MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
12
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
  • ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ
    ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
    ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
    ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
    ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
    ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
    21 γέφυρες
    Addiction
    Amazing pigs
    Animal conversations-When animals talk to humans
    Animal conversations_when animals talk to animals
    Apollo’s Daring Mission
    Cute little killers-Predators with pouches
    Diamonds in the Night Sky
    Earth-Air
    Earth-Land
    Eartrh-Water
    Joker
    Jupiter the godfather
    Last Christmas
    Music for Ordinary Life Machines
    Mystery of the Celtic tomb
    Pleasure and Pain
    Pluto and beyond
    Super Sapiens I
    Super Sapiens II
    The Race is On
    The sun-Inferno in the sky
    Tongue Cutters
    Whale Wisdom
    Όταν ο Βάγκνερ συνάντησε τις ντομάτες
    Αγριες φράουλες
    Από τον τρόμο στην αντίσταση – Ναζιστικό Στρατόπεδο Παύλου Μελά Θεσσαλονίκη 1941-1944
    Γέτι: Ο Χιονάνθρωπος των Ιμαλαΐων (μεταγλωττισμένη)
    Δίκτυο κατασκόπων
    Δουλεύοντας στον ποταμό Δούρο
    Δυστυχώς απουσιάζατε
    Δύση ηλίου
    Επικίνδυνες κυρίες
    Εργαστηριο Ελλάδα
    Η Ανιές με τα λόγια της Βαρντά
    Η Ντιλιλί στο Παρίσι (μεταγλωττισμένη)
    Η έβδομη σφραγίδα
    Η αντιπροσωπεία
    Η βασίλισσα της καρδιάς
    Η ιεροτελεστία της άνοιξης
    Η οικογένεια Άνταμς (μεταγλωττισμένη)
    Η ταράτσα
    Ιστορία γάμου
    Κανονικά
    Καρό Νίντζα (μεταγλωττισμένη)
    Κόναν ο βάρβαρος
    Κόντρα σε όλα
    Λίλιαν
    Μία ζωή
    Μπάτε σκύλοι αλέστε 2 (μεταγλωττισμένη)
    Ο Ιρλανδός
    Ο Μπουνιουέλ στο λαβύρινθο με τις χελώνες
    Ο άνδρας που αγαπούσε τις γυναίκες
    Οι Άθλιοι
    Οι σκιές του Μπρούκλιν
    Ολέθριος έρωτας
    Ο μηχανισμός των Αντικυθήρων – Αφηγήσεις
    Οπωσδήποτε την Κυριακή
    Παίζοντας με τη φωτιά
    Παράσιτα
    Παρελθόν και παρόν
    Ποτέ δεν είναι αργά κύριε καθηγητά
    Πόνος & δόξα
    Σκυλομπελάς (μεταγλωττισμένη)
    Στα μαχαίρια
    Στην κορυφή του κόσμου (μεταγλωττισμένο)
    Τα άγρια αγόρια
    Τζούντι
    Το θαύμα της θάλασσας των Σαργασσών
    Το κορίτσι και το λιοντάρι (μεταγλωττισμένη)
    Το κυνήγι
    Το μαγικό χαλί (μεταγλωττισμένη)
    Το χρυσό γάντι
    Υπάρχει Θεός, το όνομα της είναι Πετρούνια
    Φαντασία
    Χωρίς οικογένεια (μεταγλωττισμένη)
    Χωρίς οικογένεια (με υπότιτλους)
    Ψυχρά κι ανάποδα II (μεταγλώττισμένη)
    Ψυχρά κι ανάποδα II (με υπότιτλους)
    ΔΡΑΜΑ

    Αμάντα

    Το πως η τρομοκρατία μπορεί να επηρεάσει τη ζωή μας επιχειρεί να μας δείξει η νέα ταινία του γάλλου Μίκαελ Χερς χωρίς όμως να πείθει απόλυτα.

    ΔΙΑΡΚΕΙΑ 107'
    Κωνσταντίνος Καϊμάκης

    Η υπόθεση

    Ο Νταβίντ, ένας νέος άνδρας χωρίς σταθερή δουλειά και σχέση, απολαμβάνει την ελαφρότητα της νεότητάς του στο Παρίσι. Σύντομα όμως, η ανεμελιά της ζωής του διακόπτεται απότομα όταν σκοτώνεται η αδελφή του σε τρομοκρατική επίθεση κι αναγκάζεται να διαχειριστεί την απώλεια καθώς και την κηδεμονία της μικρής ανιψιάς του.

    Το βάρος της απώλειας

    Το σημείο-κλειδί είναι ο απώλεια της αδελφής του ήρωα και μητέρας της Αμάντα. Από εδώ και πέρα αλλάζουν όλα με τη διπλή ενηλικίωση για θείο και ανιψιά να είναι το ζητούμενο, με φόντο ένα ρομαντικό Παρίσι (αρχικά βλέπουμε τον Νταβίντ να ερωτεύεται την γλυκιά Λένα) που μεταλλάσσεται ελέω τρομοκρατίας και συνθηκών. Όμως ο τρόπος που χαρτογραφεί τα νέα δεδομένα ο σκηνοθέτης είναι ελάχιστα πειστικός καθώς πολλά από τα επιχειρήματα του βρίσκονται στα όρια της αφέλειας. Ο Χερς παρουσιάζει ξεκάθαρα δείγματα άνισης γραφής – αν όχι επιπολαιότητας- επιχειρώντας να συνδέσει το ατομικό με το γενικό.

    Μπορεί το συγκινητικό πορτρέτο της επτάχρονης Αμάντα και η τρυφερή σχέση με τον ανώριμο θείο της να είναι από τα στοιχεία που λειτουργούν ομαλά και ρεαλιστικά στο φιλμ αλλά η τροπή που παίρνει η ζωή από την κανονικότητα προς το… χάος είναι τουλάχιστον υπερβολική. Η «Αμάντα» είναι ένα φιλμ που θέλει να πει πολλά. Κυρίως για την οικογένεια και τις ανοιχτές πληγές που μας κατατρέχουν (ένα άλλο κρίσιμο σημείο αφορά στη σχέση του Νταβίντ με τη μητέρα του), βάζοντας στην πρώτη γραμμή την ανάγκη για επιβίωση και τη σημασία της συνέχισης της ζωής με κάθε μέσο. Είναι προφανές ότι η συγκίνηση και το δράμα ορίζουν το πλαίσιο που κινούνται οι ήρωες.

    Κάποιες στιγμές ο Χερς επιχειρεί να ελαφρύνει κάπως το κλίμα, αλλά έχει ήδη παραφορτώσει με τόση ένταση και συμβολισμό το σκηνικό, ώστε να μην τα καταφέρνει πάντα. Παρότι ο ίδιος ο Χερς ισχυρίζεται ότι η «Αμάντα» δεν είναι μια ταινία που αφορά στο ζήτημα της τρομοκρατίας, αυτό είναι πανταχού παρόν. Μπορεί να μην σηκώνει δυνατά τη φωνή αλλά ο καταγγελτικός τόνος  διακρίνεται. Ο ρεαλισμός της καθημερινότητας ακόμη και με επεισόδια μινιμαλιστικά (πχ η σκηνή με την γυναίκα με την μπούρκα) είναι πιο αποτελεσματικός από ότι στις σεκάνς όπου το σενάριο «κραυγάζει» την αλήθεια του γύρω του με μελό ευκολίες.

    ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
    Τίτλος: Amanda
    Σκηνοθεσία: Μίκαελ Χερς
    Σενάριο: Μίκαελ Χερς, Μοντ Αμλίν

    Παίζουν: Βενσάν Λακόστ, Ισόρ Μουλτριέρ, Στέισι Μάρτιν

    Διάρκεια: 107'
    Χώρα: Γαλλία
    Έτος: 2018

    Rating: 2
    Διανομή: Danaos Films
    Περισσότερα από CINEMA