MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
20
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ΕΛΙΖΕ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
A Por Por Funeral for Ashirifie
Animal
Back to Black
Baghead: Η μάγισσα των νεκρών
Bob Marley: One Love
Dune: Μέρος δεύτερο
Ennio: The Maestro
Ghostbusters: Η αυτοκρατορία του πάγου
Kung Fu Panda 4 (μεταγλωττισμένη)
Kung Fu Panda 4 (με υπότιτλους)
Lupin III: Το κάστρο του Καλιόστρο (με υπότιτλους)
Mets
Minore
Pearl Jam – Dark Matter
Poor Things
Shame
Stop making sense
Suga: Agust D Tour D-Day the Movie
Take a Trip
The Rocky Horror Picture Show
Tranzit
Άγνωστοι μεταξύ μας
Άκουσέ με
Αγρια νερά
Αδέσποτα κορμιά
Ανατομία μιας πτώσης
Αντίλαλος
Απαγορευμένα παιχνίδια
Απλώς υπέροχη (μεταγλωττισμένη)
Αρθουρ ο βασιλιάς
Αρκουδότρυπα
Αρπα Colla
Ασπιλη
Αστυγραφίες στην Οθόνη
Γάτες στο μουσείο (μεταγλωττισμένη)
Για πάντα νέοι
Γκοτζίλα x Κονγκ: Η νέα αυτοκρατορία
Εγώ, καπετάνιος
Ενας ερωδιός για τη Γερμανία
Ενα ταξίδι για πάπιες (μεταγλωττισμένη)
Εξέλιξη
Ευχή (μεταγλωττισμένη)
Ζώνη ενδιαφέροντος
Η Βασίλισσα της Νέας Υόρκης
Η Περιφρόνηση
Η Χίμαιρα
Η κιβωτός του Νώε (μεταγλωττισμένη)
Η κυρία με το σκυλάκι
Η περιπέτεια
Η τελευταία παμπ
Θεώρημα
Κάμπια νύμφη πεταλούδα
Καταγωγή
Κονάν η βάρβαρη
Λατρεύω να σε μισώ
Λεσβία
Μέσα στη μέρα
Ματωμένος δεσμός
Μαύρος κότσιφας-Μαύρο βατόμουρο
Μην περιμένετε και πολλά από το τέλος του κόσμου
Μια μέρα στη Σαγκάη
Οι Ελευσίνιοι
Οι άποικοι
Ο μικρός Νικόλας: Τι περιμένουμε για να είμαστε ευτυχισμένοι; (μεταγλωττισμένη)
Οπενχάιμερ
Ο πρώτος οιωνός
Ο χαμένος τα παίρνει όλα
Ο χορός των φαντασμάτων (μεταγλωττισμένη)
Πίτερ Ράμπιτ: ο λαγός το ‘σκασε (μεταγλωττισμένη)
Περασμένες ζωές
Πεσμένα φύλλα
Ραδιο Ουόλφμαν
Ρεπό
Ρώμη, ανοχύρωτη πόλη
Σκύλος & Γάτα: μια τρελή καταδίωξη (μεταγλωττισμένη)
Στενές επαφές με τον Διάβολο
Στη φωτιά
Στο γραφείο καθηγητών
Στο ποταμόπλοιο
Συνάδελφοι ηρωικοί οικοδόμοι
Τα μαθήματα της Μπλάγκα
Τα παιδιά του χειμώνα
Το αγόρι και ο ερωδιός
Το αγόρι του Θεού
Το λιμάνι των απόκληρων
Το μικρό νησί
Το μπλε καφτάνι
Τοτέμ
Υπέροχες μέρες
Φόνισσα
Χορεύοντας με τον Μπέκετ
ΔΡΑΜΑ

Ο Παρτιζάνος

Ο Vincent Cassel εκπαιδεύει παιδιά δολοφόνους σε ένα σκοτεινό αλληγορικό έργο του Αυστραλού σκηνοθέτη Ariel Kleiman.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 98'
Μαρίνα Πυλαρινού

Ο Αλεξάντερ είναι ένα παιδί όπως όλα: ενεργητικός, περίεργος κι αφέλης. Είναι επίσης εκπαιδευμένος δολοφόνος. Ο Αλεξάντερ, μαζί με άλλα παιδιά της ηλικίας του, αφήνουν συχνά την ασφάλεια του καταφυγίου τους για να εκτελέσουν τις εντολές του μοναχικού πατριάρχη Γκρέγκορι. Παρά την ψυχρή φύση τους, τα παιδιά δεν καταλάβαιναν ποτέ τη βαρύτητα των πράξεων τους. Ο Αλεξάντερ μόλις έγινε έντεκα χρονών. Ο Γκρέγκορι φέρνει στην κοινότητα τους μια νεαρή μητέρα με τον 11χρονο γιο της, Λίο. Ο Λίο είναι διαφορετικός από τα παιδιά που ζουν εκεί. Ο Αλεξάντερ είναι έκπληκτος και περίεργος- δεν έχει ξαναδεί αυτή τη συμπεριφορά. Όταν ο Λίο εξαφανιστεί, ο Αλεξάντερ θα νιώσει προδομένος. Αμφισβητεί τα διδάγματα του Γκρέγκορι και τις αποστολές τους. 

Πρόκειται για ένα αλληγορικό έργο, που εξετάζει τη διαπαιδαγώγηση μικρών παιδιών προς τη βία (γνωστό φαινόμενο τόσο στον υπόκοσμο, όσο και σε πολλούς πολέμους), τις νοσηρές πτυχές της οικογένειας, το θέμα των μαύρών προβάτων σε μια ομάδα. Νομίζω ότι επίσης, με τον Γκρέγκορι (Vincent Cassel) τίθεται με μεταφορικό τρόπο και το θέμα διαφόρων “χαρισματικών” ηγετών της ιστορίας, που εμφανίζονται ως πατρικές φιγούρες της κοινωνίας και ωθούν τους πολίτες στη βία.

Αν κι οι αλληγορικές διαστάσεις της ταινίας έχουν ενδιαφέρον, η πλοκή δεν διακρίνεται από μεγάλη επινοητικότητα, ενώ κι η σκηνοθεσία δεν έχει ένα ιδιαίτερο αισθητικό στίγμα, που να ταυτίζεται με την πρωτοτυπία του θέματος. Επίσης, δεν φαίνεται να υπάρχει στους σεναριογράφους το ανθρωπολογικό, ιστορικό ή κοινωνιολογικό υπόβαθρο γνώσεων, που θα εξέταζε με πιο ουσιαστικό τρόπο τα σοβαρά ζητούμενα της ταινίας. Ο δε πρωταγωνιστής, ο Cassel, έχει να αναμετρηθεί με έναν ρόλο που έχει ισχυρές συμβολικές προεκτάσεις και δυσκολεύεται αρκετά σε αυτό, καθώς είναι υποχρεωμένος να τον ερμηνεύσει στα αγγλικά και όχι στη φυσική του γλώσσα. 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ: Παρά τα διάφορα μηνύματά του, “Ο Παρτιζάνος” δεν φέρνει κινηματογραφική επανάσταση. Σκοτεινή και κάπως κουραστική, η ταινία έχει περισσότερο ενδιαφέρον για κάποιους συμβολισμούς της, παρά για το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα. 

Γιώργος Σμυρνής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Ο Παρτιζάνος/ Partisan
Σκηνοθεσία: Ariel Kleiman
Σενάριο: Sarah Cyngler, Ariel Kleiman

Παίζουν: Vincent Cassel, Nigel Barber, Jeremy Chabriel

Διάρκεια: 98'
Χώρα: Αυστραλία
Έτος: 2015

Rating: 3
Περισσότερα από CINEMA
VIMA_WEB3b