MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΕΤΑΡΤΗ
19
ΜΑΡΤΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
2073
A complete unknown
Anora
Babygirl
Captain America: Θαυμαστός καινούργιος κόσμος
Cleaner
Companion
Cure
Dog Man (μεταγλωττισμένη)
Dog Man (με υπότιτλους)
Emilia Pérez
Flow
Frank
Mi bestia
Phantasm
Presence
Seven
Sonic 3: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Take a Trip
The Apprentice
The Brutalist
The Last Showgirl
The Monkey
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
Wicked
Όλα όσα φανταζόμαστε ως φως
Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο
Αληθινός πόνος
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αρκάντια
Βαϊάνα 2 (μεταγλωττισμένη)
Βιτόρια
Για τη μικρή Σάμα
Γουλιέλμος Τέλλος
Γουόλ-Υ (μεταγλωττισμένο)
Είμαι ακόμη εδώ
Η Επίθεση των Τιτάνων: Η τελευταία επίθεση (μεταγλωττισμένη)
Η Τζούλι μένει σιωπηλή
Η άγνωστη κυρία
Η επίθεση των Τιτάνων: Η τελευταία επίθεση (με υπότιτλους)
Η επιστροφή
Η θυσία
Η κληρονόμος των μυστικών
Η λευκή κορδέλα
Η ληστεία του αιώνα 2
Η νέα χρονιά που δεν ήρθε ποτέ
Η σιωπή των Άλλων
Θεώρημα
Θολός βυθός
Καμία άλλη γη
Κλέφτης ποδηλάτων
Κλεμμένη ομορφία
Κονκλάβιο
Κρυμμένος
Κυνήγι
Λενάκι, δυο φωτιές και δυο κατάρες
Λούλα LeBlanc
Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία – Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας
Μετέωρο και Σκιά
Μια νύχτα με τα ζωόμπι (μεταγλωττισμένη)
Μια ξαφνική ματιά σε βαθύτερα πράγματα
Μουφάσα: Ο βασιλιάς των λιονταριών (μεταγλωττισμένη)
Μπάρι Λίντον
Μυστικό δίκτυο
Νοσφεράτου
Ο Γιός Του Σαούλ
Ο Πάντινγκτον στο Περού (μεταγλωττισμένη)
Οι τσιγγάνοι πεθαίνουν από αγάπη
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο κόκκινος δάσκαλος
Πέρασμα
Παράξενα παιχνίδια
Σκυλάκια στην όπερα (μεταγλωττισμένη)
Στην υπεράσπιση μιας πίστης
Τελευταία ανάσα
Τελευταία πνοή
Τετράποδες αποστολές (μεταγλωττισμένη)
Τη νύχτα που δεν γνωρίζαμε τίποτα
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το ατίθασο ρομπότ (μεταγλωττισμένη)
Το διπλανό δωμάτιο
Το κορίτσι με τη βελόνα
Το νησί της Αφροδίτης
Το πιο πολύτιμο φορτίο
Τρελή από έρωτα Μπρίτζετ Τζόουνς: Η επιστροφή
Υπάρχω
ΔΡΑΜΑ

Η περιπέτεια

Η κλασική «Περιπέτεια» του Μικελάντζελο Αντονιόνι με την Μόνικα Βίτι είχε αποσπάσει το Μέγα Βραβείο της επιτροπής στο φεστιβάλ Καννών του 1960 και επανακυκλοφορεί σε λίγες επιλεγμένες αίθουσες.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ 143'
Monopoli Team

Υπόθεση

Η Άννα εξαφανίζεται ενώ έχει επισκεφθεί ένα ερημονήσι με την καλύτερή της φίλη και τον εραστή της. Κατά την διάρκεια των ερευνών, ο εραστής της και η καλύτερή της φίλη θα έρθουν πολύ κοντά.

Σχετικά με την ταινία

Με την Περιπέτεια, αντιστροφή μιας αστυνομικής ταινίας, ο κινηματογραφιστής διερευνά τις αλλαγές στις σχέσεις και στις συμπεριφορές, μαζί με την «αρρώστια των αισθημάτων», την αλλοτρίωση και την αποξένωση, που εκφράζονται πιο ειλικρινά, αυθόρμητα και άμεσα σ’ ένα χώρο και χρόνο διακοπών και εξοχής και που σχετίζονται, στο βάθος, έμμεσα, τουλάχιστον, με την εξέλιξη του φαινόμενου: «οικονομικό θαύμα».

Η «Περιπέτεια» στάθηκε σταθμός στην ιστορία του κινηματογράφου. Έδειξε έναν νέο τρόπο ελλειπτικής κινηματογραφικής γραφής. Οι κριτικοί το αναγνώρισαν αμέσως και της απένειμαν το βραβείο τους στο φεστιβάλ των Καννών. Τον επόμενο χρόνο την κατέταξαν τρίτη στην καλύτερη δεκάδα ταινιών, ίσως με την ίδια υπερβολή που κατέταξαν πρώτο το «Πολίτης Cane» και δεύτερο το «Θωρηκτό Ποτέμκιν».

Το κοινό όμως τη γιουχάϊσε. Κατά την πρώτη μάλιστα προβολή της στο Φεστιβάλ των Καννών οι θεατές γελούσαν και κορόιδευαν σε όλη τη διάρκεια της ταινίας. Την άλλη μέρα όμως το πρωί είχε αναστηθεί στην είσοδο της αίθουσας προβολών μια επιστολή υπογεγραμμένη από πολλά και διάσημα ονόματα του κινηματογράφου και των τεχνών που χαιρέτιζαν το έργο αυτό σαν το καλύτερο που είχε παιχθεί ποτέ στις Κάννες. Το κοινό όμως δεν μπορούσε να παρακολουθήσει τον Antonioni. Ο νέος τρόπος γραφής τους ξένισε. Δεν μπορούσαν να καταλάβουν γιατί τόσες πολλές σκηνές δεν έμοιαζαν να εντάσσονται σε μιαν αφήγηση. Είναι λογικό σήμερα η «Περιπέτεια» και όλη η «Τριλογία» του Antonioni να μη δημιουργεί την ίδια έκπληξη. Τότε και η φόρμα και το περιεχόμενο ήταν άκρως καινοφανή. Εντουτοις πρόκειται πάντα για δείγματα εξαιρετικού κινηματογράφου.

Αν κανείς «διαβάσει» προσεκτικά την ταινία, όπως και κάθε καλή ταινία, θα διαπιστώσει ότι τίποτα δεν είναι άσκοπο. Συνήθως στον Antonioni το μοντάζ και η φωτογραφία λένε πολύ περισσότερα για την υπόθεση από τα λόγια. Αυτό άλλωστε που τρόμαξε το κοινό του 1960 ήταν ότι για πρώτη σχεδόν φορά έβλεπαν σκηνές, και μάλιστα σκηνές με αρκετή κινηματογραφική διάρκεια, να μην καταλήγουν σε δικαίωση μέσα από την πλοκή. Ακριβώς όμως αυτές οι σκηνές, οι εικόνες και το μοντάζ είτε δημιουργούν αυτό που μάθαμε να αποκαλούμε «ατμόσφαιρα», είτε προσδιορίζουν τους χαρακτήρες και τη συναισθηματική στάση τους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΗ ρίζα του κακού12.09.2018

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: L' Avventura
Σκηνοθεσία: Μικελάντζελο Αντονιόνι
Σενάριο: Μικελάντζελο Αντονιόνι

Παίζουν: Ντόροθι Ντε Πολιόλο, Εσμεράλντα Ρασπόλι, Τζιοβάνι Πετρούτσι, Μόνικα Βίττι, Λέα Μασάρι, Ντόμινικ Μπλάντσαρ, Γκαμπριέλ Φερζέτι, Ρένζο Ρίτσι, Λέλιο Λουτάτσι

Διάρκεια: 143'
Χώρα: Ιταλία
Έτος: 1960

Διανομή: New Star
Περισσότερα από CINEMA