MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΔΕΥΤΕΡΑ
29
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ΕΛΙΖΕ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
3 Queer μικρού μήκους
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
Aespa World Tour in Cinemas
Animal
Back to Black
Demon Slayer: Kimetsu No Yaiba – To the Hashira Training (με υπότιτλους)
Dune: Μέρος δεύτερο
Ennio: The Maestro
Ghostbusters: Η αυτοκρατορία του πάγου
Horrorant Film Festival – Νύχτες τρόμου 2024
Joe Strummer: The Future Is Unwritten
Kung Fu Panda 4 (μεταγλωττισμένη)
Kung Fu Panda 4 (με υπότιτλους)
Mistaken for Strangers
Playtime
Poor Things
Shayda
Spy x Family Code: White (με υπότιτλους)
Stop making sense
Take a Trip
Άγνωστοι μεταξύ μας
Ένας προφήτης, μα τι προφήτης
Αδέσποτα κορμιά
Αμπιγκέιλ
Ανατομία μιας πτώσης
Αντίλαλος
Απαγορευμένα παιχνίδια
Αποκάλυψη τώρα: Final Cut
Από την άκρη της πόλης
Αρθουρ ο βασιλιάς
Ασπιλη
Γάτες στο μουσείο (μεταγλωττισμένη)
Γκοτζίλα x Κονγκ: Η νέα αυτοκρατορία
Γυάλα
Δύο δάχτυλα μέλι 2
Δύο φίλοι και ένας ασβούλης (μεταγλωττισμένη)
Εγώ, καπετάνιος
Εμφύλιος πόλεμος
Ενα ταξίδι για πάπιες (μεταγλωττισμένη)
Ενθύμιον
Εξέλιξη
Επαγγελματίας υπνοβάτης
Ευχή (μεταγλωττισμένη)
Ζωντανό πνεύμα
Ζώνη ενδιαφέροντος
Η Μία και εγώ: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Η Χίμαιρα
Η αρπαγή
Η κιβωτός του Νώε (μεταγλωττισμένη)
Η περιπέτεια
Η τελευταία παμπ
Κάμπια νύμφη πεταλούδα
Μάμα Γκλόρια
Μετέωρο και Σκιά
Μη μου λες ψέματα
Μην ανοίγεις την πόρτα
Μην περιμένετε και πολλά από το τέλος του κόσμου
Ο Μύλος και ο σταυρός
Ο Χάρι Πότερ και η Φιλοσοφική Λίθος
Οι Ελευσίνιοι
Οι άποικοι
Οι αντίπαλοι
Ο καταδικασμένος
Ο μικρός Νικόλας: Τι περιμένουμε για να είμαστε ευτυχισμένοι; (μεταγλωττισμένη)
Ο τελευταίος ήρωας
Ο χορός των φαντασμάτων (μεταγλωττισμένη)
Περασμένες ζωές
Πεσμένα φύλλα
Ραδιο Ουόλφμαν
Σούπερ Μάγκι (μεταγλωττισμένη)
Σπίθα στη θάλασσα
Στενές επαφές με τον Διάβολο
Στην τύχη ο Μπαλταζάρ
Στη φωτιά
Στο γραφείο καθηγητών
Στο ποταμόπλοιο
Συνάδελφοι ηρωικοί οικοδόμοι
Τα μαθήματα της Μπλάγκα
Το αγόρι και ο ερωδιός
Το κατά Ματθαίον ευαγγέλιο
Το μπλε καφτάνι
Το περασμένο καλοκαίρι
Τοτέμ
Υπέροχες μέρες
Χάος
Χαίρε, Μαρία
Χορεύοντας με τον Μπέκετ
Χρήστος, το τελευταίο παιδί
Χωρίς οξυγόνο
Ψάχνοντας τον Sugar man
ΔΡΑΜΑ

Τα Κορίτσια

Ρεαλιστικό σινεμά από την γαλλίδα σκηνοθέτη Céline Sciamma που επιχειρεί να κοινωνιολογήσει με τις ζωές κοριτσιών από οικογένειες μεταναστών της Αφρικής. “Τα Κορίτσια” μιλούν για τη ζωή μιας παρέας ζωηρών κοριτσιών, που διαμορφώνουν σχέσεις, συμπεριφορές και ταυτότητες σε αρκετά σκληρές συνθήκες ζωής.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 113'
Μαρίνα Πυλαρινού

Καταπιεσμένη από το οικογενειακό της περιβάλλον, το αβέβαιο μέλλον της στο σχολείο και από τον άγραφο νόμο που έχουν επιβάλλει τα αγόρια στη γειτονιά, η 16χρονη Μαριέμ αποφασίζει να ξεκινήσει μια καινούργια ζωή όταν συναντά μια παρέα από τρία ανεξάρτητα κορίτσια. Αλλάζει το όνομά της, τον τρόπο ντυσίματός της, και παρατάει το σχολείο προκειμένου να γίνει αποδεκτή από τη συμμορία, ελπίζοντας ότι αυτός θα είναι ο δρόμος προς την ελευθερία. Η ταινία αναφέρεται σε ζητήματα κοινωνικού αποκλεισμού και αδιεξόδου για πολλούς νέους, που ανοίγει το δρόμο προς την εγκληματικότητα, την καταπίεσης της γυναίκας, ακόμα και πουριτανισμού τις κοινότητες των αφρικανών μεταναστών στην Γαλλία, αλλά και της βίας των εφήβων, 

Κάμερα στο χέρι και πρωταγωνίστριες χωρίς εμπειρία στην υποκριτική ήταν τα κεντρικά στοιχεία του έργου της Sciamma. Το έργο δεν ηθικολογεί, τουλάχιστον στο μεγαλύτερο μέρος του. Δεν εξωραΐζει χαρακτήρες- θύματα ενός κακού συστήματος. Οι ηρωίδες του έργου μεγαλώνουν στη βία και τις στερήσεις, είναι θύματα στερεοτύπων και δυσπιστίας, εξαιτίας του χρώματός τους. Αλλά η βία που βιώνουν φέρνει βία. Οι 4 πρωταγωνίστριες, πιστεύοντας στο “η ισχύς εν τη ενώσει” σε μια πιο εφηβική έκδοση, συμπεριφέρονται σαν συμμορία. Μπλέκουν σε κοριτσοκαυγάδες με άλλες συμμορίες, διαπράττουν bullying, λέξη που έχει γίνει της μόδας και στην Ελλάδα τελευταία, μικροκλοπές και άλλα συναφή… Στο τέλος η πρωταγωνίστρια θα βρεθεί αντιμέτωπη με το δίλημμα αν θα συνεχίσει τον κατήφορο προς τον υπόκοσμο ή θα ακολουθήσει το δρόμο της συνείδησης. Είναι πάντα δύσκολο αφηγηματικά το να δώσεις απάντηση σε ένα τέτοιο ερώτημα, που να μην είναι είτε αδυσώπητα αμοραλιστική, ή -αντίθετα- ηθικολογική. Στο φινάλε της, αυτή η ταινία ρέπει ελαφρώς προς το δεύτερο. 
1 BANDE-DE-FILLES
Το έργο αποτυπώνει μια κοινωνική πραγματικότητα, που καλό είναι να την γνωρίζουμε. Έχει όμως και αδυναμίες. Το γεγονός ότι χρησιμοποιήθηκαν κοπέλες χωρίς σπουδαία εμπειρία υποκριτική δεν κάνει πιο ρεαλιστικό το έργο, αλλά μάλλον λιγότερο. Θα μπορούσαν να ήταν πιο πειστικές και να έδιναν μεγαλύτερο βάθος στις ερμηνείες τους σε αρκετά σημεία του έργου. Όσο έβλεπα το έργο, θυμόμουν πόσο πιο πολύ το ζούσαν οι πρωταγωνίστριες στη “Ζωή της Αντέλ”. Πόσο πιο έντονα συναισθήματα έβγαζαν. Πόσο περισσότερο σε έπειθαν ότι αυτό που βλέπεις είναι αληθινό. 

Επίσης, η πλοκή δεν είναι δυνατή, ενώ υπάρχουν σκηνές που απλά γεμίζουν το χρόνο. Για παράδειγμα, το να ακούμε ένα ολόκληρο τραγούδι της Rihanna στο δωμάτιο ενός ξενοδοχείου, μόνο και μόνο, για να βλέπουμε 4 νεαρές κοπέλες να το χορεύουν, θύμιζε περισσότερο γλάστρες σε πρωινάδικο ή ερασιτεχνικό βιντεοκλίπ, παρά σπουδαίο “ευρωπαϊκό” (ό,τι κι αν σημαίνει πια αυτό) σινεμά.   

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ: “Τα κορίτσια” είναι μία ταινία με αρκετή δόση αλήθειας και κοινωνικά στοιχεία, που βλέπεται με αρκετό ενδιαφέρον από τον προβληματισμένο θεατή. Αλλά δεν είναι κάτι το εντυπωσιακό ως προς το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα.

Γιώργος Σμυρνής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Τα Κορίτσια/Bande de filles
Σκηνοθεσία: Céline Sciamma
Σενάριο: Céline Sciamma

Παίζουν: Karidja Touré, Assa Sylla, Lindsay Karamoh

Διάρκεια: 113'
Χώρα: Γαλλία
Έτος: 2014

Rating: 3
Περισσότερα από CINEMA
VIMA_WEB3b