MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
27
ΙΟΥΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΚΘΕΣΗΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΕΚΘΕΣΗ X
Athens Photo Festival 2024: Η Αθήνα στο επίκεντρο της διεθνούς φωτογραφικής σκηνής
Από 07/06/2024 έως 28/07/2024
Cindy Sherman at Cycladic: Πρώιμα έργα - ορόσημα της Αμερικανίδας φωτογράφου στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Από 30/05/2024 έως 04/11/2024
Donum Amicorom: Το εικαστικό κληροδότημα του Παύλου Σάμιου σε μια έκθεση στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο
Από 19/06/2024 έως 15/09/2024
Grand Tour: 17 έργα φιλελλήνων από την Κυβερνητική Συλλογή Τέχνης του Ηνωμένου Βασιλείου σε μια έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη
Από 05/07/2023 έως 01/06/2025
Ira Walrdron: Μετασοβιετική εικαστική πρωτοπορία στο Μουσείο Άλεξ Μυλωνά
Από 20/06/2024 έως 01/09/2024
POP(?): Μια έκθεση αφιερωμένη στο έργο του κορυφαίου ζωγράφου Γιώργου Ιωάννου στην Γκαλερί Kalfayan
Από 04/07/2024 έως 21/09/2024
Robert McCabe: Φωτογραφικά στιγμιότυπα της μεταπολεμικής Ελλάδας στο Μουσείο Ακρόπολης
Από 28/05/2024 έως 08/09/2024
Shinrin-yoku: Μια νέα έκθεση σύγχρονης τέχνης του PCAI αλληλεπιδρά με τον Βοτανικό Κήπο Διομήδους
Από 21/06/2024 έως 20/09/2024
Stefanidou Tsoukala Gallery: Το παρόν και το παρελθόν της Αθήνας μέσα από τον φακό του Βρετανού φωτογράφου Nikolai von Bismarck
Από 11/06/2024 έως 12/09/2024
space of togetherness: Μια έκθεση για τη συνύπαρξη και την πολυπολιτισμικότητα στο Σχολείον Ειρήνης Παπά
Από 09/09/2024 έως 20/10/2024
«Ξένιος»: Ταξίδι με χρώματα από τον Αλέξη Κυριτσόπουλο
Από 12/06/2024 έως 12/08/2024
Άλεξ Μυλωνά: Μια υπαίθρια έκθεση στο ΚΠΙΣΝ που εκπληρώνει το όραμα της σπουδαίας γλύπτριας
Από 06/04/2024 έως 30/09/2024
Έκθεση στο Κέντρο Τεχνών του Δήμου: 1944 & 1974 - Η Αθήνα γιορτάζει
Από 23/07/2024 έως 28/10/2024
Ίδρυμα Γουλανδρή: Διπλό αφιέρωμα στο εμβληματικό ζευγάρι φωτογράφων Henri Cartier-Bresson και Martine Franck σε Άνδρο και Αθήνα
Από 03/07/2024 έως 27/10/2024
Αμμόχωστος 3,5%: Ο Σωτήρης Δανέζης φωτογραφίζει την "πόλη-φάντασμα" 50 χρόνια μετά την τουρκική εισβολή
Από 10/07/2024 έως 25/08/2024
Γιάννης Παππάς στο «Φουγάρο»: Οι περιπέτειες ενός αγάλματος
Από 30/06/2024 έως 31/10/2024
Γυναικεία Ζητήματα: Γυναίκες «μιλούν» για τις γυναίκες σε μια έκθεση στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Από 06/06/2024 έως 22/09/2024
Δημοκρατία: Η τέχνη συνομιλεί με την πολιτική ιστορία της Νότιας Ευρώπης σε μια έκθεση στην Εθνική Πινακοθήκη
Από 11/07/2024 έως 02/02/2025
Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων: Η Nelly’s μέσα από τη ματιά του συλλέκτη
Από 13/07/2024 έως 10/11/2024
Διαιρεμένες Μνήμες 1940-1950: Το αποτύπωμα μιας ταραγμένης δεκαετίας μέσα από μια ψηφιακή έκθεση
Από 15/11/2021 έως 31/12/2026
ΕΜΣΤ: Ένα μουσείο «κατειλημμένο» από γυναίκες εικαστικούς
Από 13/06/2024 έως 10/11/2024
ΕΜΣΤ: Μεγάλη αναδρομική έκθεση της φεμινίστριας εικαστικού Penny Siopis
Από 17/05/2024 έως 10/11/2024
Η Ελλάδα της Nelly’s στα Χανιά
Από 13/07/2024 έως 10/11/2024
Μία φορά και... μία φωτογραφία: Ομαδική φωτογραφική έκθεση στην Γκαλερί Ρεβέκκα Καμχή
Από 05/06/2024 έως 09/08/2024
Ο Παρθενώνας και ο Βύρωνας: Ο σπουδαίος φιλέλληνας και η επανένωση των γλυπτών σε μια έκθεση στο Μουσείο Ακρόπολης
Από 26/04/2024 έως 31/08/2024
Ο αισθησιακός μυστικισμός της γλυπτικής: Αναδρομική έκθεση του κορυφαίου Ιταλού γλύπτη Novello Finotti στο Ίδρυμα Θεοχαράκη
Από 04/06/2024 έως 11/11/2024
Ο εικαστικός Anselm Kiefer εκθέτει για πρώτη φορά στην Αθήνα
Από 21/06/2024 έως 24/08/2024
Ολυμπιακό Μουσείο Αθήνας: Ανοίγει τη Συλλογή «Αθήνα 2004» και εγκαινιάζει μια επετειακή έκθεση στο Golden Hall
Από 22/07/2024 έως 04/08/2024
Προς τον Κήπο των Εσπερίδων: Επετειακοί οι φετινοί εικαστικοί 30οι Πλοές στην Άνδρο
Από 27/07/2024 έως 29/09/2024
Σμιλεύοντας τον Ερωτα: Έκθεση της Βένιας Δημητρακοπούλου στην γκαλερί Κουρντ
Από 24/05/2024 έως 28/09/2024
Τέχνες της θάλασσας: Η κυκλαδίτικη ναυτική παράδοση σε μια έκθεση στο Ινστιτούτο Γκαίτε
Από 04/07/2024 έως 21/09/2024
Το δέντρο που ήθελε να γίνει ουράνιο τόξο: Έκθεση της Κατερίνας Σταθάτου στο Μουσείο της Πόλεως των Αθηνών
Από 26/06/2024 έως 15/09/2024
Φορώντας μύθους… και φουστάνια αδειανά: Έκθεση της Κυριακής Χριστακοπούλου στο Μουσείο Λαϊκής Τέχνης και Παράδοσης
Από 06/07/2024 έως 29/09/2024
ΕΠΙΛΟΓΗ ΓΚΑΛΕΡΙ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΧΩΡΟ X Fougaro Art Center Gagosian Gallery Kourd Kalfayan Galleries Online Radisson Blu Park Hotel Rebecca Camhi Gallery Stefanidou Tsoukala Gallery Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β.& Μ.Θεοχαράκη Ίδρυμα Π. & Μ. Κυδωνιέως Βοτανικός Κήπος Ιουλίας και Αλέξανδρου Ν. Διομήδους Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων Εθνική Πινακοθήκη - Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ) Ινστιτούτο Γκαίτε Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων Μουσείο Άλεξ Μυλωνά - Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Μουσείο Ακρόπολης Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης - Κεντρικό Κτίριο Μουσείο Λαϊκής Τέχνης και Παράδοσης Δήμου Αθηναίων «Αγγελική Χατζημιχάλη» Μουσείο Μπενάκη - Κτήριο Οδού Πειραιώς Μουσείο Μπενάκη - Κτίριο Πινακοθήκης Χατζηκυριάκου - Γκίκα Μουσείο Μπενάκη - Μουσείο Ελληνικού Πολιτισμού Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Άνδρου Μουσείον της Πόλεως των Αθηνών – Ίδρυμα Βούρου-Ευταξία Ολυμπιακό Μουσείο Αθήνας Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων Πολιτιστικό Κέντρο Μελίνα Μερκούρη Σχολείον της Αθήνας - Ειρήνη Παπά
Ζωγραφική

Εσωτερικός Θρίαμβος: Έκθεση της Έπης Νικολακοπούλου στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

Η γνωστή εικαστικός Έπη Νικολακοπούλου παρουσιάζει την ατομική έκθεσή της, «Εσωτερικός Θρίαμβος», στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης.

Monopoli Team

Η γνωστή εικαστικός Έπη Νικολακοπούλου παρουσιάζει, από τις 7 έως τις 30 Νοεμβρίου 2023, την ατομική έκθεσή της, «Εσωτερικός Θρίαμβος», στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης.

Η εικαστικός  Έπη Νικολακοπούλου σημειώνει:

«Κάποια πολύ κοντά με σήμερα ημέρα, αισθάνθηκα την ανάγκη να «παρακολουθήσω» τον δρόμο που οι χιλιάδες σκέψεις προκαλούν στον εγκέφαλό μου και τις επιπτώσεις που δημιουργούν, την Εσωστρέφεια & την Εξωστρέφεια.

Αναμφισβήτητα, όταν ζωγραφίζω αποστασιοποιούμαι και ακολουθώ εσωτερικούς δρόμους, δυσνόητους ακόμη και σε εμένα την ίδια.

Ως άνθρωπος είμαι μοναχικός, όπως άλλωστε οι περισσότεροι καλλιτέχνες, αλλά με τον τρόπο μου, αγαπώ πολύ τη ζωή και όσα πιστεύω ότι έχει να μου προσφέρει.

Το φως, το χρώμα και το σχήμα αλλά και η έλλειψή τους, είναι μια συναρπαστική εμπειρία». 

Η Ντίνα Αδαμοπούλου για την έκθεση:

H Προϊσταμένη Ιστορικού Αρχείου-Μουσείου Ύδρας, Αν. Προϊσταμένη ΓΑΚ Αρχείων Αργοσαρωνικού, Ντίνα Αδαμοπούλου σημειώνει για την εικαστικό και την έκθεση:

«Όταν φτάνει η στιγμή συνάντησης σε έναν και τον αυτό χώρο με μία  εξαίρετη  καλλιτέχνιδα δημιουργό, η στιγμή αυτή είναι μαγική, θα έλεγα ονειρική… 

Στην περίπτωση της Υδραίας γλύπτριας και ζωγράφου Έπης Νικολακοπούλου η στιγμή αυτή μετουσιώθηκε σε απτή πραγματικότητα με την έκθεση των έργων της με τον θεματικό τίτλο «Εσωστρέφεια – Εξωστρέφεια».

Έργα ζωγραφικά και γλυπτά,  αληθινές καταθέσεις ψυχής της καλλιτέχνιδας,  εκφράσεις πάθους και  αγάπης της για την αληθινή τέχνη, έργα που μέσα από την ομιλούσα πολυχρωμία τους, τη διαφάνεια των χρησιμοποιούμενων υλικών, το φως  και την ανάγλυφη σε πολλές περιπτώσεις υφή τους, δίνουν άλλη  διάσταση σε όντα και πράγματα.

Γνήσιο παιδί της Ύδρας η Έπη ανήκει στις περιπτώσεις των δημιουργών εκείνων που με τη δική τους καλλιτεχνική ματιά  ξεριζώνουν θαρρείς από τη φύση σκηνές από το ζωικό και φυτικό της βασίλειο, αυτές που με αφθονία προσφέρει το ιστορικό της νησί  και κατόπιν τις σμιλεύει, τις αναπλάθει, εντυπωσιακές και πολύχρωμες πάντα, και τις στηρίζει στα θεμέλια της ψυχής της..

Η Έπη Νικολακοπούλου έχει μια μοναδική ικανότητα να καταθέτει  στα έργα της το δικό της προσωπικό ύφος, αρκετές φορές  μέσα από δημιουργίες pop art,  πάντα όμως με μία δική της, ιδιαίτερης ευαισθησίας, σφραγίδα.  Ξεπερνώντας ρηχούς και στείρους μιμητισμούς, καταφέρνει  κάθε φορά να συνθέτει το δικό της μοναδικό καλλιτεχνικό πορτραίτο, ακολουθώντας πιστά- σχεδόν πεισματικά-  τη δική της σχεδιαστική μανιέρα,   δίνοντας έμφαση στα αγαπημένα της χρώματα τα έντονα κόκκινα, τα κίτρινα, τα μπλε, τα γαλάζια ή τα πράσινα,  στον αρμονικό  συνδυασμό των οποίων προσθέτει την χαρακτηριστική αέναη κίνηση των κυματιστών γραμμών της. H  μόνιμη σχεδιαστική αξιοσύνη με την οποία αντιλαμβάνεται και αποδίδει γραμμές και όγκους είναι αποκλειστικά στοιχεία της τέχνης της. Οι πολύχρωμες λ.χ., χαρακτηριστικές και πλήρως εξανθρωπισμένες τίγρεις της, αγκαλιασμένες σφιχτά με καλοκάγαθες αίγες, απολαμβάνουν ολόγυρα το πέταγμα ξένοιαστων πεταλούδων, στοιχεία που σε κάνουν με την πρώτη ματιά να ταυτίζεις το έργο με το δημιουργό του.

Με μεγάλη εξάλλου άνεση και δημιουργική ευελιξία η Έπη περνά από τις απαλές χρωματικές  κλίμακες στις έντονες χρωματικές διαβαθμίσεις δίνοντας με τον τρόπο αυτό στο θεατή τη δυνατότητα αποκάλυψης της ξεχωριστής και μόνιμης δημιουργικής της έμπνευσης.  Οι συνθέσεις της μετουσιώνονται πράγματι σε μια εικαστική -στην κυριολεξία- γιορτή,  σε έναν άξιο θαυμασμού  «θρίαμβο»  σχεδίων και χρωμάτων.

Ο εικαστικός διάλογος που δημιουργούν τα έργα της Έπης Νικολακοπούλου είναι εξαιρετικός και διαρκής και βέβαιο είναι ότι διαχέεται παντού με μία παγκόσμια εικαστική  συναρπαστική γλώσσα».

Η Δρ. Γεωργία Κακούρου Χρόνη για την έκθεση:

Για να κατανοήσει κανείς την πολύσημη γραφή της εικαστικού μπορεί να διαβάσει αποσπάσματα της κριτικής που έγραψε η επιμελήτρια της Εθνικής Πινακοθήκης, Δρ. Γεωργία Κακούρου Χρόνη:

«Η εικαστική γραφή της Έπης Νικολακοπούλου είναι αναγνωρίσιμη, γιατί διατηρεί τον ιδιότυπο προσωπικό της χαρακτήρα. Η καλλιτέχνις φαίνεται να εμμένει στις θεματικές και εκφραστικές της επιλογές, επιτυγχάνοντας ταυτόχρονα την ανανέωσή τους. Η τέχνη της επιδέχεται πολλαπλές αναγνώσεις. Καταρχήν, είτε πρόκειται για πίνακες ζωγραφικής είτε για γλυπτικές εγκαταστάσεις που σχηματίζουν περιβάλλοντα, τα έργα της επικοινωνούν υποδόρια με την παράδοση.

Στους πίνακες της είναι κυρίαρχη η μορφή του πάνθηρα που ανακαλεί το ιερό ζώο του Διονύσου.

Η πυραμίδα της παραπέμπει όχι μόνο στις πυραμίδες της Αιγύπτου, αλλά και στη φυσική κορυφή του Ταϋγέτου σε σχήμα πυραμίδας, όπου υπήρχε ο λατρευτικός βωμός του Ηλίου και σήμερα το εκκλησάκι του Προφήτη Ηλία.

Στο έργο της ανιχνεύονται αφομοιωμένα και τα ξένα καλλιτεχνικά ρεύματα, από την pop-art ως το ready-made αλλά και εξατομικευμένες συνομιλίες. Μια δεύτερη ανάγνωση κινείται ανάμεσα στα ζεύγη των αντιθέτων ή καλύτερα σε ζεύγη αντιθέτων που αποτελούν, ωστόσο, τις δύο πλευρές του ίδιου νομίσματος: Από τη μία τέχνη διακοσμητική, με έντονα ακρυλικά χρώματα που ορίζονται από τις ανάγλυφες γραμμές της σιλικόνης. Χρώματα που μοιάζουν παράταιρα αλλά που καταφέρνουν να βρουν το δικό τους αρμονικό τρόπο συνύπαρξης.

Η πολύχρωμη διακοσμητική πρόταση από τη μία όψη και από την άλλη μια αίσθηση απώλειας της παιδικής αθωότητας ή του Παραδείσου. Από τη μία έκρηξη χρωμάτων και φωτός υποταγμένη όμως σε μια πειθαρχημένη γεωμετρία. Χρώματα που δεν αναμειγνύονται, αλλά συγκρούονται. Πολύχρωμοι πάνθηρες, ενταγμένοι σε ένα μονόχρωμο φόντο, ξεκομμένοι από το φυσικό τους περιβάλλον μοιάζουν να μην απειλούν αλλά να απειλούνται. Τα υλικά της, σιλικόνη και πλαστικά, και ο τρόπος που τα χειρίζεται δίνουν την αίσθηση μιας διαρκούς δίνης, που κάποιος ταυτόχρονα τους επιβάλλει να σιγήσουν ή τουλάχιστον να ακολουθήσουν προκαθορισμένες τροχιές.

Το έργο της Έπης Νικολακοπούλου εξακολουθεί να παραμένει ανοιχτό σε μια συγκινησιακή, πολύσημη ανάγνωση, να θέτει ερωτήματα, να προτείνει και να προκαλεί απαντήσεις». 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΜυστήριο 151 «A Rave Down Below»: Εικαστική έκθεση, performances κι ένα ολονύχτιο rave party στην Ελευσίνα12.09.2018

Λίγα λόγια για την εικαστικό Έπη Νικολακοπούλου:

Είναι ζωγράφος και γλύπτρια, γεννημένη στην Αθήνα και με καταγωγή από την Ύδρα και την Ιρλανδία. Έχει ήδη παρουσιάσει ατομικές εκθέσεις κι έχει συμμετάσχει σε σημαντικές ομαδικές εκθέσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό. Έργα της κοσμούν μουσεία, κρατικά κτίρια και ιδιωτικές συλλογές.

Με σύγχρονα υλικά, plexiglass, πλαστικά, σιλικόνη, οπτικές ίνες, ηλεκτρικά καλώδια και led φωτισμούς, δημιουργεί έργα με έντονο, ιδιότυπο προσωπικό ύφος. Η κοινωνική της προσφορά είναι έντονη και τα ενδιαφέροντά της πολλαπλά, τόσο στην πολιτική όσο και στα πολιτιστικά.

Είναι γνωστή για την ενεργή συμμετοχή της σε συλλόγους με έντονη κοινωνική προσφορά, όπως στο σύλλογο φίλων παιδιών με καρκίνο «Ελπίδα», στην «Παναθηναϊκή» πανελλήνια οργάνωση γυναικών, στον MEDASSET (ιδρυτικό μέλος), τον μεσογειακό σύνδεσμο για τη σωτηρία των θαλάσσιων χελωνών, στον Ελληνοχιλιανό Σύνδεσμο, στο σύλλογο «Φέρμελη» που διαφυλάττει την ιστορία της φορεσιάς των Ευζώνων και σε πολλούς άλλους συλλόγους.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Καλλιτέχνης: Έπη Νικολακοπούλου
Χώρος: Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης: Πειραιώς 206, (ύψος Χαμοστέρνας), Ταύρος.
Διάρκεια Έκθεσης: 7 - 30 Νοεμβρίου 2023 | Εγκαίνια: Τρίτη, 7 Νοεμβρίου / 7μ.μ.
Είσοδος: Ελεύθερη
Πληροφορίες Χώρου: Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης: Πειραιώς 206, (ύψος Χαμοστέρνας), Ταύρος. Τηλ: 2103418550. E-mail: [email protected] | www.mcf.gr
Περισσότερα από ΕΚΘΕΣΕΙΣ