MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
14
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
10ο Φεστιβάλ Ψηφιακού Κινηματογράφου Αθήνας
12ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου
20.000 είδη μελισσών
48 Αντίσταση στον μεγάλο εποικισμό
48 ώρες στην Ταϊβάν
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
Andriesh
Anora
Bird
Black Stone
Cure
Dourgouti Town
Emilia Pérez
Heretic
Kneecap
Kraven ο κυνηγός
Maria
Match Point
Megalopolis
NCT DREAM Mystery Lab: DREAM( )SCAPE
No Cap: 2 Years of Light
One Direction: This Is Us
Red One
SuperSanta (μεταγλωττισμένη)
Take a Trip
The End
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
Unclickable
Wicked
Όλα για τη μητέρα μου
Αδίστακτα πρόσωπα
Ανατομία μιας πτώσης
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αριζόνα Τζούνιορ
Ασίκ Κερίμπ
Ατίθαση καρδιά
Αφήνοντας το Λας Βέγκας
Βαϊάνα 2 (μεταγλωττισμένη)
Βαϊάνα 2 (με υπότιτλους)
Βραδύποδες στην κουζίνα (μεταγλωττισμένη)
Γκοτζίλα: Το τέρας του αιώνος
Δαχομέη
Εγώ, ο απαισιότατος 4 (μεταγλωττισμένη)
Εδώ
Επιχείρηση: Dirty Angels
Ευτυχισμένοι μαζί
Ζώνη ενδιαφέροντος
Η Ηλιαχτίδα μου
Η γυναίκα με τη λεοπάρδαλη
Η επιστροφή
Η θυσία
Η σοφία της ευτυχίας
Η συμμορία της συμφοράς
Θεώρημα
Καμία άλλη γη
Κατεχόμενη πόλη
Κονκλάβιο
Μετά τα μεσάνυχτα
Μικρά πράγματα σαν κι αυτά
Μικροί ήρωες σε δράση (μεταγλωττισμένη)
Μονομάχος II
Μπλε βελούδο
Νυχτερινός εκφωνητής
Νύφες
Ξαναπαντρεύομαι την γυναίκα μου
Ξερά χόρτα
Ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών: Ο πόλεμος των Ροχίριμ
Ο Μεγάλος Ερωτικός
Ο Νονός
Ο Ταξιτζής
Ο άνθρωπος που συρρικνώθηκε
Ο βράχος
Ο δάσκαλος που υποσχέθηκε την θάλασσα
Ο δελφινομικρούλης (μεταγλωττισμένη)
Οι Ομπρέλες του Χερβούργου
Ολα είναι δρόμος
Ο νόμος του Μέρφυ
Πάντα υπάρχει το αύριο
Πέρασμα
Πέτρινα χρόνια
Πίσω από τις θημωνιές
Παρασκευή και 13
Παρασκευή και 13 Μέρος 2
Παρασκευή και 13 μέρος 3
Παρασκευή και 13: Μέρος 4
Περασμένες ζωές
Πεσμένα φύλλα
Σαμσάρα
Τα πνεύματα του Ινισερίν
Το ατίθασο ρομπότ (μεταγλωττισμένη)
Το βράδυ που ο μπαμπάς μου έσωσε τα Χριστούγεννα (μεταγλωττισμένη)
Το διπλανό δωμάτιο
Το τελευταίο μάθημα
Το χρώμα του ροδιού
Υπόθεση Νοτόριους
Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους-Σπουδαστικό
Φτηνά τσιγάρα
Χαμένη λεωφόρος
ΔΡΑΜΑ

Η Ιστορία της Ναχίντ

Βραβευμένο στις Κάνες ντεμπούτο για την ιρανή Ida Panahandeh που ακολουθεί πιστά τα πετυχημένα βήματα του συμπατριώτη της Asghar Farhadi και της κανόνων της «Ιρανικής Άνοιξης».

stars-fullstars-fullstars-emptystars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 105'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Η Ναχίντ χωρίζει και παρότι το Ιρανικό Δίκαιο προβλέπει ότι σε περίπτωση διαζυγίου την επιμέλεια των παιδιών έχει ο πατέρας, εκείνος παραχωρεί την κηδεμονία του γιου τους στη Ναχίντ, με τον όρο ότι εκείνη δεν θα ξαναπαντρευτεί. Όταν όμως η Ναχίντ ερωτεύεται έναν άλλο άντρα ο οποίος την πιέζει να παντρευτούν, τότε όλα αλλάζουν. Προσπαθώντας να διατηρήσει την κηδεμονία του παιδιού της, αλλά και τη σχέση της με τον άντρα που αγαπά, η Ναχίντ αναγκάζεται να σκεφτεί τον προσωρινό γάμο (Sighe) ως διέξοδο. Παρά το γεγονός ότι η πράξη αυτή είναι νόμιμη, δεν έχει την αποδοχή της συντηρητικής κοινωνίας.

NAHID

Θα ήταν ίσως μια σημαντική ταινία αν δεν είχαν προηγηθεί τα κομψοτεχνήματα κοινωνικού ρεαλισμού που συνέθεσε ο Asghar Farhadi.

Τα «Ένας χωρισμός», «Τι απέγινε η Έλι» και «Το παρελθόν» έχουν χτίσει μια πρωτοφανή διεθνή αποδοχή για το δημιουργό τους, ανεβάζοντας πολύ ψηλά τον πήχυ σε κάθε μιμητή τους. Είναι συντριπτική η παρουσία του Farhadi σε ότι φτιάχνεται στο σύγχρονο ιρανικό σινεμά, που αυτομάτως αν η υπόθεση μιας ταινίας θυμίζει λίγο το δικό του σύμπαν, η σύγκριση να λειτουργεί αυτόματα. Η «Nahid» καθώς δεν πρωτοτυπεί, δεν μπορεί να αποφύγει τη μοιραία σύγκριση.

Αν και η γραφή της επιχειρεί να γίνει πιο ανάλαφρη ή διακριτική, εντέλει καταλήγει σε αργούς και χωρίς αληθινή ένταση ρυθμούς. Επιπλέον τα βασικά συστατικά στον προβληματισμό της την προδίδουν. Ο συνδυασμός κοινωνικής τοιχογραφίας και αποστασιοποιημένου ατομικού δράματος, η ακρίβεια με την οποία διεισδύει η κάμερα στο λαβύρινθο του γραπτού και άγραφου λόγου ενός θεοκρατικού, συντηρητικού σύμπαντος και ο ανθρωποκεντρικός , καταγγελτικός χαρακτήρας του φιλμ, είναι στοιχεία που έχουν οπωσδήποτε σημασία και ενδιαφέρον αλλά όχι αυτόφωτη καλλιτεχνική αξία. Εκτός από την αίσθηση déjà vu, η ταινία «χάνει» και σε διεισδυτική ακρίβεια όσον αφορά τη ψυχολογία αρκετών χαρακτήρων που δείχνουν μονοδιάστατοι. Πάντως η ταινία διακρίθηκε στο «Ενα Κάποιο Βλέμμα» του Φεστιβάλ Καννών 2015, αποσπώντας το Ειδικό Βραβείο Ελπιδοφόρου Μέλλοντος.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ NAHID (Nahid)
Σκηνοθεσία: Ida Panahandeh
Σενάριο: Ida Panahandeh, Arsalan Amiri

Παίζουν: Sareh Bayat, Pejman Bazeghi, Navid Mohammad Zadeh

Διάρκεια: 105'
Χώρα: Ιράν
Έτος: 2015

Rating: 2
Διανομή: La Strada
Περισσότερα από CINEMA