MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
27
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ΕΛΙΖΕ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
3 Queer μικρού μήκους
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
Aespa World Tour in Cinemas
Animal
Back to Black
Demon Slayer: Kimetsu No Yaiba – To the Hashira Training (με υπότιτλους)
Dune: Μέρος δεύτερο
Ennio: The Maestro
Ghostbusters: Η αυτοκρατορία του πάγου
Horrorant Film Festival – Νύχτες τρόμου 2024
Joe Strummer: The Future Is Unwritten
Kung Fu Panda 4 (μεταγλωττισμένη)
Kung Fu Panda 4 (με υπότιτλους)
Mistaken for Strangers
Playtime
Poor Things
Shayda
Spy x Family Code: White (με υπότιτλους)
Stop making sense
Take a Trip
Άγνωστοι μεταξύ μας
Ένας προφήτης, μα τι προφήτης
Αδέσποτα κορμιά
Αμπιγκέιλ
Ανατομία μιας πτώσης
Αντίλαλος
Απαγορευμένα παιχνίδια
Αποκάλυψη τώρα: Final Cut
Από την άκρη της πόλης
Αρθουρ ο βασιλιάς
Ασπιλη
Γάτες στο μουσείο (μεταγλωττισμένη)
Γκοτζίλα x Κονγκ: Η νέα αυτοκρατορία
Γυάλα
Δύο δάχτυλα μέλι 2
Δύο φίλοι και ένας ασβούλης (μεταγλωττισμένη)
Εγώ, καπετάνιος
Εμφύλιος πόλεμος
Ενα ταξίδι για πάπιες (μεταγλωττισμένη)
Ενθύμιον
Εξέλιξη
Επαγγελματίας υπνοβάτης
Ευχή (μεταγλωττισμένη)
Ζωντανό πνεύμα
Ζώνη ενδιαφέροντος
Η Μία και εγώ: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Η Χίμαιρα
Η αρπαγή
Η κιβωτός του Νώε (μεταγλωττισμένη)
Η περιπέτεια
Η τελευταία παμπ
Κάμπια νύμφη πεταλούδα
Μάμα Γκλόρια
Μετέωρο και Σκιά
Μη μου λες ψέματα
Μην ανοίγεις την πόρτα
Μην περιμένετε και πολλά από το τέλος του κόσμου
Ο Μύλος και ο σταυρός
Ο Χάρι Πότερ και η Φιλοσοφική Λίθος
Οι Ελευσίνιοι
Οι άποικοι
Οι αντίπαλοι
Ο καταδικασμένος
Ο μικρός Νικόλας: Τι περιμένουμε για να είμαστε ευτυχισμένοι; (μεταγλωττισμένη)
Ο τελευταίος ήρωας
Ο χορός των φαντασμάτων (μεταγλωττισμένη)
Περασμένες ζωές
Πεσμένα φύλλα
Ραδιο Ουόλφμαν
Σούπερ Μάγκι (μεταγλωττισμένη)
Σπίθα στη θάλασσα
Στενές επαφές με τον Διάβολο
Στην τύχη ο Μπαλταζάρ
Στη φωτιά
Στο γραφείο καθηγητών
Στο ποταμόπλοιο
Συνάδελφοι ηρωικοί οικοδόμοι
Τα μαθήματα της Μπλάγκα
Το αγόρι και ο ερωδιός
Το κατά Ματθαίον ευαγγέλιο
Το μπλε καφτάνι
Το περασμένο καλοκαίρι
Τοτέμ
Υπέροχες μέρες
Χάος
Χαίρε, Μαρία
Χορεύοντας με τον Μπέκετ
Χρήστος, το τελευταίο παιδί
Χωρίς οξυγόνο
Ψάχνοντας τον Sugar man
Αστυνομική

Το κόλπο του αιώνα

Δεν είναι όλες οι κινηματογραφικές ληστείες ψεύτικες. Κάποιες όπως αυτή στο Μπουένος Άιρες του 2006 έχουν μεγάλη δόση αλήθειας.

stars-fullstars-fullstars-halfstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 114'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Υπόθεση

Αργεντινή, 2006. Μια συμμορία εισβάλλει σε υποκατάστημα της τράπεζας Banco Rio και κρατάει 23 ομήρους. Στόχος της είναι τα δεκάδες εκατομμύρια δολάρια και τα κοσμήματα που κρύβονται στο θησαυροφυλάκιο αλλά δεν τα καταφέρνει καθώς αστυνομικά οχήματα περικυκλώνουν γρήγορα την τράπεζα.

Αργεντίνικο Casa de papel

Υπάρχει τέλειο κόλπο; Αυτό μοιάζει να είναι το βασικό ερώτημα που θέτει η ταινία «Το Κόλπο του Αιώνα» του Αριέλ Γουϊνογκράδ. Ο σκηνοθέτης συνεργάζεται και πάλι με τον αγαπημένο του πρωταγωνιστή Ντιέγκο Περέτι («Χωρίς παιδιά» κ.α.) σε μια ταινία που μοιάζει να μελετήσει καλά το θέμα της αλλά το ζητούμενο είναι -εκτός του ψυχαγωγικού χαρακτήρα της- να πιάσει υψηλά στάνταρ ρεαλισμού και κυρίως να δώσει την απάντηση στο παραπάνω ερώτημα. Στην απεικόνιση των σκηνών δράσης και του σχεδιασμού της ληστείας ο Γουϊνογκράδ κάνει παπάδες επιλέγοντας ένα σινεμά ρεαλισμού και φυσικότητας, κατάλληλο για το ευρύ κοινό, ώστε να τονίσει τα βαθύτερα αίτια και κίνητρα των πρωταγωνιστών.

Όπου μάλιστα θεωρεί ότι υπάρχει ζουμί σε μια από τις παράλληλες υποϊστορίες (η σχέση του μεσήλικα κακοποιού με την κόρη του είναι σαφέστατα η πιο ανθρώπινη και τρυφερή της ταινίας) αποτυπώνει την ψυχοσύνθεση των χαρακτήρων, σχολιάζει τις κοινωνικές και πολιτικές διαστάσεις του γεγονότος και με όπλο του τους σφιχτοδεμένους διαλόγους κορυφώνει την ένταση και το σασπένς.  Όσο και αν φαίνεται απίστευτο το «Κόλπο του Αιώνα» είναι μια αληθινή ιστορία που δεν αποκαλύπτεται ολόκληρη ακόμη κι όταν πέσουν οι τίτλοι τέλους. Το σινεμά της Αργεντινής έχει αποδείξει ότι μπορεί να δώσει εξαίρετα δείγματα στα διαφορετικά κινηματογραφικά είδη που καταπιάνεται: από τα πολιτικά θρίλερ μέχρι τις κοινωνικές κομεντί οι αργεντίνοι έχουν τον τρόπο τους στο σινεμά. Τα heist movies δεν θα μπορούσαν να είναι η εξαίρεση του κανόνα.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: El Robo del Siglo
Σκηνοθεσία: Αριέλ Γουϊνογκράδ
Σενάριο: Φερνάντο Αραούγιο, Αλεξ Ζίτο

Παίζουν: Γκιγιέρμο Φρανσέγια, Ντιέγκο Περέτι, Χουάν Αλάρι, Πάμπλο Ράγκο

Διάρκεια: 114'
Χώρα: Αργεντινή
Έτος: 2020

Rating: 2.5
Διανομή: Rosebud.21
Περισσότερα από CINEMA
VIMA_WEB3b