MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
27
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ΕΛΙΖΕ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
3 Queer μικρού μήκους
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
Aespa World Tour in Cinemas
Animal
Back to Black
Demon Slayer: Kimetsu No Yaiba – To the Hashira Training (με υπότιτλους)
Dune: Μέρος δεύτερο
Ennio: The Maestro
Ghostbusters: Η αυτοκρατορία του πάγου
Horrorant Film Festival – Νύχτες τρόμου 2024
Joe Strummer: The Future Is Unwritten
Kung Fu Panda 4 (μεταγλωττισμένη)
Kung Fu Panda 4 (με υπότιτλους)
Mistaken for Strangers
Playtime
Poor Things
Shayda
Spy x Family Code: White (με υπότιτλους)
Stop making sense
Take a Trip
Άγνωστοι μεταξύ μας
Ένας προφήτης, μα τι προφήτης
Αδέσποτα κορμιά
Αμπιγκέιλ
Ανατομία μιας πτώσης
Αντίλαλος
Απαγορευμένα παιχνίδια
Αποκάλυψη τώρα: Final Cut
Από την άκρη της πόλης
Αρθουρ ο βασιλιάς
Ασπιλη
Γάτες στο μουσείο (μεταγλωττισμένη)
Γκοτζίλα x Κονγκ: Η νέα αυτοκρατορία
Γυάλα
Δύο δάχτυλα μέλι 2
Δύο φίλοι και ένας ασβούλης (μεταγλωττισμένη)
Εγώ, καπετάνιος
Εμφύλιος πόλεμος
Ενα ταξίδι για πάπιες (μεταγλωττισμένη)
Ενθύμιον
Εξέλιξη
Επαγγελματίας υπνοβάτης
Ευχή (μεταγλωττισμένη)
Ζωντανό πνεύμα
Ζώνη ενδιαφέροντος
Η Μία και εγώ: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Η Χίμαιρα
Η αρπαγή
Η κιβωτός του Νώε (μεταγλωττισμένη)
Η περιπέτεια
Η τελευταία παμπ
Κάμπια νύμφη πεταλούδα
Μάμα Γκλόρια
Μετέωρο και Σκιά
Μη μου λες ψέματα
Μην ανοίγεις την πόρτα
Μην περιμένετε και πολλά από το τέλος του κόσμου
Ο Μύλος και ο σταυρός
Ο Χάρι Πότερ και η Φιλοσοφική Λίθος
Οι Ελευσίνιοι
Οι άποικοι
Οι αντίπαλοι
Ο καταδικασμένος
Ο μικρός Νικόλας: Τι περιμένουμε για να είμαστε ευτυχισμένοι; (μεταγλωττισμένη)
Ο τελευταίος ήρωας
Ο χορός των φαντασμάτων (μεταγλωττισμένη)
Περασμένες ζωές
Πεσμένα φύλλα
Ραδιο Ουόλφμαν
Σούπερ Μάγκι (μεταγλωττισμένη)
Σπίθα στη θάλασσα
Στενές επαφές με τον Διάβολο
Στην τύχη ο Μπαλταζάρ
Στη φωτιά
Στο γραφείο καθηγητών
Στο ποταμόπλοιο
Συνάδελφοι ηρωικοί οικοδόμοι
Τα μαθήματα της Μπλάγκα
Το αγόρι και ο ερωδιός
Το κατά Ματθαίον ευαγγέλιο
Το μπλε καφτάνι
Το περασμένο καλοκαίρι
Τοτέμ
Υπέροχες μέρες
Χάος
Χαίρε, Μαρία
Χορεύοντας με τον Μπέκετ
Χρήστος, το τελευταίο παιδί
Χωρίς οξυγόνο
Ψάχνοντας τον Sugar man
Αστυνομική

Ποιός σκότωσε τη λαίδη Γουίνσλεϊ

Πειραματισμός με τα κινηματογραφικά είδη από έναν κουρδικής καταγωγής ιρακινό σκηνοθέτη, τον Χινέρ Σαλίμ, που έχει βρει στην αστυνομική πλοκή του έργου τον τρόπο να μιλήσει για τις δικές του περιπέτειες.

stars-fullstars-fullstars-halfstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 100'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Η υπόθεση

Η Λαίδη Γουίνσλεϊ, μία Αμερικανίδα συγγραφέας, δολοφονείται σε ένα μικρό τούρκικο νησί. Ο διάσημος επιθεωρητής Φεργκάν, απόμακρος αλλά και μεθοδικός στην δουλειά του, καταφθάνει από την Κωνσταντινούπολη για να αναλάβει την έρευνα. Γρήγορα θα βρεθεί αντιμέτωπος με καλά κρυμμένα μυστικά σε αυτό το απόμακρο κομμάτι της χώρας, όπου τα ταμπού αφθονούν, οι οικογενειακοί δεσμοί παραμένουν δυνατοί και οι παραδόσεις είναι ισχυρότερες απ’ οτιδήποτε άλλο.

Κρίση στις αμερικανοτουρκικές σχέσεις

Το ειδυλλιακό τοπίο των Πριγκιπονήσων δίνει άλλο νόημα σε ένα τυπικό της Αγκαθα Κρίστι whodunit με τη σάτιρα να έχει τον πρώτο λόγο όσον αφορά την επίλυση του μυστηρίου αλλά και το δράμα να σφραγίζει την ιστορία της άτυχης συγγραφέως και ανταποκρίτριας των New York Times.

Ο Σαλίμ βάζοντας τον Φεργκάν να επιχειρεί με τις δικές του μεθοδικές κινήσεις να ανακαλύψει «Ποιος σκότωσε τη Λαίδη Γουίνσλεϊ» προβαίνει τρόπο τινά σε μια αμείλικτη κοινωνική και πολιτική κριτική για το βαθύ σκοταδισμό της τουρκικής κοινωνίας.

Είναι ολοφάνερο ότι η προσωπική ιστορία του Σαλίμ (πρόσφυγας που αναγκάστηκε να ξενιτευτεί στη Γαλλία για να γλιτώσει από τον πόλεμο) επιδρά καταλυτικά στην ιστορία της Γουίνσλεϊ και παρότι το χιούμορ σε πολλά κρίσιμα σημεία είναι εκτόνωση και διέξοδος μαζί η λύτρωση δεν έρχεται ποτέ. Το μάθημα που μας δίνει ο Σαλίμ (ο διδακτισμός είναι ένα πρόβλημα της ταινίας) έχει τη μορφή άσκησης ύφους ενός σκηνοθέτη που ψάχνει ακόμη να βρει τα πατήματα του.

Άνιση αφήγηση, ολίγον χάος στην ίντριγκα και το πολυπρόσωπο καστ των υπόπτων, ένας επιθεωρητής βγαλμένος από παλιά καλούπια, το σεξ ως η κινητήρια δύναμη που κινεί τα πάντα (ακόμη και στη σκηνή με τα παγωτά που αγοράζει ο Φεργκάν στη βοηθό του υπάρχει σεξουαλικό υπονοούμενο) και η ξεχωριστή φωτογένεια των Πριγκιπονήσων να προσδίδει ένα απόκοσμο, σχεδόν μεταφυσικό χρώμα στην ιστορία.

Αυτά είναι μερικά μόνο από τα στοιχεία μιας πυκνής αστυνομικής ιστορίας που ξεκινά σαν φιλμ μυστηρίου με αστυνομικό σασπένς και οδηγείται σταδιακά στην απεικόνιση του πορτρέτου της σημερινής Τουρκίας μέσω μιας βιτριολικής σάτιρας.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Who Killed Lady Winsley?
Σκηνοθεσία: Χίνερ Σαλέμ
Σενάριο: Τόμας Μπίντεκεϊν

Παίζουν: Λίλα Γκούρμεν, Μεσούτ Ακούστα, Τουργκέι Αϊντίν, Εργκούν Κουγιουτσού, Έζγκι Μόλα, Μεχμέτ Κουρτούλους, Σενάι Γκούρλερ, Κόρκμαζ Ασλάν

Διάρκεια: 100'
Χώρα: Γαλλία, Τουρκία, Βέλγιο
Έτος: 2018

Rating: 2.5
Διανομή: Rosebud.21 / Seven Films
Περισσότερα από CINEMA
VIMA_WEB3b