MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
27
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ΕΛΙΖΕ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
3 Queer μικρού μήκους
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
Aespa World Tour in Cinemas
Animal
Back to Black
Demon Slayer: Kimetsu No Yaiba – To the Hashira Training (με υπότιτλους)
Dune: Μέρος δεύτερο
Ennio: The Maestro
Ghostbusters: Η αυτοκρατορία του πάγου
Horrorant Film Festival – Νύχτες τρόμου 2024
Joe Strummer: The Future Is Unwritten
Kung Fu Panda 4 (μεταγλωττισμένη)
Kung Fu Panda 4 (με υπότιτλους)
Mistaken for Strangers
Playtime
Poor Things
Shayda
Spy x Family Code: White (με υπότιτλους)
Stop making sense
Take a Trip
Άγνωστοι μεταξύ μας
Ένας προφήτης, μα τι προφήτης
Αδέσποτα κορμιά
Αμπιγκέιλ
Ανατομία μιας πτώσης
Αντίλαλος
Απαγορευμένα παιχνίδια
Αποκάλυψη τώρα: Final Cut
Από την άκρη της πόλης
Αρθουρ ο βασιλιάς
Ασπιλη
Γάτες στο μουσείο (μεταγλωττισμένη)
Γκοτζίλα x Κονγκ: Η νέα αυτοκρατορία
Γυάλα
Δύο δάχτυλα μέλι 2
Δύο φίλοι και ένας ασβούλης (μεταγλωττισμένη)
Εγώ, καπετάνιος
Εμφύλιος πόλεμος
Ενα ταξίδι για πάπιες (μεταγλωττισμένη)
Ενθύμιον
Εξέλιξη
Επαγγελματίας υπνοβάτης
Ευχή (μεταγλωττισμένη)
Ζωντανό πνεύμα
Ζώνη ενδιαφέροντος
Η Μία και εγώ: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Η Χίμαιρα
Η αρπαγή
Η κιβωτός του Νώε (μεταγλωττισμένη)
Η περιπέτεια
Η τελευταία παμπ
Κάμπια νύμφη πεταλούδα
Μάμα Γκλόρια
Μετέωρο και Σκιά
Μη μου λες ψέματα
Μην ανοίγεις την πόρτα
Μην περιμένετε και πολλά από το τέλος του κόσμου
Ο Μύλος και ο σταυρός
Ο Χάρι Πότερ και η Φιλοσοφική Λίθος
Οι Ελευσίνιοι
Οι άποικοι
Οι αντίπαλοι
Ο καταδικασμένος
Ο μικρός Νικόλας: Τι περιμένουμε για να είμαστε ευτυχισμένοι; (μεταγλωττισμένη)
Ο τελευταίος ήρωας
Ο χορός των φαντασμάτων (μεταγλωττισμένη)
Περασμένες ζωές
Πεσμένα φύλλα
Ραδιο Ουόλφμαν
Σούπερ Μάγκι (μεταγλωττισμένη)
Σπίθα στη θάλασσα
Στενές επαφές με τον Διάβολο
Στην τύχη ο Μπαλταζάρ
Στη φωτιά
Στο γραφείο καθηγητών
Στο ποταμόπλοιο
Συνάδελφοι ηρωικοί οικοδόμοι
Τα μαθήματα της Μπλάγκα
Το αγόρι και ο ερωδιός
Το κατά Ματθαίον ευαγγέλιο
Το μπλε καφτάνι
Το περασμένο καλοκαίρι
Τοτέμ
Υπέροχες μέρες
Χάος
Χαίρε, Μαρία
Χορεύοντας με τον Μπέκετ
Χρήστος, το τελευταίο παιδί
Χωρίς οξυγόνο
Ψάχνοντας τον Sugar man
Φαντασίας

Από Μηχανής

Άβυσσος η… τεχνητή νοημοσύνη της γυναίκας σε ταινία επιστημονικής φαντασίας. Ένας μάγος της ψηφιακής τεχνολογίας προσπαθεί να γίνει Θεός “Από Μηχανής” δια της μηχανής, δηλαδή της δημιουργίας μιας μηχανής με συνείδηση. Το ότι όμως επέλεξε να της δώσει φύλο και μάλιστα θηλυκό, θα δημιουργήσει μερικά “θεματάκια”.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 108'
Μαρίνα Πυλαρινού

Ένας δισεκατομμυριούχος προγραμματιστής θα φέρει έναν από τους υπαλλήλους του στην πολυτελή κατοικία του για να συμμετάσχει σε ένα πείραμα που θα αφορά την τελευταία του εφεύρεση, ένα εξαιρετικά προηγμένο θηλυκό ρομπότ που διαθέτει τεχνητή νοημοσύνη. Ένα πολύ ιδιαίτερο ερωτικό τρίγωνο ζωντανεύει στη μεγάλη οθόνη, σε έναν αγώνα επιβίωσης, όπου η μηχανή παλεύει να ξεπεράσει σε πονηριά τον άνθρωπο και χρησιμοποιεί κάθε μέσο.

Στο θέμα της γυναίκας, το έργο είναι κάπως δισυπόστατο. Μπορεί κανείς σε αυτό να δει μια κριτική πάνω στην ανδροκρατούμενη κοινωνία και στην μετατροπή της γυναίκας σε αντικείμενο. (Εδώ δεν είναι μόνο μεταφορική, αλλά και κυριολεκτική, καθώς δημιουργείται πραγματικά ένα γυναικείο ρομπότ). Η πλοκή όμως, με τις τυποποιημένες της ανατροπές, δίνει εύκολα και μια δεύτερη ανάγνωση, αυτή που αναπαράγει τα στερεότυπα του υστερόβουλου κι άκαρδου θηλυκού, ακόμα και στο πεδίο της ψηφιακής τεχνολογίας. Διαλέγει κανείς και παίρνει. 
1ExMachina Face-To-Face 06152708
Κινηματογραφικά η ταινία εκμεταλλεύεται το αβανταδόρικο θέμα, που κινείται ανάμεσα στο μαγικό κόσμο της επιστημονικής φαντασίας και τη σαγήνη του αισθησιασμού. Δίνει τολμηρές εικόνες (βλέπε γυμνό), αλλά αποτυπώνει και με γοητευτικό τρόπο τα διάφορα κόνσεπτ της υψηλής τεχνολογίας, που παρουσιάζονται στην ταινία. Το σπίτι του εκκεντρικού μεγιστάνα, στη μέση του πουθενά, περικυκλωμένο από την άγρια φύση, είναι ένα τεχνολογικό θαύμα από μόνο του. Αλλά κι ένας σαδιστικός λαβύρινθος, που παγιδεύει συνειδήσεις, ανθρώπινες και μηχανικές. 

Το μοντάζ κάνει καλή δουλειά, παρουσιάζοντας με νεύρο την πλοκή και την εξέλιξη των χαρακτήρων. Οι ερμηνείες είναι καλές. Συγκινητική προσπάθεια να μας πείσει, ότι έχει συναισθήματα κι ότι πρέπει να τη λυπηθούμε κάνει η Alicia Vikander, στο ρόλο του θηλυκού ρομπότ. Μεταμορφωμένος και αγνώριστος, φουσκωμένος σαν παλαιστής ή αρσιβαρίστας ο Oscar Isaac, δίνει μια πολύ πειστική και ιδιαίτερη ερμηνεία, παρουσιάζοντας με πολύ φυσικό τρόπο την ακραία εκκεντρικότητα του μεγιστάνα- μαιτρ της ψηφιακής τεχνολογίας.
1απο μηχανής κριτική
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ: Ένα έργο που ισορροπεί ανάμεσα στον αισθησιασμό, την επιστημονική φαντασία και τα στερεότυπα για το γυναικείο χαρακτήρα. Έχει πλοκή που μαγνητίζει το ενδιαφέρον κι είναι καλογυρισμένο. Προσφέρεται- και με το παραπάνω- για τους φαν του είδους.

Γιώργος Σμυρνής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Ex Machina/ Από Μηχανής
Σκηνοθεσία: Alex Garland
Σενάριο: Alex Garland

Παίζουν: Alicia Vikander, Domhnall Gleeson, Oscar Isaac

Διάρκεια: 108'
Χώρα: Αγγλία
Έτος: 2015

Rating: 3
Περισσότερα από CINEMA
VIMA_WEB3b