MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
27
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ΕΛΙΖΕ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
3 Queer μικρού μήκους
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
Aespa World Tour in Cinemas
Animal
Back to Black
Demon Slayer: Kimetsu No Yaiba – To the Hashira Training (με υπότιτλους)
Dune: Μέρος δεύτερο
Ennio: The Maestro
Ghostbusters: Η αυτοκρατορία του πάγου
Horrorant Film Festival – Νύχτες τρόμου 2024
Joe Strummer: The Future Is Unwritten
Kung Fu Panda 4 (μεταγλωττισμένη)
Kung Fu Panda 4 (με υπότιτλους)
Mistaken for Strangers
Playtime
Poor Things
Shayda
Spy x Family Code: White (με υπότιτλους)
Stop making sense
Take a Trip
Άγνωστοι μεταξύ μας
Ένας προφήτης, μα τι προφήτης
Αδέσποτα κορμιά
Αμπιγκέιλ
Ανατομία μιας πτώσης
Αντίλαλος
Απαγορευμένα παιχνίδια
Αποκάλυψη τώρα: Final Cut
Από την άκρη της πόλης
Αρθουρ ο βασιλιάς
Ασπιλη
Γάτες στο μουσείο (μεταγλωττισμένη)
Γκοτζίλα x Κονγκ: Η νέα αυτοκρατορία
Γυάλα
Δύο δάχτυλα μέλι 2
Δύο φίλοι και ένας ασβούλης (μεταγλωττισμένη)
Εγώ, καπετάνιος
Εμφύλιος πόλεμος
Ενα ταξίδι για πάπιες (μεταγλωττισμένη)
Ενθύμιον
Εξέλιξη
Επαγγελματίας υπνοβάτης
Ευχή (μεταγλωττισμένη)
Ζωντανό πνεύμα
Ζώνη ενδιαφέροντος
Η Μία και εγώ: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Η Χίμαιρα
Η αρπαγή
Η κιβωτός του Νώε (μεταγλωττισμένη)
Η περιπέτεια
Η τελευταία παμπ
Κάμπια νύμφη πεταλούδα
Μάμα Γκλόρια
Μετέωρο και Σκιά
Μη μου λες ψέματα
Μην ανοίγεις την πόρτα
Μην περιμένετε και πολλά από το τέλος του κόσμου
Ο Μύλος και ο σταυρός
Ο Χάρι Πότερ και η Φιλοσοφική Λίθος
Οι Ελευσίνιοι
Οι άποικοι
Οι αντίπαλοι
Ο καταδικασμένος
Ο μικρός Νικόλας: Τι περιμένουμε για να είμαστε ευτυχισμένοι; (μεταγλωττισμένη)
Ο τελευταίος ήρωας
Ο χορός των φαντασμάτων (μεταγλωττισμένη)
Περασμένες ζωές
Πεσμένα φύλλα
Ραδιο Ουόλφμαν
Σούπερ Μάγκι (μεταγλωττισμένη)
Σπίθα στη θάλασσα
Στενές επαφές με τον Διάβολο
Στην τύχη ο Μπαλταζάρ
Στη φωτιά
Στο γραφείο καθηγητών
Στο ποταμόπλοιο
Συνάδελφοι ηρωικοί οικοδόμοι
Τα μαθήματα της Μπλάγκα
Το αγόρι και ο ερωδιός
Το κατά Ματθαίον ευαγγέλιο
Το μπλε καφτάνι
Το περασμένο καλοκαίρι
Τοτέμ
Υπέροχες μέρες
Χάος
Χαίρε, Μαρία
Χορεύοντας με τον Μπέκετ
Χρήστος, το τελευταίο παιδί
Χωρίς οξυγόνο
Ψάχνοντας τον Sugar man
Αστυνομική

Το ξέρουν όλοι

Η πρώτη «δυτική» ταινία του Φαραντί αναδεικνύει τα σκηνοθετικά όρια του ιρανού.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ 132'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Η Λόρα επιστρέφει μετά από μακρόχρονη απουσία στο χωριό που μεγάλωσε για το γάμο της αδερφής της. Οι εντάσεις όμως δε λείπουν από την οικογένεια της και τα συναισθήματα που τρέφει για τον παλιό της φίλο Πάκο περιπλέκουν ακόμη περισσότερο την κατάσταση. Η γιορτή συνεχίζεται όταν το ρεύμα πέφτει ξαφνικά και η κόρη της Λόρα εξαφανίζεται.

Λίγα πράγματα στο φιλμ θυμίζουν την αφηγηματική ικανότητα του σκηνοθέτη που γνωρίσαμε στο «Τι απέγινε η Έλι» και «Ο χωρισμός». Έχοντας αντιληφθεί ότι πολλά στοιχεία του κινηματογραφικού σύμπαντος του επαναλαμβάνονται χωρίς ιδιαίτερη πρωτοτυπία («Το παρελθόν», «Εμποράκος») ο Φαραντί επιχειρεί εδώ να κάνει την πρώτη διεθνή ταινία του με υψηλές προδιαγραφές.

Το ζευγάρι Πενέλοπε Κρουζ – Χαβιέ Μπαρδέμ είναι ότι πιο δυνατό και ελκυστικό μπορεί να βρει ένας σκηνοθέτης στη Γηραιά ήπειρο, τόπος δράσης είναι ένα γραφικό ισπανικό χωριό, η πλοκή είναι οικεία καθώς θυμίζει το αμφίσημο σινεμά του Φαραντί που μέσω καθημερινών δυσκολιών αναδεικνύονται κρίσιμα ηθικά διλήμματα. Όμως εδώ ελάχιστα πράγματα λειτουργούν σωστά.

Το σενάριο μπάζει από παντού, πολλές ανατροπές καταργούν την λογική, ο συναισθηματικός εκβιασμός έχει κι αυτός τα όρια του. Ο Φαραντί δείχνει ανίκανος να κατανοήσει το πληθωρικό ισπανικό ταμπεραμέντο και οι ηθοποιοί του κάνουν ότι μπορούν για να προσδώσουν σε αυτό το κακέκτυπο ευρωπαϊκού δράματος σημάδια αληθοφάνειας.

Το κρίσιμο σημείο -η μετατροπή του δράματος σε θρίλερ με την απαγωγή του κοριτσιού- επίσης δεν στέκει πειστικά στην κρίση του θεατή παρότι θεωρητικά είναι το ατού του σκηνοθέτη. Τα μυστικά και ψέματα που λέγονται ή αποκρύβονται είναι προσχηματικά σύμβολα μιας ιστορίας ελάχιστα πειστικής και αυθεντικής. Επίσης το σασπένς που σχετίζεται με την ανακάλυψη της ταυτότητας του θύτη δεν καταφέρνει να προκαλέσει το ενδιαφέρον του θεατή.

Ακόμη και στις πιο δυνατές στιγμές της η ταινία δεν μπορεί να απογειωθεί αφού έχει πλέον συμβιβαστεί με την ιδέα του ολισθήματος στην καριέρα του Φαραντί.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Todos lo Saben
Σκηνοθεσία: Άσγκαρ Φαράντι
Σενάριο: Άσγκαρ Φαράντι

Παίζουν: Μπάρμπαρα Λένι, Πενέλοπε Κρουζ, Ελβίρα Μίνγκεζ, Έντουαρντ Φερνάντεζ, Ραμόν Μπαρέα, Τζαβιέρ Μπαρντέμ, Ρικάρντο Νταρίν, Σάρα Σάλαμο, Ίνμα Κουέστα, Κάρλα Κάμπρα

Διάρκεια: 132'
Χώρα: Ισπανία- Γαλλία- Ιταλία
Έτος: 2018

Διανομή: Seven Films
Περισσότερα από CINEMA
VIMA_WEB3b