Μουλάν (μεταγλωττισμένη)
Η live action εκδοχή της ντεσνεϊκής «Μουλάν» είναι αρκετά χορταστική και ενίοτε απολαυστική αν και λείπει το παραμυθένιο στοιχείο του πρωτότυπου animation.
Υπόθεση
Οταν ο αυτοκράτορας της Κίνας διατάζει ότι ένας άντρας ανά οικογένεια πρέπει να υπηρετήσει στον αυτοκρατορικό στρατό για να υπερασπιστεί τη χώρα από τους εισβολείς, η Χουα Μουλάν, η μεγαλύτερη κόρη ενός διάσημου πολεμιστή, μεταμφιέζεται σε άντρα και παίρνει τη θέση του άρρωστου πατέρα της.
Κινέζικος μύθος σε ντισνεϊκή κατασκευή
Την ατρόμητη πολεμίστρια της Disney την πρωτογνωρίσαμε το 1998. Τότε ήταν σε μια ταινία κινουμένων σχεδίων που διέθετε χιούμορ, δράση, συναίσθημα και πολλά τραγούδια. Στην μοντέρνα live action εκδοχή της που υπογράφει η νεοζηλανδή Νίκι Κάρο («Το σημάδι της φάλαινας» (2002) – «Η Γυναίκα του Ζωολογικού Κήπου» (2016) συναντάμε επίσης χιούμορ, δράση, συναίσθημα αλλά δίχως τα τραγούδια (ευτυχώς) αυτή τη φορά.
Η έμφαση που δίνεται στο ζωντάνεμα της «Μουλάν» αφορά στην φεμινιστική ανάγνωση του γραμμένου πριν από 2.000 χρόνια κινεζικού μύθου. Η μεταμόρφωση της μικρής αθώας κινέζας σε θαρραλέα πολεμίστρια είναι ένα σχήμα που μοιάζει αναγκαίο πιο πολύ από ποτέ. Η συνάντηση της Μουλάν με την αδίστακτη μάγισσα της Γκονγκ Λι αναδεικνύει όλες τις αδικίες που έχουν υποστεί οι γυναίκες στο πέρασμα του χρόνου από τις πατριαρχικές κοινωνίες ολόκληρου του πλανήτη.
Η Μουλάν θα ψάξει να βρει τη θέση σου στον κόσμο που αλλάζει, αρχικά κρύβοντας την αληθινή της ταυτότητα και στη συνέχεια αποκαλύπτοντας την αλήθεια. Οι στιγμές αυτές έχουν την ένταση καθώς και την συγκινησιακή φόρτιση που απαιτούνται. Όμως το κύριο λόγο έχει πάντα το θέαμα. Το επικό στοιχείο της φαντασμαγορικής δράσης- εξαίρετες οι χορογραφίες των μαχών και ειδικά η σκηνή με τη χιονισμένη στέπα- σκεπάζει κάθε απόπειρα να μετατραπεί η ιστορία της Μουλάν σε ανατρεπτική φεμινιστική δήλωση. Η ασφάλεια και ο καθησυχασμός του θεατή εξασφαλίζεται με μια σειρά από σταθερές και προβλέψιμες αξίες που πρώτα αναδεικνύουν την φαντασία του παραμυθιού και μετά ακολουθούν όλα τα άλλα.