Μία από τις πιο επιτυχημένες και πολυσυζητημένες παραστάσεις του Θεάτρου του Νέου Κόσμου τον περασμένο χειμώνα, ο «Κωλόκαιρος», αυτή η ιδιαίτερη ιστορία εκδίκησης και αποδοχής, παρουσιάζεται φέτος στο Θέατρο Χώρα. Η λαϊκή ελληνική πραγματικότητα σκιαγραφείται μέσα από τους ήρωες του έργου: αλκοόλ, τσιγάρο, «σκυλάδικα» και λαϊκά τραγούδια, αλλά και πονηριά, συμφέρον, απληστία, αντιφάσεις και αμαρτίες που τους καταδιώκουν. Άνθρωποι με προτερήματα και αδυναμίες που προσπαθούν να επιβιώσουν σε έναν ρευστό κόσμο, ο οποίος δεν μπορεί να τους προσφέρει καμία ασφάλεια. Η προκατάληψη απέναντι σε ό,τι είναι έξω από την πραγματικότητα των ηρώων, απέναντι στο διαφορετικό και το καινούργιο, βρίσκει στόχο στο πρόσωπο του Σοφοκλή και ταυτόχρονα γίνεται αφορμή να αποκαλυφθεί η ανθρώπινη πλευρά τους, με όλες τις αδυναμίες και τα προτερήματά τους. Ένα ρεαλιστικό έργο, χωρίς σαφή όρια μεταξύ κωμωδίας και δράματος, ένα έργο που βλέπει την πραγματικότητα όπως είναι: σε όλη την τραγικότητα και τη γελοιότητά της.
Κερδίστε προσκλήσεις
Η «Κακούργα Πεθερά», το νέο έργο της Νεφέλης Μαϊστράλη, εμπνευσμένο από ένα διάσημο έγκλημα που συντάραξε την Ελλάδα, παρουσιάζεται, στο Θέατρο Πόρτα, σε σκηνοθεσία Θανάση Ζερίτη. H Νεφέλη Μαϊστράλη, η οποία πρόσφατα τιμήθηκε με το βραβείο «Ελευθερία Σαπουντζή», εμπνέεται, συγκεκριμένα, από το Έγκλημα της Χαροκόπου ή Έγκλημα του αιώνα, όπως το χαρακτήρισαν οι δημοσιογράφοι της εποχής, αλλά και από το ομώνυμο τραγούδι του 1931 του Ιάκωβου Μοντανάρη και φτιάχνει ένα έργο που επιχειρεί να φωτίσει την οριακή ψυχολογία των ανθρώπων που καταφεύγουν στη βία, έχοντας υπάρξει προηγουμένως οι ίδιοι θύματά της.
Κερδίστε προσκλήσεις
Η παράσταση του σύγχρονου και ανέκδοτου θεατρικού έργου του Γιώργου Καφετζόπουλου, «Τάο», παρουσιάζεται για δεύτερη χρονιά στην Κεντρική Σκηνή του Επί Κολωνώ. Ο Αντρέας Καραμούτσος προγραμματίζει τη συνταξιοδότηση του μετά από εννέα χρόνια στη φυλακή. Ο αλλοπρόσαλλος γιος του ονειρεύεται να κληρονομήσει το πατρικό «βασίλειο» της νύχτας και ο Ιωσήφ Μωυσίδης που «ανέβηκε σαν το φίδι» και πια «τρέχει» την Αθήνα, δεν προτίθεται να παραχωρήσει τίποτα. «Τάο», μια άγρια κωμωδία με στιγμές που παγώνουν το αίμα και έχουν δραματικά μοιραίες συνέπειες. Σπαράγματα ιδεολογιών, μύθων, θρησκειών, φαντασιώσεων. Το χάος των ημερών. Και μέσα σε όλο αυτό αναζητείται ο δρόμος. Ο δρόμος που θα σε κάνει «μάγκα», ή θα φέρει τη «φώτιση».Θα μπορούσαν οι άνθρωποι να είναι καλύτεροι; Η ιστορία μιας βίαιης ενηλικίωσης, μεταφερμένη σε έναν ειρωνικά αλληγορικό κόσμο της νύχτας. Τη σκηνοθεσία υπογράφει η Δανάη Σπηλιώτη. Ερμηνεύουν οι Αντώνης Καφετζόπουλος, Θοδωρής Σκυφτούλης και Γιώργος Καφετζόπουλος.
Κερδίστε προσκλήσεις
Το έργο-σταθμός του Μάριου Ποντίκα, «Ο Γάμος», παρουσιάζεται, για δεύτερη χρονιά, από την ομάδα Νάμα, στο Επί Κολωνώ. Μια νεαρή κοπέλα βιάζεται και ό,τι ακολουθεί είναι οι αλλεπάλληλοι «βιασμοί» της από την οικογένεια, την κοινωνία, τους εκπροσώπους της δικαιοσύνης. Η ίδια βρίσκεται «καθηλωμένη» σε όλη τη διάρκεια του έργου, αμέτοχη και ανυπεράσπιστη, ενώ παρακολουθούμε όλους τους ανθρώπους γύρω της να έχουν λόγο και άποψη γι’ αυτό που της συνέβη και δικαιώματα πάνω στο σώμα της, που γίνεται ένα πεδίο συγκρούσεων. Η υποκρισία οδηγεί στη συμβιβαστική λύση του γάμου της με τον βιαστή της και την ίδια στην αυτοπυρπόληση. Σε μια εποχή που εξακολουθούν να κατακλύζουν τις ειδήσεις θέματα για γυναικοκτονίες, για άνιση και προσβλητική μεταχείριση, σε μια εποχή που δίνονται ακόμη συνεχώς μάχες για το δικαίωμα των γυναικών πάνω στο σώμα τους και τον αυτονόητο σεβασμό στην ανθρώπινη ύπαρξη, το έργο συνεχίζει να μιλάει εξ ίσου καθαρά και δυνατά στους θεατές, όσο και τη στιγμή της συγγραφής του, αιχμηρό σαν ακονισμένο ξυράφι.
Κερδίστε προσκλήσεις
Το έργο – σταθμός του νεοελληνικού θεάτρου, «Το Γάλα» του Βασίλη Κατσικονούρη, επανέρχεται στη σκηνή του Θεάτρου Σταθμός – είκοσι χρόνια από τη συγγραφή του και δέκα μετά το τελευταίο του ανέβασμα στη σκηνή – σε σκηνοθεσία Ερμίνας Κυριαζή και Μάνου Καρατζογιάννη. Μια μητέρα από την πρώην Σοβιετική ένωση και οι δυο της γιοι συνθέτουν μια συγκλονιστική οικογενειακή ιστορία όπου φωτίζεται δεξιοτεχνικά από τον συγγραφέα ο συναισθηματικός κόσμος των ηρώων και οι ανησυχίες τους, όπως αυτές πηγάζουν μέσα από το κοινωνικό τους περιβάλλον, αλλά κυρίως η αίσθηση που έχει κανείς πως όλα μέσα του μαλακώνουν και ζεσταίνονται, όταν σταματάει πια να κλαίει και να πονάει γιατί δέχεται την τροφή του, αγαπιέται… Κι όταν αυτό δεν συμβαίνει, τότε νιώθει ξένος, σαν πρόσφυγας ανάμεσα σε δύο ξένες πατρίδες.
Κερδίστε προσκλήσεις
Το Επί Κολωνώ παρουσιάζει την παράσταση «Στέλιος Κασόνγκο» του Γιώργου Χατζηνικολάου, σε σκηνοθεσία της Ελένης Σκότη. Η νέα παράσταση της Ομάδας Νάμα είναι ένα δικό της καλλιτεχνικό δημιούργημα, από την έρευνα και το κείμενο έως το τελικό ανέβασμά της επί σκηνής. Αθήνα, Φθινόπωρο. Ο Χρήστος κληρονομεί από τον πατέρα του μια ημιυπόγεια αποθήκη και αρχίζει να ονειρεύεται πώς θα μπορούσε στον χώρο αυτόν να στεγάσει το όραμά του για μία μουσική σκηνή. Το σχέδιο μπαίνει σε εφαρμογή και συμπαραστάτες του στο όνειρό του έχει την θεία του Εύα αλλά και τον αγαπημένο του φίλο τον Στέλιο Κασόνγκο. Ο Στέλιος μετανάστης τρίτης γενιάς από τη Βόρεια Κένυα και μεγαλωμένος στον Βύρωνα δέχεται με ενθουσιασμό την πρόταση συνεργασίας του Χρήστου και η προσπάθεια για την δημιουργία της επιχείρησής τους ξεκινάει και προχωράει μέχρι … την έλευση του Άλκη, του ετεροθαλούς αδελφού του Χρήστου, που θα περιπλέξει τα πράγματα και θα ανασύρει στην επιφάνεια μυστικά αλλά και δηλητηριώδεις εκφάνσεις της κοινωνίας. Πέρα και πίσω από τις προσωπικές ιστορίες των τεσσάρων ηρώων, το έργο θίγει τα, άκρως επίκαιρα, ζητήματα του ρατσισμού, των διακρίσεων αλλά και της απληστίας του ανθρώπου σε μια σύγχρονη κοινωνία όπου οπισθοδρομεί και κρύβεται πίσω από τις πληγές της.
Κερδίστε προσκλήσεις
Ο συγκλονιστικός μονόλογος του Βασίλη Κατσικονούρη, «Το Μπουφάν της Χάρλεϋ ή πάλι καλά» ανεβαίνει στο Θέατρο Coronet, υπό τη σκηνοθετική καθοδήγηση του Αλέξανδρου Σταύρου και με πρωταγωνίστρια τη Μαριάννα Τουμασάτου. Ένας μονόλογος – κλαυσίγελος μιας γυναίκας στο μεταίχμιο μεταξύ σκληρότητας και τρυφερότητας, σοφίας και τρέλας, κωμικότητας και τραγικότητας. Μιλάει στον εύζωνα γιο της που φυλάει σκοπιά στο μνημείο του άγνωστου στρατιώτη. Απέναντι της αυτός, θέλει δε θέλει θα την ακούσει, παλιά όταν του μιλούσε η μάνα του έφευγε, τώρα όμως είναι ανυπεράσπιστος μπροστά της. Μια μοναδική θεατρική εμπειρία που μας θυμίζει ότι κάθε εποχή έχει τις δικές της ανάγκες και οι νέοι θα χρειάζονται πάντα κάποιον να τους στηρίξει για να πετάνε ελεύθεροι προς το μέλλον τους, χωρίς να κινδυνέψουν και να χαθούν.
Κερδίστε προσκλήσεις
Μετά την sold-out επιτυχία της παράστασης για 2 συνεχόμενα χρόνια, οι Seven Sisters επιστρέφουν για 3η χρονιά στο FAUST και παρουσιάζουν ξανά την παράσταση «Το Μαράκι έκλασε». Εφτά γυναίκες αφηγούνται επί σκηνής πέντε κωμικοτραγικές ιστορίες, δια χειρός Λένας Κιτσοπούλου. Η Αγία Ελληνική Οικογένεια. Η Πατριαρχία. Η Παιδική ηλικία. Ο κύκλος της βίας και της κακοποίησης. Πέντε οικογενειακές ιστορίες απ’ αυτές που νομίζουμε ότι συμβαίνουν μια στο τόσο, απ’ αυτές που πρέπει να συμβαίνουν «μακριά από μας». Άνθρωποι της διπλανής πόρτας τρώνε σε οικογενειακά τραπέζια, δουλεύουν σε δημόσιες υπηρεσίες, έχουν παιδιά, συζύγους και γιαγιάδες και ταυτόχρονα παλεύουν να υποτάξουν τα σκοτεινά και βίαια ένστικτά τους. Άνθρωποι που όταν χρειαστεί να πονέσουν, όταν έρθουν πρόσωπο με πρόσωπο με τη φρίκη, θα βρεθούν μέσα στις σκοτεινές τρύπες των πατρικών τους σπιτιών και θα αντιδράσουν με τον τρόπο που μάθανε. Με σήμα κατατεθέν τη χρωματιστή τουτού τους και με κινητήρια δύναμη τα παιδικά τους τραύματα, οι Seven Sisters ως γνήσια παιδιά αγίων ελληνικών οικογενειών που μεγάλωσαν, αφηγούνται τις ιστορίες «έξω απ’ τα δόντια», με μεγάλες δόσεις χιούμορ, με μικρές δόσεις ειρωνείας και σαρκασμού, αλλά κυρίως με όχημα το «μαζί».
Κερδίστε προσκλήσεις
Το νέο θεατρικό έργο του Γιάννη Τσίρου, με τον τίτλο «Αράφ», παρουσιάζεται στο θέατρο Αποθήκη, σε σκηνοθεσία του Γιώργου Παλούμπη, με τους Ράνια Σχίζα, Ιωσήφ Πολυζωίδη και Φώτη Λαζάρου. Πρόκειται για μία σύγχρονη αλληγορική ιστορία, με ηθικά διλήμματα, συγκρούσεις και ερωτήματα που πρέπει κάποτε να απαντηθούν, που μιλάει για όλα όσα συμβαίνουν γύρω μας. Κανένας, άνθρωπος ή σκύλος, δεν μπορεί να είναι σίγουρος για το αύριο. Το μέλλον εκ προοιμίου είναι ρευστό και μη ορατό. Κάποιο απρόβλεπτο γεγονός μπορεί να ανατρέψει τις βεβαιότητες του παρόντος και η ζωή μας να βρεθεί σε συνθήκες που δεν ελέγχονται. Το κακό ξεκινά όταν αυτοί που έχουν τον έλεγχο αδιαφορούν. Το χειρότερο, όταν αυτή η αδιαφορία θέτει σε κίνδυνο τις ζωές μας και το χείριστο, όταν ο ανθρωπος και ο σκύλος βρεθούν σε μια κοινή και παράλληλη πορεία, στερημένη ακόμα και από την παλιά φιλία τους. Σ΄ένα νησί, ένας ξενοδόχος, ένας κηπουρός και μία κτηνίατρος στέκονται απέναντι, ενώ είναι μαζί. Στην ίδια γη. Είναι αντιμέτωποι με μία κοινωνία που υποκρίνεται και απαιτεί διαρκώς, χωρίς καμία επίγνωση της ενοχής της.
Κερδίστε προσκλήσεις
Το πρώτο θεατρικό έργο της Σεμίνας Διγενή, «Felicità» ανεβαίνει στο Θέατρο Αλκυονίς, σε σκηνοθεσία Λητώς Τριανταφυλλίδου, με τη Μυρτώ Αλικάκη και τον Γιάννη Σοφολόγη. Στο Felicità, με τα έντονα στοιχεία θρίλερ, η Σεμίνα Διγενή διηγείται ένα παράτολμο πείραμα, ένα παιχνίδι, όπου οι ήρωες, ένας άνδρας και μία γυναίκα, εναλλάσσονται στους ρόλους θύτη και θύματος. Μια φαινομενικά απλή συνάντηση ανάμεσα σε μια σκηνοθέτη και έναν νεαρό διανομέα, καταλήγει σε µια έκρηξη µε απρόβλεπτες συνέπειες… Μια γυναίκα καλεί στο σπίτι της έναν νεαρό διανομέα και του προτείνει να “αγοράσει” 24 ώρες από την ζωή του. Έτσι, αρχίζει ένα επικίνδυνο παιχνίδι, ένα ασταμάτητο κυνηγητό θεατρικών ρόλων, πίσω από τους οποίους κρύβονται και φανερώνονται οι πραγματικές επιθυμίες, τα τραύματα και οι προθέσεις των ηρώων. Καθώς το βράδυ προχωρά, “σκοντάφτουν” ξανά και ξανά πάνω στην ιδέα της ευτυχίας και του χρόνου. Ευτυχία είναι να ξεχνάς ή να θυμάσαι; Μπορεί να κάνει διορθωτικές κινήσεις ο χρόνος; Η σκηνοθέτις επιμελείται επί σκηνής μια δεύτερη θεατρική παράσταση, με πρωταγωνιστή τον ανίδεο καλεσμένο. Το συγκλονιστικό μυστικό που κρύβεται πίσω από την «τυχαία» συνάντησή τους, μετατρέπει ένα παιχνίδι ρόλων, σε μια επικίνδυνη παγίδα…
Κερδίστε προσκλήσεις
Η παράσταση «Όπου κι αν πας να μη χαθείς» που βασίζεται στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Νίκου Σκορίνη, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μυλωνά και δραματουργική επεξεργασία Άννας Ελεφάντη, παρουσιάζεται για τρίτη χρονιά στην Πάνω Σκηνή του «Από Μηχανής» Θεάτρου. Το «Όπου κι αν πας να μη χαθείς» λειτουργεί ως ένα σύγχρονο «έπος», μια σύγχρονη Οδύσσεια στην οποία ξετυλίγεται η Ιστορία της νεότερης Ελλάδας από τη δεκαετία του 1950 έως και τις μέρες μας και μαζί η ξενιτιά, η δικτατορία, τα κινήματα, η μεταπολίτευση, η πτώση του ανατολικού μπλοκ κ.α. Η περιπλάνηση του κεντρικού ήρωα Ορέστη στους τόπους της Ιστορίας, γίνεται ένα ταξίδι με προορισμό την προσωπική του «Ιθάκη», αλλά ταυτόχρονα αντανακλά την προσδοκία και τη ματαίωση μιας ολόκληρης γενιάς, μιας ολόκληρης εποχής. Η λογοτεχνία και τα ηχητικά ιστορικά ντοκουμέντα, το θέατρο και η Ιστορία συνομιλούν σκηνικά, η αφήγηση και η δράση εναλλάσσονται δημιουργικά έτσι ώστε να απολαμβάνουμε επί σκηνής μια
παράσταση από έναν εξαμελή θίασο ταλαντούχων νέων ηθοποιών, γεμάτη συγκίνηση, χιούμορ, ατμόσφαιρες και ανατροπές.
Κερδίστε προσκλήσεις
Το πρωτότυπο νεοελληνικό έργο με τίτλο «Η playlist μιας faultless μητρότητας» της Ευαγγελίας Γατσωτή που ανεβαίνει στο Θέατρο Vault, σε σκηνοθεσία Κατερίνας Πολυχρονοπούλου και Έλενας Τυρέα, αντλεί την αρχική του έμπνευση από τη «Φθινοπωρινή Σονάτα» του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν. Μετά από μεγάλη έρευνα, παρακολούθηση σύγχρονων ταινιών με ανάλογη θεματολογία, πρόβες και αυτοσχεδιασμούς, η συγγραφέας δημιούργησε ένα έργο με 4 ήρωες που ενώνονται με πολλαπλές σχέσεις εξάρτησης σε μια ιστορία όπου όλα είναι πιθανά και όλα ανατρέπονται.
Κερδίστε προσκλήσεις
Το έργο της Σοφίας Αδαμίδου, «Σωτηρία με λένε», η παράσταση-αφήγημα με στιγμές και αναμνήσεις από τη ζωή της Σωτηρίας Μπέλλου, της σπουδαίας γυναικείας μορφής του λαϊκού και ρεμπέτικου τραγουδιού, συνεχίζεται για δεύτερη χρονιά στο Θέατρο Μικρό Χορν, με ζωντανή μουσική επί σκηνής. Η σκηνοθεσία, η διασκευή και η δραματουργική επεξεργασία είναι του Γιώργου Παπαγεωργίου. Στον ρόλο της Σωτηρίας, η Κάτια Γκουλιώνη. Βράδυ. Η Σωτηρία βρίσκεται στο νοσοκομείο λίγο πριν την εγχείρηση που θα της στερήσει τη φωνή. Η ζωή της θα περάσει σαν ταινία μπροστά από τα μάτια της. Οι δικοί της άνθρωποι, η οικογένειά της, ο άντρας της, τα πάθη της. Άνθρωποι που αγάπησε και την αγάπησαν κι άλλοι που την πίκραναν ή την στήριξαν όταν πρωτοξεκίνησε. Η παράσταση είναι αφιερωμένη στη μνήμη της Σοφίας Αδαμίδου και της Ντίνας Κώνστα.
Κερδίστε προσκλήσεις
Η Χριστίνα Ματθαίου, στο πρώτο σκηνοθετικό της εγχείρημα, μεταφέρει επί σκηνής το πρωτότυπο έργο «βάιζα» {ΕΤΥΜ. αρβαν. <κορίτσι, κόρη}. Αντλώντας από τα έργα του Παντελή Μπουκάλα, «Μηλιά μου αμίλητη» και «Ο Χριστός στα χιόνια» και εμπνεόμενη από τον μύθο της La Loba, όπως αυτός αποτυπώνεται στο βιβλίο της Clarissa Pinkola Estes, «Γυναίκες που τρέχουν με τους Λύκους», συνθέτει μια παράσταση που μιλάει για τη δύναμη της θηλυκότητας. Τη δύναμη να σπας, να εκτίθεσαι, να είσαι ατελής, να διαφέρεις, να αυτοκαθορίζεσαι, να νιώθεις, να εκφράζεσαι, να ζεις. Χωρίς να περιορίζεται στην περιγραφή μιας ακόμα γυναικοκτονίας, το έργο εξερευνά την οπτική καθενός από τους εμπλεκόμενους. Πρόσωπα που δεν μίλησαν ποτέ, δέσμιοι των κοινωνικών επιταγών και του τυπικού, τώρα μιλούν. Αντλώντας υλικό από την ελληνική παράδοση και τη συνολικότερη ευρωπαϊκή και βαλκανική ιστορία, η παράσταση μιλάει για το σήμερα.
Κερδίστε προσκλήσεις
Το πάντα επίκαιρο θέμα της έμφυλης και οικογενειακής βίας θίγει η, βασισμένη στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Αύγουστου Κορτώ, παράσταση, «Η μικρή λέξη αγάπη», που παρουσιάζεται, στο Από Κοινού Θέατρο, σε σκηνοθεσία-διασκευή Νάντιας Δαλκυριάδου. Η Μάντια, το κορίτσι από το Τυφλό Νερό, έμαθε τι θα πει βία από πρώτο χέρι. Μέσα στην οικογένεια, από το χέρι του πατέρα. Έφτασε η ώρα που το έσκασε από τον βασανιστή της για μια καλύτερη ζωή αλλά την περίμενε ένας νέος κύκλος βίας. Πίσω από έναν έρωτα, καλά κρυμμένος, ένας νέος βασανιστής. Ένας νέος κύκλος βίας, πιο επώδυνος…
Κερδίστε προσκλήσεις
Το Θέατρο Σταθμός παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα φέτος, το έργο της Γιασμίνα Ρεζά, «Bella Figura», σε μετάφραση του Γιώργου Αρχιμανδρίτη. Στο νέο έργο της Γιασμίνα Ρεζά η δράση εκτυλίσσεται στον ανοιχτό αέρα έξω από ένα εξοχικό εστιατόριο. Όλα συμβαίνουν μέσα σε μία-μιάμιση ώρα. Ένας άντρας και μια γυναίκα διαπληκτίζονται μέσα σ’ ένα πάρκινγκ. Ο Μπορίς προσπαθεί να πείσει την ερωμένη του, Αντρεά, ανύπαντρη μητέρα και τεχνικό σε φαρμακευτική εταιρεία,να βγει από το αμάξι. Έχει κάνει πριν από λίγο τo λάθος να της αποκαλύψει ότι το εστιατόριο που την πήγε, του το συνέστησε η ίδια η σύζυγός του. Τα πράγματα δε θα αργήσουν να γίνουν χειρότερα… Ανατόμος της ανθρώπινης ψυχής, η Γιασμίνα Ρεζά υφαίνει αριστοτεχνικά ένα σύγχρονο έργο για τις ανθρώπινες σχέσεις, τα υπαρξιακά αδιέξοδα, το πέρασμα του χρόνου, την κοινωνική υποκρισία, τη ματαιοδοξία και τη ματαιότητα.
Κερδίστε προσκλήσεις
Το διήγημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, «Γυνή πλέουσα» ανεβαίνει από την θεατρική ομάδα «Αγγελοπετριά» στον εσωτερικό χώρο (Τζαμωτό) στην «Εταιρεία φίλων Παναγιώτη Κανελλόπουλου», σε σκηνοθεσία Αρκαδίας Ψάλτη. Στο μικρό νησί, αρχές του 1900, οι γυναίκες των ναυτικών ψάχνουν τρόπους να αναπληρώσουν ό,τι δεν τους επιτρέπεται να νιώσουν, να σκεφθούν, να εκφράσουν, να ονειρευτούν. Ιδιοσυγκρασίες έντονες, ψυχισμοί πολύπλοκοι, ζουν μυστικές ζωές, ενδύονται ρόλους κοινωνικούς, στριμώχνονται και ασφυκτιούν μέσα σε αυτούς.Η παράσταση διερευνά μέσα από την Καραβοκυρού, την ηρωίδα του διηγήματος,την ανάγκη υπεραναπλήρωσης της μοναξιάς με εθισμούς σε ουσίες. Ο Παπαδιαμάντης, με χιούμορ, διεισδυτική ματιά και ευαισθησία φανερώνει τα αφανέρωτα. Με τρόπο που να μην φανερωθούν ποτέ. Μα να έχουν κιόλας ειπωθεί. Και όλο αυτό να είναι γεμάτο από αγνή αγάπη και συμπόνια για τον άνθρωπο.
Κερδίστε προσκλήσεις
Η ομάδα Νοσταλγία παρουσιάζει, στο θέατρο Rabbithole, την νέα της παραγωγή με τίτλο «Τούνδρα» σε πρωτότυπο κείμενο του Γιώργου Σίμωνα και σκηνοθεσία του Γιώργου Τζαβάρα. Ένα εγκαταλειμμένο γραφείο στον τελευταίο όροφο ενός ουρανοξύστη που ανήκει σε μεγάλη κτηματομεσιτική εταιρεία, είναι το σκηνικό που εκτυλίσσεται η υπόθεση του έργου, με πρωταγωνιστές (Ματίνα Περγιουδάκη, Γιώργος Σίμωνας, Αναστασία Στυλιανίδη) τρεις υπαλλήλους της εταιρείας και τον εργοδότη τους τον Μπομπ. Τα τρία πρόσωπα και ο Μπομπ, σε μια αποκαλυπτική παρουσία/απουσία ανάμεσά τους, περνούν την τελευταία τους νύχτα στο εγκαταλειμμένο πλέον δωμάτιο σε έναν τόπο και χρόνο ακαθόριστο μα ταυτόχρονα οικείο, περιμένοντας την επόμενη μέρα. Μετά το πέρας της οκταετούς παρουσίας και σαρωτικής εκμετάλλευσης του μέρους που βρίσκονται, είναι η στιγμή του απολογισμού, της υπενθύμισης των σκοπών και στόχων της εργασίας τους και της βύθισης μέσα σε ένα αμοραλιστικό παιχνίδι επιδόσεων και επιβίωσης, λίγο πριν η εταιρεία μετακομίσει στον επόμενο τόπο, για να οργώσει “τη νέα γη της επαγγελίας” .
Κερδίστε προσκλήσεις
Το έργο του Μηνά Βιντιάδη, «Ο αδελφός μου ο Αμαντέους» ανεβαίνει για δεύτερη χρονιά σε σκηνοθεσία της Βάνας Πεφάνη, στη Μουσική Βιβλιοθήκη “Λίλιαν Βουδούρη”, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, με τους Πέμη Ζούνη και Έλιο-Φοίβο Μπέικο. Μια μουσικοθεατρική σκηνική περιπέτεια, που μιλά για ακυρωμένες επιθυμίες, αδελφικές σχέσεις, το “ταλέντο” και τη καλλιτεχνική υπεροψία, τον έρωτα και τη μοναξιά. Μια βαθιά ανθρώπινη ιστορία, γνωστή σε ελάχιστους, που αφορά όλους τους ανθρώπους, από την εφηβεία έως την τρίτη ηλικία.
Κερδίστε προσκλήσεις
Μια πικρή κωμωδία, ένα ανελέητα σαρκαστικό δράμα, ένα έργο αντιθέσεων είναι “Ο Ελέφας” που παρουσιάζεται στην Σκηνή Ωμέγα του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά σε σκηνοθεσία του Λευτέρη Γιοβανίδη. Βλέπουμε ήρωες αστοιχείωτους αλλά κομπορρήμονες, ανήθικους αλλά ηθικολόγους, βίαιους αλλά και ευαίσθητους. Όλοι θλιβερές φιγούρες που αποτυπώνουν μια, όχι και τόσο μακρινή, ελληνική πραγματικότητα. Η κακοποίηση του άλλου έχει γίνει συνήθεια μέσα στην καθημερινότητάς τους αλλά και τρόπος επιβίωσης. Μια γυναίκα απεγνωσμένα προσπαθεί να διασωθεί ηθικά αλλάμέσα από μια απονενοημένη πράξη τελικά, που κανείς δεν θα περίμενε. Μέσα από μια λοξή ματιά το τελευταίο έργο του Μποσταντζόγλου ακτινογραφεί ένα σκοτεινό αλλά υπαρκτό κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας. Πρωταγωνιστούν: Μπέσυ Μάλφα, Γιώργος Γιαννόπουλος, Βαγγέλης Δαούσης, Στεφανία Ζώρα.
Kερδίστε προσκλήσεις
Ο Κωνσταντίνος Ρήγος δίνει ξανά πνοή στη «Σεβάς Χανούμ» του Γιώργου Χρονά, στο Θέατρο Σημείο, με την Κωνσταντίνα Μιχαήλ στον ρόλο της θρυλικής τραγουδίστριας. Το 1983 μία από τις ωραιότερες λαϊκές φωνές της ελληνικής δισκογραφίας, η Σεβάς Χανούμ, διηγείται την ιστορία της ζωής της σ’ ένα παλιό προσφυγικό σπίτι της Θεσσαλονίκης, στο κασετοφωνάκι του ποιητή και εκδότη Γιώργου Χρονά. Η «αμαζόνα» – όπως ήθελε να την αποκαλούν – του ρεμπέτικου τραγουδιού, τού μιλά για τον φλογερό της έρωτα με τον Στέλιο Καζαντζίδη, τον παρ ολίγον γάμο τους, για τον Πόντο, τη μεταπολεμική Αθήνα, τον Τσιτσάνη, την Μπέλλου, αλλά και για την αρρώστια και το παιχνίδι με τον θάνατο. Αυτές τις εκτενείς μαρτυρίες ο Γιώργος Χρονάς τις έκανε μονόπρακτο έργο (κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Οδός Πανός), το οποίο ο Κωνσταντίνος Ρήγος «μεταμόρφωσε» σε θεατρική παράσταση αφιερωμένη στη μοναδική αυτή ιέρεια του λαϊκού τραγουδιού.
Κερδίστε προσκλήσεις
Η παράσταση «Η Τουρκομερίτισσα» (βασισμένη στη ζωή της Μαρίκας Νίνου), σε κείμενο – σκηνοθεσία Δημήτρη Καρατζιά, με την Ελένη Ουζουνίδου στον ομώνυμο ρόλο, παρουσιάζεται στον Πολυχώρο Vault. Η Μαρίκα Νίνου, έζησε μια σύντομη αλλά ταραχώδη ζωή. Ερωτεύτηκε πολύ, αγάπησε πολύ, πόνεσε πολύ. Ήταν μια γυναίκα ξεχωριστή, που η ζωή την σμίλεψε. Ένα μοναδικό κράμα εκρηκτικής προσωπικότητας και τρομερής ευαισθησίας που άφησε πίσω της μια κληρονομιά που αξίζει να αναγνωριστεί και να την μάθουν οι νεότερες γενιές. Μια γλυκόπικρη παράσταση που αποτελεί φόρο τιμής στους πρόσφυγες της Μικρασιατικής καταστροφής και ειδικότερα στην Αρμένισσα τραγουδίστρια Ευαγγελία Αταμιάν, που ξεριζώθηκε από την πατρίδα της στην Μικρά Ασία, μεγάλωσε στην προσφυγούπολη της Κοκκινιάς, ξαναβαφτίστηκε Μαρίκα Νίνου και δοξάστηκε όσο καμία άλλη στην εποχή της.
Κερδίστε προσκλήσεις
Ο μονόλογος της Κικής Μαυρίδου, «Η μάνα αυτουνού… Έλλη Ζάχου Ταχτσή», βασισμένος στη ζωή της μητέρας του Κώστα Ταχτσή, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Λάσκαρη, με τη Ράνια Σχίζα στον ομώνυμο ρόλο, παρουσιάζεται στο Θέατρο ‘Εν Αθήναις. Η Έλλη Ζάχου Ταχτσή, μητέρα του σπουδαίου μεταπολεμικού λογοτέχνη Κώστα Ταχτσή, υπήρξε μια ανυπόταχτη γυναίκα, που το μόνο που ήθελε, ήταν να ζήσει ελεύθερη και να αγαπηθεί. Ατύχησε και στα δύο. Υπέκυψε στη σκληρότητα της εποχής της και έγινε πιο σκληρή από αυτήν. «Η μάνα αυτουνού» αποτελεί από τα λιγότερα φωτισμένα πρόσωπα στον κυρίως αυτοβιογραφικό συγγραφικό κόσμο του Κώστα Ταχτσή. Στον οποίο βασίστηκε για να γράψει και το σημαντικότερο έργο του, το «Τρίτο Στεφάνι», που είναι, πέρα από μια καταγραφή, κι ένα «ξεμασκάρεμα» της αγίας ελληνικής οικογένειας. Κι αν το «Τρίτο Στεφάνι» ταυτίζεται με την ίδια την Ελλάδα, η ιστορία της μητέρας του, ταυτίζεται με όλα τα κρυμμένα μυστικά, που κρατάμε καλά κλειδωμένα σε σκονισμένα μπαούλα, στοιβαγμένα στα υπόγεια της ψυχής μας.
Κερδίστε προσκλήσεις
Η ομάδα Μήδεια παρουσιάζει το «Ημερολόγιο», ένα αφιέρωμα στον Γιάννη Ρίτσο, στο θέατρο Δρόμος. Αποτελεί μια συλλογή αυτούσιων κειμένων από την «Τέταρτη Διάσταση» συνδυάζοντας ποιήματα από διάφορες ποιητικές συλλογές και στίχους του ποιητή τα οποία βρίσκονται νοηματικά κοντά στα επιλεγμένα κείμενα από την «Τέταρτη Διάσταση» που ουσιαστικά αποτελούν ποιητικούς θεατρικούς μονολόγους. Στόχος των επιλογών αυτών είναι η σύνδεση του τότε με το σήμερα. Αυτή η τόση διαχρονική γραφή του ποιητή και η σχέση του με τον χρόνο, τον άνθρωπο και τις ιδέες, εκφράζουν τα προβλήματα, τις αγωνίες και τα δικαιώματα του ανθρώπου, παραμένοντας πάντα επίκαιρος χτυπώντας μας το καμπανάκι της αφύπνισης. Το «Ημερολόγιο» ως αφιέρωμα στην ποιητική θεατρικότητα του Γιάννη Ρίτσου αποτελεί ένα μαθηματικό κοινωνικό μοντέλο που ενώνει το χώρο και τον χρόνο σε μια συνέχεια. Οι παραστάσεις στο πλαίσιο του αφιερώματος: «Ισμήνη», «Φαίδρα», «Σονάτα του σεληνόφωτος» και «Αποχαιρετισμός».
Κερδίστε προσκλήσεις για την Ισμήνη
Κερδίστε προσκλήσεις για τη Φαίδρα
Κερδίστε προσκλήσεις για την Σονάτα του σεληνόφωτος
Κερδίστε προσκλήσεις για τον Αποχαιρετισμό
Η ζωή και οι συναρπαστικές αφηγήσεις της Πολίτισσας «Λωξάντρας», έτσι όπως τις αποτύπωσε στο ομώνυμο βιβλίο η εγγονή της η Μαρία Ιορδανίδου, ζωντανεύουν στη σκηνή του Θεάτρου «Μεταξουργείο». Η Άννα Βαγενά, σ’ ένα ρεσιτάλ ερμηνείας, μάς ταξιδεύει στην Πόλη, στα ήθη και τα έθιμα των Ρωμιών, τότε που οι ανθρώπινες σχέσεις ήταν ζωντανές, οι οικογένειες συναντιόντουσαν στις γιορτές και γλεντούσαν όλοι μαζί. Στην Πόλη, όπου έζησε η θρυλική Λωξάντρα, μια άξια και πολύ δυναμική γυναίκα. Η «Λωξάντρα», ένα από τα πιο αγαπημένα βιβλία της ελληνικής λογοτεχνίας, διαβάστηκε από πολλές γενιές Ελλήνων, ενώ έγινε σήριαλ για την ελληνική τηλεόραση με πρωταγωνίστρια την Μπέτυ Βαλάση. Το 2016 η Άννα Βαγενά διασκεύασε το μυθιστόρημα της Μαρίας Ιορδανίδου και από τότε παρουσιάζει αυτό το γοητευτικό ταξίδι στην κοσμοπολίτικη Πόλη της καρδιάς μας, την Κωνσταντινούπολη, μέσα από μια παράσταση – ύμνο στη χαρά της ζωής και τη δύναμη της γυναίκας.
Κερδίστε προσκλήσεις
Το «Κόκκαλο» είναι ένα έργο της Ιόλης Ανδρεάδη και του Άρη Ασπρούλη, με τον Γεράσιμο Γεννατά σε ένα ανεπανάληπτο ερμηνευτικό σόλο και τον ιδιοφυή μουσικό περφόρμερ Γιώργο Παλαμιώτη ζωντανά μαζί του επί σκηνής. Ένα πρωτότυπο θεατρικό έργο – «γροθιά στο στομάχι», μια λυτρωτική ροκ τελετουργία για τη ζωή και το έργο του Αντονέν Αρτό, του μεγαλύτερου διανοητή, ιδιοφυούς καλλιτέχνη και αναθεωρητή του σύγχρονου θεάτρου.
Κερδίστε προσκλήσεις
Ο μονόλογος «Μια Σεμνή Πρόταση», βασισμένος στο έργο του Ιρλανδού συγγραφέα Τζόναθαν Σουίφτ παρουσιάζεται, στο Από Κοινού Θέατρο, σε σκηνοθεσία Δανάης Κατσαμένη και ερμηνεία Αντώνη Ξένου. Το έργο γράφτηκε το 1729 και αποτελεί μια «σατιρική αντίστροφη όψη των ευθέων κοινωνικών και πολιτικών σχολίων του Σουίφτ για τα δεινά της χώρας του». Έχοντας ως βασικό γνώμονα την απέχθεια προς τα τυραννικά καθεστώτα ο συγγραφέας, που έγινε ευρέως γνωστός από τα περίφημα «Ταξίδια του Γκιούλιβερ», έγραψε ένα έργο όπου χρησιμοποιεί με δυστοπική αλληγορία την έννοια της ανθρωποφαγίας, για να πραγματοποιήσει μα ευθύβολη και διορατική επίθεση στα μειωμένα αντανακλαστικά κάθε «φιλήσυχου», αλλά πρακτικά εφησυχασμένου πολίτη-αναγνώστη, κάθε εποχής και κοινωνίας.
Κερδίστε προσκλήσεις
Είναι ικανό ένα τραγικό γεγονός να σε μεταμορφώσει σε τέρας; Πόσο εύκολο είναι από θύμα να γίνεις θύτης; Ένας δραματικός κοινωνικός μονόλογος με θέμα τον βιασμό, παρουσιάζεται στο θέατρο Αλκμήνη, σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Παλίλη. Το έργο επηρεασμένο απ’ την ελληνική μυθολογία καθώς και από την σύγχρονη πραγματικότητα, πραγματεύεται την γυναικεία φύση ως ένα άτομο του κοινωνικού συνόλου. Παρουσιάζει τις δυσκολίες και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει μία σύγχρονη γυναίκα, ενώ ταυτόχρονα καταδεικνύει τον οικογενειακό κύκλο, την εφηβεία και την ενηλικίωση, έτσι όπως οι άνθρωποι την αντιμετωπίζουν οδηγώντας στο συμπεράσματα για το πώς θα έπρεπε να την κατανοήσουν.
Κερδίστε προσκλήσεις
Ο Χρήστος Λιακόπουλος ανεβάζει για δεύτερη χρονιά το έργο του «Προμηθέας Εσταυρωμένος» στο Θέατρο Αλκμήνη. Μέσω αυτής, στοχεύει να καταδείξει τον συνεχή αγώνα του ανθρώπου για ελευθερία απέναντι, πρωτίστως, στον ίδιο του τον εαυτό και ακολούθως σε κάθε μορφή αυταρχικής εξουσίας. Όπως επίσης και τη μέγιστη ένδειξη αγάπης που φτάνει ως την αυτοθυσία. Ο θεατής ταυτίζεται με τον ήρωα και δια φόβου και ελέους οδηγείται στην ψυχική κάθαρση, ενώ ταυτόχρονα ενθαρρύνεται να υπερβεί τον προηγούμενο εαυτό του και ν’ αντιμετωπίσει τις δυσκολίες και προκλήσεις της ζωής με περισσότερο θάρρος και αυτοπεποίθηση.
Κερδίστε προσκλήσεις
Μετά την επιτυχία της παράστασης «H Πόρνη από πάνω», ο Αντώνης Τσιπιανίτης Αθερινός επιστρέφει στα αθηναϊκά θεατρικά δρώμενα με την «Καθαρίστρια», μια ιστορία για τα μεγάλα ναι και όχι της ζωής. Ο θεατρικός του φακός εστιάζει και πάλι σε μια γυναίκα, αυτή τη φορά την Πελαγία, καθαρίστρια από κούνια, που θεωρεί τον εαυτό της χαμένο από κούνια. Είναι όμως στ’ αλήθεια έτσι; Ο πάντοτε ανατρεπτικός λόγος του Αντώνη Τσιπιανίτη Αθερινού συμπληρώνεται από μια ανατρεπτική επιλογή για τον ρόλο της Πελαγίας. Ο σκηνοθέτης της παράστασης, Αλέξανδρος Λιακόπουλος, τοποθετεί στον πρωταγωνιστικό ρόλο έναν άντρα, τον Αντώνη Παπαηλία (ΛΟΛΑ), σε μια κόντρα ερμηνεία. Η Πελαγία, καθαρίστρια από τα γεννοφάσκια της, συνηθισμένη η ζωή να της κλείνει τις πόρτες, και να της λέει «όχι», βρίσκεται αντιμέτωπη με το μεγάλο «ναι». Αλλά είναι έτοιμη να το δεχτεί; Μπροστά σε αυτό το δίλημμα πηγαινοέρχεται μέσα στο σαλόνι του σπιτιού της, με την άλλοτε φινετσάτη, τώρα φθαρμένη πολυθρόνα, και εξομολογείται την μέχρι τώρα ζωή της. Σφουγγαρίστρες και ξεσκονόπανα, γοητευτικοί άνδρες και καλοντυμένες γυναίκες, έρωτες που έμειναν στη μέση, η μάνα που έφυγε ξαφνικά από τη ζωή… Γιατί Πελαγία ίσον σφουγγαρίστρες και ξεσκονόπανα. Γιατί Πελαγία ίσον ΟΧΙ με κεφαλαία γράμματα. Και ξαφνικά η τύχη της χαμογελά. Θα πάρει άραγε την μεγάλη απόφαση να αλλάξει μια για πάντα την ζωή της; Μέσα από την ιδιαίτερη ερμηνεία του Αντώνη Παπαηλία, το έργο γίνεται ακόμα πιο διαχρονικό, αποκτά νέα υπόσταση, για μας δείξει τελικά ότι το δικαίωμα στη χαρά της ζωής δεν έχει φύλο και τα όνειρα είναι μπροστά στα μάτια μας και μπορούμε όλοι να τα κυνηγήσουμε…
Κερδίστε προσκλήσεις