MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
04
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

Κάτια Δανδουλάκη: “Η ψυχή μας έχει ανάγκη από γέλιο”

Δύο ώρες συνεχούς γέλιου από τις τρεις που δικαιούμαστε κάθε μήνα (κατά τον Παύλο Χαϊκάλη), μας έταξε ο θίασος και οι συντελεστές της παράστασης “Να ζει κανείς ή να μη ζει” στην συνέντευξη τύπου που παραχώρησαν στο βιβλιοπωλείο Ιανός.

author-image Γιώργος Σμυρνής

Η παράσταση βασίζεται στο ομώνυμο κινηματογραφικό έργο του Μελ Μπρουκς και κάνει πρεμιέρα στις 14 Οκτωβρίου στο Θέατρο της Κάτιας Δανδουλάκη. Το συγκεκριμένο έργο ζήτησε η ίδια η κ. Δανδουλάκη από τους Μιχάλη Ρέππα και Θανάση Παπαθανασίου (που υπογράφουν τη διασκευή στο κείμενο του Nick Whitby) να το διασκευάσουν σε θεατρικό έργο.

Όπως είπε ο Μιχάλης Ρέππας “μια φάρσα ανοιχτού ή κινηματογραφικού τοπίου, για να μπει στο θέατρο, έχει υποστεί μεγάλες αλλαγές”. Σύμφωνα με το θέμα, η Κάτια Δανδουλάκη και ο Παύλος Χαϊκάλης είναι ένα ζεύγος ηθοποιών σε μια ιστορία που εκτυλίσσεται κατά την γερμανική κατοχή της Πολωνίας. Ο Γιάννης Τσιμιτσέλης γίνεται η πέτρα του σκανδάλου, καθώς μπαίνει ανάμεσα στο ζευγάρι, αλλά και επειδή είναι αντιστασιακός και καταδιώκεται από την Γκεστάπο.

Σε ερώτηση για το κατά πόσον το έργο είναι σύγχρονο, ο Μιχάλης Ρέππας φάνηκε επιφυλακτικός. Η Κάτια Δανδουλάκη, από την πλευρά της, τόνισε πως το σύγχρονο στο συγκεκριμένο έργο έγκειται στο γεγονός ότι πραγματοποιείται μέσα από έναν θίασο αντίσταση μέσα από μια παιδική αφέλεια, η οποία όμως είναι οδυνηρή και ουσιαστική. Ο Παύλος Χαϊκάλης συσχέτισε την γερμανική κατοχή στο έργο με την σημερινή κατάσταση της Ελλάδας, τονίζοντας με νόημα πως είχε ζητήσει ο τίτλος να γράφεται ως εξής: ΝΑΖΙ ΚΑΝΕΙΣ Η ΝΑ ΜΗ ΖΕΙ.

Η κ. Δανδουλάκη έπλεξε το εγκώμιο των Ρέππα- Παπαθανασίου, μιλώντας για συγγραφική δεξιοτεχνία, απόλυτη αίσθηση μέτρου στο ρυθμό της φάρσας. Όπως τόνισε η ηθοποιός, δεν έχουν λυπηθεί το ψαλίδισμα, με αποτέλεσμα να έχει δημιουργηθεί ένα άλλο έργο, στην ουσία.  Το αποτέλεσμα, σύμφωνα με την Κάτια Δανδουλάκη, είναι το γέλιο να είναι συνεχές “κι είναι αυτό που έχει ανάγκη η ψυχή μας”, όπως είπε χαρακτηριστικά.  

Στο θέμα του γέλιου, “το οποίο έχει τόση ανάγκη ο κόσμος”, στάθηκαν οι τοποθετήσεις και των υπόλοιπων ηθοποιών. Ο Τάσος Κωστής, ο οποίος ερμηνεύει έναν Γερμανό στρατηγό στην παράσταση, δήλωσε ότι “όταν ο άνθρωπος γελάει, γίνεται πιο άνθρωπος”. Από την πλευρά του, ο Γιάννης Τσιμιτσέλης δήλωσε ότι θα είναι ένας ευχάριστος χρόνος από τη ζωή του και ότι θα μάθει πολλά πράγματα.

Σε ερώτηση που του έγινε, για το αν ταλαιπωρεί τον Παύλο Χαϊκάλη όσο και στο σίριαλ “Πολυκατοικία”, απάντησε ότι στην παράσταση του δημιουργεί πολύ μεγαλύτερα προβλήματα. Όχι μόνο γίνεται το τρίτο πρόσωπο στο γάμο του Π. Χαϊκάλη με την Κ. Δανδουλάκη, αλλά του καταστρέφει και την “μεγάλη” ερμηνεία του στον Άμλετ (εξ ου και ο τίτλος “Να ζει κανείς ή να μη ζει).

Σχετικά με την παράσταση, ο Μιχάλης Ρέππας τόνισε ότι πρόκειται για “παραγωγή μεγάλου κόστους και μεγάλου ρίσκου, μια εποχή που όλοι φοβόμαστε τι θα γίνει αυτό το Χειμώνα”, όπως είπε χαρακτηριστικά. Ο θίασος είναι 12μελής. Εκτός από τους 8 ηθοποιούς (Κ. Δανδουλάκη, Π. Χαϊκάλης, Γ. Τσιμιτσέλης,  Τ. Κωστής, Μ. Κανελλοπούλου, Χ. Τσάφου, Σ. Μεργιανός, Π. Τουσουνίδης) συμμετέχουν και 4 μαθητές, με μικρούς ρόλους.

Το έργο θα έχει έξι σκηνικά (του Αντώνη Δαγκλίδη), τριανταέξι κοστούμια (της Έβελυν Σιούπη) και θα είναι διάρκειας 2 πενηντάλεπτων συν το διάλειμμα. Επίσης, τα τρία τραγούδια της παράστασης θα ερμηνεύονται play back.

Γιώργος Σμυρνής

Περισσότερα από Πρόσωπα
Σχετικά Θέματα
Πρόσωπα
Francesca Minutoli: Η αποδοχή της μοναδικότητας σου είναι πολιτική πράξη
Πρόσωπα
Μαίρη Μηνά: Δίνω μια συνεχή πάλη να είμαι βουτηγμένη σε ελεύθερα νερά
Πρόσωπα
Μάρθα Φριντζήλα: Δεν υπάρχει περίπτωση να μην υπερασπιστώ τον αδικημένο
Πρόσωπα
Μπορεί “ένα άγαλμα που το ‘σκασε” να κάνει τα παιδιά να αγαπήσουν το θέατρο;
Πρόσωπα
Ντένης Μακρής: Πρέπει πρώτα να καταλάβουμε το τέρας που κουβαλάμε μέσα μας
Art & Culture
Φένια Αποστόλου & Μαρία Χατζηαθανασιάδου: Φωτίζουν το "Αποτύπωμα" της γυναικείας ταυτότητας
Πρόσωπα
Από την “Arcadia” στη “Bugonia”- Η Γιώτα Σκουβαρά βρίσκει “στέγη” στα όνειρα των δημιουργών
Θεατρικά Νέα
Βάσια Αργέντη: Το «Κρυφτό» είναι μια παράσταση για τα κρυμμένα κομμάτια της ψυχής μας
Πρόσωπα
Γιάννης Οικονομίδης: Δεν φοράω το φωτοστέφανο του σκηνοθέτη
Art & Culture
Ο Βασίλης Βηλαράς γράφει για την τηλεόραση των ’90s και τα τραύματα που κληρονομήσαμε
Πρόσωπα
Alexandra Sieti: Το Broken Heart Syndrome είναι μια υπενθύμιση ότι η ζωή είναι, ακόμη, όμορφη
Θεατρικά Νέα
Για τους Μάριο Ιορδάνου και Σοφία Καζαντζιάν, η «Κατσαρίδα Κ.» μιλά για όλους όσοι δεν χωρούν πουθενά