MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
15
ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ODEON ESCAPE ODEON ESCAPE - 8 STUDIO NEW STAR ART CINEMA TOWN CINEMAS VILLAGE 5 CINEMAS PAGRATI VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL VILLAGE CINEMAS ATHENS METRO MALL ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ VILLAGE SHOPPING AND MORE ΑΒΑΝΑ ΑΘΗΝΑ ΑΘΗΝΑΙΑ ΑΙΓΛΗ ΑΙΓΛΗ 3 ΑΙΓΛΗ CINEMA ΑΚΤΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΑΛΙΚΗ DIGITAL ΑΛΟΜΑ ΑΛΣΟΣ ΑΜΑΡΥΛΛΙΣ-Garden Cinema Digital ΑΜΙΚΟ ΑΜΥΝΤΑΣ ΑΝΕΣΙΣ ΑΝΟΙΞΙΣ ΑΡΙΑΝ ΑΡΚΑΔΙΑ ΑΡΤΕΜΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ 3D digital Αττικόν Άλσος ΒΑΡΚΙΖΑ ΒΑΡΚΙΖΑ - 3 ΒΟΞ ΔΕΞΑΜΕΝΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΣΙΝΕ ΔΑΦΝΗ ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΕΚΡΑΝ ΖΕΦΥΡΟΣ ΗΛΕΚΤΡΑ ΘΗΣΕΙΟΝ ΚΑΡΜΕΝ ΚΗΠΟΣ ΛΑΟΥΡΑ EUROPA CINEMAS DIGITAL ΛΑΪΣ ΛΙΛΑ DIGITAL CINEMA ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ Cinema ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ Filmcenter ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ DIGITAL ΝΕΑ ΜΑΣΚΩΤ ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΑ ΡΙΑ ΡΙΒΙΕΡΑ ΣΙΝΕ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΙΣ ΣΙΝΕ ΓΑΛΑΤΣΙ ΣΙΝΕ ΠΑΡΙ ΣΙΝΕ ΦΛΟΙΣΒΟΣ PEUGEOT ΣΙΝΕ ΨΥΧΙΚΟ ΣΤΕΛΛΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D Digital ΦΙΛΟΘΕΗ ΦΛΕΡΥ ΧΛΟΗ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
8 ½
28 χρόνια μετά
Arizona Dream
Cure
Eraserhead
F1: Η ταινία
Jurassic World: Αναγέννηση
Millennium Mambo
Red Sonja
Sorry, Baby
Stans
Superman
Take a Trip
The Fantastic Four: Πρώτα βήματα
Twin Peaks: ο ύποπτος κόσμος
Έλιο (μεταγλωττισμένη)
Όταν έρθει το φθινόπωρο
Αγάπη = Τρέλα
Ακόμα πιο απίστευτη Παρασκευή
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αντίο Ηλίθιοι
Αποστροφή
Ας αγαπηθούμε όσο ζούμε
Αυτοί που έμειναν ζωντανοί
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Βιριδιάνα
Γυναίκες στα πρόθυρα νευρικής κρίσης
Δέσε με
Διπλή ταυτότητα
Δωρεάν διακοπές
Επαναστάτης χωρίς αιτία
Επικίνδυνα…κοντά σου
Επικίνδυνη Αποστολή: Η έσχατη τιμωρία
Ερωτική επιθυμία
Ευχαριστούμε για τη συναλλαγή σας
Ζιλ και Τζιμ
Ζούσε τη ζωή της
Η Πωλίν στην παραλία
Η δίκη ενός σκύλου
Η επιστροφή
Η μουσική της ζούγκλας 2 (μεταγλωττισμένη)
Η πισίνα
Η ώρα του λύκου
Θεώρημα
Και μετά δεν έμεινε κανένας
Καλοκαίρι με τη Μόνικα
Κιούκα πριν το τέλος του καλοκαιριού
Κλέφτες Καταστημάτων
Κοντινό πλάνο
Λίλο & Στιτς (μεταγλωττισμένη)
Μάτια ερμητικά κλειστά
Μαζί
Μαλένα
Μια ξαφνική ματιά σε βαθύτερα πράγματα
Μπάμπι: Η εκδίκηση
Μπλέηντ Ράνερς: Ομάδες Εξόντωσης
Νεαρές μητέρες
Νυχτερινός εκφωνητής
Νόρα
Νύχτα Αγωνίας
Ξέρω τι κάνατε πέρσι το καλοκαίρι
Ξαναπαντρεύομαι την γυναίκα μου
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο δελφινομικρούλης 2 (μεταγλωττισμένη)
Οδός Μαλχόλαντ
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Ο θάνατος ενός διεφθαρμένου
Οι άγριες μέρες μας
Ο κύριος Αζναβούρ
Ο μεγάλος δραπέτης
Ο μύθος του Μαρακούντα (μεταγλωττισμένη)
Ο χαμένος τίγρης (μεταγλωττισμένη)
Ο ψυχίατρος μου τρελάθηκε
Πάρτι χωρισμού
Παρίσι-Τέξας
Πώς να εκπαιδεύσετε τον δράκο σας (μεταγλωττισμένη)
Πώς να κλέψετε ενα εκατομμύριο δολάρια
Ρίτα
Σάουντρακ για ένα πραξικόπημα
Σκιές στο σκοτάδι
Σκυλίσια μέρα
Στάσου πλάι μου
Ταιριάζουμε?
Τα καλά παιδιά
Τελευταία πνοή
Το 47
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το κάστρο στον ουρανό
Το κυνήγι του κλέφτη
Το μίσος
Το μονοπάτι του αλατιού
Το πάθος της Ζαν ντ’Αρκ
Το πατρικό
Τρελές σφαίρες
Υπάρχω
Χαμένη λεωφόρος
Περιπέτεια

Η Επιστροφή

Με τις 12 υποψηφιότητες που μάζεψε, η ταινία του Alejandro G. Iñárritu γίνεται αυτομάτως το ακλόνητο φαβορί των φετινών Όσκαρ και όλοι περιμένουν πλέον τη στέψη του βασιλιά Leo.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-fullstars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 156'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Το 1823 στα αχαρτογράφητα ακόμη παγωμένα βουνά της Μοντάνα και της Βόρειας Ντακότα ο ιχνηλάτης Χιου Γκλας (Leonardo DiCaprio) οδηγεί μια ομάδα κυνηγών στην αναζήτηση αρκούδων. Οι γούνες των θηλαστικών ισοδυναμούν με εισιτήριο στον επίγειο παράδεισο για τους κυνηγούς, που ονειρεύονται να αγοράσουν «ένα κτήμα στο Τέξας για μια τεμπέλικη ζωή». Όμως η φύση έχει αντίθετη άποψη. Από τη μια οι «άγριοι» ινδιάνοι που σχεδόν αποδεκατίζουν την αποστολή κι από την άλλη οι δύσκολες καιρικές συνθήκες, κάνουν τα εναπομείναντα μέλη της αποστολής της γουνεμπορικής εταιρείας να εγκαταλείψουν κάθε σκέψη γύρω από το (αμερικανικό) όνειρο τους και να σκεφτούν πως θα σώσουν το δικό τους τομάρι.

Όταν μια πελώρια αρκούδα αιφνιδιάζει τον Γκλας και τον κατακρεουργεί, η ομάδα διχάζεται ως προς το τι πρέπει να πράξει. Ανατίθεται σε 3 άντρες να φροντίσουν τον ημιθανή ήρωα μέχρι το τέλος του, όμως ένας εξ αυτών (ο Tom Hardy σε μεγάλη ερμηνεία είναι υποψήφιος για το Όσκαρ β ρόλου) έχει διαφορετικά σχέδια. Ο Γκλας εγκαταλείπεται σε τραγική κατάσταση, όμως θα καταφέρει να επιβιώσει και να επιστρέψει για την εκδίκηση του.

the revenant

«Με κομμένη την ανάσα». Αγαπημένη φράση των κριτικών που σημαίνει ότι ένα φιλμ μπορεί να είναι τόσο καθηλωτικό που σου κόβει την πνοή. Τις περισσότερες φορές χρησιμοποιείται αβίαστα και δίχως να έχει σχέση με την πραγματικότητα.

Στην «Επιστροφή» όμως το χιλιοειπωμένο σλόγκαν έχει λόγο ύπαρξης. Μάλιστα είναι το πρώτο πράγμα που μου έρχεται στο μυαλό ανασύροντας από τη μνήμη 2-3 συγκλονιστικές σκηνές (η πάλη του ήρωα με την αρκούδα είναι ήδη σκηνή ανθολογίας στην ιστορία του σινεμά), μοναδικής δεξιοτεχνίας από τον τελειομανή Iñárritu που κατασκεύασε ένα έργο μεγάλης πνοής. Για να το πετύχει αυτό δεν δίστασε να υπερδιπλασιάσει το κόστος παραγωγής (το αρχικό μπάτζετ των 60 εκατομμυρίων δολαρίων τελικά έφτασε στα 130 εκατομμύρια) επιμένοντας στην αυθεντικότητα και τον ακατέργαστο ρεαλισμό.

Μεταξύ άλλων επένδυσε στο γύρισμα σε φυσικό φως και στο περισσότερο φωτογενές χιόνι της Αργεντινής αντί του αρχικού προορισμού που ήταν ο Καναδάς. Σε συνεργασία με το το διευθυντή φωτογραφίας Emmanuel Lubezki (μόνιμος συνεργάτης του Τέρενς Μάλικ), ο μεξικανός σκηνοθέτης δημιούργησε μια πρωτόγνωρη κινηματογραφική αίσθηση όπου ο ωμός, τραχύς ρεαλισμός δένει υποδειγματικά με την ποιητική ματιά και τη φιλοσοφική υπαρξιακή αγωνία.

the revenant leonardo dicaprio

Ανάμεσα στα ανυπέρβλητης ομορφιάς πλάνα που θυμίζουν… παλιό Μάλικ ο Iñárritu ξεδιπλώνει την προβληματική του, που είναι βγαλμένη θαρρείς από το σινεμά του Χέρτζογκ, του Πεν («Μεγάλο ανθρωπάκι») και του Τζάρμους («Ο νεκρός»). Ο αγώνας για επιβίωση, η εκδικητική μανία, η θέληση του ανθρώπου να ξεπεράσει τα όρια του είναι οι προφανείς αναγνώσεις ενός πρώτου επιπέδου.

Σε ένα δεύτερο, περισσότερο δηκτικό και απαιτητικό επίπεδο όμως, ο δημιουργός χρησιμοποιεί την αληθινή ιστορία του Γκλας για να αποδομήσει το αμερικανικό όνειρο, να αποκαθηλώσει τα ιερά σύμβολα της Άγριας Δύσης (ένας κόσμος βίας και πρωτοφανούς αγριότητας όπου η γενοκτονία των ινδιανών από Άγγλους και Γάλλους γίνεται «στο όνομα του Θεού»), να υμνήσει την αρχέγονη ομορφιά και δύναμη της Φύσης. Για να οδηγηθεί σε αυτό το μαγικό αποτέλεσμα, δανείστηκε την αρχική ύλη από το best seller του Michael Punke (κυκλοφορεί στα ελληνικά από την Key Books) και την διάνθισε με μυθοπλαστικά και αφηγηματικά εργαλεία που προσδίδουν στο φιλμ μια απόκοσμη σχεδόν γοητεία.

Ανάμεσα στα εργαλεία τούτα υπάρχει κι ο χαρακτήρας κλειδί για την εξέλιξη της πλοκής, ο ινδιάνος γιος του Γκλας, που δεν υπάρχει καν στο βιβλίο! Ο Di Caprio, διέγνωσε σωστά τα σημάδια του έργου κι εγκατέλειψε το πρότζεκτ του «Steve Jobs» για να αφοσιωθεί στην «Επιστροφή», δίνοντας μια ερμηνεία ζωής που θα του χαρίσει, όπως όλα δείχνουν τη μεγάλη διάκριση. Ακόμη κι αν αυτό δεν συμβεί (ειρωνεία θα είναι να χάσει το Όσκαρ από τον άνθρωπο που πήρε τη θέση του στο «Steve Jobs», τον Michael Fassbinder δηλαδή) το φιλμ «Επιστροφή» έχει γράψει ήδη ιστορία.

Ο περφεξιονισμός του Alejandro G. Iñárritu βρίσκεται στην ωριμότερη φάση του και μετά τον καλλιτεχνικό κυρίως θρίαμβο του «Birdman», ο μεξικανός… «επιστρέφει» δριμύτερος για να κατακτήσει ακόμα περισσότερα.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ (The revenant)
Σκηνοθεσία: Alejandro G. Iñárritu
Σενάριο: Alejandro G. Iñárritu, Mark L. Smith Michael Punke

Παίζουν: Leonardo DiCaprio, Tom Hardy, Will Poulter, Lukas Haas

Διάρκεια: 156'
Χώρα: ΗΠΑ
Έτος: 2015

Rating: 4
Διανομή: Odeon
Περισσότερα από CINEMA