MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΔΕΥΤΕΡΑ
29
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ΕΛΙΖΕ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
3 Queer μικρού μήκους
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
Aespa World Tour in Cinemas
Animal
Back to Black
Demon Slayer: Kimetsu No Yaiba – To the Hashira Training (με υπότιτλους)
Dune: Μέρος δεύτερο
Ennio: The Maestro
Ghostbusters: Η αυτοκρατορία του πάγου
Horrorant Film Festival – Νύχτες τρόμου 2024
Joe Strummer: The Future Is Unwritten
Kung Fu Panda 4 (μεταγλωττισμένη)
Kung Fu Panda 4 (με υπότιτλους)
Mistaken for Strangers
Playtime
Poor Things
Shayda
Spy x Family Code: White (με υπότιτλους)
Stop making sense
Take a Trip
Άγνωστοι μεταξύ μας
Ένας προφήτης, μα τι προφήτης
Αδέσποτα κορμιά
Αμπιγκέιλ
Ανατομία μιας πτώσης
Αντίλαλος
Απαγορευμένα παιχνίδια
Αποκάλυψη τώρα: Final Cut
Από την άκρη της πόλης
Αρθουρ ο βασιλιάς
Ασπιλη
Γάτες στο μουσείο (μεταγλωττισμένη)
Γκοτζίλα x Κονγκ: Η νέα αυτοκρατορία
Γυάλα
Δύο δάχτυλα μέλι 2
Δύο φίλοι και ένας ασβούλης (μεταγλωττισμένη)
Εγώ, καπετάνιος
Εμφύλιος πόλεμος
Ενα ταξίδι για πάπιες (μεταγλωττισμένη)
Ενθύμιον
Εξέλιξη
Επαγγελματίας υπνοβάτης
Ευχή (μεταγλωττισμένη)
Ζωντανό πνεύμα
Ζώνη ενδιαφέροντος
Η Μία και εγώ: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Η Χίμαιρα
Η αρπαγή
Η κιβωτός του Νώε (μεταγλωττισμένη)
Η περιπέτεια
Η τελευταία παμπ
Κάμπια νύμφη πεταλούδα
Μάμα Γκλόρια
Μετέωρο και Σκιά
Μη μου λες ψέματα
Μην ανοίγεις την πόρτα
Μην περιμένετε και πολλά από το τέλος του κόσμου
Ο Μύλος και ο σταυρός
Ο Χάρι Πότερ και η Φιλοσοφική Λίθος
Οι Ελευσίνιοι
Οι άποικοι
Οι αντίπαλοι
Ο καταδικασμένος
Ο μικρός Νικόλας: Τι περιμένουμε για να είμαστε ευτυχισμένοι; (μεταγλωττισμένη)
Ο τελευταίος ήρωας
Ο χορός των φαντασμάτων (μεταγλωττισμένη)
Περασμένες ζωές
Πεσμένα φύλλα
Ραδιο Ουόλφμαν
Σούπερ Μάγκι (μεταγλωττισμένη)
Σπίθα στη θάλασσα
Στενές επαφές με τον Διάβολο
Στην τύχη ο Μπαλταζάρ
Στη φωτιά
Στο γραφείο καθηγητών
Στο ποταμόπλοιο
Συνάδελφοι ηρωικοί οικοδόμοι
Τα μαθήματα της Μπλάγκα
Το αγόρι και ο ερωδιός
Το κατά Ματθαίον ευαγγέλιο
Το μπλε καφτάνι
Το περασμένο καλοκαίρι
Τοτέμ
Υπέροχες μέρες
Χάος
Χαίρε, Μαρία
Χορεύοντας με τον Μπέκετ
Χρήστος, το τελευταίο παιδί
Χωρίς οξυγόνο
Ψάχνοντας τον Sugar man
Βιογραφική

Η Πιο Σκοτεινή Ώρα

O Τζο Ράιτ (Περηφάνια & Προκατάληψη, Εξιλέωση, Άννα Καρένινα) καταγράφει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία του Ουίνστον Τσόρτσιλ και δίνει την ευκαιρία στον Γκάρι Όλντμαν να κερδίσει – εκτός κι αν συμβούν απίθανα πράγματα- το πρώτο του Όσκαρ.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 140'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Το μεγάλο δίλημμα που είχε ο Τσόρτσιλ στις πρώτες εβδομάδες της πρωθυπουργίας του την άνοιξη του 1940, όταν οι Ναζί είχαν αρχίσει να καταλαμβάνουν την Ευρώπη και 300.000 βρετανοί στρατιώτες βρίσκονταν εγκλωβισμένοι στη Δουνκέρκη, ήταν αν θα συνθηκολογήσει ή όχι με τον Χίτλερ…

Το σενάριο του υποψήφιου για Όσκαρ σεναριογράφου Άντονι ΜακΚάρτεν («Η Θεωρία των Πάντων») σοφά ξεδιπλώνεται στη συγκεκριμένη περίοδο. Σε ασφυκτικά χρονικά όρια και με την ναζιστική απειλή να πλησιάζει, ο Τσόρτσιλ έπρεπε να τα βγάλει πέρα σε δύο ταμπλό. Ο ΜακΚάρτεν περισσότερο κι από τον προφανή κίνδυνο της πολεμικής ήττας, σκιτσάρει με αδρά χαρακτηριστικά τον εσωτερικό πόλεμο που δέχεται ο Τσόρτσιλ από το κόμμα του καθώς και τον σκεπτικισμό του Βασιλιά που δείχνει ξεκάθαρα τις αμφιβολίες του γύρω από το πρόσωπο του Τσόρτσιλ, που έχει χρεωθεί ήδη μια πολεμική ήττα με τη μάχη της Γκαλίπολι στον Α Παγκόσμιο Πόλεμο. Η μοναδική σύμμαχος του 66χρονου βετεράνου πολιτικού είναι η σύζυγος του η οποία γνωρίζοντας καλά τα «κουμπιά», τις αδυναμίες του αλλά και τις αδιαμφισβήτητες ικανότητες του, φροντίζει να τον μπολιάζει κάθε τόσο με το σθένος που χρειάζεται προκειμένου να τα βγάλει πέρα τούτες τις δύσκολες ώρες.

CROP

Αν και η ταινία πασχίζει να μην γίνει αγιογραφία δεν τα καταφέρνει απόλυτα. Ο Τσόρτσιλ των Ράιτ- ΜακΚάρτεν – Όλντμαν είναι ένας γοητευτικός χαρακτήρας με το φλεγματικό χιούμορ του, τη σπιρτάδα στο βλέμμα, την μοναδική ενέργεια και τη ρητορική δεινότητα του. Λίγα είναι τα μεμπτά πάνω του και αποδίδονται σαν προέκταση της πληθωρικής προσωπικότητας του. Εύκολα το φιλμ θα μπορούσε να αποτελέσει μια βιογραφία χωρίς ειδικό βάρος αλλά το μπριόζικο χιούμορ που χρησιμοποιεί στο σενάριο του ο ΜακΚάρτεν (από τις τρομερές ατάκες του για τον Χίτλερ που αποκαλεί υποτιμητικά δεκανέα και μπογιατζή έως τους απολαυστικούς διαλόγους είτε με το βασιλιά είτε με τη σύζυγό του) κάνει τη διαφορά σε μια ασυνήθιστη βιογραφία, που δεν κρύβει το θαυμασμό της αλλά δεν διστάζει να δείξει και τα ελαττώματα του ανθρώπου πίσω από τον χαρισματικό ηγέτη.

Ο αλκοολισμός (που πάντως δεν φαίνεται στο φιλμ να επηρεάζει την κρίση ή τις επιδόσεις του), η ξεροκεφαλιά, η κρίση αυτοπεποίθησης στο πιο δύσκολο σημείο και, κυρίως, η ανικανότητα του να παραδεχτεί τα λάθη του είναι στοιχεία που φαίνονται χωρίς καλλωπιστικά στοιχεία στο φιλμ. Για την ερμηνεία του Όλντμαν νομίζω έχουν ειπωθεί ήδη τα πάντα. Τα εγκωμιαστικά σχόλια και οι διθυραμβικές κριτικές που τη συνοδεύουν είναι απόλυτα εύστοχα και ενδεικτικά της αξίας για τη δουλειά που έχει κάνει εδώ ο εξαίρετος ηθοποιός.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Η ΠΙΟ ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΩΡΑ (Darkest hour)
Σκηνοθεσία: Τζο Ράιτ
Σενάριο: Αντονι ΜακΚάρτεν

Παίζουν: Γκάρι Όλντμαν, Κρίστιν Σκοτ Τόμας, Λίλι Τζέιμς, Μπεν Μέντελσον, Στίβεν Ντιλέιν, Ρόναλντ Πίκαπ

Διάρκεια: 140'
Χώρα: ΗΠΑ, Αγγλία
Έτος: 2017

Rating: 3
Διανομή: UIP
Περισσότερα από CINEMA
VIMA_WEB3b