Πολλές «πρωτιές» επιφυλάσσει η καινούργια έκθεση εικαστικών με την οποία το annexM και η διευθύντριά του Άννα Καφέτση υποδέχονται την άνοιξη στην Υπηρεσιακή Αυλή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
Καταρχάς, πρόκειται για την πρώτη ατομική έκθεση στην Ελλάδα του Κωνσταντίνου Δρέγου (γ.1977), ενός καλλιτέχνη που ζει και δραστηριοποιείται στο Βερολίνο. Επιπλέον, είναι η πρώτη φορά που μια έκθεση στο annexM έχει στο επίκεντρό της τη ζωγραφική, που καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος της έκθεσης «Capto Vacui» (που μπορεί να μεταφραστεί «Αδράχνοντας το κενό»).
Στη φυλακή γνώρισε τη ζωγραφικήΣτο επίκεντρο της ζωγραφικής του Δρέγου βρίσκεται η ίδια η διαδικασία της δημιουργίας – αυτήν τη διαδικασία επιχειρεί να συλλάβει μέσα στο έργο του από τη στιγμή που ξεκίνησε να προσπαθεί να ζωγραφίσει, όταν βρέθηκε για ένα διάστημα, κατά τη διάρκεια της θητείας του, έγκλειστος στις στρατιωτικές φυλακές. «Στην πραγματικότητα τέχνη δεν υπάρχει, υπάρχει η δημιουργικότητα των ανθρώπων», λέει ο ίδιος ο καλλιτέχνης, συνοψίζοντας τα βασικά αιτούμενα της τέχνης του.
Πρόκειται για «μια ζωγραφική που θέτει ερωτήματα», λέει χαρακτηριστικά από τη μεριά της η Άννα Καφέτση, «δύσκολη ζωγραφική, όχι άμεσα προσβάσιμη», η οποία βασίζεται σε μια φιλοσοφική προσέγγιση – άλλωστε ο Κωνσταντίνος Δρέγος, μεταξύ άλλων, έχει σπουδάσει φιλοσοφία.
Ένταση και στοχαστική ενατένισηΣτην έκθεση «Capto Vacui» παρουσιάζονται πίνακες,κολάζ, βίντεο-εγκαταστάσεις, ένα ηχητικό έργο που υποδέχεται τους θεατές, καθώς και μερικά πρόσφατα γλυπτά, που χαρακτηρίζονται από ιδιαίτερη ένταση, όπως και το ζωγραφικό έργο που ολοκλήρωσε in-situ, δουλεύοντας με πυρετικούς ρυθμούς, όπως λέει ο ίδιος.
«Από διαφορετικές οπτικές, όλα αυτά τα έργα περιστρέφονται γύρω από ένα ειλικρινές ενδιαφέρον για την conditiohumana, την ανθρώπινη κατάσταση», παρατηρεί ο επιμελητής της έκθεσης, Daniel Marzona.
Τα έργα που στοιχειοθετούν τη ραχοκοκαλιά της έκθεσης προέρχονται από δύο μεγαλύτερες σειρές, τις «Labyrinth» («Λαβύρινθος») και «Capto Vacui» («Αδράχνοντας το κενό»). Καμβάδες που κινούνται μεταξύ σχεδίου και ζωγραφικής, επιστήμης και μύθου, πάντα με μια ήπια παλέτα, αποτελούν υποδηλώσεις για φαινομενικά σύνθετες, αφηρημένες διατυπώσεις ευρηματικών διαδικασιών. Αριθμοί, σύντομες εξισώσεις, σπαράγματα αρχιτεκτονικών ή άλλων σχεδίων, λέξεις, διαγράμματα κ.ά. προβάλλουν ενταγμένα ή αντιπαρατιθέμενα μέσα από χειρονομιακές και ζωγραφικές περιοχές.
Τα επόμενα σχέδια του annexMΗ έκθεση του Κωνσταντίνου Δρέγου θα παραμείνει ανοιχτή στο κοινό μέχρι τον Ιούνιο. Το καλοκαίρι το annexM θα ενεργοποιήσει για μία ακόμη φορά τον κήπο του Μεγάρου, ένα πείραμα που αποδείχθηκε ιδιαίτερα δημοφιλές για τους κατοίκους της πόλης. Αυτή τη φορά, εκτός από τις βιντεοεγκαταστάσεις, οι διοργανωτές θα δοκιμάσουν την παρουσίαση και γλυπτών ανοιχτού χώρου.
Στη συνέχεια, οι χώροι του θα υποδεχθούν τον Γιώργο Ξένο και την καινούργια του δουλειά, καθώς και μια βιντεοεγκατάσταση εμπνευσμένη από το μικρασιατικό χωριο-φάντασμα, το Λιβίσι, στις τουρκικές ακτές απέναντι από τη Ρόδο…
Κωνσταντίνος Δρέγος
Σπούδασε ζωγραφική και γλυπτική στην ΑΣΚΤ, μουσική στο Aττικό Ωδείο Αθηνών και εικαστικές τέχνες και φιλοσοφία στη Βιέννη και στο Λιντς. Ζει και εργάζεται στο Βερολίνο. Έργα του βρίσκονται σε μεγάλες ευρωπαϊκές ιδιωτικές συλλογές και έχουν εκτεθεί σε διεθνή μουσεία και γκαλερί. Στην Αθήνα παρουσίασε δουλειά του το 2019, στο πλαίσιο της ομαδικής έκθεσης «In Medio Virtus», στην Πινακοθήκη Γιώργου Ν. Βογιατζόγλου