπάρχει μια γενικευμένη καταγγελία του μικροαστισμού και της ελληνικής οικογένειας, που ενώνει στοιχεία αντιφατικά μεταξύ τους. Δεν το καταλαβαίνεις τόσο πολύ κατά την διάρκεια της ταινίας, γιατί το σενάριο σου σερβίρει τα δεδομένα με έξυπνο τρόπο, ώστε να σε κρατάει σε κάποια (ήπια) αγωνία, αλλά κυρίως σε μια κατάσταση κατήφειας. Το καλό με το έργο, πάντως, είναι πως στο φινάλε υπάρχει μια αίσθηση δικαιοσύνης, που σε ανακουφίζει από όλη αυτή τη φόρτιση.

Ως προς τις ερμηνείες, τόσο ο βραβευμένος στη Βενετία Θέμης Πάνου, στον ρόλο του «προστάτη» (με τις διάφορες σημασίες του όρου) οικογενείας, που κρύβει πίσω από μια προσποιητή ευγένεια ένα ένοχο μυστικό, όσο και η Ρένη Πιττακή δίνουν αξιόλογες ερμηνείες. Καλές είναι και οι Ελένη Ρουσινού και η Σίσσυ Τουμάση, θύματα αυτής της κατάστασης. Υπάρχουν μικρά ρολάκια για σημαντικούς ηθοποιούς, όπως η Μαρία Σκουλά, ο Νίκος Χατζόπουλος, ο Μηνάς Χατζησάββας, ο Χρήστος Λούλης κ.α. που ανεβάζουν την ποιότητα του καστ.

Σε γενικές γραμμές, η ταινία ακολουθεί με αρκετή ικανότητα έναν δρόμο που έχει δώσει κάποια εξωστρέφεια και βραβεία στο ελληνικό σινεμά, με αποστασιοποιημένη κινηματογράφηση σε συνδυασμό με ακραία βία και ισοπέδωση των ιερών και τα όσιων της ελληνικής κοινωνίας. Πρόκειται για ένα βαρύ έργο- και λόγω θέματος. Είναι καλογυρισμένο μέσα σε μια συγκεκριμένη αισθητική άποψη, αλλά υπάρχουν αρκετές αντιφάσεις και δόσεις υπερβολής στην υπόθεση. 

Γιώργος Σμυρνής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Miss Violence
Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Αβρανάς
Σενάριο: Αλέξανδρος Αβρανάς, Κώστας Περούλης

Παίζουν: Θέμης Πάνου, Ρένη Πιττακή, Ελένη Ρουσσινου, Σίσσυ Τουμάση, Καλλιόπη Ζωντανού, Κωνσταντίνος Αθανασιάδης, Χλόη Μπολώτα, Μαρία Σκουλά, Νίκος Χατζόπουλος, Μηνας Χατζησάββας, Κώστας Ανταλόπουλος, Μαρία Καλλιμάνη, Βάσω Ιατροπούλου, Στέφανος Κοσμίδης, Χρήστος Λούλης, Αννα Κουτσαφτίκη, Γιώργος Συμεωνίδης, Bασίλης Kουκαλάνι, Γιώτα Φέστα, Μάρθα Μπουζιούρη

Χώρα: ΕΛΛΑΔΑ
Έτος: 2013

Rating: 3,5
Περισσότερα από CINEMA