MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΔΕΥΤΕΡΑ
06
ΜΑΪΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ΕΛΙΖΕ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
3 Queer μικρού μήκους
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
Aespa World Tour in Cinemas
Animal
Back to Black
Demon Slayer: Kimetsu No Yaiba – To the Hashira Training (με υπότιτλους)
Dune: Μέρος δεύτερο
Ennio: The Maestro
Ghostbusters: Η αυτοκρατορία του πάγου
Horrorant Film Festival – Νύχτες τρόμου 2024
Joe Strummer: The Future Is Unwritten
Kung Fu Panda 4 (μεταγλωττισμένη)
Kung Fu Panda 4 (με υπότιτλους)
Mistaken for Strangers
Playtime
Poor Things
Shayda
Spy x Family Code: White (με υπότιτλους)
Stop making sense
Take a Trip
Άγνωστοι μεταξύ μας
Ένας προφήτης, μα τι προφήτης
Αδέσποτα κορμιά
Αμπιγκέιλ
Ανατομία μιας πτώσης
Αντίλαλος
Απαγορευμένα παιχνίδια
Αποκάλυψη τώρα: Final Cut
Από την άκρη της πόλης
Αρθουρ ο βασιλιάς
Ασπιλη
Γάτες στο μουσείο (μεταγλωττισμένη)
Γκοτζίλα x Κονγκ: Η νέα αυτοκρατορία
Γυάλα
Δύο δάχτυλα μέλι 2
Δύο φίλοι και ένας ασβούλης (μεταγλωττισμένη)
Εγώ, καπετάνιος
Εμφύλιος πόλεμος
Ενα ταξίδι για πάπιες (μεταγλωττισμένη)
Ενθύμιον
Εξέλιξη
Επαγγελματίας υπνοβάτης
Ευχή (μεταγλωττισμένη)
Ζωντανό πνεύμα
Ζώνη ενδιαφέροντος
Η Μία και εγώ: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Η Χίμαιρα
Η αρπαγή
Η κιβωτός του Νώε (μεταγλωττισμένη)
Η περιπέτεια
Η τελευταία παμπ
Κάμπια νύμφη πεταλούδα
Μάμα Γκλόρια
Μετέωρο και Σκιά
Μη μου λες ψέματα
Μην ανοίγεις την πόρτα
Μην περιμένετε και πολλά από το τέλος του κόσμου
Ο Μύλος και ο σταυρός
Ο Χάρι Πότερ και η Φιλοσοφική Λίθος
Οι Ελευσίνιοι
Οι άποικοι
Οι αντίπαλοι
Ο καταδικασμένος
Ο μικρός Νικόλας: Τι περιμένουμε για να είμαστε ευτυχισμένοι; (μεταγλωττισμένη)
Ο τελευταίος ήρωας
Ο χορός των φαντασμάτων (μεταγλωττισμένη)
Περασμένες ζωές
Πεσμένα φύλλα
Ραδιο Ουόλφμαν
Σούπερ Μάγκι (μεταγλωττισμένη)
Σπίθα στη θάλασσα
Στενές επαφές με τον Διάβολο
Στην τύχη ο Μπαλταζάρ
Στη φωτιά
Στο γραφείο καθηγητών
Στο ποταμόπλοιο
Συνάδελφοι ηρωικοί οικοδόμοι
Τα μαθήματα της Μπλάγκα
Το αγόρι και ο ερωδιός
Το κατά Ματθαίον ευαγγέλιο
Το μπλε καφτάνι
Το περασμένο καλοκαίρι
Τοτέμ
Υπέροχες μέρες
Χάος
Χαίρε, Μαρία
Χορεύοντας με τον Μπέκετ
Χρήστος, το τελευταίο παιδί
Χωρίς οξυγόνο
Ψάχνοντας τον Sugar man
Κοινωνική

Η Δεύτερη Μάνα

Πολυβραβευμένο, εξαίσιο φιλμ της Anna Muylaert, μιας βραζιλιάνας σκηνοθέτιδος η οποία μέσα από μια απλή φαινομενικά ιστορία μιλάει για την οικογένεια, τις ταξικές ανισότητες και την αρχιτεκτονική!

stars-fullstars-fullstars-fullstars-fullstars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 110'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Η Val (Regina Case) αφήνει την κόρη της Jessica στα χέρια της γιαγιάς και πηγαίνει στο Σάο Πάολο για να βρει δουλειά. Εκεί εργάζεται ως οικονόμος σε ένα μεγαλοαστικό σπίτι και ουσιαστικά αναλαμβάνει τη φροντίδα του μικρού γιου της οικογένειας, Fabinho. Δεκατρία χρόνια αργότερα, η Val δέχεται ένα τηλεφώνημα από την κόρη της Jessica (που έχει πολύ καιρο να δει), η οποία της ανακοινώνει ότι πρόκειται να έρθει στο Σάο Πάολο για να δώσει εισαγωγικές εξετάσεις στο πανεπιστήμιο. Οι εργοδότες συμμερίζονται τον ενθουσιασμό της Val, η οποία μένει σε ένα μικρό δωμάτιο του σπιτιού τους και της προτείνουν να φιλοξενήσουν την κόρη της…

«Γιατί θες να σπουδάσεις αρχιτεκτονική;» ρωτούν τα αφεντικά της Val την νεοφερμένη κόρη της, την 17χρονη Jessica. Εκείνη αναφέρει διάφορους λόγους: την ικανότητα της στο σχέδιο, τη δημιουργία, την ομορφιά, τη διακόσμηση. Η τελευταία εξήγηση όμως είναι και η πιο ουσιαστική στο ασχημάτιστο ακόμη κόσμο της νεαρής. Η αρχιτεκτονική ως μέσο κοινωνικών αλλαγών. Αυτό είναι και το θέμα της ταινίας που ξεκινάει ως βραζιλιάνικη σαπουνόπερα (μια μάνα που εγκαταλείπει το παιδί της για να μπορέσει να επιβιώσει είναι σίγουρο στοίχημα για πολύ… κλάμα) αλλά ποτέ δεν γίνεται μελό και μεταμορφώνεται σε κινηματογραφικό επίτευγμα.

Η σκηνοθέτιδα αρχικά βασίζεται σε ένα άψογα γραμμένο σενάριο που τη βοηθάει να προσεγγίσει το θέμα της μεθοδικά – σαν να πρόκειται για αρχιτεκτονικό πρότζεκτ- αποφεύγοντας με δεξιοτεχνία την παγίδα των κλισέ και τις ευκολίες της συγκίνησης. Το δεύτερο ισχυρό όπλο της είναι η παρουσία της καταπληκτικής Regina Case που γίνεται ένα με τον χαρακτήρα της Val. Μια ερμηνεία τόσο αληθινή και τέλεια που πρέπει να διδάσκεται στα εργαστήρια υποκριτικής.

Η ταινία είναι μια φρέσκια, πρωτότυπη και πλούσια σε συναίσθημα και ιδέες δημιουργία, που σχολιάζει με απρόβλεπτα γλυκόπικρο τρόπο όλα τα θέματα που βάζει στο τραπέζι. Η Βραζιλία της ευφάνταστης αρχιτεκτονικής και του σύγχρονου «οικονομικού θαύματος» (οι εργοδότες της Val αντιπροσωπεύουν μια ελίτ εισοδηματιών, φιλότεχνων και μοντέρνων μεγαλοαστών), το αγεφύρωτο χάσμα μεταξύ των κοινωνικών τάξεων, οι διαλυμένοι οικογενειακοί δεσμοί με το εναλλακτικό μοντέλο των δανεισμένων «μανάδων», το καταπιεσμένο σεξουαλικό ένστικτο, το αποικιοκρατικό παρελθόν της χώρας κ.α.

TheSecondMother byAlineArrudaAA 9875 15

Πριν και πάνω από όλα όμως η ταινία θίγει διεξοδικά και απόλυτα ένα προαιώνιο θέμα: η σχέση μητέρας-παιδιού είναι η βάση στην οποία χτίζονται όλα τα επόμενα «αρχιτεκτονικά» οικοδομήματα της ζωής που ακολουθεί.

Βραβείο Ερμηνείας στο Sundance Film Festival 2015 για την Regina Case και βραβείο Κοινού στο Πανόραμα του Berlin Film Festival 2015.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΜΑΝΑ (The Second Mother)
Σκηνοθεσία: Anna Muylaert
Σενάριο: Anna Muylaert

Παίζουν: Regina Case, Camila Mardila, Michel Joelsas, Karine Teles, Lourenco Mutarelli, Helena Albergaria

Διάρκεια: 110'
Χώρα: Βραζιλία
Έτος: 2015

Rating: 4
Διανομή: Feelgood
Περισσότερα από CINEMA
VIMA_WEB3b