MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
02
ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ODEON ESCAPE ODEON ESCAPE - 8 STUDIO NEW STAR ART CINEMA TOWN CINEMAS VILLAGE 5 CINEMAS PAGRATI VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL VILLAGE CINEMAS ATHENS METRO MALL ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ VILLAGE SHOPPING AND MORE ΑΒΑΝΑ ΑΘΗΝΑ ΑΘΗΝΑΙΑ ΑΙΓΛΗ ΑΙΓΛΗ 3 ΑΙΓΛΗ CINEMA ΑΚΤΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΑΛΙΚΗ DIGITAL ΑΛΟΜΑ ΑΛΣΟΣ ΑΜΑΡΥΛΛΙΣ-Garden Cinema Digital ΑΜΙΚΟ ΑΜΥΝΤΑΣ ΑΝΕΣΙΣ ΑΝΟΙΞΙΣ ΑΡΙΑΝ ΑΡΚΑΔΙΑ ΑΡΤΕΜΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ 3D digital Αττικόν Άλσος ΒΑΡΚΙΖΑ ΒΑΡΚΙΖΑ - 3 ΒΟΞ ΔΕΞΑΜΕΝΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΣΙΝΕ ΔΑΦΝΗ ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΕΚΡΑΝ ΖΕΦΥΡΟΣ ΗΛΕΚΤΡΑ ΘΗΣΕΙΟΝ ΚΑΡΜΕΝ ΚΗΠΟΣ ΛΑΟΥΡΑ EUROPA CINEMAS DIGITAL ΛΑΪΣ ΛΙΛΑ DIGITAL CINEMA ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ Cinema ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ Filmcenter ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ DIGITAL ΝΕΑ ΜΑΣΚΩΤ ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΑ ΡΙΑ ΡΙΒΙΕΡΑ ΣΙΝΕ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΙΣ ΣΙΝΕ ΓΑΛΑΤΣΙ ΣΙΝΕ ΠΑΡΙ ΣΙΝΕ ΦΛΟΙΣΒΟΣ PEUGEOT ΣΙΝΕ ΨΥΧΙΚΟ ΣΤΕΛΛΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D Digital ΦΙΛΟΘΕΗ ΦΛΕΡΥ ΧΛΟΗ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
8 ½
28 χρόνια μετά
2046
2073
A complete unknown
After Hours
Anora
BTS Army: Forever We Are Young
Chungking Express
Cure
Dog Man (μεταγλωττισμένη)
F1: Η ταινία
Flow
Full Metal Jacket
Jurassic World: Αναγέννηση
Karate Kid: Θρύλοι
Maria
Motel Destino
New York, New York
Only Yesterday
Peaches goes Bananas
Sorry, Baby
Superman
Take a Trip
The Commitments
The Fantastic Four: Πρώτα βήματα
Έκπτωτοι άγγελοι
Έλιο (μεταγλωττισμένη)
Ένα μικρό κόλπο και κάτι ακόμα
Ένας προφήτης, μα τι προφήτης
Όταν έρθει το φθινόπωρο
Αγάπη = Τρέλα
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αποστροφή
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Βιριδιάνα
Γυναίκες στα πρόθυρα νευρικής κρίσης
Επαναστάτης χωρίς αιτία
Επικίνδυνη Αποστολή: Η έσχατη τιμωρία
Ερωτική επιθυμία
Ευτυχισμένοι μαζί
Ευχαριστούμε για τη συναλλαγή σας
Ζιλ και Τζιμ
Ζούσε τη ζωή της
Η Τζέιν Όστεν με κατέστρεψε
Η αγωνία του τερματοφύλακα πριν απ΄το πέναλντι
Η απόφαση
Η δίκη ενός σκύλου
Η μουσική της ζούγκλας 2 (μεταγλωττισμένη)
Η ορχήστρα του αδερφού μου
Η πισίνα
Η ώρα του λύκου
Ιστορίες καλοκαιριού
Και μετά δεν έμεινε κανένας
Κιούκα πριν το τέλος του καλοκαιριού
Κονκλάβιο
Λίλο & Στιτς (μεταγλωττισμένη)
Μαζί
Μαθήματα από έναν πιγκουίνο
Μαλένα
Μια ταινία Minecraft (μεταγλωττισμένη)
Μουφάσα: Ο βασιλιάς των λιονταριών (μεταγλωττισμένη)
Να με φωνάζεις με το όνομά σου
Νεαρές μητέρες
Νοσφεράτου
Νυχτερινός εκφωνητής
Νύχτα Αγωνίας
Ξέρω τι κάνατε πέρσι το καλοκαίρι
Ξαναπαντρεύομαι την γυναίκα μου
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Οδός Μαλχόλαντ
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Οι άγριες μέρες μας
Ο καουμπόι του μεσονυχτίου
Ο κύριος Αζναβούρ
Ο μύθος του Μαρακούντα (μεταγλωττισμένη)
Ο ταχυδρόμος χτυπάει πάντα δυο φορές
Ο χαμένος τίγρης (μεταγλωττισμένη)
Ο ψυχίατρος μου τρελάθηκε
Πέρα από τη Θάλασσα
Παρίσι-Τέξας
Πριν το ξημέρωμα
Πρόγευμα στο Τίφανις
Πώς να εκπαιδεύσετε τον δράκο σας (μεταγλωττισμένη)
Πώς να κλέψετε ενα εκατομμύριο δολάρια
Ρίτα
Ρασομόν
Σκιές στο σκοτάδι
Στο πέρασμα του χρόνου
Ταξίδι στη χώρα των θαυμάτων
Τα χρόνια της αθωότητας
Τελευταία πνοή
Την έλεγαν Μαρία
Την ίδια ώρα, στη γη
Το 47
Το μίσος
Το μονοπάτι του αλατιού
Το πάθος της Ζαν ντ’Αρκ
Το πατρικό
Τρελές σφαίρες
Υπάρχω
Υπέροχες μέρες
Χιονάτη (μεταγλωττισμένη)
ΔΡΑΜΑ

Ο Μπάτλερ

Η ζωή ενός αφροαμερικάνου, του Cecil Gaines, που δούλεψε ως μπάτλερ πάνω από τρεις δεκαετίες στο Λευκό Οίκο και πρόλαβε 8 διαφορετικούς Προέδρους. Το έργο-πασαρέλα αστέρων, δίνει έμφαση στην καταπίεση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων των μαύρων και στην σαπουνόπερα.

stars-emptystars-emptystars-emptystars-emptystars-empty
Μαρίνα Πυλαρινού

Γεννήθηκε φτωχό αγροτόπαιδο στον αμερικανικό Νότο. Μολονότι είχαν περάσει δεκαετίες από την απελευθέρωση των σκλάβων, οι συνθήκες που καταγράφει η ταινία θυμίζουν αρκετά τα όσα έδειξε και το 12 Χρόνια Σκλάβος. Η αυθαιρεσία των λευκών νοτίων παρέμενε. Το παιδί μεγάλωσε, βλέποντας το φόνο του πατέρα του από ένα λευκό ιδιοκτήτη. Κάποτε έφυγε και έγινε μπάτλερ σε ένα ξενοδοχείο. Από εκεί πέρασε στο Λευκό Οίκο. Οι πρόεδροι έρχονταν κι έφευγαν (ή τους σκότωναν, όπως στην περίπτωση Kennedy), ο μπάτλερ όμως έμενε.

Παράλληλα με τις προεδρικές θητείες και την καριέρα του μπάτλερ στον Λευκό Οίκο, έχουμε το θέμα της καταπίεσης των μαύρων. Το θέμα θα συνέχιζε να δημιουργεί τεράστιες κοινωνικές αναταραχές. Τη δεκαετία του 60, πάντως, οι κυβερνήσεις των δημοκρατικών (JFK και Lyndon Johnson πήραν πολύ σημαντικά μέτρα για τα δικαιώματα των αφροαμερικανών). Επίσης, ο μπάτλερ στο σπίτι του αντιμετωπίζει πολλά οικογενειακά προβλήματα. Η γυναίκα του (η Oprah Winfrey) νιώθει την έλλειψη του και γίνεται άστατη και μπεκρού. Ο ένας γιος γίνεται επαναστάτης και τρώει συνέχεια ξύλο από τους λευκούς. Ο άλλος γιος πάει να πολεμήσει στο Βιετνάμ, για να… σώσει την Αμερική.

SOAP-OPRAH

Κάπου το πράγμα με τα οικογενειακά προβλήματα του μπάτλερ καπελώνει στο θέμα, που είναι η διαδοχή των προέδρων. Κανείς δεν θα έδινε σημασία στον τύπο αυτόν, πόσο μάλλον να τον κάνει και ταινία, αν δεν δούλευε στο Λευκό Οίκο επί τόσα χρόνια. Επομένως, η εναλλαγή των προέδρων και το γεγονός ότι ήξερε πράγματα από μέσα για τις παραξενιές τους έχει όλο το ζουμί.

Ε, λοιπόν, αυτό το ζουμί της υπόθεσης στην ταινία ελάχιστα αξιοποιείται. Σε μια εποχή που κυριαρχούσε ο Ψυχρός Πόλεμος και υπήρχαν αμέτρητα ζητήματα για την αμερικανική πολιτική και τεράστιες κοινωνικές μεταβολές, η ταινία επιμένει μονότονα στο θέμα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων των αφροαμερικανών και λίγο στο Βιετνάμ. Και μάλιστα το κάνει «προσωπικό», καθώς ο γιος του μπάτλερ είναι συνέχεια μπλεγμένος σε τέτοιες ιστορίες, δημιουργώντας προβλήματα μέσα στην οικογένεια. Τα οικογενειακά προβλήματα –ο αλκοολισμός της μάνας, οι τσακωμοί του πατέρα με το γιο, ο άλλος γιος που πάει φαντάρος, διάφορα άλλα δράματα, τα οποία προβάλλονται με κάπως σαχλό τρόπο- καταλαμβάνουν τέτοια έκταση, που σχεδόν μονοπωλούν την ταινία. Κι ένα έργο, που σε ιντριγκάρει για το πολιτικό του παρασκήνιο, τελικά γίνεται μια σαπουνόπερα. Αντί να βλέπεις τους προέδρους μέσα από την κλειδαρότρυπα, βλέπεις μια μέσου εισοδήματος μαύρη οικογένεια. Ποιο το ενδιαφέρον σε αυτό; Επειδή τη μάνα κάνει η Oprah;

Από τους αμερικανούς προέδρους, ο Robin Williams ως Αϊζενχάουερ είναι ψιλοαδιάφορος. Ο James Marsden που παίζει τον Kennedy μοιάζει κάπως στη μορφή και λιγότερο στη φωνή, αλλά είναι ρηχός στο παίξιμο μιας πολυσύνθετης προσωπικότητας. Η σέξι Minka Kelly που παίζει την Jackie είναι πιο πειστική από τον άντρα της και δείχνει αισθητά βελτιωμένη σε σχέση με την “τραγική” μαζορέτα που έπαιζε σε σίριαλ για το αμερικάνικο ποδόσφαιρο. Αλλά ανεκδιήγητη πραγματικά είναι η επιλογή του John Cusack για Nixon. Δεν του μοιάζει απολύτως σε τίποτα, ούτε στη φωνή, ούτε στη φάτσα. Ο Alan Rickman που παίζει το Reagan κάτι λέει από άποψη πειστικότητας. Και νομίζω ότι το έργο μόνο στην παρουσίαση αυτού του Αμερικανού προέδρου είχε ενδιαφέρον.

Όσο για τις ερμηνείες των υπόλοιπων ηθοποιών, ήταν καλές για σαπουνόπερα. Με πρωθιέρεια, φυσικά, την παρουσιάστρια που άφησε εποχή στην εμπορική τηλεόραση της Αμερικής και τώρα θέλει να παραστήσει την ακτιβίστρια των δικαιωμάτων των Αφροαμερικανών. Πάντως, για να είμαι δίκαιος πρέπει να παραδεχθώ ότι η Oprah παίζει πολύ καλά για παρουσιάστρια και δεν την ξεχωρίζεις σε τίποτα από επαγγελματίες ηθοποιούς. . Αλλά το γεγονός ότι ο ρόλος της (ο ρόλος της κυρίας Μπάτλερ δηλαδή) παίρνει τέτοια έκταση, είναι εις βάρος της ταινίας. Μου άρεσε ο Cuba Gooding Jr., ο οποίος και το χιούμορ του έχει και σοβαρός είναι εκεί που πρέπει, αναδεικνύοντας το πολύπλευρο ταλέντο του, ενώ και η Vanessa Redgrave είχε ένα ρολάκι που ερμήνευσε με ποιότητα. Ο πρωταγωνιστής Forest Whitaker το κουράζει λίγο.

Γενικά, ο Μπάτλερ, αν και είχε ένα θέμα που σε ιντριγκάρει, είναι μια ρηχή και ανούσια ταινία. Αν και έχει τόσα πολιτικά αναφερόμενα, έτσι όπως την έκαναν, μοιάζει περισσότερο με σαπουνόπερα, παρά με πολιτικό έργο.

Γιώργος Σμυρνής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Ο Μπάτλερ
Σκηνοθεσία: Lee Daniels
Σενάριο: Danny Strong

Παίζουν: Forest Whitaker, Oprah Winfrey, John Cusack, Cuba Gooding Jr. Robin Williams, Mariah Carey, Vanessa Redgrave, Minka Kelly, Alan Rickman, Jane Fonda

Χώρα: ΗΠΑ
Έτος: 2013

Rating: 2,5
Περισσότερα από CINEMA