MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
23
ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
  • ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
    ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
    Status Update: Βικτώρια Βελλοπούλου, σκηνοθέτις – κινηματογραφίστρια
    Αγαπάει εξίσου το είδος του ντοκιμαντέρ και την μυθοπλασία. Ακόμα θυμάται τη συμμετοχή της στο Φεστιβάλ της Σαγκάης. Συνεργάζεται για τρίτη φορά με την COSMOTE TV. Την έχει καθορίσει ο Κριστόφ Κισλόφσκι.
    KEIMENO: Στέλλα Χαραμή | 19.05.2021

    Η στιγμή που κάτι μέσα μου σκίρτησε καλλιτεχνικά ήταν στην εφηβεία.

    Ένα Πάσχα στο χωριό στην Κρήτη, ο αγαπημένος μου θείος Άγγελος, μου έδειξε πως να εμφανίζω φωτογραφίες στον σκοτεινό θάλαμο και λίγο μετά πήρα στα χέρια μου την πρώτη ρεφλέξ επαγγελματική φωτογραφική μηχανή που είχα αγοράσει με το χαρτζιλίκι μου. Ήταν έρωτας κεραυνοβόλος. Ζούσα για να τραβάω ασπρόμαυρα φιλμάκια και να τα εμφανίζω μόνη μου.

    Οι εμπειρίες που μας διαμορφώνουν σαν ανθρώπους και σαν καλλιτέχνες είναι πολλές, πολυδιάστατες και πλέκονται σαν πλεξούδα.

    Δημιουργούν ένα όλον και δύσκολα απομονώνονται αυτά που μας καθορίζουν. Αν όμως έπρεπε να διαλέξω έναν άνθρωπο και μία εμπειρία θα διάλεγα τον Κριστόφ Κισλόφσκι και τον διαλογισμό.

    Η πρώτη μου επαγγελματική εμπειρία ήταν στο Παρίσι, λίγο μετά τις σπουδές, όπου εργάστηκα σε γαλλική μεγάλου μήκους ταινία,

    ως βοηθός οπερατέρ με διευθυντή φωτογραφίας τον Αντρέα Σινάνο. Ήταν μαγική εμπειρία γιατί ένιωθα ότι πέρναγα μια αόρατη γραμμή κι έκανα ένα βήμα μέσα την μυθοπλασία και στο storytelling. Είχε πολλά ωραία ακριβά παιχνίδια, κάμερες 35mm, φώτα, καρέλα, γερανούς…

    Παρόλο που το ντοκιμαντέρ είναι ιδιαίτερο είδος, βρίσκει όλο και περισσότερο το χώρο που του αξίζει στην Ελλάδα,

    αναπτύσσεται, εξελίσσεται, οι ταινίες των δημιουργών ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο. Το αγαπώ πάρα πολύ γιατί δίνει τη δυνατότητα να βουτήξουμε βαθιά στην αλήθεια ενός θέματος και καθρεφτίζει και πολλά δικά μας προσωπικά κομμάτια. Αν γίνει με ήθος και εντιμότητα εξελισσόμαστε και οι ίδιοι μέσα από αυτήν την ιδιαίτερη διαδικασία. Είναι μία εμπειρία που μας ξεριζώνει περιοριστικές πεποιθήσεις και μας καλλιεργεί. Μας μετουσιώνει.

    Το αγαπημένο μου θέμα με το οποίο θα μπορούσα να ασχολούμαι σε όλη μου τη καλλιτεχνική πορεία είναι τα στερεότυπα και οι πεποιθήσεις που δημιουργούν δυσλειτουργία στις σχέσεις μας, στην υγεία μας, στη ζωή μας

    και βάζουν εμπόδια στην εξέλιξή μας. Όλοι οι άνθρωποι έχουμε στερεότυπα, τόσο συνειδητά όσο και ασυνείδητα. Δεν συνειδητοποιούμε ότι δουλεύοντας τα, διαλύοντας τα, σπάζοντας τα, τα βήματα μας γίνονται πιο ελαφριά, πιο εύκολα και οι μεταξύ μας σχέσεις πιο αρμονικές.

    Στο «Excision» που είχαμε κάνει το 2014 (πάλι με την εταιρεία indigo view) δουλέψαμε πάνω στο θέμα του ακρωτηριασμού των γυναικείων γεννητικών οργάνων στις φυλές τις Αφρικής (FGM). Τα κορίτσια εκεί, όταν φτάσουν στην ηλικία των 12 ετών ζητούν συχνά από μόνες τους να κάνουν κλειτοριδεκτομή. Είναι έθιμο και τελετή ενηλικίωσης μετά από την οποία θεωρούνται άξιες. Έθιμο που έχει, όμως, τρομακτικά αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία τους και στην υπόλοιπη ζωή τους. Σε εκείνο το πρότζεκτ τα challenges ήταν πολύ μεγαλύτερα. Γιατί η ακτιβιστική κινηματογράφιση εκτός από καλλιτεχνικά και σκηνοθετικά αιτήματα εμπλέκει και άλλα πιο προσωπικά και πιο υπαρξιακά θέματα.

    Η σειρά ντοκιμαντέρ «Επιχείρηση Ερμής: H Μάχη της Κρήτης» είναι μία πρωτότυπη ιδέα της COSMOTE TV

    που είχε το σθένος να χρηματοδοτήσει αυτήν την παραγωγή. Φύτεψε λοιπόν τον σπόρο σε ένα πολύ γόνιμο χωράφι, την εταιρία παραγωγής με έδρα τα Χανιά: Indigo view που έχει κάνει επιτυχημένες παραγωγές στην τηλεόραση.
    Με την ομάδα της indigo view εκτός από συνεργάτες είμαστε πια και φίλοι. Είχαμε κάνει το “Εxcision” το 2014 και είχε δοκιμαστεί η σχέση μας σε πολύ ακραίες συνθήκες γυρίσματος και θέματος. Η ταινία είχε μεγάλη πορεία με πολλά βραβεία σε διεθνή φεστιβάλ.

    Με την COSMOTE TV επίσης έχουμε συνεργαστεί πολλές φορές στο παρελθόν: Είναι παραγωγός των σειρών «Ναυς» και «Τοπόσημα» τις οποίες σκηνοθέτησα. Και ήταν και on board ως συμπαραγωγός στο «Extra mile» που έκανα το 2016. Tους ευγνωμονώ για την εμπιστοσύνη τους. Ήταν όλες πολύ ευτυχισμένες συνεργασίες. Ήρθε, λοιπόν, και έδεσε η ομάδα.

    Η σειρά δημιουργήθηκε με αφορμή τη συμπλήρωση των 80 ετών από την ιστορική μάχη της Κρήτης.

    Εκτός από τις ιστορικές αφηγήσεις από παγκοσμίου κύρους ιστορικούς μελετητές – όπως ο Sir Antony Beevor και ο Χάγκεν Φλάισερ – έχει και πολλές πολύτιμες προσωπικές μαρτυρίες από τους τελευταίους εν ζωή Κρητικούς που επέζησαν από τη μάχη, από ομαδικές εκτελέσεις, κλπ. Πρόκειται για αντίποινα, ολοκαυτώματα χωριών, εκτελέσεις αμάχων που δεν έχουν καταγραφεί ποτέ, που δεν έχουν δικαστεί ποτέ, σαν να μην έγιναν. Όμως, έγιναν και άφησαν ανεξίτηλα το αποτύπωμα τους πάνω στο νησί και στους ανθρώπους του. Τώρα ήταν η τελευταία ευκαιρία να καταγραφούν μιας και οι λίγοι άνθρωποι που τα έζησαν και είναι ακόμα εν ζωή είναι πλέον 95 έως 100 χρονών. Όλοι οι συνεργάτες είμαστε πολύ περήφανοι που το καταφέραμε.

    Η σειρά έχει πλούσιο αρχειακό υλικό και πολύ σύγχρονη αισθητική με γραφικά τελευταίας τεχνολογίας, 3d κλπ, δυναμικό μοντάζ, και sound design που παραπέμπει περισσότερο σε μυθοπλασία παρά σε ιστορικό ντοκιμαντέρ. Είναι, δηλαδή, μία εντυπωσιακή παραγωγή.

    Αυτό που κάνει η COSMOTE TV χρηματοδοτώντας και προβάλλοντας ταινίες και σειρές ντοκιμαντέρ, είναι μοναδικό,

    είναι κάτι που δεν κάνει καμία άλλη συνδρομητική υπηρεσία στην Ελλάδα. Έχει δημιουργήσει σχεδόν από το μηδέν ένα κοινό που παρακολουθεί ντοκιμαντέρ φανατικά και μάλιστα είναι κοινό πολύ διαβασμένο, ψαγμένο και απαιτητικό σε αυτά που ζητάει να δει. Οι παραγωγές, για παράδειγμα, του COSMOTE HISTORY είναι πολύ σημαντικές γιατί δίνει τη δυνατότητα στη νέα γενιά να μάθει την ιστορία της με έναν πολύ ενδιαφέροντα και σύγχρονης αισθητικής τρόπο.

    Ο κινηματογράφος είναι μια διεθνής γλώσσα όπως και άλλες μορφές τέχνης, η μουσική, ο χορός κλπ.

    Δεν έχει ούτε γεωγραφικό, ούτε γλωσσικό περιορισμό. Γι’ αυτό είναι υπέροχο να ταξιδεύει μια ταινία σε φεστιβάλ σε όλο τον κόσμο. Είναι μια μορφή επικοινωνίας σε «άλλη διάσταση»… Θυμάμαι πριν χρόνια καλεσμένη με τα «Στιβάνια» στο διαγωνιστικό στο διεθνές φεστιβάλ της Σαγκάης. Η Σαγκάη ήταν ένας άλλος πλανήτης, ένιωθα λες και είχα πάει στον Άρη, δεν είχα συναντήσει ποτέ ανθρώπους με τόσο διαφορετική νοοτροπία σε κανένα μέρος του κόσμου. Μπαίνω στην αίθουσα που είναι πλημμυρισμένη από κινέζους οι οποίοι παρακολουθούσαν με απίστευτη ευλάβεια τον παππού στιβανά κύριο Γιαλεδάκη να φιλοσοφεί…

    Η σειρά ντοκιμαντέρ «‘Επιχείρηση Ερμής’ – Η Μάχη της Κρήτης» της COSMOTE TV προβάλλεται 19- 22 /5 στις 22.00, στο πλαίσιο του εβδομαδιαίου αφιερώματος (17 – 23/5) του καναλιού για την επέτειο των 80 ετών από τη Μάχη της Κρήτης

    Αγαπώ εξίσου την μυθοπλασία παρόλο που είναι πολύ διαφορετική εμπειρία.

    Όταν έκανα την «Αρκούδα» ήμουν ο πιο ευτυχισμένος άνθρωπος στον κόσμο. Ήμουν ερωτευμένη με τα locations, με τους ηθοποιούς, με την ιστορία, με το φως, και πιστεύω πως και όλοι οι συνεργάτες βίωναν κάτι παρόμοιο. Ήταν υπέροχο καστ και σπουδαία ομάδα. Βοηθούσε και ότι γυρίστηκε εξ’ολοκλήρου στα Ζαγοροχώρια…

    Μέλημα μου ως σκηνοθέτις και ως καλλιτέχνις είναι με κάθε δουλειά να κάνω μια πρόταση στο κοινό.

    Και πλέον, δεν μου αρκεί να είναι μια αισθητική πρόταση, πρέπει να έχει και κάτι παραπάνω που νιώθω την ανάγκη να επικοινωνήσω, ένα συναίσθημα, μία ιδέα, κάτι που θα βγάλει τον θεατή από το «comfort zone» του.

    Έχω κάνει σκηνοθεσία και κινηματογράφηση σε πολύ διαφορετικά είδη, από ντοκιμαντέρ, μυθοπλασία στην τηλεόραση ή στον κινηματογράφο έως διαφήμιση και μουσική βιομηχανία.

    Είναι διαφορετικοί κόσμοι με πολύ διαφορετική προσέγγιση και σε επίπεδο αισθητικής, τεχνικής, αφήγησης, ρυθμού όσο και στο περιεχόμενο. Όμως βρίσκω πολύ ελκυστική αυτή τη διαφορετικότητα και πάντα υπάρχουν πράγματα που απολαμβάνω σε κάθε πρότζεκτ. Αν δεν βρω κάτι να με ενθουσιάζει σε μία δουλειά, δεν την αναλαμβάνω. Δίνομαι σε αυτό που κάνω με όλη μου την καρδιά.

    ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

    Η σειρά ντοκιμαντέρ «Επιχείρηση Ερμής-Η μάχη της Κρήτης» κάνει πρεμιέρα την Τετάρτη 19 Μαΐου στις 22.00 στο COSMOTE HISTORY HD και θα προβάλλεται κάθε βράδυ την ίδια ώρα μέχρι και το Σάββατο 22 Μαϊου.

    Σκηνοθεσία – Κινηματογράφηση: Βικτώρια Βελλοπούλου
    Σενάριο – Αρχισυνταξία: Ιωάννα Μπρατσιάκου
    Ιστορικός σύμβουλος: Γιάννης Σκαλιδάκης
    Ειδικός Σύμβουλος Έρευνας & Τεκμηρίωσης: Κωνσταντίνος Ε. Μαμαλάκης
    Διεύθυνση παραγωγής: Δημήτρης Ξενάκης
    Διευθυντής Φωτογραφίας: Κωστής Νικολόπουλος
    Πρωτότυπη Μουσική Τίτλων: Konstantinos Borek
    Μοντάζ: Πάνος Πολύζος, Μανώλης Κολοκοτρώνης
    Μotion Graphics: Αλέξης Κουβαριτάκης , Μανώλης Κολοκοτρώνης
    Έρευνα: Βίκη Αρβελάκη, Μαρίλια Σταυρίδου, Άστριντ Μπλύμλαϊν
    Εκτέλεση παραγωγής: Ιndigo View
    Executive Producers: Ιωάννα Δάβη, Δημήτρης Μιχαλάκης

    Περισσότερα από Πρόσωπα
    Για να λαμβάνετε κάθε εβδομάδα στο email σας
    προτάσεις και προσκλήσεις από το Monopoli.gr
    ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ