MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΔΕΥΤΕΡΑ
06
ΜΑΪΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΚΘΕΣΗΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΕΚΘΕΣΗ X
Chili Bazaart 2024: Εορταστική έκθεση τέχνης στην Chili Art Gallery
Από 02/05/2024 έως 11/05/2024
Cindy Sherman at Cycladic: Πρώιμα έργα - ορόσημα της Αμερικανίδας φωτογράφου στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Από 30/05/2024 έως 04/11/2024
Grand Tour: 17 έργα φιλελλήνων από την Κυβερνητική Συλλογή Τέχνης του Ηνωμένου Βασιλείου σε μια έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη
Από 05/07/2023 έως 01/06/2025
Komplett Kafka: Έκθεση αφίσας για τα 100 χρόνια από τον θάνατο του Φραντς Κάφκα στο Ινστιτούτο Γκαίτε
Από 21/03/2024 έως 15/06/2024
La Leona: Έκθεση του Mateo Andrea στην Γκαλερί Άλμα
Από 18/04/2024 έως 18/05/2024
Light of the Presence: Έργα του κορυφαίου Αμερικανού καλλιτέχνη James Turrell στην Γκαλερί Gagosian
Από 11/04/2024 έως 25/05/2024
Martin Margiela: Έκθεση του Βέλγου εικαστικού στην γκαλερί Bernier/Eliades
Από 07/03/2024 έως 15/05/2024
My father had a big nose: Έκθεση του Κωνσταντίνου Πάτσιου στην The Blender Gallery
Από 19/04/2024 έως 24/05/2024
Shades from the deep: Έκθεση της Άννας Μαρίας Παπαδημητρίου στην Αίθουσα Τέχνης «Αστρολάβος - δεξαμενή»
Από 26/04/2024 έως 08/06/2024
Though as a ghost, I shall lightly tread, the summer fields: Έκθεση της Ιωάννας Λημνιού στην Γκαλερί The Breeder
Από 25/04/2024 έως 25/05/2024
Where flowers are singing: Έκθεση της Βασιλικής Κούκου στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη
Από 25/04/2024 έως 25/05/2024
assembling memories: Μία πολυμεσική εμπειρία τέχνης της Ντένης Θεοχαράκη στον «Ελληνικό Κόσμο»
Από 06/03/2024 έως 31/05/2024
«Αστυγραφίες»: Η Εθνική Πινακοθήκη αποτυπώνει το βίωμα της πόλης
Από 21/06/2023 έως 12/05/2024
«Θητεία»: Εικαστικό μνημόσυνο για τον Στέλιο Φαΐτάκη στην γκαλερί Roma
Από 23/04/2024 έως 25/05/2024
«Κήπος σωματιδίων»: Από το CERN στο Μέγαρο Μουσικής ο εικαστικός Νίκος Παπαδόπουλος
Από 21/03/2024 έως 30/06/2024
«Υπεροψία» από τον εικαστικό Γιώργο Διβάρη στην γκαλερί «Έκφραση»
Από 11/04/2024 έως 11/05/2024
«Φύση πάσχουσα» στη Δημοτική Πινακοθήκη: Η τέχνη απέναντι στην κλιματική κρίση
Από 28/03/2024 έως 26/05/2024
Έκθεση της Συλλογής του εικαστικού Νίκου Αλεξίου στο Μουσείο Μπενάκη
Από 14/03/2024 έως 26/05/2024
Άσμα Ασμάτων: Η Ελένη Μωραΐτη οπτικοποιεί τα ανθρώπινα συναισθήματα στην Πινακοθήκη Βογιατζόγλου
Από 04/03/2024 έως 01/06/2024
Ανταύγειες Φωτός: Η πρώτη ατομική έκθεση της Elena Kos στην γκαλερί artworx
Από 12/04/2024 έως 18/05/2024
Αποτύπωμα: Φωτογραφική έκθεση του Άκη Δέτση στην Γκαλερί «7»
Από 23/04/2024 έως 25/05/2024
Διαιρεμένες Μνήμες 1940-1950: Το αποτύπωμα μιας ταραγμένης δεκαετίας μέσα από μια ψηφιακή έκθεση
Από 15/11/2021 έως 31/12/2026
Η Γοητεία του Μέτρου: Ένα αφιέρωμα στο έργο των Λάμπρου Ορφανού και Έλλης Μουρέλου στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Από 29/03/2024 έως 26/05/2024
Κώστας Παπατριανταφυλλόπουλος. Τάχα και Αγιογράφος. Άγιος Βασίλειος Βραχναίικων: Έκθεση στην Εθνική Βιβλιοθήκη
Από 25/04/2024 έως 23/06/2024
Μαριλένα Αραβαντινού: Η πρώτη γυναίκα σκηνογράφος σε μια αναδρομική έκθεση στην Εθνική Βιβλιοθήκη
Από 19/03/2024 έως 31/05/2024
Με 2 Ματιές: Έκθεση φωτογραφίας των Μιλτιάδη Κατρακούλη και Γιώργου Μουστάκα στο Μουσείο Λαϊκής Τέχνης και Παράδοσης
Από 28/04/2024 έως 23/06/2024
Μιχάλης Οικονόμου: Η αλχημεία της ζωγραφικής του στο Ίδρυμα Θεοχαράκη
Από 01/02/2024 έως 12/05/2024
Μυστήριο 199 Βαγγέλης Τσάκος - Θάνος Τσίγκος: Μια έκθεση – αφιέρωμα σε δύο σπουδαίους καλλιτέχνες της Ελευσίνας
Από 17/04/2024 έως 19/05/2024
Νέα τοπία: Έκθεση του Γιώργου Χαδούλη στην Γκαλερί Σκουφά
Από 11/04/2024 έως 11/05/2024
Νεάπολις: Η ιστορική γειτονιά της Αθήνας μέσα από μια έκθεση στην Ελληνοαμερικανική Ένωση
Από 05/03/2024 έως 25/05/2024
Ο Πάνος Χαραλάμπους δημιουργεί τη δική του εικαστική Αμβρακία
Από 21/03/2024 έως 11/05/2024
Ο Παρθενώνας και ο Βύρωνας: Ο σπουδαίος φιλέλληνας και η επανένωση των γλυπτών σε μια έκθεση στο Μουσείο Ακρόπολης
Από 26/04/2024 έως 31/08/2024
Φωτογραφικές προσεγγίσεις του ελληνικού τοπίου στα Χανιά
Από 06/04/2024 έως 31/05/2024
Ζωγραφική

Παράλληλα: Ατομική έκθεση της Αμαλίας Κορωνάκη στην Chili Art Gallery

Ζωγραφικά έργα που προέκυψαν από τις αστικές πορείες της στην Αθήνα και την Κωνσταντινούπολη παρουσιάζει η εικαστικός Αμαλία Κορωνάκη μέσα από την ατομική της έκθεση, «Παράλληλα», στην Chili Art Gallery.

Monopoli Team

H Αμαλία Κορωνάκη σε συνεργασία με τον Εικαστικό Επιμελητή Πάρη Καπράλο παρουσιάζει στην Chili Art Gallery την έκθεση «Παράλληλα» και σας προσκαλεί στα εγκαίνιά της που θα λάβουν χώρα την Πέμπτη 20 Απριλίου 18:00 – 21:00. Η έκθεση παρουσιάζει ζωγραφικά έργα της ζωγράφου, που προέκυψαν από τις αστικές πορείες της στην Αθήνα και την Κωνσταντινούπολη επί σειρά ετών, δημιουργώντας μια άυλη εννοιολογική πόλη, ενοποιητική δύο κόσμων.

Πρόκειται για την τρίτη ατομική έκθεση της εικαστικής δημιουργού, η οποία θα διαρκέσει με φυσική παρουσία στον αθηναϊκό χώρο τέχνης μέχρι τις 6 Μαΐου 2023, και, παράλληλα, μερικές μέρες μετά τα εγκαίνια και για έναν μήνα θα είναι διαθέσιμη και διαδικτυακά μέσω της πλατφόρμας ARTgrID (www.artgrid.gr). Στην έκθεση συμπεριλαμβάνεται καλλιτεχνικό βίντεο που αποτυπώνει μέρος εμπειριών των δύο πόλεων που ενέπνευσαν την Αμαλία Κορωνάκη, το οποίο δημιούργησε για την καλλιτέχνη ο τούρκος κινηματογραφιστής Batu Özer.

Παράλληλα: Ατομική έκθεση της Αμαλίας Κορωνάκη στην Chili Art Gallery

«Παράλληλα»: Λίγα λόγια για την έκθεση

Η Αμαλία Κορωνάκη είναι δεξιοτέχνης στην αποτύπωση της ουσίας των καθημερινών ανθρώπων και καταστάσεων, ενώ το έργο της είναι βαθιά ριζωμένο στην παράδοση του αστικού σκίτσου, ένα κίνημα που κερδίζει δυναμική τα τελευταία χρόνια και που επιδιώκει να καταγράψει τη ζωή και τον πολιτισμό των πόλεων μέσα από τα μάτια των καλλιτεχνών. Τα «συνομιλούντα δίδυμα» της, ζωγραφικά έργα που απεικονίζουν τη ζωή της πόλης σε Αθήνα και Κωνσταντινούπολη αλλά και τις περιπλανήσεις της ίδιας της ζωγράφου στις δύο πόλεις, δημιουργούν μια παράλληλη διάσταση, που τη χωρίζουν μόνο οι χιλιομετρικές αποστάσεις αφού η ζωή, οι διαπροσωπικές σχέσεις, η ίδια η πόλη ως βιωμένη εμπειρία, ατομική ή συλλογική, τα μικρά συμβάντα της καθημερινότητας στο δημόσιο χώρο, το πλήθος και λιγότερο η τοπιογραφική της διάσταση βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος.

Παραδοσιακά, αυτό το είδος της αστικής τοπιογραφίας αποτελεί πολύτιμο ντοκουμέντο για την καταγραφή των κοινωνικοπολιτικών, οικονομικών και πολιτισμικών συνθηκών μιας συγκεκριμένης εποχής και η διαχείριση της ανθρώπινης μορφής μέσα της, προσφέρει εξίσου σημαντικές πληροφορίες για την ανθρωπογεωγραφία του τόπου. Στη σύγχρονη εποχή όμως, στο επίκεντρο του αστικού σκίτσου βρίσκεται η ιδέα ότι οι καλλιτέχνες έχουν έναν μοναδικό ρόλο να διαδραματίσουν στην αποτύπωση της ουσίας της αστικής ζωής. Εστιάζοντας στους ανθρώπους και τα μέρη που συνθέτουν τον ιστό μιας πόλης, οι αστικοί ζωγράφοι δημιουργούν έργα βαθιά προσωπικά και προσφέρουν μια μοναδική οπτική στον κόσμο γύρω μας, ενώ παράλληλα, πραγματεύονται την επιρροή της μνήμης στο σήμερα και το χθες. Η επιλογή της καλλιτέχνιδας να αποτυπώνει τα θέματά της συχνά σε παλιές εφημερίδες προσθέτει ένα επιπλέον επίπεδο νόημα στο έργο της. Χρησιμοποιώντας ανακυκλωμένα υλικά, δίνει έμφαση στην παροδικότητα των στιγμών και των ανθρώπων, που απαθανατίζει και τονίζει το γεγονός ότι αυτές οι φαινομενικά ασήμαντες στιγμές είναι στην πραγματικότητα μέρος μιας ευρύτερης αφήγησης που εκτείνεται πολύ πέρα από τα όρια των έργων της.

Στη γενεαλογία της τέχνης, το έργο της μπορεί να θεωρηθεί ως συνέχεια μιας μακράς παράδοσης καλλιτεχνών

Από τους ιμπρεσιονιστές έως τους σουρεαλιστές, οι καλλιτέχνες γοητεύονται από τους ανθρώπους και τα μέρη της πόλης και προσπαθούν να αποτυπώσουν την ουσία τους στη δουλειά τους. Αυτή καθιστά ορατές πτυχές της αστικής ζωής που συχνά παραβλέπονται ή περιθωριοποιούνται. Φέρνοντας αυτά τα στοιχεία στο προσκήνιο της προσοχής μας, η ζωγράφος μας προκαλεί να σκεφτούμε βαθύτερα τις κοινωνικές, πολιτικές και οικονομικές δυνάμεις που διαμορφώνουν το αστικό τοπίο και να εξετάσουμε τους τρόπους με τους οποίους εμπλεκόμαστε εμείς οι ίδιοι σε αυτές τις διαδικασίες. Η ανάδειξη αυτών των ζητημάτων συμβάλλει στην ευαισθητοποίηση της περίπλοκης και συχνά αόρατης κοινωνικής δυναμικής και στην προώθηση μιας πιο κριτικής και στοχαστικής προσέγγισης στο δομημένο περιβάλλον των πόλεων μας.

Αν και η επιλογή της Αμαλίας Κορωνάκη να απεικονίσει τη ζωή στους δρόμους σε αστικά περιβάλλοντα σε δύο παράλληλες πόλεις δεν είναι πρωτάκουστη για τα διεθνή πράγματα, αφού και άλλοι καλλιτέχνες έχουν κάνει το ίδιο, και έχουν δημιουργήσει έργα τέχνης που απεικονίζουν σκηνές σε δύο διαφορετικές πόλεις εμμονικά, η διερεύνησή της παρουσιάζει την ιδιαιτερότητα του μεταβατικού στοιχείου, με την έννοια ότι η καλλιτέχνης εξετάζει δύο πόλεις με μακραίωνους δεσμούς των λαών της, που ασκούν διαρκή επιρροή ο ένας στον άλλον. Έτσι μια αόρατη πόλη δημιουργείται στο συλλογικό ασυνείδητο, ενοποιητική δύο κοινωνιών.

Η ίδια η καλλιτέχνης είναι μια σύγχρονη flâneur κατά τη Μπωντλερική οπτική, μοιάζει κατά βάθος να αναρωτιέται για την επιρροή και το ρόλο του ίδιου του ζωγράφου – πλάνητος των πόλεων, του Πολιτισμού, του χώρου και του τόπου. Ο Baudelaire μας παρακινεί να δούμε την ομορφιά της μοντέρνας αστικής ζωής, ενώ στο «Le peintre de la vie moderne» («Ο ζωγράφος της σύγχρονης ζωής», 1863) εισάγει την έννοια του flâneur, του εικαστικού καλλιτέχνη-παρατηρητή της. Η αστική φιγούρα του πλάνητα, που είναι αυτοστιγμεί μέρος του πλήθους, αλλά και αποκομμένη από αυτό, σκιαγραφήθηκε προγενέστερα στο δοκίμιο του Edgar Allan Poe «Ο άνθρωπος του πλήθους» («L’ Homme des foules», 1840).

Παράλληλα: Ατομική έκθεση της Αμαλίας Κορωνάκη στην Chili Art Gallery

Στην μπωντλερική έννοια του πλάνητος βασίστηκαν μεταπολεμικά και οι σημαντικές θεωρίες της περιπλάνησης (dérive) και της ψυχογεωγραφίας, η οποία προέκυψε σαν μεθοδολογικό εργαλείο ανάγνωσης και εξερεύνησης του αστικού τοπίου και ως όρος θεμελιώνεται το 1955 από τον Guy Debord. Αρχικά στο έργο του “Η Θεωρία της Περιπλάνησης” (1958) ο Debord επικαλείται την ψυχογεωγραφία ως μέσο απεξάρτησης από την εμπορευματοποίηση. Για την πραγμάτωση της, προτείνει την τεχνική της περιπλάνησης, κατά την οποία ο άνθρωπος δύναται να καλύψει πρωταρχικές ανάγκες και επιθυμίες του και να αφεθεί ελεύθερος να βιώσει τις ποιότητες του χώρου και τις τυχαίες συναντήσεις που θα προκύψουν.

Η σημασία των αυτών δράσεων έγκειται στην ανάδειξη της αλληλεπίδρασης του αστικού χώρου και του ψυχολογικού παράγοντα του περιπλανώμενου, μέσα από την ενεργή συμμετοχή του τελευταίου στην αστική πραγματικότητα, που οδηγεί στον επανακαθορισμό και τη μετάλλαξη του χώρου. Με αυτή τη λογική, ο καλλιτέχνης -χρήστης του δημοσίου χώρου, μέσα από τη συνηθισμένη πρακτική του περπατήματος, γίνεται ένας από τους ήρωες της καθημερινότητας που συνιστούν και ανανεώνουν την αστική εμπειρία, συμβάλλοντας με τις διαδρομές και προσωπικές τους ιστορίες στην πολλαπλότητά της.

Για την έκθεση εκδίδεται τρίγλωσσος  κατάλογος-βιβλίο σε ηλεκτρονική μορφή που θα είναι διαθέσιμος στα εγκαίνια, και θα αναγγελθεί από την ARTgrID κατόπιν τούτων, παραμένοντας σε μόνιμο σύνδεσμο online για πάντα, στην Ελληνική, την Αγγλική και τη Τουρκική γλώσσα.

Αμαλία Κορωνάκη

H Αμαλία Κορωνάκη γεννήθηκε στην Πάτρα και μεγάλωσε στην Ιτέα Φωκίδας. Σπούδασε Εφαρμοσμένη Πληροφορική και Πολυμέσα στο Ηράκλειο. Με την τέχνη ασχολήθηκε από παιδί. Στη ζωγραφική είναι αυτοδίδακτη και πάντα ήταν αφοσιωμένη σε αυτή, παράλληλα με κάθε άλλη δραστηριότητα της ζωής της. Εκτός από τη ζωγραφική, έπαιζε μουσική από νεαρή ηλικία και έχει ασχοληθεί και με τη φωτογραφία. Οι ζωγραφική της τα τελευταία χρόνια βασίζεται σε κομμάτια από φωτογραφικό υλικό που η ίδια καταγράφει μέσα από την καθημερινότητα και τα ταξίδια της και έπειτα το αποτυπώνει στο χαρτί. Για τα έργα της χρησιμοποιεί κυρίως μικτά μέσα και ανακυκλωμένα υλικά. Αναζητά συνεχώς νέες ιδέες και πειραματίζεται πολύ. Έχει δείξει τη δουλειά της σε 2 ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και σε 1 έκθεση στη Πολωνία. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Έργα της ανήκουν σε ιδιωτικές συλλογές.

Ο δημιουργός του βίντεο  που αποτελεί μέρος της έκθεσης Batu Özer σπούδασε Κινηματογράφο στη σχολή Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Akdeniz της Αττάλειας. Αυτή τη στιγμή εργάζεται ως βιντεογράφος και είναι επίσης μουσικός παραγωγός ηλεκτρονικής μουσικής. Περισσότερες πληροφορίες για τον ίδιο και τη δουλειά του: https://vimeo.com/batuozer

Πάρης Καπράλος

Ο Πάρης Καπράλος είναι Εικαστικός Επιμελητής, Ιδρυτής & Συντονιστής της ARC -Art Revisited Collective, και συνεκδότης του Arts & Antiques CCR. Γεννήθηκε το 1975 και μεγάλωσε στην Αθήνα, όπου ζει και εργάζεται, και δραστηριοποιείται διεθνώς. Τη περίοδο 2008 – 2022 διέμεινε στη Β. Ελλάδα. Σπούδασε Οικονομικά (Αθήνα) και Γραφικές Τέχνες (Staffordshire, Αγγλία). Εργάστηκε ως Δημοσιογράφος με εξειδίκευση σε θέματα Τεχνολογίας σε οικονομικές εφημερίδες, περιοδικά και ηλεκτρονικά πρακτορεία ειδήσεων, ως Project Leader σε επιχειρηματικά συνέδρια του κλάδου της Πληροφορικής & των Τηλεπικοινωνιών, και άλλαξε επαγγελματική πορεία στρεφόμενος στον χώρο της Τέχνης το 2011. Συνεργάστηκε με τον όμιλο Myrό (Myrό Gallery, Myrό Antiques House, Greek Marble Initiative, 2011-2017).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΠινακοθήκη Βογιατζόγλου: Το Κτίριο 1 ανοίγει ξανά τις πόρτες του με μια ομαδική έκθεση12.09.2018

Από το 2018 και εξής εργάζεται ως ανεξάρτητος Διοργανωτής και Επιμελητής εικαστικών εκθέσεων & εκδηλώσεων. Χρημάτισε εκπρόσωπος του Ελληνικού Τμήματος της Διεθνούς Ένωσης Υδατογραφίας IWS (International Watercolor Society) τη περίοδο 2019-2022, ενώ τον Οκτώβριο του  2022 ανέλαβε τη θέση του Διευθυντή Ανάπτυξης της ARTgrID παράλληλα με τις υπόλοιπες δραστηριότητές του. Έχει επιμεληθεί και διοργανώσει περισσότερες από 180 εκθέσεις, εικαστικές δράσεις, projects και συμμετοχές εντός και εκτός Ελλάδας. Περισσότερες πληροφορίες: https://artgrid.gr/paris-kapralos/

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Καλλιτέχνης: Αμαλία Κορωνάκη
Χώρος: Chili Art Gallery, Δημοφώντος 13-15, Θησείο, Αθήνα.
Διάρκεια Έκθεσης: Από 20 Απριλίου έως 6 Μαΐου 2023
Είσοδος: Ελεύθερη Είσοδος
Πληροφορίες Χώρου: Chili Art Gallery, Δημοφώντος 13-15, Θησείο, Αθήνα. Τηλ: 210-7292564. Ε: email: [email protected] | www.chiliart.gr | Εγκαίνια: Πέμπτη 20 Απριλίου 18:00 - 21:00
Περισσότερα από ΕΚΘΕΣΕΙΣ
VIMA_WEB3b