MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΡΙΤΗ
27
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΚΘΕΣΗΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΕΚΘΕΣΗ X
Be a Good Girl: Έκθεση της Δήμητρας Μαρούδα στο Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα»
Από 17/02/2024 έως 06/03/2024
Cindy Sherman at Cycladic: Πρώιμα έργα - ορόσημα της Αμερικανίδας φωτογράφου στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Από 30/05/2024 έως 04/11/2024
Far East: Έκθεση του Πολύβιου Ανεμογιάννη στο 1927 Art Space
Από 19/10/2023 έως 24/03/2024
Grand Tour: 17 έργα φιλελλήνων από την Κυβερνητική Συλλογή Τέχνης του Ηνωμένου Βασιλείου σε μια έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη
Από 05/07/2023 έως 01/06/2025
I don’t know: Έκθεση του Γιώργου Χούντα στην Γκαλερί «7»
Από 30/01/2024 έως 27/02/2024
I want to be the Hero of my story: Έκθεση της Αρτέμιδος Ποταμιάνου στην ΕΝΙΑ Gallery
Από 20/10/2023 έως 16/03/2024
Ireland Wisdom: Η ανερχόμενη Αμερικανίδα καλλιτέχνιδα φιλοξενούμενη του The Breeder Open Studio
Από 13/01/2024 έως 02/03/2024
Les Toits de Paris: Έκθεση του Εδουάρδου Σακαγιάν στην Γκαλερί Kalfayan
Από 25/01/2024 έως 10/03/2024
Mocking Game: Η ανερχόμενη καλλιτέχνιδα Lyn Liu από τη Νέα Υόρκη στην γκαλερί The Breeder
Από 13/01/2024 έως 02/03/2024
Remake: Η Μαρία Διακοδημητρίου στήνει ένα φαντασμαγορικό "θεατρικό σκηνικό" στην αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος
Από 08/02/2024 έως 02/03/2024
The Artist's Pulse: Οι καλλιτέχνες μοιράζονται τον παλμό τους στην Thalia Gallery
Από 27/02/2024 έως 08/03/2024
as she rests, the wrestler bleeds her promises: Έκθεση της Αναστασίας Βαλσαμάκη στο opbo studio
Από 10/02/2024 έως 01/03/2024
«Re.trace»: Μια ωδή στον Homo faber στη γκαλερί «7»
Από 20/02/2024 έως 09/03/2024
«Αστυγραφίες»: Η Εθνική Πινακοθήκη αποτυπώνει το βίωμα της πόλης
Από 21/06/2023 έως 03/03/2024
Έκθεση Μαρσέλ Ντυσάν για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στην γκαλερί Ελευθερία Τσέλιου
Από 21/02/2024 έως 30/03/2024
Ένα φως που δεν ξεχνάς: Τα μυστηριακά τοπία της Κατερίνας Σεραφετινίδου στην Γκαλερί Σκουφά
Από 18/01/2024 έως 10/03/2024
Αφιέρωμα στη ζωγράφο Ηρώ Κανακάκη από την Εθνική Βιβλιοθήκη
Από 23/01/2024 έως 22/03/2024
Γη και φως: Έκθεση του Γερμανού γλύπτη Ingbert Brunk στην αίθουσα τέχνης artworx
Από 09/02/2024 έως 09/03/2024
Γιάννης Τσαρούχης: «Ήμουν και έμεινα ένας ερευνητής και ένας μαθητής»
Από 10/02/2024 έως 21/04/2024
Γιώργος Τόλης: Ζωγραφικές «Περιπλανήσεις της φαντασίας» στο Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα»
Από 01/03/2024 έως 11/03/2024
Γόρδιοι Δεσμοί: Έκθεση του Στέργιου Στάμου στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Από 22/02/2024 έως 24/03/2024
Διαιρεμένες Μνήμες 1940-1950: Το αποτύπωμα μιας ταραγμένης δεκαετίας μέσα από μια ψηφιακή έκθεση
Από 15/11/2021 έως 31/12/2026
Εγεννήθην εν Σκιάθω: Εικαστικό αφιέρωμα στον Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη από το Μουσείο της Πόλεως των Αθηνών
Από 23/01/2024 έως 25/03/2024
Ζωγραφική «out of the box»: Τα «άφοβα» φανταστικά όντα της Σοφίας Φωτιάδου
Από 16/02/2024 έως 16/03/2024
Μακρύς ο δρόμος…: Ο Γαβρίλος Μιχάλης συλλέγει βιώματα και έργα στο ΠΕΣ Πολύτροπον
Από 10/02/2024 έως 10/04/2024
Μιχάλης Οικονόμου: Η αλχημεία της ζωγραφικής του στο Ίδρυμα Θεοχαράκη
Από 01/02/2024 έως 12/05/2024
Νεοϊμπρεσιονισμός στη Μεσόγειο: Μια έκθεση στο Μουσείο Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή
Από 10/01/2024 έως 07/04/2024
Ο ναΐφ, πολύχρωμος κόσμος της Σοφίας Καλογεροπούλου σε μια έκθεση στο Μέγαρο Μουσικής
Από 19/02/2024 έως 15/03/2024
Ουδείς εκών δίκαιος: Έκθεση των Δημήτρη Τζαμουράνη και Φίλιππου Τσιτσόπουλου στον Φιλολογικό Σύλλογο «Παρνασσός»
Από 08/02/2024 έως 02/03/2024
Πέρα από το μπετόν: Ο Αντώνης Σκαμπαβίριας ζωγραφίζει την ποιητική του άστεως στην Γκαλερί Σκουφά
Από 15/02/2024 έως 09/03/2024
Πίσω από τις μάσκες της ουτοπικής χαράς: Ομαδική έκθεση στην Chili Art Gallery
Από 22/02/2024 έως 02/03/2024
Ρίκα Πανά: «Προς το Φως» στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Από 15/02/2024 έως 17/03/2024
Στερέωμα: Έκθεση της Χριστιάνας Σούλου στην γκαλερί Bernier/Eliades
Από 12/01/2024 έως 29/02/2024
Τέσσερις εικαστικοί εξερευνούν τη «Mεθοριακότητα» στη γκαλερί Citronne
Από 18/01/2024 έως 02/03/2024
Τα «Ν(ο)ήματα» που συνδέουν την τέχνη όλων των εποχών στο Μουσείο της Ακρόπολης
Από 04/12/2023 έως 14/04/2024
Τα χρώματα στη Χαρακτική του Γιώργη Βαρλάμου: Μια νέα έκθεση για την εικαστική διαδρομή του καλλιτέχνη
Από 23/01/2024 έως 28/04/2024
Χάρης Γαβρήλος «Εξ επαφής» στη Roma Gallery
Από 25/01/2024 έως 27/02/2024
Χαιρώνεια, 2 Αυγούστου 338 π.Χ. Μια μέρα που άλλαξε τον κόσμο: Η νέα έκθεση του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης
Από 14/12/2023 έως 31/03/2024
Ωδείο Αθηνών: Ο Ιωάννης Δεσποτόπουλος και το Bauhaus
Από 21/03/2022 έως 20/03/2024
ΕΠΙΛΟΓΗ ΓΚΑΛΕΡΙ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΧΩΡΟ X 1927 art space Bernier/Eliades Chili Art Gallery Citronne Gallery ENIA gallery Eleftheria Tseliou Gallery Kalfayan Galleries Online Roma Gallery Sianti Gallery Thalia Art Gallery The Breeder Gallery opbo studio Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή Ίδρυμα Γιάννη Τσαρούχη Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β.& Μ.Θεοχαράκη Αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος Γκαλερί 7 Γκαλερί Σκουφά Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος Μέγαρο Μουσικής Αθηνών Μουσείο Ακρόπολης Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης - Κεντρικό Κτίριο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης - Μέγαρο Σταθάτου Μουσείο Μπενάκη - Κτίριο Πινακοθήκης Χατζηκυριάκου - Γκίκα Μουσείο Μπενάκη - Μουσείο Ελληνικού Πολιτισμού Μουσείον της Πόλεως των Αθηνών – Ίδρυμα Βούρου-Ευταξία Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων Πολιτιστικό Κέντρο Μελίνα Μερκούρη Φιλολογικός Σύλλογος Παρνασσός Χώρος Πολιτισμού «Εργαστήρι Γιώργη Βαρλάμου» Χώρος Τέχνης artworx Χώρος Τέχνης Πολιτιστικής Εταιρείας Σαρωνικού Πολύτροπον Ωδείον Αθηνών
Διάφορα

Αόρατη ασάλευτη παρουσία – Μία εικαστική συνομιλία των Α.Γκρίζη, Ε. Ματσακανιάν, Ά. Σμυρνάκη στον Τεχνοχώρο

Η αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος εγκαινιάζει, την Πέμπτη 5 Φεβρουαρίου στις 20:00, την έκθεση «Αόρατη ασάλευτη παρουσία», μία εικαστική συνομιλία των Αφροδίτης Γκρίζη, Ειρήνης Μνατσακανιάν και Άννας-Μαρίας Σμυρνάκη με gestalter τον Χάρη Κοντοσφύρη.Η Αφροδίτη Γκρίζη επεξεργάζεται το μετάξι με εκρήξεις χρωμάτων αλλά και λεπτές αποχρώσεις δημιουργώντας δύο ζωγραφικά επίπεδα που αλληλεπιδρούν μέσω του φωτός. Η Ειρήνη Μνατσακανιάν μέσα από τη ζωγραφική και τη χαρακτική αποτυπώνει σκιές του παρελθόντος αναδιαμορφώνοντας τις σχέσεις στο παρόν. Η Άννα-Μαρία Σμυρνάκη ζωγραφίζοντας με ακουαρέλα σινική μελάνη και μολύβια πάνω στο λευκό χαρτί, αποτυπώνει στιγμές της ύπαρξης της σημειώνοντας σκέψεις και χρησιμοποιώντας αλληγορίες.

Monopoli Team

Ο Χάρης Κοντοσφύρης, gestalter (αλληλεπιδραστής) της έκθεσης γράφει: «Μακριά από τον νου, στο ιερότερο άκρο της καρδιάς, ακροπατούμε τρέμοντας. Το ένα μας πόδι πατάει στο ηλιοκαμένο χώμα, και το άλλο ψάχνει στα σκοτεινά, στον γκρεμό της αβύσσου, στη λάσπη της τυφλότητας. Όλοι έχουμε τις αγωνίες του Νίκου Καζαντζάκη. Οι τρεις καλλιτέχνιδες διαισθάνονται ψυχικά, η μία τη γέννηση, η άλλη την πορεία της ζωής και η τρίτη την ανάγκη να ξεθολώσουμε το είδωλο, να γίνει παρουσία. Στον αστικό ατομικισμό ο ναρκισσισμός, η βιολογική γέννηση, η αναγέννηση του νου και της ψυχής, η νοσταλγία του θανάτου είναι τα φαινόμενα που χρειάζονται εξιχνίαση και εκείνα που απασχολούν ιδιαίτερα τις τρεις τους. Εξομολογήσεις και αντί-εξομολογήσεις, το εσωτερικό κενό, η απέχθεια για την εξουσία, η υπέρθεση της αυτοεξέτασης με την ασυνέπεια, η κοσμοαντίληψη τόσων παραιτημένων, η κοινωνική επιβίωση, ο μαρασμός της αίσθησης του παρελθόντος, ο φόβος των γερατειών και η ανδρόγυνη ουτοπία είναι μερικές από τις εφορμήσεις. Οι εικαστικές θέσεις για την εγκυμονούσα γυναίκα, για τη θεματοφύλακα της μνήμης της οικογένειας και την ευδιακρισία της γυναικείας εικόνας επιτελείται ζωγραφικά μεν αλλά με την εισαγωγή μιας καινούργιας λειτουργίας, της νοσταλγικής ανάμνησης γονιδιακά κινηματογραφικής. Η έκθεση αυτή μιλάει για τη φλόγα που είναι η ψυχή του ανθρώπου, που δεν στέκεται, δεν μπορεί να καεί, και κανένας δεν μπορεί να τη σβήσει, όπως υποστηρίζει μαχόμενος ο Καζαντζάκης. Η Αφροδίτη Γκρίζη αναγεννά, η Ειρήνη Μνατσακανιάν δεν ξεχνά και η Άννα-Μαρία Σμυρνάκη εισβάλλει στον φίλαυτο εαυτό. Η μνήμη μας κατέχει! Η Αφροδίτη προσφέρει, η Ειρήνη κυριαρχείται και η Άννα-Μαρία χαρτογραφείται στην χωρικότητα της μνήμης.»
gri
Η Αφροδίτη Γκρίζη γράφει σχετικά με το έργο της: «Η ζωή αρχίζει σ’ ένα σύμπαν τρυφερό εύθραυστο και παράλληλα άγριο σκληρό αφιλόξενο. Το έμβρυο αιωρείται στο ενδομήτριο περιβάλλον σε έναν παράδεισο συνύπαρξης και αλληλεπίδρασης. Οι πρώτες εμπειρίες στη μήτρα καθώς και η στιγμή της γέννησης λειτουργούν ως αρχέτυπα, μη συνειδητά στην ανθρώπινη φύση. Η Τζορτζ Έλιοτ έλεγε ότι δεν υπάρχει πλάσμα του οποίου ο εσωτερικός κόσμος να είναι τόσο ισχυρός ώστε να μην επηρεάζεται από τον περίγυρό του. Ο Σωκράτης αναφέρει: “Το κομμάτι του εαυτού μου που δεν γνωρίζω καταλήγει να με εξουσιάζει.” Οι συνθήκες και οι επιδράσεις του περιβάλλοντος της ύπαρξης τροποποιούν συνεχώς την φύση της. Ο εσωτερικός και ο εξωτερικός κόσμος, η μοίρα και η θέληση είναι αλληλένδετα. Η μοίρα από την αρχαιότητα είναι το μερίδιο του καθενός στη ζωή, το ορισμένο μερίδιο που του αναλογεί από πόνους, βάσανα, χαρές. Ανεξερεύνητο μυστήριο η πορεία του πρωταρχικού κυττάρου της ύπαρξης που δομείται από δυνάμεις ορατές και αόρατες. Ανελέητη πάλη ανάμεσα στο πνεύμα και την ύλη. Ασύνειδη πάλη αντίθετων δυνάμεων για να φέρουν την αρμονία. Μεταξύ χαρτιού και μεταξιού συντίθεται μια αφήγηση ελλειπτική με διείσδυση στο υποσυνείδητο. Το φως συνδέεται με τη ζωή και είναι φορέας μνήμης. Περνάει από το ημιδιάφανο μεταξωτό ύφασμα για να εξαϋλώσει μορφές και γεγονότα. Συνειρμικές εικόνες σχεδιάζονται στο χαρτί παράλληλα με τη ζωγραφική στο μετάξι. Δημιουργούνται δύο επίπεδα για να υποδηλώσουν διαφορετικές χωροχρονικές καταστάσεις που αλληλεπιδρούν. Κρυμμένες μνήμες και βιώματα αναδύονται.»

mnaΗ Ειρήνη Μνατσακανιάν γράφει για τη δουλειά της: «Ότι ζωγραφίζω αφορά σχέσεις μου με κοντινούς μου ανθρώπους. Είναι επιθυμίες σχέσεων που δεν πραγματοποιήθηκαν, σχέσεις που αποφάσισα να διακόψω, σχέσεις που προσπαθώ να ανακτήσω, σχέσεις ενοχής που τολμώ να αντιμετωπίσω. Σχεδιάζω και χαράσσω την ανθρωπινή παρουσία πλησιάζοντας το κενό του θανάτου με γραφές τρυφερές που κουβαλώ στη μνήμη μου από τις ταπετσαρίες των τοίχων του πάππου μου. Κάθε σχέση αφήνει με το πέρασμα του χρόνου το απόσταγμα της μέσα μου και πάνω στο χαρτί μου. Γι’ αυτό νιώθω την ανάγκη να μεταδώσω μέσα από τις εικόνες την αίσθηση αυτών των σχέσεων γιατί πιστεύω ότι έτσι επικοινωνώ με τους θεατές των έργων μου.»
smir
Η Άννα-Μαρία Σμυρνάκη γράφει: «Ασχολούμαι με τις προσωπικές μου ανησυχίες. Σκέφτομαι ότι η ζωγραφική αποτελεί μια διαδρομή παράλληλη με τη ζωή μου. Με απασχολεί σε αυτή την ενότητα έργων Το εγώ μου και η Ύπαρξή μου στο παρόν και σε αντιπαράθεση με καταστάσεις και άτομα του οικείου περιβάλλοντός μου. Το απόσταγμα του Πεσσόα “γνωρίζοντας τι ήταν η ζωή μου μέχρι σήμερα -τόσες φορές και τόσο έντονα αντίθετη προς τις επιθυμίες μου- δεν μπορώ να προβλέψω για την αυριανή ζωή μου, παρά ότι θα είναι ακριβώς αυτό που δεν μπορώ να προβλέψω, αυτό που δεν επιθυμώ, αυτό που θα μου επιβληθεί εκ των έξω, μέχρι και με τη μεσολάβηση της ίδιας μου της βούλησης” είναι αντιπροσωπευτικό της παρούσας σκέψης μου. Με απασχολεί το ζήτημα των στερεότυπων συμπεριφορών ,της κοινωνικής επιβολής ρόλων και χρησιμοποιώντας τις ανάλογες αλληγορίες τονίζω αυτά τα στοιχεία. Η γραφή αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της δουλειάς μου και την ενσωματώνω με κάποιον τρόπο καθώς μου είναι αδύνατο να μην αποτυπώσω τις σκέψεις που προκύπτουν.»

Εγκαίνια Έκθεσης : Πέμπτη 5 Φεβρουαρίου, 20:00 – 23:00

Διάρκεια Έκθεσης : 5 Φεβρουαρίου έως 7 Μαρτίου 2015

Ημέρες και ώρες λειτουργίας :
Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή: 11:00 – 14:30 & 17:30 – 20:30, Τετάρτη, Σάββατο: 11:00 – 16:00, Κυριακή, Δευτέρα: Ανοικτά κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού

Περισσότερα από ΕΚΘΕΣΕΙΣ
VIMA_WEB3b