MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
26
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ
  • ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
    ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
    ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
    ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
    Αθήνα ΜΑΓΙΑ
    ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
    ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
    6.5 Εκτός ελέγχου
    After 2 – Μετά τη σύγκρουση
    Antebellum-Η εκλεκτή
    Babadook: Οι σελίδες του τρόμου
    Experiment in Terror
    Greenland: Το τελευταίο καταφύγιο
    Joker
    Ouija: Η πηγή του κακού
    Ouija: Πίνακας πνευμάτων
    Pari
    Scoody Doo! (μεταγλωττισμένη)
    Sune vs. Sune
    Tenet
    Έκρηξη θυμού
    Έλα όπως είσαι
    Αλίτα: Ο άγγελος της μάχης
    Αντρέι Ταρκόφσκι: Σινεμά σαν προσευχή
    Γιάκαρι: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
    Γιοσέπ
    Ελα να παίξουμε
    Ενα ψηλό κορίτσι
    Εξαφανισμένος
    Η Aλήθεια
    Η Φωλιά
    Η γυναίκα φάντασμα
    Η ελπίδα του κόσμου
    Η εποχή των βροχών
    Η μπαλάντα της τρύπιας καρδιάς
    Η νύχτα με τις μάσκες
    Η οικογένεια Άνταμς (μεταγλωττισμένη)
    Ηρωικά χαμένοι
    Θα’ρθει η φωτιά
    Θεατρικη παράσταση
    Θεώρημα
    Κόσμος σε μια έκσταση
    Μάτια χωρίς πρόσωπο
    Με κομμένη την ανάσα
    Μεταφορά
    Μουλάν (μεταγλωττισμένη)
    Μουλάν (με υπότιτλους)
    Νέοι είστε και φαίνεσθε
    Νεκρωταφίο ζώων
    Ο Κόσμος του Απού
    Ο Μπουνιουέλ στο λαβύρινθο με τις χελώνες
    Ο ανίκητος
    Ο αόρατος άνθρωπος
    Ο βασιλιάς Γάιδαρος (μεταγλωττισμένη)
    Ο ηδονοβλεψίας
    Οι ευχούληδες: Παγκόσμια περιοδεία (μεταγλωττισμένη)
    Οι μεταφραστές
    Ο μυστικός κήπος (μεταγλωττισμένη)
    Ο μυστικός κήπος (με υπότιτλους)
    Ο προδότης
    Ουπς! Ο Νώε έφυγε… (μεταγλωττισμένη)
    Ο φύλακας
    Παιδικά δόντια (Babyteeth)
    Παράσιτα
    Σαν τον σκύλο με τη γάτα 3 (μεταγλωττισμένη)
    Σαν τον σκύλο με τη γάτα 3 (με υπότιτλους)
    Σε ακολουθεί
    Σώμα Χριστού (Corpus Christi)
    Τα χελιδόνια της Καμπούλ
    Το Κυνήγι
    Το γεράκι του φυστικοβούτυρου
    Το εγχειρίδιο του κακού
    Το εξπρές των ζωντανών νεκρών
    Το θαύμα του αγνώστου Αγίου
    Το καρναβάλι των ψυχών
    Το κόλπο του αιώνα
    Το μυστικό μας
    Το παιδί με το ποδήλατο
    Το πνεύμα του κακού
    Το τραγούδι του δρόμου
    Τρομακτικές ιστορίες στο σκοτάδι
    Υπόθεση Κολλίνι
    Φύγαμε (μεταγλωττισμένη)
    ΔΡΑΜΑ

    Αμάντα

    Το πως η τρομοκρατία μπορεί να επηρεάσει τη ζωή μας επιχειρεί να μας δείξει η νέα ταινία του γάλλου Μίκαελ Χερς χωρίς όμως να πείθει απόλυτα.

    stars-fullstars-fullstars-emptystars-emptystars-empty
    ΔΙΑΡΚΕΙΑ 107'
    author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

    Η υπόθεση

    Ο Νταβίντ, ένας νέος άνδρας χωρίς σταθερή δουλειά και σχέση, απολαμβάνει την ελαφρότητα της νεότητάς του στο Παρίσι. Σύντομα όμως, η ανεμελιά της ζωής του διακόπτεται απότομα όταν σκοτώνεται η αδελφή του σε τρομοκρατική επίθεση κι αναγκάζεται να διαχειριστεί την απώλεια καθώς και την κηδεμονία της μικρής ανιψιάς του.

    Το βάρος της απώλειας

    Το σημείο-κλειδί είναι ο απώλεια της αδελφής του ήρωα και μητέρας της Αμάντα. Από εδώ και πέρα αλλάζουν όλα με τη διπλή ενηλικίωση για θείο και ανιψιά να είναι το ζητούμενο, με φόντο ένα ρομαντικό Παρίσι (αρχικά βλέπουμε τον Νταβίντ να ερωτεύεται την γλυκιά Λένα) που μεταλλάσσεται ελέω τρομοκρατίας και συνθηκών. Όμως ο τρόπος που χαρτογραφεί τα νέα δεδομένα ο σκηνοθέτης είναι ελάχιστα πειστικός καθώς πολλά από τα επιχειρήματα του βρίσκονται στα όρια της αφέλειας. Ο Χερς παρουσιάζει ξεκάθαρα δείγματα άνισης γραφής – αν όχι επιπολαιότητας- επιχειρώντας να συνδέσει το ατομικό με το γενικό.

    Μπορεί το συγκινητικό πορτρέτο της επτάχρονης Αμάντα και η τρυφερή σχέση με τον ανώριμο θείο της να είναι από τα στοιχεία που λειτουργούν ομαλά και ρεαλιστικά στο φιλμ αλλά η τροπή που παίρνει η ζωή από την κανονικότητα προς το… χάος είναι τουλάχιστον υπερβολική. Η «Αμάντα» είναι ένα φιλμ που θέλει να πει πολλά. Κυρίως για την οικογένεια και τις ανοιχτές πληγές που μας κατατρέχουν (ένα άλλο κρίσιμο σημείο αφορά στη σχέση του Νταβίντ με τη μητέρα του), βάζοντας στην πρώτη γραμμή την ανάγκη για επιβίωση και τη σημασία της συνέχισης της ζωής με κάθε μέσο. Είναι προφανές ότι η συγκίνηση και το δράμα ορίζουν το πλαίσιο που κινούνται οι ήρωες.

    Κάποιες στιγμές ο Χερς επιχειρεί να ελαφρύνει κάπως το κλίμα, αλλά έχει ήδη παραφορτώσει με τόση ένταση και συμβολισμό το σκηνικό, ώστε να μην τα καταφέρνει πάντα. Παρότι ο ίδιος ο Χερς ισχυρίζεται ότι η «Αμάντα» δεν είναι μια ταινία που αφορά στο ζήτημα της τρομοκρατίας, αυτό είναι πανταχού παρόν. Μπορεί να μην σηκώνει δυνατά τη φωνή αλλά ο καταγγελτικός τόνος  διακρίνεται. Ο ρεαλισμός της καθημερινότητας ακόμη και με επεισόδια μινιμαλιστικά (πχ η σκηνή με την γυναίκα με την μπούρκα) είναι πιο αποτελεσματικός από ότι στις σεκάνς όπου το σενάριο «κραυγάζει» την αλήθεια του γύρω του με μελό ευκολίες.

    ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
    Τίτλος: Amanda
    Σκηνοθεσία: Μίκαελ Χερς
    Σενάριο: Μίκαελ Χερς, Μοντ Αμλίν

    Παίζουν: Βενσάν Λακόστ, Ισόρ Μουλτριέρ, Στέισι Μάρτιν

    Διάρκεια: 107'
    Χώρα: Γαλλία
    Έτος: 2018

    Rating: 2
    Διανομή: Danaos Films
    Περισσότερα από CINEMA
    Για να λαμβάνετε κάθε εβδομάδα στο email σας
    προτάσεις και προσκλήσεις από το Monopoli.gr
    ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
    Αλλαγή μεγέθους γραμμάτων
    Επιλογή contrast