MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
19
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ΕΛΙΖΕ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
A Por Por Funeral for Ashirifie
Animal
Back to Black
Baghead: Η μάγισσα των νεκρών
Bob Marley: One Love
Dune: Μέρος δεύτερο
Ennio: The Maestro
Ghostbusters: Η αυτοκρατορία του πάγου
Kung Fu Panda 4 (μεταγλωττισμένη)
Kung Fu Panda 4 (με υπότιτλους)
Lupin III: Το κάστρο του Καλιόστρο (με υπότιτλους)
Mets
Minore
Pearl Jam – Dark Matter
Poor Things
Shame
Stop making sense
Suga: Agust D Tour D-Day the Movie
Take a Trip
The Rocky Horror Picture Show
Tranzit
Άγνωστοι μεταξύ μας
Άκουσέ με
Αγρια νερά
Αδέσποτα κορμιά
Ανατομία μιας πτώσης
Αντίλαλος
Απαγορευμένα παιχνίδια
Απλώς υπέροχη (μεταγλωττισμένη)
Αρθουρ ο βασιλιάς
Αρκουδότρυπα
Αρπα Colla
Ασπιλη
Αστυγραφίες στην Οθόνη
Γάτες στο μουσείο (μεταγλωττισμένη)
Για πάντα νέοι
Γκοτζίλα x Κονγκ: Η νέα αυτοκρατορία
Εγώ, καπετάνιος
Ενας ερωδιός για τη Γερμανία
Ενα ταξίδι για πάπιες (μεταγλωττισμένη)
Εξέλιξη
Ευχή (μεταγλωττισμένη)
Ζώνη ενδιαφέροντος
Η Βασίλισσα της Νέας Υόρκης
Η Περιφρόνηση
Η Χίμαιρα
Η κιβωτός του Νώε (μεταγλωττισμένη)
Η κυρία με το σκυλάκι
Η περιπέτεια
Η τελευταία παμπ
Θεώρημα
Κάμπια νύμφη πεταλούδα
Καταγωγή
Κονάν η βάρβαρη
Λατρεύω να σε μισώ
Λεσβία
Μέσα στη μέρα
Ματωμένος δεσμός
Μαύρος κότσιφας-Μαύρο βατόμουρο
Μην περιμένετε και πολλά από το τέλος του κόσμου
Μια μέρα στη Σαγκάη
Οι Ελευσίνιοι
Οι άποικοι
Ο μικρός Νικόλας: Τι περιμένουμε για να είμαστε ευτυχισμένοι; (μεταγλωττισμένη)
Οπενχάιμερ
Ο πρώτος οιωνός
Ο χαμένος τα παίρνει όλα
Ο χορός των φαντασμάτων (μεταγλωττισμένη)
Πίτερ Ράμπιτ: ο λαγός το ‘σκασε (μεταγλωττισμένη)
Περασμένες ζωές
Πεσμένα φύλλα
Ραδιο Ουόλφμαν
Ρεπό
Ρώμη, ανοχύρωτη πόλη
Σκύλος & Γάτα: μια τρελή καταδίωξη (μεταγλωττισμένη)
Στενές επαφές με τον Διάβολο
Στη φωτιά
Στο γραφείο καθηγητών
Στο ποταμόπλοιο
Συνάδελφοι ηρωικοί οικοδόμοι
Τα μαθήματα της Μπλάγκα
Τα παιδιά του χειμώνα
Το αγόρι και ο ερωδιός
Το αγόρι του Θεού
Το λιμάνι των απόκληρων
Το μικρό νησί
Το μπλε καφτάνι
Τοτέμ
Υπέροχες μέρες
Φόνισσα
Χορεύοντας με τον Μπέκετ
ΔΡΑΜΑ

Ο Εμποράκος

H τελευταία δημιουργία του διάσημου ιρανού σκηνοθέτη Asghar Farhadi επιχειρεί να συνδυάσει το θέατρο με την πραγματική ζωή σε ένα δράμα βγαλμένο από το «Θάνατο του Εμποράκου».

stars-fullstars-fullstars-emptystars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 126'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Ο Εμάντ και η Ράνα, εγκαταλείπουν βιαστικά το ετοιμόρροπο διαμέρισμα τους και βρίσκουν νέα στέγη σε πολυκατοικία στην Τεχεράνη. Η σχέση τους αρχίζει να αλλάζει, ενώ η παράσταση που ανεβάζουν, ο «Θάνατος του Εμποράκου», συνεχίζεται ώσπου ένα τραγικό συμβάν (η Ράνα δέχεται επίθεση από άγνωστο άντρα μέσα στο νέο τους σπίτι) θα σημαδέψει ανεπανόρθωτα τη σχέση τους.

Salesman 607 3

Με διθυράμβους και 2 βραβεία (καλύτερου σεναρίου και αντρικής ερμηνείας για τον πρωταγωνιστή Shahab Hosseini) έρχεται από το φεστιβάλ των Κανών η νέα ταινία του ιρανού Asghar Farhadi. Όπως και στα προηγούμενα έργα του («Τι Απέγινε η Έλι», «Παρελθόν», «Ένας χωρισμός») ο σκηνοθέτης βγάζει μέσα από ρεαλιστικές εικόνες καθημερινότητας ασυνήθιστες ανατροπές που δοκιμάζουν τη συνοχή στη σχέση και – κυρίως- την ηθική των μεσοαστών ηρώων του. Με περισσότερα δάνεια από τη Δύση (το «Τι Απέγινε η Έλι» έχει μεγάλη ομοιότητα με την «Περιπέτεια» του Μικελάντζελο Αντονιόνι ενώ ο «Εμποράκος» στηρίζει την προβληματική του στο «Θάνατο του εμποράκου» του Άρθουρ Μίλερ) παρά από την ιρανική παράδοση, ο Asghar Farhadi θεωρείται ο ανανεωτής του σινεμά της χώρας του με μια θεματολογία που μπορούμε να τη συναντήσουμε σε οποιαδήποτε γωνιά του πλανήτη. Όμως το ανθρωποκεντρικό δράμα στη νέα του ταινία δεν ολοκληρώνει απόλυτα τους μεγαλεπήβολους στόχους του. Το πρόβλημα είναι πως η σύζευξη «τέχνης-ζωής» – την οποία επιχειρεί να κάνει θεμέλιο λίθο της αφήγησης του στην ταινία- παρουσιάζει μεγάλα κενά ενώ και η δραματουργική λειτουργία του συγκεκριμένου διπόλου δεν πείθει απόλυτα. Κατά συνέπεια ο στοχασμός του σκηνοθέτη πάνω σε βασικά ζητήματα της ανθρώπινης ύπαρξης (η συγχώρεση, η εκδίκηση, η προσωπική τιμή) μόνο αποσπασματικά έχει κάποια ενδιαφέροντα ερωτήματα να εγείρει. Στη βάση της η ταινία παρουσιάζεται βαθιά συντηρητική και συναισθηματικά εκβιαστική, με τη γραφή του σκηνοθέτη να αρχίζει να επιδεικνύει έντονα σημάδια μανιερισμού και επανάληψης.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Ο Εμποράκος (The salesman)
Σκηνοθεσία: Asghar Farhadi
Σενάριο: Asghar Farhadi

Παίζουν: Shahab Hosseini, Taraneh Alidoosti

Διάρκεια: 126'
Χώρα: Ιράν, Γαλλία
Έτος: 2016

Rating: 2
Διανομή: Seven
Περισσότερα από CINEMA
VIMA_WEB3b