MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
27
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ΕΛΙΖΕ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
3 Queer μικρού μήκους
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
Aespa World Tour in Cinemas
Animal
Back to Black
Demon Slayer: Kimetsu No Yaiba – To the Hashira Training (με υπότιτλους)
Dune: Μέρος δεύτερο
Ennio: The Maestro
Ghostbusters: Η αυτοκρατορία του πάγου
Horrorant Film Festival – Νύχτες τρόμου 2024
Joe Strummer: The Future Is Unwritten
Kung Fu Panda 4 (μεταγλωττισμένη)
Kung Fu Panda 4 (με υπότιτλους)
Mistaken for Strangers
Playtime
Poor Things
Shayda
Spy x Family Code: White (με υπότιτλους)
Stop making sense
Take a Trip
Άγνωστοι μεταξύ μας
Ένας προφήτης, μα τι προφήτης
Αδέσποτα κορμιά
Αμπιγκέιλ
Ανατομία μιας πτώσης
Αντίλαλος
Απαγορευμένα παιχνίδια
Αποκάλυψη τώρα: Final Cut
Από την άκρη της πόλης
Αρθουρ ο βασιλιάς
Ασπιλη
Γάτες στο μουσείο (μεταγλωττισμένη)
Γκοτζίλα x Κονγκ: Η νέα αυτοκρατορία
Γυάλα
Δύο δάχτυλα μέλι 2
Δύο φίλοι και ένας ασβούλης (μεταγλωττισμένη)
Εγώ, καπετάνιος
Εμφύλιος πόλεμος
Ενα ταξίδι για πάπιες (μεταγλωττισμένη)
Ενθύμιον
Εξέλιξη
Επαγγελματίας υπνοβάτης
Ευχή (μεταγλωττισμένη)
Ζωντανό πνεύμα
Ζώνη ενδιαφέροντος
Η Μία και εγώ: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Η Χίμαιρα
Η αρπαγή
Η κιβωτός του Νώε (μεταγλωττισμένη)
Η περιπέτεια
Η τελευταία παμπ
Κάμπια νύμφη πεταλούδα
Μάμα Γκλόρια
Μετέωρο και Σκιά
Μη μου λες ψέματα
Μην ανοίγεις την πόρτα
Μην περιμένετε και πολλά από το τέλος του κόσμου
Ο Μύλος και ο σταυρός
Ο Χάρι Πότερ και η Φιλοσοφική Λίθος
Οι Ελευσίνιοι
Οι άποικοι
Οι αντίπαλοι
Ο καταδικασμένος
Ο μικρός Νικόλας: Τι περιμένουμε για να είμαστε ευτυχισμένοι; (μεταγλωττισμένη)
Ο τελευταίος ήρωας
Ο χορός των φαντασμάτων (μεταγλωττισμένη)
Περασμένες ζωές
Πεσμένα φύλλα
Ραδιο Ουόλφμαν
Σούπερ Μάγκι (μεταγλωττισμένη)
Σπίθα στη θάλασσα
Στενές επαφές με τον Διάβολο
Στην τύχη ο Μπαλταζάρ
Στη φωτιά
Στο γραφείο καθηγητών
Στο ποταμόπλοιο
Συνάδελφοι ηρωικοί οικοδόμοι
Τα μαθήματα της Μπλάγκα
Το αγόρι και ο ερωδιός
Το κατά Ματθαίον ευαγγέλιο
Το μπλε καφτάνι
Το περασμένο καλοκαίρι
Τοτέμ
Υπέροχες μέρες
Χάος
Χαίρε, Μαρία
Χορεύοντας με τον Μπέκετ
Χρήστος, το τελευταίο παιδί
Χωρίς οξυγόνο
Ψάχνοντας τον Sugar man
ΔΡΑΜΑ

Καλώς Ήρθες Στη Νέα Υόρκη

Το “Καλώς Ήρθες Στη Νέα Υόρκη” είναι μία ταινία του Abel Ferrara εμπνευσμένη από την δικαστική περιπέτεια του Ντομινίκ Στρος Καν στην Νέα Υόρκη, που κατέστρεψε την πολιτική καριέρα του κι έβαλε τέλος στα όνειρά του να γίνει Πρόεδρος της Γαλλίας.

stars-emptystars-emptystars-emptystars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 125'
Μαρίνα Πυλαρινού

Ο κ. Ντέβερο (ο χαρακτήρας που απεικονίζει στην ουσία τον Στρος Καν) είναι ένας ισχυρός άνδρας. Ένας άνθρωπος που χειρίζεται δισεκατομμύρια δολάρια κάθε μέρα. Ένας άνθρωπος που ελέγχει την οικονομική μοίρα των εθνών. Ένας άνδρας με μια τρελή και αχαλίνωτη σεξουαλική πείνα. Ένας άνθρωπος που ονειρευόταν να σώσει τον κόσμο και ο οποίος δεν μπορεί να σώσει τον εαυτό του. 

Η ζωή του Ντέβερο, όπως απεικονίζεται στην προβλέψιμα αντιελιτίστικη ταινία του Abel Ferrara είναι ένα σκέτο πορνό, στο οποίο πρωταγωνιστεί ο ίδιος. Ο άνθρωπος αυτός, που διαχειρίζεται ιλιγγιώδη ποσά, επιδίδεται σε συνεχείς σεξουαλικές συνευρέσεις, κυρίως με πόρνες, αλλά και με διάφορες ερωμένες, απατώντας διαρκώς τη γυναίκα του. Η ταινία παίρνει καθαρά την άποψη της υπηρέτριας, δείχνοντας ότι υπήρξε κάποιου είδους βιασμός (υπάρχει μόνο μια αμφιβολία, με βάση τα πλάνα και την εξομολόγηση του Ντεβερό στη γυναίκα του, στο πόσο προχώρησε αυτός ο βιασμός.)

Η ταινία έχει διχάσει το κοινό σε διεθνές επίπεδο. Άλλοι τη θεωρούν σαχλαμάρα και άλλοι μια πολύ καλή ταινία. Το ίδιο ισχύει και για την ερμηνεία του Gérard Depardieu, με τον υπερβολικά ζωώδη και σωματικό τρόπο, που παρουσιάζει τον κεντρικό χαρακτήρα. Ένας ευτραφής και ηλικιωμένος τραπεζίτης, που επιδίδεται στις σεξουαλικές του ορέξεις χωρίς κανέναν αυτοέλεγχο. Η ερμηνεία του διάσημου γάλλου ηθοποιού (που μάλλον δεν συμπαθεί τον Στρος Καν και για πολιτικούς λόγους) είναι πολύ πειστική σε αυτό το κομμάτι και ιδιαίτερα τολμηρή. Εκεί που μπερδεύεται λίγο το πράγμα, είναι στο δεύτερο μέρος, σε έναν μονόλογο γεμάτο απελπισία, που προσπαθεί να μας παρουσιάσει τον ίδιο βιαστή- τραπεζίτη σαν μια σκοτεινή, φιλοσοφημένη και ποιητική ύπαρξη. Είναι μια απλοϊκή προσπάθεια να δοθεί μεγαλύτερο βάθος και κάποια γοητεία στο ρόλο, αλλά και μια αίσθηση γαλλικής κουλτούρας.

Ένα άλλο στοιχείο, που έχει ενδιαφέρον, είναι ότι σύμφωνα με την ταινία ο Ντεβερό δεν θέλει να γίνει πρόεδρος. Είναι παγιδευμένος στο κλουβί των φιλοδοξιών της πάμπλουτης γυναίκας του (την ερμηνεύει κάπως ρηχά η Jacqueline Bisset) , της οποίας η πλούσια οικογένεια, όπως δηλώνεται στο έργο, είχε δοσίλογο παρελθόν. (Δεν είναι τυχαίο ότι η πρώην σύζυγος του Ντομινίκ Στρος Καν, η Αν Σινκλέρ, χαρακτήρισε αηδιαστική την ταινία του Ferrara.) Ki o Ντεβερό παραδέχεται ότι κάνει συνέχεια αυτοκαταστροφικές βλακείες, για να ξεφύγει από αυτόν τον καταναγκασμό. 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ: Μία μέτρια ταινία, που δίχασε κοινό και κριτικούς. Ο κύριος σκοπός της νομίζω ότι δεν είναι να αποκαλύψει τι έγινε πραγματικά στην γνωστή υπόθεση, αλλά μάλλον να χρησιμοποιήσει την περίπτωση του Στρος Καν, για να διαλύσει την ηθική υπόσταση των οικονομικών ελίτ.

Γιώργος Σμυρνής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Καλώς Ήρθες Στη Νέα Υόρκη
Σκηνοθεσία: Abel Ferrara
Σενάριο: Abel Ferrara

Παίζουν: Jacqueline Bisset, Gérard Depardieu, Paul Calderon

Διάρκεια: 125'
Χώρα: ΗΠΑ
Έτος: 2014

Rating: 2,5
Περισσότερα από CINEMA
VIMA_WEB3b