Άρσεναλ- Το οπλοστάσιο
Σοβιετική πολεμική ταινία του Ουκρανού σκηνοθέτη Alexander Dovzhenko. Αφορά ένα επεισόδιο της ένοπλης εξέγερσης των εργατών στο Οπλοστάσιο του Κίεβου το 1918.

Ο λαός της Ουκρανίας δοκιμάστηκε πολύ κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Ένας φαντάρος, ο Τιμός, επιστρέφει στην πόλη του ακριβώς με τους πανηγυρισμούς της λήξης του πολέμου. Όμως, δεν επαναπαύεται και προκαλεί τις αρχές υπέρ ενός κομουνιστικού καθεστώτος. Η ταινία αφορά ένα επεισόδιο της ένοπλης εξέγερσης των εργατών στο Οπλοστάσιο του Κίεβου το 1918, κατά τη διάρκεια του ρωσικού εμφύλιου πολέμου.
Λίγα λόγια για τη ταινία
Σοβιετική πολεμική ταινία του Ουκρανού σκηνοθέτη Alexander Dovzhenko. Οι εξπρεσιονιστικές εικόνες, η τέλεια κίνηση της κάμερας και το πρωτότυπο δράμα πήραν την ταινία πολύ πιο πέρα από τη συνηθισμένη προπαγάνδα και την έκαναν ένα από τα πιο σημαντικά έργα του ουκρανικού πρωτοποριακού κινηματογράφου και μια από τις σημαντικότερες στην ιστορία του σοβιετικού και παγκόσμιου κινηματογράφου. Είναι η δεύτερη ταινία στην «Ουκρανική Τριλογία», αφού η πρώτη είναι η «Zvenigora» (1928) και η τρίτη η «Γη» (1930).
Η εξέγερση των εργαζομένων βοήθησε τον πολιορκημένο Μπολσεβίκικο στρατό ενάντια στο ουκρανικό εθνικό κοινοβούλιο που είχε νόμιμη εξουσία στην Ουκρανία εκείνη την εποχή. Θεωρείται από τον μελετητή ταινιών Vance Kepley, ως μία από τις λίγες σοβιετικές πολιτικές ταινίες που φαίνεται να προκαλούν αμφιβολίες για την ηθική της βίαιης τιμωρίας. Τα οπτικά σχόλια του Dovzhenko για τους παραλογισμούς του πολέμου (για παράδειγμα, μια επίθεση σε ένα άδειο τάφρο) επηρέασαν αργότερα ειρηνικά συναισθήματα σε ταινίες των Jean Renoir και Stanley Kubrick.