MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
19
ΜΑΪΟΥ
  • ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
    ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
    ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΚΘΕΣΗΣ
    ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΕΚΘΕΣΗ X
    Berta Fischer: Έκθεση της Γερμανίδας εικαστικού στην γκαλερί Bernier/Eliades
    Από 18/05/2022 έως 15/07/2022
    Burning Issues – Merimbula: Έκθεση της Δανάης Στράτου στο Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων
    Από 25/05/2022 έως 10/07/2022
    Ceramic Art - Painting & Sculpture: Ομαδική έκθεση σύγχρονης κεραμικής στο Mon Coin Studio
    Από 17/04/2022 έως 31/05/2022
    Crystal Gazer: Έκθεση της Καλλιόπης Ασαργιωτάκη στην Γκαλερί Σκουφά
    Από 17/05/2022 έως 11/06/2022
    Dennis Oppenheim - 'Εργα 1981-1989: Έκθεση αφιερωμένη στον σπουδαίο καλλιτέχνη στη Roma Gallery
    Από 05/05/2022 έως 04/06/2022
    FOS: Έκθεση του Παναγιώτη Αλεξίου στην Αίθουσα Τέχνης «Αστρολάβος - Δεξαμενή»
    Από 13/05/2022 έως 02/06/2022
    Hotel Splendid: Ατομική έκθεση του Γιάννη Θεοδωρόπουλου στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
    Από 12/05/2022 έως 26/06/2022
    John Craxton. Μια ελληνική ψυχή: Έκθεση αφιερωμένη στον φιλέλληνα ζωγράφο στο Μουσείο Μπενάκη
    Από 13/04/2022 έως 11/09/2022
    MOMus-Άλεξ Μυλωνά: «Το εργαστήριο του γλύπτη» μάς ανοίγει τις πόρτες του
    Από 07/04/2022 έως 11/09/2022
    Maman: Η εμβληματική αράχνη της Louise Bourgeois στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος
    Από 31/03/2022 έως 06/11/2022
    Non-Returns: Έκθεση φωτογραφίας και νέων μέσων του Σωτήρη Δανέζη στη Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά
    Από 15/04/2022 έως 29/05/2022
    The Two Met: Ομαδική έκθεση στην Ελληνοαμερικανική Ένωση
    Από 11/05/2022 έως 11/06/2022
    Under the Microscope: Έκθεση της Δάφνης Κωστοπούλου στην Evripides Art Gallery
    Από 17/05/2022 έως 11/06/2022
    Waste/d Pavilion, επεισόδιο 1ο: Ομαδική έκθεση στο State of Concept Athens
    Από 08/04/2022 έως 21/05/2022
    unREMEMBERed: Έκθεση της Κατερίνας Μερτζάνη στην Γκαλερί Άλμα
    Από 12/05/2022 έως 18/06/2022
    «Για εκείνη»: Η Βάνα Ξένου στη Citronne Gallery
    Από 10/05/2022 έως 10/06/2022
    «Δούναι και λαβείν»: Φυλλομετρώντας τα κατάστιχα του Γιανούλη Χαλεπά
    Από 19/02/2022 έως 05/06/2022
    «Μέδουσα Αίθουσα Τέχνης»: Με τον τρόπο της Μαρίας Δημητριάδη
    Από 24/03/2022 έως 22/05/2022
    Άπλετο φως σε 45 εσωτερικούς βιότοπους: Έκθεση του Κυριάκου Ρόκου στην αίθουσα τέχνης «έκφραση – γιάννα γραμματοπούλου»
    Από 12/05/2022 έως 11/06/2022
    Έκθεση του ΜΙΕΤ στο παλιό Χρηματιστήριο: Η ελληνική παιδεία πριν την Επανάσταση
    Από 13/04/2022 έως 30/06/2022
    Αδειάζοντας το σπίτι των γονιών μου: Έκθεση της Κατερίνας Καλούδη στο Μουσείο Μπενάκη / Πειραιώς 138
    Από 31/03/2022 έως 22/05/2022
    Ανθεκτικότητα / Συμπόνια: Ομαδική έκθεση στην Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων
    Από 04/05/2022 έως 12/06/2022
    Από το φαίνεσθαι στο είναι: Η δεύτερη αναδρομική έκθεση του Δημήτρη Μανίνη στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
    Από 19/05/2022 έως 29/05/2022
    Αχτίδες: Έκθεση ζωγραφικής της Εύας Αποστολάτου στην γκαλερί Αργώ
    Από 24/05/2022 έως 18/06/2022
    Γεωμετρικές Διαδρομές: Έκθεση του Ευθύμη Μαλαφούρη στην αίθουσα τέχνης Περί Τεχνών Καρτέρης
    Από 10/05/2022 έως 04/06/2022
    Διαιρεμένες Μνήμες 1940-1950: Το αποτύπωμα μιας ταραγμένης δεκαετίας μέσα από μια ψηφιακή έκθεση
    Από 15/11/2021 έως 31/12/2026
    Ελευθερίας αφηγήσεις: Η Ακαδημία Αθηνών τιμά το 1821 μέσα από μια νέα έκθεση
    Από 30/03/2022 έως 30/07/2022
    Ελληνικές Παραδοσιακές Φορεσιές: Έκθεση σχεδίων του Γήση Παπαγεωργίου στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών
    Από 21/01/2022 έως 17/07/2022
    Επέστρεφε: Ταξίδι στο σύμπαν του Κ. Π. Καβάφη μέσα από την έκθεση του Ανδρέα Γεωργιάδη στη Γεννάδειο Βιβλιοθήκη
    Από 20/06/2022 έως 05/08/2022
    Επιστημολογίες του Ήλιου: Ομαδική έκθεση στην αίθουσα τέχνης Ρεβέκκα Καμχή
    Από 12/05/2022 έως 09/09/2022
    Ευγνωμοσύνη: Έκθεση της Έλλης Εμπεδοκλή στην Evripides Art Gallery
    Από 17/05/2022 έως 11/06/2022
    Ζωγραφικές διαδρομές: Έκθεση στο Ίδρυμα Γιάννη Τσαρούχη
    Από 07/05/2022 έως 31/07/2022
    Η Γυναικεία Ματια: Ομαδική έκθεση στην Πινακοθήκη Γ. Βογιατζόγλου
    Από 28/03/2022 έως 28/05/2022
    Η έκθεση ζωγραφικής του Μπάμπη Πυλαρινού στο Atelier Pilarinos
    Από 14/05/2022 έως 28/05/2022
    Ηλιοτρόπια: Ατομική έκθεση του Μίλτου Γκολέμα στη γκαλερί Ζουμπουλάκη
    Από 12/05/2022 έως 04/06/2022
    Θυμάμαι στο ‘22: Έκθεση προφορικών μαρτυριών στο Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου
    Από 18/05/2022 έως 30/10/2022
    Κατακλυσμοί: Έκθεση του Δαυίδ Μπενφοράδο στην Gallery Kourd
    Από 05/05/2022 έως 05/08/2022
    Καταφύγια: Έκθεση φωτογραφίας των Τάκη Βερέμη και Θοδωρή Ξένου στην γκαλερί a.antonopoulou.art
    Από 11/05/2022 έως 18/06/2022
    Με τα μάτια της ψυχής μου: 'Εκθεση της Μαργαρίτας Τελιανίδου στον Ελληνογαλλικό Σύνδεσμο
    Από 16/05/2022 έως 21/05/2022
    Νίκος Εγγονόπουλος - Ο Ορφέας του Υπερρεαλισμού: Έκθεση αφιερωμένη στον εμβληματικό καλλιτέχνη στο Ίδρυμα Θεοχαράκη
    Από 09/03/2022 έως 19/06/2022
    Ο Πάνος Κουτρουμπούσης στην αγκαλιά του Κρισγιαούρτι: Το εικαστικό έργο του cult συγγραφέα σε μια έκθεση από τον ΟΠΑΝΔΑ
    Από 06/05/2022 έως 05/06/2022
    Ονειρικά «Σπαράγματα» από τη Βέρα Λούτερ στη Gagosian
    Από 07/04/2022 έως 28/05/2022
    Παλίμψηστα χρόνου από τον Γιώργο Λαζόγκα στο Αρχαιολογικό Μουσείο
    Από 09/05/2022 έως 10/08/2022
    Πορτρέτα σώματος: Έκθεση του Πέτρου Καραβέβα στην γκαλερί Contemporary Athens
    Από 19/05/2022 έως 11/06/2022
    Ρακόρ / Continuity: Έκθεση της Ντόρας Οικονόμου στο Θέατρο Ολύμπια
    Από 13/05/2022 έως 26/06/2022
    Στην Πινακοθήκη Γκίκα από το ΥΠΠΟ: Εξ όνυχος... τον Καμπανέλλη
    Από 30/03/2022 έως 30/07/2022
    Τα Αμάραντα: Έκθεση του Βαγγέλη Πολύζου στην KORI gallery
    Από 19/05/2022 έως 15/06/2022
    Το Τελικό Θετικό: Ομαδική έκθεση στην Chili Art Gallery
    Από 07/05/2022 έως 21/05/2022
    Το νέο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Γουλανδρή, στην καρδιά της Αθήνας
    Από 02/10/2019 έως 31/12/2022
    Χαρτογραφώντας τη Μνήμη: Ομαδική έκθεση στην Alibi Gallery
    Από 05/05/2022 έως 05/06/2022
    Ωδείο Αθηνών: Ο Ιωάννης Δεσποτόπουλος και το Bauhaus
    Από 21/03/2022 έως 20/03/2024
    ΕΠΙΛΟΓΗ ΓΚΑΛΕΡΙ
    ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΧΩΡΟ X A.Antonopoulou.Art Alma- Contemporary Art Gallery Atelier Pilarinos Bernier/Eliades Chili Art Gallery Citronne Gallery Evripides Art Gallery Gagosian Gallery Kourd KORI - Jewelry & Arts Mon Coin Studio Online Rebecca Camhi Gallery Roma Gallery State of Concept Athens Έκφραση - Γιάννα Γραμματοπούλου Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή Ίδρυμα Γιάννη Τσαρούχη Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β.& Μ.Θεοχαράκη Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης Αίθουσα Τέχνης Alibi Αστρολάβος-Δεξαμενή Γεννάδειος Βιβλιοθήκη Γκαλερί Contemporary Athens Γκαλερί Αργώ Γκαλερί Ζουμπουλάκη Γκαλερί Σκουφά Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο Ελληνοαμερικανική Ένωση Ελληνογαλλικός Σύνδεσμος Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων Μέγαρο Ακαδημίας Αθηνών Μουσείο Άλεξ Μυλωνά - Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Μουσείο Μπενάκη - Κτήριο Οδού Πειραιώς Μουσείο Μπενάκη - Κτίριο Πινακοθήκης Χατζηκυριάκου - Γκίκα Μουσείο Μπενάκη - Μουσείο Ελληνικού Πολιτισμού Ολύμπια Δημοτικό Μουσικό Θέατρο "Μαρία Κάλλας" Παλαιό Χρηματιστήριο Περί Τεχνών Καρτέρης Πινακοθήκη Γιώργου Βογιατζόγλου Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων Πολιτιστικό Κέντρο Μελίνα Μερκούρη Τέχνη & Πολιτισμός - Επίπεδο Αφίξεων Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών ΑΠΘ Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων Ωδείον Αθηνών

    Η «Ειδύλλια Οδός» περνά από την Τεχνόπολη

    Η ομαδική έκθεση σύγχρονης τέχνης «Ειδύλλια Οδός», με έργα 33 καλλιτεχνών από την Ελλάδα και το εξωτερικό, σε σύλληψη και επιμέλεια της Μαρίας Μαραγκού, θα φιλοξενηθεί για δύο σχεδόν μήνες στον πολιτιστικό χώρο του Δήμου Αθηναίων.

    Ελένη Λύρα, Eρμές, 2021
    Ελένη Λύρα, Eρμές, 2021
    author-image Σπύρος Κακουριώτης

    Οδός Παναθηναίων, Τριπόδων, Λεωκορίου, Διπύλου, Ειδύλλια. Ένα πέρασμα ήταν στην αρχαιότητα ο χώρος όπου σήμερα φιλοξενείται η Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων, ο ίδιος όπου τον περασμένο αιώνα φιλοξενούνταν το Εργοστάσιο Αεριόφωτος, το Γκάζι που έδωσε και το όνομά της στην περιοχή. Ήταν ένα πέρασμα προς τον Πειραιά, την Ελευσίνα, προς τα προάστια της πόλης, από τις Ήριες Πύλες ή την Ιερά Οδό.

    Συνομιλώντας με διαφορετικά υλικά

    Στον ίδιο αυτό χώρο, όπου τα αρχαία ονόματα έχουν ξεχαστεί ή αποτελούν μονάχα πινακίδες στις γωνιές των σύγχρονων δρόμων, 33 καλλιτέχνες, από την Ελλάδα και το εξωτερικό, επιχειρούν να επαναπροσεγγίσουν τη συλλογική μνήμη της ομάδας, τον μύθο της καταγωγής, μέσα από τα έργα που παρουσιάζουν στην ομαδική έκθεση «Ειδύλλια Οδός», βασισμένη σε μια ιδέα και σε επιμέλεια της Μαρίας Μαραγκού.

    Οι καλλιτέχνες χειρίζονται πολλά και διαφορετικά υλικά που χρησιμοποιούν ως πρώτη ύλη: χώμα, μαλλί, καλάμια, υφάσματα, μάρμαρο, άχυρα, κλωστές και βελόνες, αργαλειοί, μέσα από τα οποία συνομιλούν με το «παρόν του παρελθόντος» μας.

    Μιλούν τέσσερις καλλιτέχνες

    Με αφορμή την ομαδική αυτή έκθεση, που θα φιλοξενείται από τις 18 Ιανουαρίου έως τις 6 Μαρτίου 2022 στην αίθουσα του Μηχανουργείου και στο προαύλιό της στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων, ρωτήσαμε τέσσερις καλλιτέχνες από τους συμμετέχοντες τι είναι γι’ αυτούς η Ειδύλλια Οδός. Πού βρίσκεται; Ποιο τοπίο διασχίζει και πού οδηγεί; Επιπλέον, καθώς στα έργα τους είναι έντονα παρούσα η «μνήμη θανάτου», αλλά και η έμφυλη διάσταση, τους ζητήσαμε να σχολιάσουν αυτήν την πλευρά του έργου τους.

    Από τους τέσσερις καλλιτέχνες και καλλιτέχνιδες, η Ελένη Λύρα παρουσιάζει τις δικές της «Eρμές» (2021), δύο στήλες (γύψος, χρώματα σκόνες) διαστάσεων 150 x 57 x 36 εκ. και 150 x 36 x 21 εκ., με έντονα τα γυναικεία χαρακτηριστικά. Από τη μεριά της, η Μαλβίνα Παναγιωτίδη συμμετέχει με τα έργα «Nihil I» (155 x 78 x 69 εκ.) και «Nihil II», γλυπτά του 2020, κατασκευασμένα από φυσητό γυαλί, παραφίνη, χρώμα και φιτίλι. Ο Άγγελος Παπαδημητρίου παρουσιάζει δύο «ταφάκια» από μαρμάρινους νεροχύτες, ένα αφιερωμένο στον Κώστα Ταχτσή και ένα αφιερωμένο στον Κωνσταντίνο Π. Καβάφη, έργα και τα δύο της περιόδου 2021-2022. Τέλος, ο Σωκράτης Φατούρος εμπνέεται από έναν άλλο ποιητή, τον Διονύσιο Σολωμό και το έργο του «Πόρφυρας», παρουσιάζοντας ένα ομότιτλο «πορτρέτο ενός επιθανάτιου διαλογισμού», φτιαγμένο από πίσσα, μέταλλο, πετρώματα και επίχρισμα πορσελάνης (290 x 100 εκ.), δημιουργία του 2021-2022.

    Ελένη Λύρα
    Ελένη Λύρα, Eρμές, 2021

    Ελένη Λύρα, Eρμές, 2021

    Η Ειδύλλια Οδός θα μπορούσε να είναι ένας δρόμος που ξεκινά από την αρχαιότητα και φτάνει μέχρι τη σημερινή εποχή. Ένας δρόμος πολιτισμού σ’ αυτή τη μακρά ανθρώπινη διαδρομή, που να συνδέει το χθες με το σήμερα. Κάπου εκεί θα βρίσκονταν και οι Ερμές στήλες, με τη σταυρόσχημη φόρμα και την υπερτονισμένη ταυτότητα του ανδρικού φύλου, για τις οποίες οι Έλληνες έτρεφαν συναισθήματα σεβασμού και λατρείας, σε τέτοιο βαθμό ώστε ο βανδαλισμός τους να προκαλέσει τη λαϊκή οργή και τον τρόμο ενόψει μιας κρίσιμης εκστρατείας, με αποτέλεσμα να αναταράξει ολόκληρή την τότε πολιτική σκηνή.

    Αυτή ακριβώς η ιστορία μού δημιούργησε πολλούς σύγχρονους συνειρμούς σε σχέση με την έννοια του ιερού, του σεβασμού των συμβόλων στη ζωή αλλά και στην τέχνη, μα πάνω απ’ όλα σκέψεις για τον βαθμό της κοινωνικής ανοχής απέναντι στη βία του τότε με το σήμερα. Δίπλα σε αυτές τις στήλες, λοιπόν, στη φανταστική μου διαδρομή, στο σήμερα, θα ήθελα να τοποθετήσω τις δικές μου σύγχρονες Ερμές, προσθέτοντας αυτή τη φορά θηλυκά στοιχεία, οι οποίες θα αποτελούν επίσης σύμβολα σεβασμού και λατρείας προς τη γυναικεία φύση, σε μια σύγχρονη όμως κοινωνία, σύμβολα που δεν θα σκεφτόταν ποτέ κανείς να βλάψει.

    Μαλβίνα Παναγιωτίδη
    Μαλβίνα Παναγιωτίδη Nihil 1, 2020, photo: Μαρία Μαυροπούλου

    Μαλβίνα Παναγιωτίδη Nihil 1, 2020, photo: Μαρία Μαυροπούλου

    Είναι η συλλογική μνήμη που διατρέχει τον ιστό της πόλης, της κοινωνίας, του σώματος. Έχει την ιδιότητα να επεκτείνεται, να μεταμορφώνεται, να διαβρώνεται, να σημαδεύει το σώμα της πόλης. Διασχίζει τόπους που εμποτίζονται από τη ζωντανή μνήμη, η οποία αρνείται να γίνει ιστορικό αφήγημα και συνεχίζει να γαντζώνεται στο παρόν και να συνδιαλέγεται με τους ζωντανούς εκεί όπου διασταυρώνονται ιστορικές πραγματικότητες και προβολές του φαντασιακού. Συνδέει όλα αυτά τα μέρη, που λειτουργούν ως σημεία επικοινωνίας του παρελθόντος με το παρόν, ως κομβικά σημεία στο χάρτη της συλλογικής μνήμης, συντηρώντας μια ανεπίσημη προφορική ιστορία, όπου τα όριά τους χάνονται μεταξύ κοινωνικών συμπεριφορών και συλλογικών φαντασιώσεων.

    Τα έργα «Nihil I» και «Nihil II» είναι αλληγορίες των μηχανισμών των ενορμήσεων του Έρωτα και του Θανάτου και εκδηλώσεις των ενστικτωδών διαδικασιών τους στο πλαίσιο της κοινωνικο-ιστορικής παραγωγής. Η κοινή ενέργεια αυτών των ενορμήσεων του ψυχικού μηχανισμού μεταμορφώνεται συνεχώς μέσα στη φύση της κοινωνίας και μέσα από το τελετουργικό της καύσης του κεριού, τα γυάλινα λουλούδια και τα κέρινα τούβλα με την εφημερότητά τους και την ευθραστότητά τους αντανακλούν τη ζωντανή και ρευστή μνήμη. Τα έργα προσπαθούν να ενεργοποιήσουν αυτά τα κομβικά σημεία όπου οι δύο ενορμήσεις συναντιώνται και διασταυρώνονται, εκεί που όλα λιώνουν για να ξαναγεννηθούν και να ανθίσουν ξανά.

    Άγγελος Παπαδημητρίου

    Άγγελος Παπαδημητρίου, Τα δαχτυλίδια πέφτουνε τα χέρια μένουν ίδια, 2021-2022

    Η Ειδύλλια Οδός, για μένα, είναι ο δρόμος που συνδέει κατευθείαν τη σκέψη μου και την καρδιά μου με την κληρονομιά που δικαιούμαι σαν σύγχρονος Έλληνας (μέσω της γλώσσας μου και της παράδοσής μου). Το τι είναι αυτή η κληρονομιά ο καθένας το ορίζει ανάλογα με τις ανάγκες του και τα όνειρά του. Εγώ, π.χ., από μικρό παιδί, δίπλα στους αγίους και τη χριστιανοσύνη, έφτιαχνα με πηλό και πλαστελίνες τους αρχαίους θεούς, και μάλιστα είχα καθιερώσει ειδικό εορτολόγιο, όπου την τιμητική του είχε πάντα ο αγαπημένος μου θεός Ερμής, με τα φτερωτά πόδια και την εξυπνάδα του, τόσο που όταν οι δάσκαλοι παραπονιόντουσαν στους γονείς μου: «Είναι πολύ έξυπνος, αλλά δεν συγκεντρώνεται», ήμουν βέβαιος ότι ήταν κληρονομικό! Μεγαλώνοντας, όλα αυτά τα παιδικά τερτίπια η αφοσίωσή μου στην Τέχνη, αργότερα, τα ενσωμάτωσε, σαν δώρο λες, σε ένα σύμπαν δημιουργίας όπου είναι αδύνατον πια να οριοθετήσεις πού τελειώνει η φαντασία και πού αρχίζει η πραγματικότητα, καθιστώντας με τελείως ακατάλληλο για ντέτεκτιβ σε φιλμ νουάρ αλλά ιδανικό περιπατητή της Ειδύλλιας οδού, με ειδικότητα πηγαινέλα! Στο έργο που εκθέτω το παρόν με το παρελθόν γίνονται ένα, καθώς μέσα από την εικαστική γλώσσα με ταχύτητα φωτός εναλλάσσονται παραδοσιακά αρχαία υλικά με σύγχρονες ιδέες και σκέψεις για την ταυτότητά μας.

    Είναι αδύνατον να μιλήσεις σαν καλλιτέχνης για τη ζωή, με οποιαδήποτε εκφραστική γλώσσα, χωρίς ταυτοχρόνως να συμπεριλάβεις την ίδια ποσότητα θανάτου στο πόνημά σου. Μάλιστα αυτό είναι και μια πράξη επαλήθευσης για το αν «στέκεται» ή όχι στα «πόδια» του το έργο σου. Αν ορίσουμε σαν παρελθόν τον θάνατο (μέγα σφάλμα) και σαν ζωή το παρόν (ακόμα μεγαλύτερο), αρχίζει η εμπλοκή, γιατί η μνήμη, που δεν κάνει διαχωρισμούς, αδυνατεί να λειτουργήσει δημιουργικά, αφού όλοι πια το ξέρουμε ότι σχετίζεται με το μέλλον περισσότερο απ’ ό,τι με το παρελθόν. Στο έργο που εκθέτω, η Ειδύλλια οδός (κατεύθυνσης διπλής) επιτρέπει πολλών ειδών συναντήσεις… Το αρχαίο μάρμαρο συναντά τα κεραμίδια της νέας Ελλάδας, αλλά οι γάτες τα στοιχειώνουν το ίδιο, όπως και οι κότες τσιμπολογάνε στις εξοχές της Ιεράς οδού αλλά και στη Νεάπολη Εξαρχείων, όπου παίζει κοριτσάκι η προγιαγιά μου Φανή Θηβαίου, ανάμεσα στα άλλα κορίτσια που έκαναν σκασιαρχείο στο διήγημα του Μιχαήλ Μητσάκη, γραμμένο πριν εκατό και βάλε… χρόνια και που σήμερα κατοικώ κι εγώ σε ένα στρόβιλο χρόνου κάτω από τον ίδιο ουρανό και προπαντός «Υπό την συκήν» την ιδία που είναι μάρτυρας της ζωής του Καβάφη, του Ταχτσή, του Πάνου Κούτρα, του Εγγονόπουλου, του Λαπαθιώτη… και της δικής μου… Μα τι ωραίο που τα συνδέει όλα αυτά η ίδια γλώσσα, και μάλιστα «Υπό την συκήν».

    Σωκράτης Φατούρος
    Σωκράτης Φατούρος Πόρφυρας, 2021-2022

    Σωκράτης Φατούρος, Πόρφυρας, 2021-2022

    Η διαδρομή που «διαβαίνει» κάποιος που έχει οικειοποιηθεί τον θάνατο. Πού βρίσκεται; Ίσως στο σώμα. Ποιο τοπίο διασχίζει και πού οδηγεί; Τοπίο έρμαιο.

    Το σώμα με φωτιά υφαίνει ιστορίες. Οι ιστορίες στοιχειώνουν όπως μια μάσκα νεκρική, η εξέλιξη, η έκβασή τους διεγείρουν την αναζήτηση. Είναι αποσπασματικές, ανεξιχνίαστες ‒θραύσματα αφηγήσεων‒ επιρρεπείς στη λήθη, αλλά θα σωθούν.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΝα με θυμάσαι και να μ’ αγαπάς: Έκθεση αφιερωμένη στην Μελίνα Μερκούρη στην Τεχνόπολη12.09.2018

    ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
    Καλλιτέχνης: Νίκος Αλεξίου, Δημήτριος Αντωνίτσης, Ευγενία Αποστόλου, Αντώνης Βολανάκης, Lynda Benglis, Ζωή Γαϊτανίδου, Βούλα Γουνελά, Μαριάννα Ιγνατάκη, Ανέστης Ιωάννου, Ηλίας Κοέν, Θάνος Κυριακίδης [Blind Adam], Καλλιόπη Λεμού, Βασιλική Λευκαδίτη, Ελένη Λύρα, Δέσποινα Μεϊμάρογλου, Μιχάλης Μιχαηλίδης, Ευσεβία Μιχαηλίδου, Κωνσταντίνος Παλαιολόγος, Μαλβίνα Παναγιωτίδη, Άγγελος Παπαδημητρίου, Ραϋμόνδος, Δημήτρης Ρεντούμης, Adrián Villar Rojas, Έφη Σπύρου, Δανάη Στράτου, Μάγδα Ταμμάμ, Νάκης Ταστσιόγλου, Nobuko Tsuchiya, Πάνος Φαμέλης, Μάρω Φασουλή, Σωκράτης Φατούρος, Δέσποινα Φλέσσα, Παντελής Χανδρής.
    Χώρος: Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων (Μηχανουργείο και Προαύλιο Μηχανουργείου)
    Διάρκεια Έκθεσης: 18 Ιανουαρίου - 6 Μαρτίου 2022
    Είσοδος: 5 €, μειωμένο 3 €
    Πληροφορίες Χώρου: Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων (Μηχανουργείο και Προαύλιο Μηχανουργείου), Γκάζι, τηλέφωνο: 21 0346 1589
    Περισσότερα από Art & Culture
    Για να λαμβάνετε κάθε εβδομάδα στο email σας
    προτάσεις και προσκλήσεις από το Monopoli.gr
    ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ