Το κοινό θα έχει τη δυνατότητα να παρακολουθήσει μια σειρά από έγχρωμα σχέδια, επηρεασμένα από στοιχεία του υπερρεαλισμού, τα οποία αναδεικνύουν με έναν άλλο τρόπο, τις θεές Γυναίκες και Τέρατα του Ομήρου.
Ο δημιουργός αναφέρει χαρακτηριστικά: ” Η σειρά αυτή από φαντασιώσεις για το πως μπορούν, με μία σύγχρονη οπτική – με κάποιο χιούμορ και παρωδία, να παρουσιαστούν, οι θηλυκές θεές, σε θνητές, (γυναίκες) και τα πολλά μυθολογικά τέρατα, που βρίθουν στα πιο μεγάλα σε έκταση και αξία ελληνικά ποιήματα, την Ιλιάδα και την Οδύσσεια.
Τα σχέδια αυτά, δεν αποτελούν πιστή απεικόνιση αλλά παράφραση, παραφθορά μοντερνιστική, όπως π.χ. το έργο με τίτλο: το “Αυτοκίνητο κορίτσι της Τροίας” , με χρονικές αναδρομές, εκσυγχρονισμούς και άλλα παιχνίδια με τα χρώματα και τα σχέδια και το τέχνασμα του αναχρονισμού -όπως π.χ. στην Αναγέννηση παρουσίαζαν τα πρόσωπα του Ομήρου με κουστούμια της εποχής της.
Σε εμάς κάτι τέτοιο επιχείρησε και ο Νίκος Εγγονόπουλος, όταν δεν παρουσίαζε τα μυθολογικά τα πρόσωπα γυμνά. Η παράδοση αντίθετα με το πως σκέπτονται οι νεοκλασικιστές, δίνουν την ευκαιρία για πολλές εκδοχές, ποιητικές πάντοτε, με αγάπη και σεβασμό στα αρχαία αυτά αριστουργηματικά ποιήματα που σχεδιάστηκαν, σύμφωνα με την ανάγνωσή μου. Αλφαβητικά, με το σύστημα της Ακροφωνίας. Δηλαδή λέξεις που αρχίζουν με τον τίτλο της Ραψωδίας Α, Β, Γ, Δ, καθορίζουν τα κύρια θέματα της εκάστοτε Ραψωδίας, όπως τις έβλεπε ο Δίας κοιτάζοντας μέσα απ’ τα σύννεφα τις μάχες της Ιλιάδας και τις περιπέτειες του Οδυσσέα.”
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
- Hot or Not #116: Άνθρωποι, ρομπότ και θολά όρια στη νέα παράσταση των Rimini Protokoll, «γυναικεία» τέχνη στο ΕΜΣΤ και άλλα – Όλα όσα μας άρεσαν (ή μας χάλασαν) αυτή την εβδομάδα
- Γιαν Βαν, πού συναντιούνται η ελληνική παραδοσιακή μουσική με τη τζαζ;
- Αυτό το ΣΚ έχει βόλτα στον Πειραιά: 4 + 1 μέρη για φαγητό που θα γίνουν τα νέα μας στέκια