MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
27
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ΕΛΙΖΕ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
3 Queer μικρού μήκους
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
Aespa World Tour in Cinemas
Animal
Back to Black
Demon Slayer: Kimetsu No Yaiba – To the Hashira Training (με υπότιτλους)
Dune: Μέρος δεύτερο
Ennio: The Maestro
Ghostbusters: Η αυτοκρατορία του πάγου
Horrorant Film Festival – Νύχτες τρόμου 2024
Joe Strummer: The Future Is Unwritten
Kung Fu Panda 4 (μεταγλωττισμένη)
Kung Fu Panda 4 (με υπότιτλους)
Mistaken for Strangers
Playtime
Poor Things
Shayda
Spy x Family Code: White (με υπότιτλους)
Stop making sense
Take a Trip
Άγνωστοι μεταξύ μας
Ένας προφήτης, μα τι προφήτης
Αδέσποτα κορμιά
Αμπιγκέιλ
Ανατομία μιας πτώσης
Αντίλαλος
Απαγορευμένα παιχνίδια
Αποκάλυψη τώρα: Final Cut
Από την άκρη της πόλης
Αρθουρ ο βασιλιάς
Ασπιλη
Γάτες στο μουσείο (μεταγλωττισμένη)
Γκοτζίλα x Κονγκ: Η νέα αυτοκρατορία
Γυάλα
Δύο δάχτυλα μέλι 2
Δύο φίλοι και ένας ασβούλης (μεταγλωττισμένη)
Εγώ, καπετάνιος
Εμφύλιος πόλεμος
Ενα ταξίδι για πάπιες (μεταγλωττισμένη)
Ενθύμιον
Εξέλιξη
Επαγγελματίας υπνοβάτης
Ευχή (μεταγλωττισμένη)
Ζωντανό πνεύμα
Ζώνη ενδιαφέροντος
Η Μία και εγώ: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Η Χίμαιρα
Η αρπαγή
Η κιβωτός του Νώε (μεταγλωττισμένη)
Η περιπέτεια
Η τελευταία παμπ
Κάμπια νύμφη πεταλούδα
Μάμα Γκλόρια
Μετέωρο και Σκιά
Μη μου λες ψέματα
Μην ανοίγεις την πόρτα
Μην περιμένετε και πολλά από το τέλος του κόσμου
Ο Μύλος και ο σταυρός
Ο Χάρι Πότερ και η Φιλοσοφική Λίθος
Οι Ελευσίνιοι
Οι άποικοι
Οι αντίπαλοι
Ο καταδικασμένος
Ο μικρός Νικόλας: Τι περιμένουμε για να είμαστε ευτυχισμένοι; (μεταγλωττισμένη)
Ο τελευταίος ήρωας
Ο χορός των φαντασμάτων (μεταγλωττισμένη)
Περασμένες ζωές
Πεσμένα φύλλα
Ραδιο Ουόλφμαν
Σούπερ Μάγκι (μεταγλωττισμένη)
Σπίθα στη θάλασσα
Στενές επαφές με τον Διάβολο
Στην τύχη ο Μπαλταζάρ
Στη φωτιά
Στο γραφείο καθηγητών
Στο ποταμόπλοιο
Συνάδελφοι ηρωικοί οικοδόμοι
Τα μαθήματα της Μπλάγκα
Το αγόρι και ο ερωδιός
Το κατά Ματθαίον ευαγγέλιο
Το μπλε καφτάνι
Το περασμένο καλοκαίρι
Τοτέμ
Υπέροχες μέρες
Χάος
Χαίρε, Μαρία
Χορεύοντας με τον Μπέκετ
Χρήστος, το τελευταίο παιδί
Χωρίς οξυγόνο
Ψάχνοντας τον Sugar man
ΔΡΑΜΑ

Με τα Μάτια Ανοιχτά

Η ταινία, απέσπασε το Βραβείο Κοινού στο φεστιβάλ Βενετίας ενώ βρέθηκε στις τρεις φιναλίστ για το βραβείο LUX του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

stars-fullstars-fullstars-emptystars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 102'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Η 18χρονη Φάρα μόλις τέλειωσε το σχολείο και η οικογένεια της ήδη την φαντάζεται να σπουδάζει Ιατρική. Εκείνη όμως έχει άλλα όνειρα. Τραγουδάει σε ένα συγκρότημα με πολιτικό στίχο, απολαμβάνει τη ζωή κι ανακαλύπτει τον έρωτα, αντίθετα με τις προσταγές της πιο συντηρητικής μητέρας της Χαγιέτ που γνωρίζει καλά την σκοτεινή πλευρά της πατρίδας της και τα όρια της συντηρητικής κοινωνίας της.

Στο σκηνοθετικό της ντεμπούτο η τυνήσια Λέιλα Μπουζίντ, βοηθός του σπουδαίου Αμπντελατίφ Κεσίς («Η ζωή με την Αντέλ») παρουσιάζει μια φιλότιμη, συγκινητική ανθρώπινη ιστορία με πολιτικές προεκτάσεις. Η έντονη σχέση της Φάρα και της Χαγιέτ, μια σχέση κόρης και μάνας, αντικατοπτρίζει στις λεπτομέρειες της την ιστορία της Τυνησίας, το χάσμα γενεών και, το βασικότερο, την έλλειψη ελευθερίας των νέων (ειδικά των γυναικών), στην βορειοαφρικανική χώρα. Βρισκόμαστε στην Τυνησία το 2010, λίγους μήνες πριν την «Επανάσταση των Γιασεμιών» η οποία πυροδότησε στην ουσία αυτό που ονομάστηκε «Αραβική Άνοιξη». Όμως το φιλμ, παρά τις διακρίσεις του δεν γίνεται ποτέ σπουδαίο ή τολμηρό. Η σκηνοθετική άποψη της Μπουζίντ δεν παρουσιάζει πρωτοτυπία ή φρέσκες ιδέες ενώ πολλά από τα τεκταινόμενα είναι απλώς κλισέ. Ακόμη, δεν είναι λίγες οι φορές που κάποιες προβλέψιμες καταστάσεις (η εξαφάνιση της Φάρα από τα χέρια της μητέρας της κ.α.) οδηγούν την πλοκή σε αφελή μονοπάτια. Περισσότερο με χαμένη ευκαιρία για μια ουσιαστική ματιά πάνω στη γυναικεία χειραφέτηση, την καταπιεσμένη λίμπιντο και το επώδυνο πέρασμα στην ενηλικίωση, μοιάζει το φιλμ παρά με μια εύστοχη πολιτική αλληγορία πάνω στην πρόσφατη ιστορία της Τυνησίας. Τέλος, η υπερβολική χρήση της έθνικ μουσικής (θα βαρεθείτε αν δεν σας αρέσει το συγκεκριμένο είδος) από ένα σημείο και μετά δεν προσφέρει κάτι νέο στη δράση.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Με τα Μάτια Ανοιχτά (As I Open my Eyes / A Peine J’Ouvre les Yeux)
Σκηνοθεσία: Λέιλα Μπουζίντ
Σενάριο: Λέιλα Μπουζίντ, Μαρί - Σοφί Σαμπόν

Παίζουν: Μπαγιά Μεντχαφάρ, Γκάλια Μπενάλι, Μοντασάρ Αγιάρι

Διάρκεια: 102'
Χώρα: Γαλλία, Τυνησία
Έτος: 2016

Rating: 2
Διανομή: One From The Heart
Περισσότερα από CINEMA
VIMA_WEB3b