MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΔΕΥΤΕΡΑ
29
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ΕΛΙΖΕ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
3 Queer μικρού μήκους
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
Aespa World Tour in Cinemas
Animal
Back to Black
Demon Slayer: Kimetsu No Yaiba – To the Hashira Training (με υπότιτλους)
Dune: Μέρος δεύτερο
Ennio: The Maestro
Ghostbusters: Η αυτοκρατορία του πάγου
Horrorant Film Festival – Νύχτες τρόμου 2024
Joe Strummer: The Future Is Unwritten
Kung Fu Panda 4 (μεταγλωττισμένη)
Kung Fu Panda 4 (με υπότιτλους)
Mistaken for Strangers
Playtime
Poor Things
Shayda
Spy x Family Code: White (με υπότιτλους)
Stop making sense
Take a Trip
Άγνωστοι μεταξύ μας
Ένας προφήτης, μα τι προφήτης
Αδέσποτα κορμιά
Αμπιγκέιλ
Ανατομία μιας πτώσης
Αντίλαλος
Απαγορευμένα παιχνίδια
Αποκάλυψη τώρα: Final Cut
Από την άκρη της πόλης
Αρθουρ ο βασιλιάς
Ασπιλη
Γάτες στο μουσείο (μεταγλωττισμένη)
Γκοτζίλα x Κονγκ: Η νέα αυτοκρατορία
Γυάλα
Δύο δάχτυλα μέλι 2
Δύο φίλοι και ένας ασβούλης (μεταγλωττισμένη)
Εγώ, καπετάνιος
Εμφύλιος πόλεμος
Ενα ταξίδι για πάπιες (μεταγλωττισμένη)
Ενθύμιον
Εξέλιξη
Επαγγελματίας υπνοβάτης
Ευχή (μεταγλωττισμένη)
Ζωντανό πνεύμα
Ζώνη ενδιαφέροντος
Η Μία και εγώ: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Η Χίμαιρα
Η αρπαγή
Η κιβωτός του Νώε (μεταγλωττισμένη)
Η περιπέτεια
Η τελευταία παμπ
Κάμπια νύμφη πεταλούδα
Μάμα Γκλόρια
Μετέωρο και Σκιά
Μη μου λες ψέματα
Μην ανοίγεις την πόρτα
Μην περιμένετε και πολλά από το τέλος του κόσμου
Ο Μύλος και ο σταυρός
Ο Χάρι Πότερ και η Φιλοσοφική Λίθος
Οι Ελευσίνιοι
Οι άποικοι
Οι αντίπαλοι
Ο καταδικασμένος
Ο μικρός Νικόλας: Τι περιμένουμε για να είμαστε ευτυχισμένοι; (μεταγλωττισμένη)
Ο τελευταίος ήρωας
Ο χορός των φαντασμάτων (μεταγλωττισμένη)
Περασμένες ζωές
Πεσμένα φύλλα
Ραδιο Ουόλφμαν
Σούπερ Μάγκι (μεταγλωττισμένη)
Σπίθα στη θάλασσα
Στενές επαφές με τον Διάβολο
Στην τύχη ο Μπαλταζάρ
Στη φωτιά
Στο γραφείο καθηγητών
Στο ποταμόπλοιο
Συνάδελφοι ηρωικοί οικοδόμοι
Τα μαθήματα της Μπλάγκα
Το αγόρι και ο ερωδιός
Το κατά Ματθαίον ευαγγέλιο
Το μπλε καφτάνι
Το περασμένο καλοκαίρι
Τοτέμ
Υπέροχες μέρες
Χάος
Χαίρε, Μαρία
Χορεύοντας με τον Μπέκετ
Χρήστος, το τελευταίο παιδί
Χωρίς οξυγόνο
Ψάχνοντας τον Sugar man
ΔΡΑΜΑ

Η Ιστορία της Ναχίντ

Βραβευμένο στις Κάνες ντεμπούτο για την ιρανή Ida Panahandeh που ακολουθεί πιστά τα πετυχημένα βήματα του συμπατριώτη της Asghar Farhadi και της κανόνων της «Ιρανικής Άνοιξης».

stars-fullstars-fullstars-emptystars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 105'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Η Ναχίντ χωρίζει και παρότι το Ιρανικό Δίκαιο προβλέπει ότι σε περίπτωση διαζυγίου την επιμέλεια των παιδιών έχει ο πατέρας, εκείνος παραχωρεί την κηδεμονία του γιου τους στη Ναχίντ, με τον όρο ότι εκείνη δεν θα ξαναπαντρευτεί. Όταν όμως η Ναχίντ ερωτεύεται έναν άλλο άντρα ο οποίος την πιέζει να παντρευτούν, τότε όλα αλλάζουν. Προσπαθώντας να διατηρήσει την κηδεμονία του παιδιού της, αλλά και τη σχέση της με τον άντρα που αγαπά, η Ναχίντ αναγκάζεται να σκεφτεί τον προσωρινό γάμο (Sighe) ως διέξοδο. Παρά το γεγονός ότι η πράξη αυτή είναι νόμιμη, δεν έχει την αποδοχή της συντηρητικής κοινωνίας.

NAHID

Θα ήταν ίσως μια σημαντική ταινία αν δεν είχαν προηγηθεί τα κομψοτεχνήματα κοινωνικού ρεαλισμού που συνέθεσε ο Asghar Farhadi.

Τα «Ένας χωρισμός», «Τι απέγινε η Έλι» και «Το παρελθόν» έχουν χτίσει μια πρωτοφανή διεθνή αποδοχή για το δημιουργό τους, ανεβάζοντας πολύ ψηλά τον πήχυ σε κάθε μιμητή τους. Είναι συντριπτική η παρουσία του Farhadi σε ότι φτιάχνεται στο σύγχρονο ιρανικό σινεμά, που αυτομάτως αν η υπόθεση μιας ταινίας θυμίζει λίγο το δικό του σύμπαν, η σύγκριση να λειτουργεί αυτόματα. Η «Nahid» καθώς δεν πρωτοτυπεί, δεν μπορεί να αποφύγει τη μοιραία σύγκριση.

Αν και η γραφή της επιχειρεί να γίνει πιο ανάλαφρη ή διακριτική, εντέλει καταλήγει σε αργούς και χωρίς αληθινή ένταση ρυθμούς. Επιπλέον τα βασικά συστατικά στον προβληματισμό της την προδίδουν. Ο συνδυασμός κοινωνικής τοιχογραφίας και αποστασιοποιημένου ατομικού δράματος, η ακρίβεια με την οποία διεισδύει η κάμερα στο λαβύρινθο του γραπτού και άγραφου λόγου ενός θεοκρατικού, συντηρητικού σύμπαντος και ο ανθρωποκεντρικός , καταγγελτικός χαρακτήρας του φιλμ, είναι στοιχεία που έχουν οπωσδήποτε σημασία και ενδιαφέρον αλλά όχι αυτόφωτη καλλιτεχνική αξία. Εκτός από την αίσθηση déjà vu, η ταινία «χάνει» και σε διεισδυτική ακρίβεια όσον αφορά τη ψυχολογία αρκετών χαρακτήρων που δείχνουν μονοδιάστατοι. Πάντως η ταινία διακρίθηκε στο «Ενα Κάποιο Βλέμμα» του Φεστιβάλ Καννών 2015, αποσπώντας το Ειδικό Βραβείο Ελπιδοφόρου Μέλλοντος.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ NAHID (Nahid)
Σκηνοθεσία: Ida Panahandeh
Σενάριο: Ida Panahandeh, Arsalan Amiri

Παίζουν: Sareh Bayat, Pejman Bazeghi, Navid Mohammad Zadeh

Διάρκεια: 105'
Χώρα: Ιράν
Έτος: 2015

Rating: 2
Διανομή: La Strada
Περισσότερα από CINEMA
VIMA_WEB3b