MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
25
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ΕΛΙΖΕ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
3 Queer μικρού μήκους
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
Aespa World Tour in Cinemas
Animal
Back to Black
Demon Slayer: Kimetsu No Yaiba – To the Hashira Training (με υπότιτλους)
Dune: Μέρος δεύτερο
Ennio: The Maestro
Ghostbusters: Η αυτοκρατορία του πάγου
Horrorant Film Festival – Νύχτες τρόμου 2024
Joe Strummer: The Future Is Unwritten
Kung Fu Panda 4 (μεταγλωττισμένη)
Kung Fu Panda 4 (με υπότιτλους)
Mistaken for Strangers
Playtime
Poor Things
Shayda
Spy x Family Code: White (με υπότιτλους)
Stop making sense
Take a Trip
Άγνωστοι μεταξύ μας
Ένας προφήτης, μα τι προφήτης
Αδέσποτα κορμιά
Αμπιγκέιλ
Ανατομία μιας πτώσης
Αντίλαλος
Απαγορευμένα παιχνίδια
Αποκάλυψη τώρα: Final Cut
Από την άκρη της πόλης
Αρθουρ ο βασιλιάς
Ασπιλη
Γάτες στο μουσείο (μεταγλωττισμένη)
Γκοτζίλα x Κονγκ: Η νέα αυτοκρατορία
Γυάλα
Δύο δάχτυλα μέλι 2
Δύο φίλοι και ένας ασβούλης (μεταγλωττισμένη)
Εγώ, καπετάνιος
Εμφύλιος πόλεμος
Ενα ταξίδι για πάπιες (μεταγλωττισμένη)
Ενθύμιον
Εξέλιξη
Επαγγελματίας υπνοβάτης
Ευχή (μεταγλωττισμένη)
Ζωντανό πνεύμα
Ζώνη ενδιαφέροντος
Η Μία και εγώ: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Η Χίμαιρα
Η αρπαγή
Η κιβωτός του Νώε (μεταγλωττισμένη)
Η περιπέτεια
Η τελευταία παμπ
Κάμπια νύμφη πεταλούδα
Μάμα Γκλόρια
Μετέωρο και Σκιά
Μη μου λες ψέματα
Μην ανοίγεις την πόρτα
Μην περιμένετε και πολλά από το τέλος του κόσμου
Ο Μύλος και ο σταυρός
Ο Χάρι Πότερ και η Φιλοσοφική Λίθος
Οι Ελευσίνιοι
Οι άποικοι
Οι αντίπαλοι
Ο καταδικασμένος
Ο μικρός Νικόλας: Τι περιμένουμε για να είμαστε ευτυχισμένοι; (μεταγλωττισμένη)
Ο τελευταίος ήρωας
Ο χορός των φαντασμάτων (μεταγλωττισμένη)
Περασμένες ζωές
Πεσμένα φύλλα
Ραδιο Ουόλφμαν
Σούπερ Μάγκι (μεταγλωττισμένη)
Σπίθα στη θάλασσα
Στενές επαφές με τον Διάβολο
Στην τύχη ο Μπαλταζάρ
Στη φωτιά
Στο γραφείο καθηγητών
Στο ποταμόπλοιο
Συνάδελφοι ηρωικοί οικοδόμοι
Τα μαθήματα της Μπλάγκα
Το αγόρι και ο ερωδιός
Το κατά Ματθαίον ευαγγέλιο
Το μπλε καφτάνι
Το περασμένο καλοκαίρι
Τοτέμ
Υπέροχες μέρες
Χάος
Χαίρε, Μαρία
Χορεύοντας με τον Μπέκετ
Χρήστος, το τελευταίο παιδί
Χωρίς οξυγόνο
Ψάχνοντας τον Sugar man
ΔΡΑΜΑ

Ο γιος της Σοφίας

Η δεύτερη ταινία της Ελίνας Ψύκου μετά από την «Αιώνια επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά» την τοποθετεί στην πρώτη γραμμή των σημαντικότερων σύγχρονων ελλήνων σκηνοθετών.

stars-fullstars-fullstars-halfstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 111'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Ο 11χρονος Μίσα φτάνει στην Αθήνα του 2004 για να μείνει με τη μητέρα του την οποία έχει να δει δύο χρόνια. Στο νέο σπίτι του όμως τον περιμένει κι ένας νέος πατέρας, ο «κύριος Νίκος», που θα αναλάβει να τον μυήσει στο ένδοξο παρελθόν της νέας του πατρίδας.

Η Ψύκου δείχνει με τη δεύτερη κιόλας ταινία της που βραβεύτηκε στο φεστιβάλ της Tribeca ότι δεν έχει μόνο το σκηνοθετικό ταλέντο (που απέδειξε ότι διαθέτει από την πρώτη κιόλας δημιουργία της) αλλά και την αφηγηματική ικανότητα να ζωντανέψει μια ιστορία δυνατή, πολυεπίπεδη και με ρεαλιστικούς χαρακτήρες.

Με μια ψύχραιμη (σχεδόν αποστασιοποιημένη), αλλά ανθρώπινη και απόλυτα σίγουρη ματιά, στέκει πάνω από τις ζωές των ηρώων της όχι για να τους κρίνει αλλά προκειμένου να κατανοήσει τα κίνητρα και, κυρίως, τα ψυχολογικά βάρη που κουβαλούν. Είναι ειλικρινής και έντιμη στις προθέσεις της. Ακόμη κι αυτόν, τον ηλικιωμένο κύριο Νίκο (στα όρια της καρικατούρας πάντως η ερμηνεία του Παπαγεωργίου) ο οποίος βρίσκει το «σεβασμό» που αποζητά μια ζωή, στα εύθραστα πρόσωπα της νέας οικογένειας του, τον κατανοεί αντιμετωπίζοντας τον ως θύμα μιας παράδοσης αιώνων που βασίζεται σε περασμένα μεγαλεία και διηγώντας τα να κλαις.

Δεν είναι όμως το κεντρικό πρόσωπο της ελληνορωσικής αυτής τραγωδίας ο ηλικιωμένος έλληνας που παντρεύεται τη νεότερη ρωσίδα υπηρέτρια του. Το πρόσωπο κλειδί είναι ο αφοσιωμένος στα παραμύθια Μίσα που ψάχνει να βρει τη θέση του όχι μόνο στο νέο περιβάλλον που ζει αλλά και στον κόσμο των μεγάλων (μια τυπική ιστορία ενηλικίωσης) διεκδικώντας τη χαμένη μητρική αγκαλιά από τον ξένο «που είναι ακόμη πιο μεγάλος κι από τον παππού στη Ρωσία».

Η ταινία κυλάει ρυάκι, διαθέτει χιουμοριστικές ανάσες που δεν την αφήνουν σχεδόν ποτέ να γίνει μελό, ενώ πολλές προβλέψιμες εικόνες καθημερινότητας αποκτούν μια αίσθηση απόκοσμης φαντασίας χάρη στη θαυμάσια φωτογραφία του Διονύση Ευθυμιόπουλου. Πριν και πάνω από όλα όμως ο «Γιος της Σοφίας» είναι ένα μοντέρνο παραμύθι για μια πάλαι ποτέ ένδοξη χώρα που βρέθηκε από το ζενίθ (η φούσκα των ολυμπιακών αγώνων) στο ναδίρ (η σημερινή χρεωκοπία) και πάραυτα κατάφερε να «απορροφήσει» τον πολιτισμό μιας άλλης χώρας η οποία είχε απλώς και μόνο μια χειρότερη μοίρα.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Ο γιος της Σοφίας
Σκηνοθεσία: Ελίνα Ψύκου
Σενάριο: Ελίνα Ψύκου

Παραγωγή: Βίκτορ Κόμουτ, Βάλερι Τσεπλάνοβα, Θανάσης Παπαγεωργίου

Διάρκεια: 111'
Χώρα: Ελλάδα, Γαλλία, Βουλγαρία
Έτος: 2017

Rating: 2.5
Διανομή: One from the heart
Περισσότερα από CINEMA
VIMA_WEB3b