MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
19
ΑΠΡΙΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ΕΛΙΖΕ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
A Por Por Funeral for Ashirifie
Animal
Back to Black
Baghead: Η μάγισσα των νεκρών
Bob Marley: One Love
Dune: Μέρος δεύτερο
Ennio: The Maestro
Ghostbusters: Η αυτοκρατορία του πάγου
Kung Fu Panda 4 (μεταγλωττισμένη)
Kung Fu Panda 4 (με υπότιτλους)
Lupin III: Το κάστρο του Καλιόστρο (με υπότιτλους)
Mets
Minore
Pearl Jam – Dark Matter
Poor Things
Shame
Stop making sense
Suga: Agust D Tour D-Day the Movie
Take a Trip
The Rocky Horror Picture Show
Tranzit
Άγνωστοι μεταξύ μας
Άκουσέ με
Αγρια νερά
Αδέσποτα κορμιά
Ανατομία μιας πτώσης
Αντίλαλος
Απαγορευμένα παιχνίδια
Απλώς υπέροχη (μεταγλωττισμένη)
Αρθουρ ο βασιλιάς
Αρκουδότρυπα
Αρπα Colla
Ασπιλη
Αστυγραφίες στην Οθόνη
Γάτες στο μουσείο (μεταγλωττισμένη)
Για πάντα νέοι
Γκοτζίλα x Κονγκ: Η νέα αυτοκρατορία
Εγώ, καπετάνιος
Ενας ερωδιός για τη Γερμανία
Ενα ταξίδι για πάπιες (μεταγλωττισμένη)
Εξέλιξη
Ευχή (μεταγλωττισμένη)
Ζώνη ενδιαφέροντος
Η Βασίλισσα της Νέας Υόρκης
Η Περιφρόνηση
Η Χίμαιρα
Η κιβωτός του Νώε (μεταγλωττισμένη)
Η κυρία με το σκυλάκι
Η περιπέτεια
Η τελευταία παμπ
Θεώρημα
Κάμπια νύμφη πεταλούδα
Καταγωγή
Κονάν η βάρβαρη
Λατρεύω να σε μισώ
Λεσβία
Μέσα στη μέρα
Ματωμένος δεσμός
Μαύρος κότσιφας-Μαύρο βατόμουρο
Μην περιμένετε και πολλά από το τέλος του κόσμου
Μια μέρα στη Σαγκάη
Οι Ελευσίνιοι
Οι άποικοι
Ο μικρός Νικόλας: Τι περιμένουμε για να είμαστε ευτυχισμένοι; (μεταγλωττισμένη)
Οπενχάιμερ
Ο πρώτος οιωνός
Ο χαμένος τα παίρνει όλα
Ο χορός των φαντασμάτων (μεταγλωττισμένη)
Πίτερ Ράμπιτ: ο λαγός το ‘σκασε (μεταγλωττισμένη)
Περασμένες ζωές
Πεσμένα φύλλα
Ραδιο Ουόλφμαν
Ρεπό
Ρώμη, ανοχύρωτη πόλη
Σκύλος & Γάτα: μια τρελή καταδίωξη (μεταγλωττισμένη)
Στενές επαφές με τον Διάβολο
Στη φωτιά
Στο γραφείο καθηγητών
Στο ποταμόπλοιο
Συνάδελφοι ηρωικοί οικοδόμοι
Τα μαθήματα της Μπλάγκα
Τα παιδιά του χειμώνα
Το αγόρι και ο ερωδιός
Το αγόρι του Θεού
Το λιμάνι των απόκληρων
Το μικρό νησί
Το μπλε καφτάνι
Τοτέμ
Υπέροχες μέρες
Φόνισσα
Χορεύοντας με τον Μπέκετ
Κωμωδία

Παν-δή-μια

Ένα σατιρικό έργο του Δημήτρη Πιατά, η “Παν-δή-μια” για την οικονομική κρίση και την παράνοια της σύγχρονης εποχής, σχόλιο στη medio-κρατία και στην ηθική κατάρράκωση του νεοέλληνα.

stars-emptystars-emptystars-emptystars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 111'
Μαρίνα Πυλαρινού

«ΠΑΝδηΜΙΑ» (ΌΛΑ λοιπόν ΈΝΑ) είναι ο τίτλος της νέας ταινίας μεγάλου μήκους του Δημήτρη Πιατά. Πρόκειτα για μία μαύρη κωμωδία, σε μία χώρα που υφίσταται την επιδρομή ενός ιού, που τον ονομάζουν «Σύνδρομο της Τζοκόντα» – γιατί ο ασθενής παύει να έχει την αντίληψη του περιβάλλοντος και χαμογελά – ενώ η ίδια η χώρα είναι υπό κατάρρευση από χρεωκοπία. Συμμορίες λυμαίνονται τη χώρα. Ο Κώστας Ανδρέου (Θεοδόσης Πελεγρίνης), τηλεοπτική περσόνα, είναι στα πρόθυμα της επαγγελματικής και προσωπικής κατάρρευσης. Ο Μπος (Δημήτρης Πιατάς) έχει τη δημοφιλέστερη εκπομπή στην τηλεόραση με τίτλο «Πρόσκληση σε Γεύμα για έναν Υποψήφιο Καλεσμένο», όπου ο καλεσμένος αποδομείται και διασύρεται για κάποια αμαρτία του παρελόντος. Υποψήφιος καλεσμένος είναι ο Ανδρέου για μια κατασκευασμένη τηλεοπτική είδηση που τον έκανε διάσημο. 

Το έργο ίσως έχει καλές προθέσεις, αλλά η κακή τους εκτέλεση, η έλλειψη μέσων και η απουσία συνοχής στην σύλληψη δεν τις αφήνουν να φανούν. Αν εξαιρέσω κάποιες κωμικές αναλαμπές του Μάκη Παπαδημητρίου, η ταινία δεν έχει κάτι άλλο αξιόλογο να παρουσιάσει. Οι περισσότεροι ηθοποιοί παίζουν υπερβολικά ψεύτικα και γκροτέσκο, ενώ ο Θεοδόσης Πελεγρίνης δείχνει ότι δεν είναι ηθοποιός. Ένα σενάριο χωρίς καμία αφηγηματική ροή, γεμάτο αμπελοφιλοσοφίες και στοχασμούς που σκάνε στο κενό. Η φωτογραφία είναι πολύ κακή, σε βαθμό που να θυμίζει videoclip παλιών δεκαετιών.

Τα σκηνικά στις περισσότερες περιπτώσεις είναι θεατρικές σκηνές, που βρήκε στη διάθεση της η παραγωγή. Είναι χαρακτηριστικό ότι το σκηνικό της παράστασης “La Nonna” χρησιμοποιήθηκε για πλατό εκπομπής με υψηλή τηλεθέαση. Μια χαρά παράσταση ήταν το “La Nonna” κι εξαιρετική η ερμηνεία του Πιατά, δεν λέω. Αλλά το να βάζεις ένα σκηνικό που δείχνει ένα φτωχόσπιτο της Αργεντινής για πλατό της πιο εμπορικής- υποτίθεται- τηλεοπτικής εκπομπής, δεν κολλάει.   

Αξιοποιείται η ταινία μικρού μήκους του Δημήτρη Πιατά “Μαμά γιατί δε φωνάζεις πια” (Επίσημη Συμμετοχή στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, 1975), με τα ίδια πρόσωπα που έπαιζαν τότε (Σοφία Κακαρελίδου, Μιχάλης Μητρούσης) στο τώρα. Αν και καλύτερα κινηματογραφημένο από την τωρινή δουλειά του ηθοποιού και σκηνοθέτη, δεν χρησιμοποιείται με λειτουργικό τρόπο, γιατί δεν πείθει ότι είναι αυτό που παρουσιάζεται στην ταινία. 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ: Ένα έργο κακό σε πολλά επίπεδα. Κακή κινηματογράφηση, προβληματικό σενάριο και έλλειψη μέσων καταδικάζουν την καλλιτεχνική αυτή προσπάθεια και όσα προσπαθεί να μας δηλώσει, σε αποτυχία. 

Γιώργος Σμυρνής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Παν-δή-μια
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Πιατάς
Σενάριο: Δημήτρης Πιατάς

Παίζουν: Θεοδόσης Πελεγρίνης, Δημήτρης Πιατάς, Μιχάλης Μητρούσης, Μάκης Παπαδημητρίους, Λουκία Πιστιόλα

Διάρκεια: 111'
Χώρα: Ελλάδα
Έτος: 2014

Rating: 1,5
Περισσότερα από CINEMA
VIMA_WEB3b