MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΡΙΤΗ
23
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ΕΛΙΖΕ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
A Por Por Funeral for Ashirifie
Animal
Back to Black
Baghead: Η μάγισσα των νεκρών
Bob Marley: One Love
Dune: Μέρος δεύτερο
Ennio: The Maestro
Ghostbusters: Η αυτοκρατορία του πάγου
Kung Fu Panda 4 (μεταγλωττισμένη)
Kung Fu Panda 4 (με υπότιτλους)
Lupin III: Το κάστρο του Καλιόστρο (με υπότιτλους)
Mets
Minore
Pearl Jam – Dark Matter
Poor Things
Shame
Stop making sense
Suga: Agust D Tour D-Day the Movie
Take a Trip
The Rocky Horror Picture Show
Tranzit
Άγνωστοι μεταξύ μας
Άκουσέ με
Αγρια νερά
Αδέσποτα κορμιά
Ανατομία μιας πτώσης
Αντίλαλος
Απαγορευμένα παιχνίδια
Απλώς υπέροχη (μεταγλωττισμένη)
Αρθουρ ο βασιλιάς
Αρκουδότρυπα
Αρπα Colla
Ασπιλη
Αστυγραφίες στην Οθόνη
Γάτες στο μουσείο (μεταγλωττισμένη)
Για πάντα νέοι
Γκοτζίλα x Κονγκ: Η νέα αυτοκρατορία
Εγώ, καπετάνιος
Ενας ερωδιός για τη Γερμανία
Ενα ταξίδι για πάπιες (μεταγλωττισμένη)
Εξέλιξη
Ευχή (μεταγλωττισμένη)
Ζώνη ενδιαφέροντος
Η Βασίλισσα της Νέας Υόρκης
Η Περιφρόνηση
Η Χίμαιρα
Η κιβωτός του Νώε (μεταγλωττισμένη)
Η κυρία με το σκυλάκι
Η περιπέτεια
Η τελευταία παμπ
Θεώρημα
Κάμπια νύμφη πεταλούδα
Καταγωγή
Κονάν η βάρβαρη
Λατρεύω να σε μισώ
Λεσβία
Μέσα στη μέρα
Ματωμένος δεσμός
Μαύρος κότσιφας-Μαύρο βατόμουρο
Μην περιμένετε και πολλά από το τέλος του κόσμου
Μια μέρα στη Σαγκάη
Οι Ελευσίνιοι
Οι άποικοι
Ο μικρός Νικόλας: Τι περιμένουμε για να είμαστε ευτυχισμένοι; (μεταγλωττισμένη)
Οπενχάιμερ
Ο πρώτος οιωνός
Ο χαμένος τα παίρνει όλα
Ο χορός των φαντασμάτων (μεταγλωττισμένη)
Πίτερ Ράμπιτ: ο λαγός το ‘σκασε (μεταγλωττισμένη)
Περασμένες ζωές
Πεσμένα φύλλα
Ραδιο Ουόλφμαν
Ρεπό
Ρώμη, ανοχύρωτη πόλη
Σκύλος & Γάτα: μια τρελή καταδίωξη (μεταγλωττισμένη)
Στενές επαφές με τον Διάβολο
Στη φωτιά
Στο γραφείο καθηγητών
Στο ποταμόπλοιο
Συνάδελφοι ηρωικοί οικοδόμοι
Τα μαθήματα της Μπλάγκα
Τα παιδιά του χειμώνα
Το αγόρι και ο ερωδιός
Το αγόρι του Θεού
Το λιμάνι των απόκληρων
Το μικρό νησί
Το μπλε καφτάνι
Τοτέμ
Υπέροχες μέρες
Φόνισσα
Χορεύοντας με τον Μπέκετ
Δράσης

Στα Όρια Του Αύριο

Ο Tom Cruise πέφτει σε λούπα σε μια δυναμική περιπέτεια επιστημονικής φαντασίας, όπου η ανθρωπότητα μάχεται με τους εξωγήινους. Η ταινία «Στα όρια του αύριο» σε σκηνοθεσία του Doug Liman, βασίζεται στο μυθιστόρημα του Ιάπωνα Χιρόσι Σακουραζάκα.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-emptystars-empty
Μαρίνα Πυλαρινού

H ανθρωπότητα δίνει τον υπέρ πάντων αγώνα εναντίον μιας εξωγήινης δύναμης που εισβάλει στον πλανήτη. Ο Tom Cruise είναι ένας αξιωματικός που κάνει δημόσιες σχέσεις για το στρατό, προκειμένου να πείσει φαντάρους να επιστρατευθούν και να πολεμήσουν τους εξωγήινους. Όμως, όταν ο στρατηγός του ζητάει να βρεθεί στην πρώτη γραμμή κι ο ίδιος κάνει ό,τι μπορεί, για να γλιτώσει. Χωρίς αποτέλεσμα. Βρίσκεται με το ζόρι στο πεδίο της μάχης. Η μεγάλη επίθεση των ανθρώπων εναντίον των εξωγήινων εξελίσσεται σε σφαγή. Και γρήγορα ο πρωταγωνιστής πέφτει νεκρός. Και τότε ξυπνάει στο ίδιο στρατόπεδο, μία μέρα πριν τη μεγάλη μάχη. Αυτή η λούπα θα επαναλαμβάνεται διαρκώς. Κάποια στιγμή ο πρωταγωνιστής βλέπει πως μια ηρωική πολεμίστρια, την οποία ερμηνεύει η Emily Blunt ξέρει τι του συμβαίνει. Και μαζί ψάχνουν τον τρόπο να εκμεταλλευθούν την «μαγική» ικανότητα του Cruise και να κερδίσουν τη μεγάλη μάχη εναντίον των εξωγήινων.

Στην ταινία ο Tom Cruise ξεκινάει σαν αντιήρωας, προκειμένου ίσως να δείχνει πιο ανθρώπινος. Στην πορεία πάντως γίνεται ένας τυπικός ήρωας περιπέτειας. Ρομαντικός, ανθρωπιστής, μαχητικός, έτοιμος να θυσιαστεί για το μεγάλο σκοπό, φονική μηχανή και όλα τα άλλα κλισέ που έχει ο συγκεκριμένος ρόλος. Βέβαια, η διαφορά σε αυτό το έργο είναι ότι μαθαίνει να γίνεται σπουδαίος μαχητής, με τον ίδιο τρόπο που κάποιος που παίζει ένα video game ξανά και ξανά, μαθαίνει τελικά να κερδίζει. Όσο περισσότερο ζει και ξαναζεί την ίδια μέρα, τόσο πιο πολύ γίνεται γενναίος. Άλλωστε, ξέρει ότι αν πεθάνει, θα ξυπνήσει ξανά.

Είτε μιλάμε για την «Ημέρα της Μαρμότας», είτε για το «Τρέξε Λόλα τρέξε», το εύρημα της λούπας, της επανάληψης δηλαδή του ίδιου πράγματος, είναι αρκετά χρησιμοποιημένο. Στην ταινία «Στα όρια του αύριο» υπάρχει η διαφορά ότι το φαινόμενο εξηγείται, σαν μια ικανότητα, που έχουν οι εξωγήινοι και η οποία πέρασε με κάποιον τρόπο στον κεντρικό χαρακτήρα. Επίσης, γίνεται και ένας τρόπος, για να βγει γέλιο μέσα από φονικές σκηνές, καθώς ο θάνατος δεν είναι κάτι τελεσίδικο κι αποκτά έτσι μια περίεργη, μαύρη ελαφρότητα. Η ταινία δεν χάνει τις ευκαιρίες να δημιουργήσει σκηνές με μαύρο χιούμορ και σαρκασμό.

Η δυσκολία της ταινίας είναι πώς να δείχνεις τις συνεχείς επαναλήψεις, χωρίς να κουράζεις το θεατή. Εκεί, το μοντάζ, η επιλογή των στοιχείων που θα επαναλαμβάνονται κάθε φορά, ή θα δείχνονται σαν κάτι νέο, σαν μια έκπληξη προς το θεατή, κάνουν εξαιρετική δουλειά. Η ταινία έχει εξαιρετικό ρυθμό, δράση, θέαμα και δεν κουράζει. Είναι μια τυποποιημένη περιπέτεια, με όλα τα κλισέ του είδους, ενώ οι σκηνές δράσης της δεν έχουν κάτι το ξεχωριστό σε σχέση με άλλες ταινίες του είδους.  Οι ερμηνείες των πρωταγωνιστών είναι απλώς ικανοποιητικές. Οι ρόλοι, έτσι κι αλλιώς, δεν απαιτούν μεγάλη διεισδυτικότητα.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ: Είναι μια τυποποιημένη, αλλά διασκεδαστική ταινία δράσης. Ο τρόπος που γίνεται ο χειρισμός των  επαναλήψεις, το χιούμορ κι ο αστραπιαίος ρυθμός είναι τα πλεονεκτήματα της ταινίας.

Γιώργος Σμυρνής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Edge of Tomorrow
Σκηνοθεσία: Doug Liman
Σενάριο: Christopher McQuarrie, Jez Butterworth & John-Henry Butterworth

Παίζουν: Tom Cruise, Emily Blunt, Bill Paxton

Χώρα: ΗΠΑ, Αυστραλία
Έτος: 2014

Rating: 3
Περισσότερα από CINEMA
VIMA_WEB3b