MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΑΘΗΝΑ
ΣΑΒΒΑΤΟ
20
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
  • ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ
    ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
    ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
    ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
    ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
    ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
    Arctic
    Blue Note Records: Beyond the Notes
    Captain Marvel
    Corgi: Το σκυλάκι της Βασίλισσας (μεταγλωττισμένη)
    Desolation Center
    Elvis Presley: The King
    Hellboy: Ξαναγύρισα από την κόλαση
    Holy Boom
    Humanity on Trial
    In Situ
    Joe Strummer: The Future Is Unwritten
    John & Yoko: Above Us Only Sky
    Make the Economy Scream
    Melan*Cholia
    Piazzolla, the Years of the Shark
    Pj Harvey: ιστορίες από το δρόμο
    Pulp:μια ταινία για την ζωή, τον θάνατο και τα σούπερμαρκετ
    Queercore: How to Punk a Revolution
    Radiohead: Meeting people is easy
    Shazam
    Styx
    Sugartown – Για μια χούφτα ψήφους
    The Driller Killer
    The Last Waltz
    The Waiter
    Transit
    Ένας ελέφαντας στέκεται ακίνητος
    Ένας προφήτης, μα τι προφήτης
    Όταν ο Βάγκνερ συνάντησε τις ντομάτες
    Αμάντα
    Αμερικανική νύχτα
    Απολιθώματα
    Από τον τρόμο στην αντίσταση – Ναζιστικό Στρατόπεδο Παύλου Μελά Θεσσαλονίκη 1941-1944
    Αστερίξ: Τo μυστικό του μαγικού ζωμού (μεταγλωττισμένη)
    Αόρατα Χέρια
    Βίος και πολιτεία
    ΓΙΑ ΧΩΡΙΣ ΛΟΓΟΥΣ συναντήσεις με τον Γιώργο Μανιάτη
    Γιώργος Χριστιανάκης – Μια διακριτική μουσική παρουσία
    Γράμμα από το Σαρλερουά
    Γυναίκες με τα όλα τους
    Δι’ ασήμαντον αφορμήν
    Δύση ηλίου
    Εγώ κι ο ίσκιος μου: Ένα ντοκιμαντέρ για τον Νίκο Παπάζογλου
    Εκδικητές: Τελευταία πράξη
    Ελληνική Κοινότητα Χαϊδελβέργης
    Εμείς
    Επίθεση στη Βομβάη
    Επιστροφή στην κορυφή
    Ερικ Κλάπτον: Ζωή σε δωδεκάμετρο
    Ευτυχισμένος Λάζαρος
    Η Απώλεια του Ερωτα
    Η Ευνοούμενη
    Η Ντιλιλί στο Παρίσι (μεταγλωττισμένη)
    Η Τρύπα
    Η Χήρα
    Η δίκη
    Η κατάρα της Γιορόνα
    Η σύζυγος
    Η ταινία Lego 2 (μεταγλωττισμένη)
    Η φωνή του Αντώνη
    Θέλημα Θεού
    Καπερναούμ
    Κιέριον
    Κλέφτες Καταστημάτων
    Κωδικός κολίμπρι
    Μάρνι: Μια τρελή συμμορία (μεταγλωττισμένη)
    Ματαρόα. Το ταξίδι συνεχίζεται…
    Μαύρη τρύπα
    Με άλλο πρόσωπο
    Μεκτούβ, αγάπη μου
    Μετά
    Νεκρωταφίο ζώων
    Ντάμπο (μεταγλωττισμένη)
    Ντάμπο (με υπότιτλους)
    Ο Άγγελος
    Ο Γαλαξίας
    Ο Ενοχος
    Ο Εξολοθρευτής
    Ο διερμηνέας
    Ο ευγενικός κύριος Λινκ (μεταγλωττισμένη)
    Ο ευγενικός κύριος Λινκ (με υπότιτλους)
    Οι αδερφοί Σίστερς
    Οι εξομολογήσεις
    Ο καθηγητής και ο τρελός
    Πατέρες και γιοι
    Πατρίδα από μάρμαρο
    Προσκύνημα στη Λούρδη
    Πως να εκπαιδεύσετε το δράκο σας 3 (μεταγλωττισμένη)
    Ρίζες
    Ρόμα
    Σκιές ονείρων
    Στιγμιαία οικογένεια
    Τα 4 επίπεδα της ύπαρξης
    Τα δάκρυα του βουνού
    Τελευταίος Σταθμός, KREUZBERG
    Το πάρκο των θαυμάτων (μεταγλωττισμένη)
    Το πράσινο βιβλίο
    Φαουέγια
    Φαρενάιτ 451
    Χαμός στην Τσάιναταουν
    λπ
    Κοινωνική

    Πενθεσίλεια του Heinrich von Kleist στη Στέγη

    «Πενθεσίλεια» του Κλάιστ: ο Παντελής Δεντάκης αναμετριέται με ένα από τα αριστουργήματα του ρομαντικού θεάτρου, σε μια παράσταση για τον έρωτα και τον πόλεμο, από τις 14 έως τις 23 Φεβρουαρίου 2018, στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση. Μπορεί άραγε κανείς να ερωτευτεί τον εχθρό του;

    Ευδοκία Βαζούκη

    «Σε θέλω, σε ποθώ, σ’ αγαπώ, σε λατρεύω, είσαι τα πάντα για μένα. Αρκεί να σ’ έχω κατακτήσει, να “είσαι” μόνο για μένα, να είσαι κτήμα μου, να σε εξουσιάζω. Αλλιώς, θα σε διαλύσω, θα σε καταστρέψω, θα σε συντρίψω». Κάπως έτσι φαντάζεται την Πενθεσίλεια του Χάινριχ φον Κλάιστ, αυτό το άγριο και εκστατικό έργο των αρχών του 19ου αιώνα, ο σκηνοθέτης Παντελής Δεντάκης. Έρωτας και πόλεμος, πάθος και ανελέητα παιχνίδια εξουσίας, τρυφερότητα και αέναη μάχη των δύο φύλων στη Μικρή Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, από 14 έως 23 Φεβρουαρίου, με μια ομάδα πρωταγωνιστών: Βίκυ Βολιώτη, Θάνος Τοκάκης, Αργύρης Ξάφης, Σύρμω Κεκέ, Άλκηστη Πουλοπούλου, Ηρώ Μπέζου, Κώστας Κορωναίος, Αινείας Τσαμάτης.

     

    «Εκεί έχω αποθέσει τα τρίσβαθα του είναι μου, όλη τη λάσπη, όλη τη λάμψη της ψυχής μου» γράφει ο Κλάιστ σε επιστολή του για την Πενθεσίλεια. Ο Κλάιστ, συγγραφέας πρωτότυπος και μοναδικός στην εποχή του, ούτε ρομαντικός, ούτε κλασικός, εμπνέεται από ένα άγνωστο σε πολλούς τρωικό επεισόδιο, για να αφηγηθεί μια συντριπτική ερωτική ιστορία που εκτυλίσσεται κατά τη διάρκεια του Τρωικού πολέμου. Οι Έλληνες και οι Αμαζόνες πολεμούν μπροστά στα τείχη της Τροίας. Η βασίλισσα των Αμαζόνων, Πενθεσίλεια, και ο αρχηγός των Ελλήνων, Αχιλλέας, μετατρέπουν σταδιακά τις μάχες σε ένα επικίνδυνο ερωτικό παιχνίδι. Οι ερωτευμένοι γίνονται τέρατα που θέλουν να καταστρέψουν ο ένας τον άλλον. Έτσι, η εμμονική ανάγκη για κυριαρχία του ενός επί του άλλου εξελίσσεται σε ένα φρικιαστικό όργιο αίματος. «Η Πενθεσίλεια είναι ένας γιγάντιος πόθος που γκρεμίζεται και γίνεται κομμάτια» γράφει ο συγγραφέας και φίλος του Κλάιστ, φον Κόμελ. Το έργο διατρέχουν, όμως, δύο ιστορίες και δύο συγκρούσεις: της Πενθεσίλειας με τον Αχιλλέα και της Πενθεσίλειας με το Χρέος και τον Νόμο.

     

    penthesiliaTσstavroshabakis 152

     

    Στην παράσταση, τα πρόσωπα του έργου αναδίδουν αρχικά μια αίσθηση αβεβαιότητας και απορίας. Σαν να είναι τοποθετημένα εκεί τυχαία, αντιμετωπίζουν τα πάντα με διάθεση παιχνιδιού, που αγγίζει τα όρια της σάτιρας. Κανείς δεν μπορεί να κατανοήσει και να εξηγήσει τη συμπεριφορά της Πενθεσίλειας και του Αχιλλέα, αλλά και οι ίδιοι δεν έχουν τη νηφαλιότητα να καταλάβουν τι ακριβώς τους συμβαίνει. Τη μια στιγμή θέλουν να αγκαλιάσουν και την άλλη να κατασπαράξουν ο ένας τον άλλον. Τραγικοί και κωμικοί ταυτόχρονα, όπως κάθε ερωτευμένος, άλλοτε παρασύρονται από την ποίηση ενός καλπάζοντος λόγου, άλλοτε στέκονται αμήχανοι μπροστά του. Η αρχική ονειρική ατμόσφαιρα του σκηνικού χώρου μετασχηματίζεται σε ένα τοπίο αποδόμησης και καταστροφής. Πρόκειται για «μια σύνθεση αφηγηματικού θεάτρου, κωμικής πρόζας που αγγίζει τα όρια της φάρσας και σταδιακά οδηγείται στο πεδίο της αρχαίας τραγωδίας και του σπλάτερ» αναφέρει χαρακτηριστικά ο Παντελής Δεντάκης.

     

    penthesiliastavroshabakis 3

     

    ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΔΡΑΣΗ

    Παρασκευή 16 Φεβρουαρίου

    Μετά την παράσταση, συζήτηση του κοινού με τους συντελεστές

     

    ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
    Σκηνοθεσία: Παντελής Δεντάκης



    Rating: 1
    Περισσότερα από CINEMA