MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
04
ΜΑΪΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ΕΛΙΖΕ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
3 Queer μικρού μήκους
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
Aespa World Tour in Cinemas
Animal
Back to Black
Demon Slayer: Kimetsu No Yaiba – To the Hashira Training (με υπότιτλους)
Dune: Μέρος δεύτερο
Ennio: The Maestro
Ghostbusters: Η αυτοκρατορία του πάγου
Horrorant Film Festival – Νύχτες τρόμου 2024
Joe Strummer: The Future Is Unwritten
Kung Fu Panda 4 (μεταγλωττισμένη)
Kung Fu Panda 4 (με υπότιτλους)
Mistaken for Strangers
Playtime
Poor Things
Shayda
Spy x Family Code: White (με υπότιτλους)
Stop making sense
Take a Trip
Άγνωστοι μεταξύ μας
Ένας προφήτης, μα τι προφήτης
Αδέσποτα κορμιά
Αμπιγκέιλ
Ανατομία μιας πτώσης
Αντίλαλος
Απαγορευμένα παιχνίδια
Αποκάλυψη τώρα: Final Cut
Από την άκρη της πόλης
Αρθουρ ο βασιλιάς
Ασπιλη
Γάτες στο μουσείο (μεταγλωττισμένη)
Γκοτζίλα x Κονγκ: Η νέα αυτοκρατορία
Γυάλα
Δύο δάχτυλα μέλι 2
Δύο φίλοι και ένας ασβούλης (μεταγλωττισμένη)
Εγώ, καπετάνιος
Εμφύλιος πόλεμος
Ενα ταξίδι για πάπιες (μεταγλωττισμένη)
Ενθύμιον
Εξέλιξη
Επαγγελματίας υπνοβάτης
Ευχή (μεταγλωττισμένη)
Ζωντανό πνεύμα
Ζώνη ενδιαφέροντος
Η Μία και εγώ: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Η Χίμαιρα
Η αρπαγή
Η κιβωτός του Νώε (μεταγλωττισμένη)
Η περιπέτεια
Η τελευταία παμπ
Κάμπια νύμφη πεταλούδα
Μάμα Γκλόρια
Μετέωρο και Σκιά
Μη μου λες ψέματα
Μην ανοίγεις την πόρτα
Μην περιμένετε και πολλά από το τέλος του κόσμου
Ο Μύλος και ο σταυρός
Ο Χάρι Πότερ και η Φιλοσοφική Λίθος
Οι Ελευσίνιοι
Οι άποικοι
Οι αντίπαλοι
Ο καταδικασμένος
Ο μικρός Νικόλας: Τι περιμένουμε για να είμαστε ευτυχισμένοι; (μεταγλωττισμένη)
Ο τελευταίος ήρωας
Ο χορός των φαντασμάτων (μεταγλωττισμένη)
Περασμένες ζωές
Πεσμένα φύλλα
Ραδιο Ουόλφμαν
Σούπερ Μάγκι (μεταγλωττισμένη)
Σπίθα στη θάλασσα
Στενές επαφές με τον Διάβολο
Στην τύχη ο Μπαλταζάρ
Στη φωτιά
Στο γραφείο καθηγητών
Στο ποταμόπλοιο
Συνάδελφοι ηρωικοί οικοδόμοι
Τα μαθήματα της Μπλάγκα
Το αγόρι και ο ερωδιός
Το κατά Ματθαίον ευαγγέλιο
Το μπλε καφτάνι
Το περασμένο καλοκαίρι
Τοτέμ
Υπέροχες μέρες
Χάος
Χαίρε, Μαρία
Χορεύοντας με τον Μπέκετ
Χρήστος, το τελευταίο παιδί
Χωρίς οξυγόνο
Ψάχνοντας τον Sugar man
ΔΡΑΜΑ

Επάγγελμα: Ρεπόρτερ

Από τις επανεκδόσεις των κλασικών ταινιών ξεχωρίζει φυσικά το «Επάγγελμα: Ρεπόρτερ» του 1975, η αξεπέραστη υπαρξιακή περιπλάνηση του Τζακ Νίκολσον δια χειρός Μικελάντζελο Αντονιόνι.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ 119'
Monopoli Team

Σύνοψη

Αρχές τις δεκαετίας του 70. Ο επιτυχημένος βρετανός δημοσιογράφος Ντέιβιντ Λοκ (Τζακ Νίκολσον) περιπλανιέται στην υποσαχάρια Αφρική, προσπαθώντας να γυρίσει ένα ντοκιμαντέρ για το τοπικό αντάρτικο. Σε μια απόπειρα να αλλάξει ζωή, θα οικειοποιηθεί την ταυτότητα ενός νεκρού άντρα, του μυστηριώδους Ντέιβιντ Ρόμπερτσον. Όμως, το παρελθόν του Λοκ αλλά και του Ρόμπερτσον τον καταδιώκει, αναγκάζοντάς τον να διαφεύγει συνεχώς, από χώρα σε χώρα, από πόλη σε πόλη. Με τη βοήθεια μιας νεαρής φοιτήτριας (Μαρία Σνάιντερ), διασχίζει την ερημιά της Ανδαλουσιάνικης επαρχίας, για να συναντήσει το πεπρωμένο του.

Η ταινία

Η δεκαετία του 70 δεν ξεκίνησε καλά για τον Αντονιόνι. Το «Zabriskie Point» απέτυχε στα ταμεία, η μεγάλη όμως απογοήτευση ήλθε με το «Chung Kuo: Κίνα», ένα τετράωρο ντοκιμαντέρ για τη σύγχρονη Κίνα. Ο Αντονιόνι προσκλήθηκε από την κινεζική κυβέρνηση να γυρίσει το φιλμ, όμως, η ίδια κυβέρνηση το χαρακτήρισε μετά την ολοκλήρωσή του «αντεπαναστατικό» και «υπονομευτικό», απαγορεύοντας την κυκλοφορία του, ενώ, ταυτοχρόνως, πολλοί το κατηγόρησαν ως «φιλοσοβιετικό». Ο Αντονιόνι, απογοητευμένος (η Μαρία Σνάιντερ είχε δηλώσει ότι «ήταν πραγματικά απεγνωσμένος»), επέστρεψε στα (σύμφωνα με τα δικά του λόγια) «μολυσμένα νερά της Δύσης», για να γυρίσει την τρίτη του ταινία σε παραγωγή Κάρλο Πόντι (μετά το «Blow Up» και το «Zabriskie Point».

Η πλοκή βασίζεται σε μια μάλλον απλή ιστορία του Μαρκ Πέπλοου, με τον Αντονιόνι και τον σημαντικό θεωρητικό/κινηματογραφιστή Πήτερ Ουόλεν να διαμορφώνουν το τελικό σενάριο (ο Αντονιόνι συνυπογράφει και το μοντάζ της ταινίας). Επιφανειακά, μπορεί να εκληφθεί σαν μια ταινία περιπλάνησης (ο Νίκολσον περιπλανιέται από τις ερήμους της Βόρειας Αφρικής ως το Λονδίνο, από το Μόναχο ως την Βαρκελώνη, ενώ σε ολόκληρο το δεύτερο μέρος διασχίζει την νότια Ανδαλουσία, φτάνοντας πλησίον του Γιβραλτάρ) ή σαν περιπέτεια αγωνίας (ο Νίκολσον, εξαιτίας της νέας του ταυτότητας, εμπλέκεται με το αντάρτικο ενός Αφρικανικού κρατιδίου, με αντάρτες και καθεστωτικούς να τον αναζητούν, ενώ υπάρχει ακόμα και σεκάνς καταδίωξης με αυτοκίνητα). Ακόμα και το «εύρημα» της αλλαγής ταυτότητας, δεν είναι κάτι σπάνιο στο σινεμά, ειδικά σε ταινίες αστυνομικές ή μυστηρίου. Φυσικά, το φιλμ δεν είναι τίποτα από τα παραπάνω, «μεταφέρει την κρίση νοήματος στην καρδιά των προσώπων», ενώ όλο το έργο του «διατρέχεται από μια σταθερή, επώδυνη όσο και απαιτητική κριτική αυτής της διατύπωσης, του νοήματος που ονομάζουμε πεπρωμένο» (σε εισαγωγικά, λόγια του Ρολάν Μπαρτ, από επιστολή που έστειλε στον Αντονιόνι). Κι είναι μια περιπέτεια του βλέμματος, του δικού μας και των ηρώων, προς ένα αλληγορικό τοπίο ερήμωσης, κυριολεκτικής, περισσότερο από κάθε άλλο φιλμ του Αντονιόνι.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ110 χρόνια Μικελάντζελο Αντονιόνι: Οι κινηματογραφικοί σταθμοί ενός ρηξικέλευθου δημιουργού12.09.2018

Ο Αντονιόνι υπήρξε ένας πρωτοπόρος του μοντερνισμού στο σινεμά, εισάγοντας δραματουργικές και υφολογικές καινοτομίες, κυρίως ως προς τη διαχείριση των χώρων και της κίνησης σωμάτων και κάμερας εντός αυτών. Ανέπτυξε μια εντελώς προσωπική πρακτική για το πλάνο σεκάνς, από τις πρώτες του κιόλας ταινίες, αποδραματοποιώντας τη δράση εντός μέσα στο πλάνο. Στο «Επάγγελμα ρεπόρτερ», ολοκληρώνει την προσωπική του κατάθεση στην κινηματογραφική γλώσσα, με πολλά μεγάλα μονοπλάνα,που φορές περιέχουν φλας μπακ και φλας φόργουορντ, σπηκάζ οφ κ.ο.κ. , για να καταλήξει στο μυθικό πλάνο των 7 λεπτών του φινάλε, το πιο γνωστό μονοπλάνο της ιστορίας του σινεμά, ένα τεχνικό όσο και υφολογικό και δραματουργικό επίτευγμα. Μετά το «Επάγγελμα Ρεπόρτερ», θα πειραματιστεί με το βίντεο στα «Μυστήρια του Όμπερβαλντ» και ήδη χτυπημένος από ένα πρώτο εγκεφαλικό, θα επιστρέψει στην Ιταλία για το «Η ταυτότητα μιας γυναίκας». Για τον Τζακ Νίκολσον, το «Επάγγελμα Ρεπόρτερ» είναι η αγαπημένη ταινία που συμμετείχε ποτέ, αγοράζοντας μάλιστα τα δικαιώματα εκμετάλλευσης του έργου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΟι ταινίες της εβδομάδας: Αντίστροφη μέτρηση για το «Οπενχάιμερ»12.09.2018

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: The Passenger
Σκηνοθεσία: Μικελάντζελο Αντονιόνι
Σενάριο: Μαρκ Πεπλόε

Παίζουν: Τζέιμς Κάμπελ, Χοζέ Μαρία Καφαρέλ, Μαρία Σνάιντερ, Μάνφρεντ Σπάις, Ιαν Χέντρι, Τζένι Ρουνάκρε, Αμπρουάζ Μπία, Τζακ Νίκολσον, Στήβεν Μπέρκοφ

Διάρκεια: 119'
Χώρα: Ιταλία
Έτος: 1975

Περισσότερα από CINEMA
VIMA_WEB3b