MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
24
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
  • ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
    ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ

    Χριστούγεννα 2020: 5 συμβουλές για να προφυλάξουμε την ψυχική μας υγεία κατά τη διάρκεια των γιορτών

    Δεδομένων των φετινών, ασυνήθιστων Χριστουγέννων, παρουσιάζουμε 5 βασικά βήματα για τη διατήρηση της ψυχικής μας υγείας.

    Monopoli Team

    Τα Χριστούγεννα έχουν καθιερωθεί παγκοσμίως ως γιορτή χαράς και αγάπης, με τα οικογενειακά τραπέζια, τα δώρα και το φαγητό να βρίσκονται σε αφθονία. Για πολλούς όμως, τα εορταστικά τραπέζια αυτής της χρονιάς θα έχουν λιγότερους έως καθόλου καλεσμένους, δεδομένων των συνθηκών της καραντίνας.

    Η πανδημία έχει αναμφίβολα επηρεάσει την καθημερινότητα όλων μας και η ψυχολογική κατάσταση πολλών ανθρώπων τείνει προς το χειρότερο σε συνθήκες απομόνωσης. Σε αυτήν την άκρως οικογενειακή γιορτή λοιπόν, η φροντίδα της ψυχικής μας υγείας κρίνεται πιο σημαντική από ποτέ.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΧριστούγεννα στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά με online συναυλίες, αφηγήσεις, προβολές ταινιών και άλλα12.09.2018

    Γι’ αυτό θα εξετάσουμε τρόπους να αποτρέψουμε την – φαινομενικά αναπόφευκτη – θλίψη της χριστουγεννιάτικης απομόνωσης. Ακόμα και χωρίς την πανδημία, οι γιορτές συχνά μπορούν να γίνουν αγχωτικές. Πόσο μάλλον με τα επιπλέον άγχη του 2020, θα πρέπει να επιδείξουμε μεγαλύτερη ψυχραιμία.

    Είναι σημαντικό, ωστόσο, να επισημάνουμε πως τίποτα από τα παρακάτω δε θα γεμίσει το κενό η θα θεραπεύσει το άγχος της πανδημίας του κορονοϊού. Ίσως όμως τα μικρά αυτά βήματα φανούν χρήσιμα, επιφέροντας μικρές αλλά ουσιαστικές αλλαγές στην παρούσα καθημερινότητά.

    1. Κοιμηθείτε καλά

    Είναι γεγονός πως ο ύπνος του μέσου ανθρώπου σήμερα είναι συνήθως ελλιπής ή αρκετά διαταραγμένος. Και η έλλειψη ποιοτικού ύπνου μπορεί να επηρεάσει σημαντικά τη διάθεσή μας. Σύμφωνα με μία έρευνα μάλιστα, όταν δεν κοιμόμαστε αρκετά είναι πιθανότερο να νιώσουμε αυξημένα αρνητικά συναισθήματα σε άσχημες καταστάσεις, ενώ μειώνονται τα θετικά συναισθήματα που επιφέρουν τα ευχάριστα γεγονότα.

    Στην περίοδο της καραντίνας λοιπόν, με τις διαταραχές του ύπνου να αυξάνονται διαρκώς, το να κοιμόμαστε παραπάνω φαντάζει ένας σχετικά απλός τρόπος για να βελτιώσουμε κάπως την καθημερινότητά μας. Ο ύπνος και η ψυχολογία εξάλλου έχουν μία αλληλοεξαρτώμενη σχέση.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΧριστούγεννα στο σπίτι: 7 αγαπημένες μας δραστηριότητες για μικρούς και μεγάλους12.09.2018

    2. Μείνετε δραστήριοι

    Φυσικά, δε θα μπορούσαμε να παραλείψουμε τα οφέλη της γυμναστικής για την ψυχική υγεία. Η τακτική άθληση μοιάζει ήδη με άθλο σε πολλούς, πόσο μάλλον τέτοια εποχή που πέφτει η θερμοκρασία. Οι επιστήμονες όμως δεν παύουν να υπογραμμίζουν τα οφέλη της για τη διάθεσή μας, τόσο άμεσα όσο και μακροπρόθεσμα.

    Για παράδειγμα, σε μία έρευνα του 2000 αναφέρεται πως 10–15 λεπτά περπάτημα είναι αρκετά για την βελτίωση της διάθεσης και την ενίσχυση της ηρεμίας μας.

    Φαίνεται λοιπόν πως ακόμα και τα μικρά πράγματα κάνουν τη διαφορά. Ακόμα κι αν δεν μπορούν αν αντικαταστήσουν την αγκαλιά και την επαφή με ένα αγαπημένο πρόσωπο, είναι πιθανό να μας βοηθήσουν να αντιμετωπίσουμε πιο αποτελεσματικά τη γενικότερη απογοήτευση του 2020.

    3. Διατηρήστε επαφές / Μείνετε απασχολημένοι

    Η μοναξιά προβλημάτισε πολλούς ανθρώπους το 2020. Η σκέψη μάλιστα των φίλων και των συγγενών που θα απουσιάζουν στη διάρκεια των γιορτών πιθανόν να ενισχύσει το αίσθημα της απομόνωσης.

    Για να το αντιμετωπίσετε αυτό, μην αποξενώνεστε. Προσπαθήστε να διατηρήσετε επαφές με ένα απλό τηλεφώνημα, μια βιντεοκλήση, είτε, αν είναι δυνατό, μια έξοδο για περπάτημα με κοντινά σας πρόσωπα. Μην ξεχνάτε, πολλοί άνθρωποι βιώνουν έντονη μοναξιά αυτόν τον καιρό. Και μάλλον τους λείπετε όσο σας λείπουν και εσάς, ειδικά μέσα στα Χριστούγεννα.

    Ακόμα, μείνετε απασχολημένοι. Ο κενός χρόνος κυλάει πιο αργά. Ακούστε παλιά ή καινούρια τραγούδια, πιάστε την κιθάρα, αρχίστε να ζωγραφίζετε πάλι, αποκτήστε ένα νέο χόμπι ή γενικά ασχοληθείτε με οτιδήποτε που σας ευχαριστεί. Ένα απασχολημένο μυαλό είναι λιγότερο πιθανό να απορροφηθεί από τη μοναξιά του. Πρόσφατη έρευνα επιβεβαιώνει πως οι άνθρωποι που καταπιάνονται με ευχάριστες ασχολίες αντιμετώπισαν καλύτερα την καραντίνα.

    4. Να τρέφεστε καλά

    Τα Χριστούγεννα συνδέονται στενά με την υπερβολή. Το κλίμα των γιορτών λοιπόν σε συνάρτηση με το 2020 αναμένεται να φέρουν έναν εκρηκτικό συνδυασμό στην κουζίνα μας, όπως έδειξε και η πρώτη φάση του εγκλεισμού. Σύγχρονες έρευνες ωστόσο μας αποτρέπουν από τις ατασθαλίες της «δυτικής» ανθυγιεινής διατροφής και συνιστούν την πιο ισορροπημένη μεσογειακή, για τη διατήρηση μιας καλής διάθεσης και ψυχικής υγείας.

    5. Ξεκαθαρίστε την θέση σας

    Γεγονός αποτελεί πως η πανδημία δεν έχει την ίδια αντιμετώπιση από όλους. Κάποιοι θεωρούν καλό να συνεχίζουν να προφυλάσσονται, ενώ άλλοι επιστρέφουν πρόωρα στην κανονικότητα, εξαντλημένοι από τους νέους ρυθμούς. Φυσικά, δεν παραλείπουμε και τους «επαναστάτες» που αρνούνται ακόμα και τη χρήση μάσκας.

    Έτσι και τώρα, κάποιοι φίλοι και συγγενείς ενδεχομένως να πιέζουν για οικογενειακά τραπέζια μέσα στα Χριστούγεννα, ενώ άλλοι προγραμματίζουν βιντεοκλήσεις για τις γιορτές.

    Οι διαφορετικές απόψεις πάνω σε θέματα της νέας καθημερινότητας, είναι πιθανό να φέρουν πολύ κόσμο σε δύσκολη θέση στη διάρκεια των γιορτών. Καθώς όμως πρόκειται για θέμα υγείας, ίσως να χρειαστεί να εξετάσουμε την εγγύτητα αυτή με τους ανθρώπους μας από διαφορετική σκοπιά και να επιμείνουμε σε μία ενδεχόμενη αρνητική μας απάντηση σε πρόσκληση.

    Οι άνθρωποί μας είναι πολύτιμοι και αν ανησυχούμε λίγο παραπάνω για κάποιους από αυτούς, για τον οποιονδήποτε λόγο, οφείλουμε να πράξουμε αναλόγως. Τα αγαπημένα μας πρόσωπα είναι αναντικατάστατα και αν νιώθουμε πως με μία συγκέντρωση σε κάποιο σπίτι, θέτουμε εκείνους και τους εαυτούς μας σε κίνδυνο, καλύτερα να επιμείνουμε στην αρχική μας απόφαση με αποφασιστικότητα.

    Πηγή:Medical News Today

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑΟ Κωστής Μαραβέγιας σε μια live stream συναυλία από το ΚΠΙΣΝ12.09.2018

    Περισσότερα από Καλή Ζωή
    Για να λαμβάνετε κάθε εβδομάδα στο email σας
    προτάσεις και προσκλήσεις από το Monopoli.gr
    ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
    Αλλαγή μεγέθους γραμμάτων
    Επιλογή contrast