MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΡΙΤΗ
19
ΜΑΡΤΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ΕΛΙΖΕ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
Animal
Aquaman: Το χαμένο βασίλειο
Barbie
Bob Marley: One Love
Dune: Μέρος δεύτερο
Ennio: The Maestro
Ferrari
Gaza
Ladies in Waiting
Madame Web
Poor Things
Take a Trip
White Dog
Άγνωστοι μεταξύ μας
Άκουσέ με
Ανατομία μιας πτώσης
Αποστολή στην Ελλάδα
Αργκαϊλ
Αργοναύτες: Η οργή του Ποσειδώνα (μεταγλωττισμένη)
Αστερίξ και Οβελίξ στο δρόμο για την Κίνα (μεταγλωττισμένη)
Αστερίξ και Οβελίξ στο δρόμο για την Κίνα (με υπότιτλους)
Γάτες στο μουσείο (μεταγλωττισμένη)
Γουόνκα (μεταγλωττισμένη)
Γουόνκα (με υπότιτλους)
Εκεί που το κακό παραμονεύει
Εμπόλεμη ζώνη
Ενα ταξίδι για πάπιες (μεταγλωττισμένη)
Εξέλιξη
Ευχή (μεταγλωττισμένη)
Ζώνη ενδιαφέροντος
Η Περιφρόνηση
Η αδελφότητα της καπνιστής σάουνας
Η γη της επαγγελίας
Η κυρία με το σκυλάκι
Η τελευταία παμπ
Λατρεύω να σε μισώ
Μάγια η μέλισσα: Η χρυσή σφαίρα (μεταγλωττισμένη)
Μάτια ερμητικά κλειστά
Μην περιμένετε και πολλά από το τέλος του κόσμου
Μια γυναίκα
Μια ζωή
Μυστήριο στη φάρμα των ζώων (μεταγλωττισμένη)
Ξερά χόρτα
Ο Μαέστρος
Ο διάβολος δεν υπάρχει
Οι δολοφόνοι του ανθισμένου φεγγαριού
Οι ευχούληδες 3:Μαζί για μπάντα (μεταγλωττισμένη)
Οι περιπέτειες του επιθεωρητή Σαν (μεταγλωττισμένη)
Ο καπετάν Μιχάλης
Ο καρυοθραύστης και η μαγική φλογέρα (μεταγλωττισμένη)
Ο μελισσοκόμος
Ο μικρός Νικόλας: Τι περιμένουμε για να είμαστε ευτυχισμένοι; (μεταγλωττισμένη)
Ο πάγος που καίει
Οπενχάιμερ
Περάσματα
Περασμένες ζωές
Πεσμένα φύλλα
Πρίμα μπαλαρίνα
Στο γραφείο καθηγητών
Τα παιδιά του χειμώνα
Το άλλο με τον Τοτό το ξέρεις; (μεταγλωττισμένη)
Το αγόρι και ο ερωδιός
Το αλάνι
Το μπλε καφτάνι
Το χέρι της Θείας δίκης
Υπέροχες μέρες
Φόνισσα
Χελωνονιντζάκια: Μεταλλαγμένος χαμός (μεταγλωττισμένη)
Αστυνομική

Η μπαλάντα της τρύπιας καρδιάς

H τελευταία ταινία του Γιάννη Οικονομίδη («Σπιρτόκουτο», «Το μικρό ψάρι») φέρνει και πάλι τους μικροαστούς πρωταγωνιστές τους απέναντι στο πεπρωμένο τους. Ή ακόμη χειρότερα: απέναντι στον ίδιο τους τον εαυτό.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-halfstars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 142'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Υπόθεση

Σε μια μικρή επαρχιακή πόλη της Ελλάδας η γυναίκα ενός πλούσιου επιχειρηματία τον κερατώνει με ντόπιο λαϊκό τραγουδιστή. Όταν ο πρώτος ανακαλύψει την απιστία και τους απειλήσει μέσω του κινητού του, το ζευγάρι θα το σκάσει. Όμως η γυναίκα θα κάνει το μοιραίο λάθος αρπάζοντας ένα εκατομμύριο ευρώ από το χρηματοκιβώτιο του άντρα της.

Μια μικρή, ερωτική ιστορία

Ο χαρακτήρας που έχει το μεγαλύτερο εκτόπισμα και βάρος στην ταινία είναι εκείνος της άπιστης συζύγου (ρόλος ζωής για την Βίκυ Παπαδοπούλου που τον αξιοποιεί υποδειγματικά διατηρώντας όλο το μυστήριο και την αμφισημία της ηρωίδας της, που δεν μπορείς να καταλάβεις τις σκέψεις και τα συναισθήματα της). Η πρωταγωνίστρια και πηγή του σκανδάλου της ιστορίας εκφράζεται λιγότερο, κρατά χαμηλά τη φωνή της, βγάζει μια ηρεμία σχεδόν αφύσικη σε σχέση με τα όσα διακυβεύονται γύρω της. Αλλά δείχνει ότι δεν χάνει ποτέ τον έλεγχο σε αντίθεση με τους άντρες του φιλμ. Φαφλατάδες, ψευτονταήδες, επικίνδυνοι όχι μόνο λόγω της κτηνώδους δύναμης αλλά κυρίως από την απύθμενη βλακεία τους, οι ματαιόδοξοι αρσενικοί της «Μπαλάντας» έχουν μόνο βρισίδια και απειλές να επιδείξουν απέναντι σε μια πραγματικότητα που φαίνεται να τους καταπίνει.

Και πάνω από όλα παραμένουν κολλημένοι στη φούστα των μανάδων τους (εκπληκτικές οι ερασιτέχνες ηθοποιοί). Όλα τα παραπάνω ο σκηνοθέτης τα διαχειρίζεται με τρομερή αφηγηματική άνεση. Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι στην «Μπαλάντα της τρύπιας καρδιάς» η τραγωδία και η κωμωδία έχουν ίσο μερίδιο και αλληλοσυμπληρώνονται υποδειγματικά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΒαγγέλης Μουρίκης: Το σινεμά θέλει τσαμπουκά12.09.2018

Η πέμπτη ταινία του Γιάννη Οικονομίδη συμπυκνώνει με αριστοτεχνικό τρόπο όλες τις αγαπημένες του θεματικές. Ήρωες σε απόγνωση, κοινωνική καταπίεση, έντονοι διάλογοι που καταλήγουν σε τσακωμούς, διαρκές φλερτ με το έγκλημα και την αυτοκαταστροφή, ερωτικά πάθη. Οι ιστορίες του Οικονομίδη μοιάζουν συνηθισμένες αλλά δεν είναι.

Η αντισυμβατική γοητεία τους πηγάζει από την ανάγκη του δημιουργού τους να ωθήσει τα πράγματα στα άκρα, μπας και βγει κάτι χρήσιμο μέσα από αυτή την συνθήκη. Είναι προφανές ότι η νεοελληνική πραγματικότητα με τα κακώς κείμενα της (ο μόνιμος στόχος του Οικονομίδη) παρουσιάζονται μέσω του στυλιζαρισμένου, παραμορφωτικού καθρέφτη του κύπριου σκηνοθέτη με τρόπο – ακόμη και το πειραγμένο «Ροκ του Καραγκιόζη» του συνθέτη Μπάμπη Παπαδόπουλου έχει τον ανάλογο συμβολισμό – που δεν μπορεί να αφήσει κανένα ασυγκίνητο. Κι όπως συμβαίνει με κάθε αληθινό έργο τέχνης, έτσι κι εδώ οι αντιδράσεις διχάζονται. Κοινώς είτε λατρεύεις το σινεμά του Οικονομίδη είτε το μισείς. Μέση οδός δεν υπάρχει.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Η Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς
Σκηνοθεσία: Γιάννης Οικονομίδης
Σενάριο: Γιάννης Οικονομίδης, Χάρης Λαγκούσης, Δημοσθένης Παπαμάρκος

Παίζουν: Βασίλης Μπισμπίκης, Βίκυ Παπαδοπούλου, Γιάννης Τσορτέκης, Στάθης Σταμουλακάτος, Βαγγέλης Μουρίκης, Γιώργος Γιαννόπουλος, Λένα Κιτσοπούλου

Διάρκεια: 142'
Χώρα: Ελλάδα
Έτος: 2020

Rating: 3.5
Διανομή: Argonauts Productions
Περισσότερα από CINEMA
VIMA_WEB3b