MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΡΙΤΗ
07
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
  • ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ
    ΥΓΕΙΑ

    8 τρόποι για ν’ αντιμετωπίσουμε το άγχος των ειδήσεων για τον κορονοϊό

    Σε μια περίοδο όπου η επικαιρότητα κατακλύζεται από την πανδημία του Κορονοϊού, η οποία έχει πλήξει σχεδόν ολόκληρο τον πλανήτη, οι ειδικοί μας προτείνουν τρόπους ώστε να περιορίσουμε το άγχος που μπορεί να δημιουργήσει η έκθεση μας στις ειδήσεις που αφορούν τις τρέχουσες ανησυχητικές εξελίξεις.

    Monopoli Team

    Η πραγματικότητα, την οποία βιώνουμε με το ξέσπασμα της νέας πανδημίας του Κορονοϊου το τελευταίο διάστημα, είναι πρωτόγνωρη και σε μεγάλο βαθμό ανησυχητική για όλους μας. Καλούμαστε να προσαρμόσουμε την καθημερινότητα μας στα νέα δεδομένα, ακολουθώντας πιστά τις οδηγίες των επιστημόνων και των τοπικών αρχών και αλλάζοντας άρδην τις συνήθειές μας, ώστε να προστατέψουμε τον εαυτό μας και, πρωτίστως, τους γύρω μας. Μια τέτοια κατάσταση, ήδη αγχωτική ως έχει, μπορεί να επιβαρυνθεί ακόμη περισσότερο, όταν είμαστε διαρκώς συντονισμένοι με τις δραματικές εξελίξεις στην επικαιρότητα.

    Οι ειδικοί προτείνουν μερικά απλά βήματα, τα οποία μπορούμε να ακολουθήσουμε από μόνοι μας, ώστε να περιορίσουμε τα αρνητικά συναισθήματα, το άγχος, ακόμη και την απελπισία ή την αίσθηση ότι χάνουμε τον έλεγχο, όταν ακούμε ή διαβάζουμε μια είδηση σε σχέση με τα όσα συμβαίνουν αυτή την περίοδο στον πλανήτη.

    1.Επιλέγουμε προσεκτικά τις πηγές πληροφόρησης μας

    Σύμφωνα με τον Neil Greenberg, Καθηγητή στο Βασιλικό Κολλέγιο Ψυχιάτρων στο Ηνωμένο Βασίλειο, μερικοί ειδησεογραφικοί οργανισμοί, ιδιαίτερα στο πρώιμο στάδιο κυκλοφορίας μιας είδησης ή μιας ακολουθίας δραματικών συμβάντων, παίρνουν μια «τυχαία» λεπτομέρεια και την μεγιστοποιούν, μην έχοντας ως σκοπό να παρουσιάσουν μια ισορροπημένη οπτική της κατάστασης στο κοινό. Καθώς στην εποχή μας υπάρχει διάχυτη παραπληροφόρηση, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας προτείνει να ενημερωνόμαστε σε ζητήματα που αφορούν τον Κορονοϊό μόνο από αξιόπιστες πηγές πληροφόρησης, ώστε να μειώσουμε τη σύγχυσή μας και να ξεχωρίσουμε τα πραγματικά γεγονότα από τη φήμη, ακολουθώντας, παράλληλα, τις οδηγίες από τους ίδιους και τις τοπικές αρχές της χώρας μας.

    2. Αναγνωρίζουμε τον τρόπο που παρουσιάζουν τα media μια είδηση και γιατί

    Η ψυχοθεραπεύτρια Michaela McCarthy προειδοποιεί ότι μερικά μέσα επικεντρώνονται στην συναισθηματική πλευρά μιας είδησης, δίνοντας έμφαση στην αρνητική έκβαση ενός γεγονότος και όχι σε μια σαφή, αμερόληπτη παρουσίασή του, σε μια προσπάθεια να τραβήξουν την προσοχή μας, η οποία έχει ως αποτέλεσμα τη σκιαγράφηση ενός κόσμου απειλητικού προς εμάς. Η οδηγία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας είναι να αποφύγουμε την έκθεση μας σε ειδήσεις που μπορεί να μας προκαλέσουν άγχος και στρες, καθώς και να αναζητούμε περισσότερο πρακτικές πληροφορίες σχετικά με τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουμε για να προστατέψουμε τους γύρω μας και τους εαυτούς μας.

    3. Θέτουμε όρια στον χρόνο που ξοδεύουμε για την ενημέρωσή μας Άγχος

    Όπως μας ενημερώνει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, η διαρκής έκθεση μας στη συνεχόμενη ροή ειδήσεων που παράγεται από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης για την έξαρση της νέας πανδημίας μπορεί να μας προκαλέσει εκτεταμένη ανησυχία. Γι’ αυτό τον λόγο καλό είναι να μειώσουμε τον χρόνο που ξοδεύουμε για την ενημέρωσή μας και να επιζητούμε πληροφορίες συγκεκριμένες ώρες την ημέρα, ιδανικά μια ή δύο φορές κατά τη διάρκεια του εικοσιτετραώρου. Ενώ, η ψυχοθεραπεύτρια Dr. Traci W. Lowenthal, μας προτρέπει να αποφεύγουμε τις ειδήσεις πριν πέσουμε για ύπνο, ώστε να μη ρισκάρουμε μια αγχωτική και κουραστική, εν τέλει, νύχτα. Τέλος, η κοινωνική λειτουργός με ειδίκευση σε θέματα διάγνωσης, θεραπείας και πρόληψης των ψυχικών νοσημάτων, Julie Barthels, μας συμβουλεύει ότι αν παραστεί ανάγκη, μπορούμε να αποκοπούμε εντελώς από οποιαδήποτε πηγή ενημέρωσης και να επιλέξουμε έναν έμπιστο φίλο μας, για να μας ειδοποιήσει, αν υπάρχει κάτι που πρέπει να γνωρίζουμε.

    4. Περιορίζουμε τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και θέτουμε σε σίγαση ότι μας ενοχλεί

    Η ανακοίνωση του «Mind», ενός μη κερδοσκοπικού οργανισμού του Ηνωμένου Βασιλείου, αφιερωμένου στην ψυχική υγεία, μας εξηγεί ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να μας προκαλέσουν άγχος, λόγω των χρηστών που μοιράζονται ειδήσεις για την επικαιρότητα ή αναρτούν τις ανησυχίες τους πάνω σε ένα θέμα. Είναι θεμιτό, λοιπόν, να περιορίσουμε τη χρήση τους, να θέσουμε σε σίγαση λογαριασμούς, λέξεις κλειδιά ή hashtags που μπορούν να πυροδοτήσουν το άγχος και να αποφύγουμε την περιήγηση μας στο timeline μας και τη ροή ειδήσεων. Μπορούμε απλά να παρακολουθούμε τις αναρτήσεις συγκεκριμένων σελίδων ή ομάδων. Τέλος, η κλινική ψυχολόγος Dr. Jana Scrivani προτείνει, ως έσχατη λύση, να καταργήσουμε προσωρινά όλες τις εφαρμογές των social media από το κινητό μας.

    5. Εξισορροπούμε το άκουσμα δυσάρεστων γεγονότων με δραστηριότητες που μας γεμίζουν Άγχος

    Διευθύντρια μέσων επικοινωνίας στο «Rethink Mental Ilness», έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό για τα ψυχικά νοσήματα, η Nia Charpentier συνιστά ότι ναι μεν βοηθάει να παραμείνουμε ενημερωμένοι για τις τρέχουσες εξελίξεις, όμως δεν χρειάζεται να επικεντρωθούμε αποκλειστικά στα δυσάρεστα γεγονότα. Ο καθηγητής ψυχολογίας στο πανεπιστήμιο του Σάσσεξ, Graham Davey, μας προτρέπει να αφιερώσουμε χρόνο, εξίσου, σε δραστηριότητες που θα μας ανυψώσουν το ηθικό. Βιβλία, podcast, η αγαπημένη μας σειρά/ταινία, μουσική, γυμναστική  ή οτιδήποτε άλλο ανταποκρίνεται στα προσωπικά μας ενδιαφέροντα, ώστε να μην επιτρέψουμε στις αρνητικές ειδήσεις να καταβάλλουν, σε υπερβολικό βαθμό, τη διάθεση μας και να επηρεάσουν την υγεία μας, τις διαπροσωπικές μας σχέσεις και την παραγωγικότητά μας.

    6. Συζητάμε με την οικογένεια ή τους φίλους μας για ό,τι μας απασχολεί

    Όταν ερχόμαστε αντιμέτωποι με δυσάρεστες ειδήσεις που μας δημιουργούν στρες, η ψυχοθεραπεύτρια Michaela McCarthy μας συμβουλεύει να απευθυνθούμε στον κοινωνικό μας περίγυρο και να μοιραστούμε μαζί τις ανησυχίες μας. Η συγκεκριμένη τακτική μπορεί να μας βοηθήσει, ώστε να αποκτήσουμε μια καθαρή και πιο ολοκληρωμένη εικόνα για τα γεγονότα και πως αυτά επηρεάζουν, πραγματικά, το μέλλον μας, κατευνάζοντας τους φόβους μας. Κάποιοι άλλοι, ωστόσο, σύμφωνα με την ψυχοθεραπεύτρια Weena Cullins, μπορεί να αισθανθούν παγιδευμένοι σε συζητήσεις για θέματα της επικαιρότητας με την οικογένεια ή τους φίλους, καθώς αυτές, όχι μόνο δεν βοηθούν, αλλά έχουν, επίσης, αρνητικό αντίκτυπο στη διάθεση τους. Σε αυτή την περίπτωση ζητάμε ευγενικά από τους συνομιλητές μας να περιορίσουν τέτοιου είδους συζητήσεις και προσπαθούμε να αφιερώσουμε χρόνο, συνομιλώντας μαζί τους για πιο ευχάριστα και θετικά ζητήματα.

    7. Δίνουμε χρόνο στον εαυτό μας πριν ασχοληθούμε με μια έκτακτη είδηση

    «Είναι φυσιολογικό όταν μόλις έχει συμβεί ένα γεγονός, οι περισσότεροι από εμάς να παραμείνουμε κολλημένοι στις οθόνες της τηλεόρασης, του κινητού ή του υπολογιστή μας για να λαμβάνουμε ενημερώσεις για τις πρόσφατες εξελίξεις», αναγνωρίζει η κλινική ψυχολόγος Dr. Jana Scrivani. Οφείλουμε, όμως, να λάβουμε υπόψη μας ότι στην αρχή της κυκλοφορίας μιας είδησης υπερτερούν οι εικασίες ή οι μισές αλήθειες, γεγονός που πιθανώς να αυξήσει κατακόρυφα τα επίπεδα του άγχους μας. Χρειάζεται να περάσει κάποιο διάστημα για να συγκεντρωθούν όλα τα απαραίτητα δεδομένα για μια σαφή και ολοκληρωμένη εικόνα, γι’ αυτό προτείνεται να περιμένουμε λιγάκι πριν τσεκάρουμε τα νέα.

    8.Ας έχουμε οπτική ενός συμβάντος αλλά να μην κινδυνολογούμε Άγχος

    Ο Chris Peters, καθηγητής Μέσων και Επικοινωνίας στο Πανεπιστήμιο του Άλμποργκ εξηγεί ότι θα πρέπει να στρέψουμε την προσοχή μας στους τρόπους με τους οποίους διαχειριζόμαστε μια είδηση, σε συνάρτηση με την καθημερινότητά μας, παρά στην ποσότητα των ειδήσεων που λαμβάνουμε. «Συχνά δεν αντιλαμβανόμαστε ένα θέμα στις σωστές του διαστάσεις, με συνέπεια να γινόμαστε επιρρεπείς σε γνωστικά λάθη, όπως η κινδυνολογία», μας ενημερώνει η καθηγήτρια ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο του Bucknell, Anne Baker. Βεβαίως δεν πρέπει να υποτιμάμε την αρνητική πλευρά των ζητημάτων, ούτε να παραμένουμε άπραγοι περιμένοντας να περάσει, απλώς, πρέπει να αναγνωρίζουμε ότι μερικά συμβάντα απ’ όσα κυριαρχούν στις ειδήσεις βρίσκονται πέρα από τον έλεγχό μας και το υπερβολικό άγχος δεν θα αλλάξει την κατάσταση. Ας δώσουμε στον εαυτό μας το χρόνο και την κατάλληλη απόσταση, ώστε να υπολογίσουμε τον πραγματικό αντίκτυπο ενός γεγονότος και ας επικεντρωθούμε εκεί που μπορούμε πραγματικά να βοηθήσουμε.

    Περισσότερα από Επίκαιρα
    Μουσείο Τηλεπικοινωνιών: Ψηφιακές «βόλτες» & δραστηριότητες, για όσο #μένουμε_σπίτι
    Για να λαμβάνετε κάθε εβδομάδα στο email σας
    προτάσεις και προσκλήσεις από το Monopoli.gr
    ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
    Αλλαγή μεγέθους γραμμάτων
    Επιλογή contrast