MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΔΕΥΤΕΡΑ
03
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
1ο Διεθνές Φεστιβάλ Βίγκαν Κινηματογράφου VegArtAct 2025
66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
A State of Passion
Black Dog
Bullet Train
Café 404
Chainsaw Man-Η ταινία: Reze Arc (με υπότιτλους)
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Depeche Mode: M
Dracula
F1: Η ταινία
Flow
Good Boy
Harvest
Interstellar
Jurassic World: Αναγέννηση
Ne Zha 2 (μεταγλωττισμένη)
Noi
Nouvelle Vague
Poor Things
Springsteen: Deliver Me from Nowhere
Super Paradise
The Batman
The Fantastic Four: Πρώτα βήματα
The Rocky Horror Picture Show
The Seafarers
The Shape of Night
The Smashing Machine: Η καρδιά ενός μαχητή
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
The Toxic Avenger
Tron: Ares
Vampyr
Weapons
Έκλειψη
Έλιο (μεταγλωττισμένη)
Ένα ήσυχο μέρος: Ημέρα πρώτη
Ένα απλό ατύχημα
Έρωτας στη Βαρκελώνη
Όταν έρθει το φθινόπωρο
Αναφορά στον Ιωάννη Καποδίστρια
Αργός θάνατος
Αχινός
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Δεσμώτες
Επιχείρηση Καμπούλ
Ζεφ
Η Πέππα γνωρίζει το νέο μωρό (μεταγλωττισμένη)
Η Τζέιν Όστεν με κατέστρεψε
Η γη της Ισπανίας
Η επέτειος
Η ζωή του Τσακ
Η κατάρα του Σέλμπι Όουκς
Η κυρία με το σκυλάκι
Ηλιοτρόπιο
Η μακριά πορεία
Η μουσική της ζούγκλας 2 (μεταγλωττισμένη)
Η νύχτα με τις μάσκες
Η νύχτα των ζωντανών νεκρών
Η σιωπή
Η ώρα του λύκου
Καζαμπλάνκα
Καλή σου νύχτα κυρ-Αλέξανδρε
Κατοικίδια στο express (μεταγλωττισμένη)
Κιούκα πριν το τέλος του καλοκαιριού
Κλέφτης από σπόντα
Κράτα την ψυχή σου στο χέρι και περπάτα
Μέρες οργής
Μαζί
Μαθήματα από έναν πιγκουίνο
Με κομμένη την ανάσα
Με λένε Στέλιο
Μετά το κυνήγι
Μετανιώνοντας για σένα
Μια μάχη μετά την άλλη
Μια νύχτα με τη Μοντ
Μπερλινγκουέρ: Η μεγάλη ελπίδα
Νεκρό τηλέφωνο 2
Νυχτερινός εκφωνητής
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Ο θάνατος του ιερού ελαφιού
Οι άγριες μέρες μας
Οικογενειακή φωλιά
Ο μεσολαβητής
Ο φίλος μου ο Ταφίτι (μεταγλωττισμένη)
Ο ωραίος Σέργιος
Ρίφενσταλ: Στην καρδιά του Τρίτου Ράιχ
Ρόουζ εναντίον Ρόουζ
Σαλό, 120 μέρες στα Σόδομα
Σκοτώστε τον τζόκεϊ
Στα βάθη του χειμώνα
Στο νησί του Αμρουμ
Στρουμφάκια: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Συναισθηματική αξία
Τα 400 Χτυπήματα
Ταιριάζουμε;
Τα κακά παιδιά 2 (μεταγλωττισμένη)
Τα παιδιά του Παραδείσου
Τα τέρματα του Αυγούστου
Τερατομουντζούρες (μεταγλωττισμένη)
Το κάλεσμα 4: Τελευταία τελετουργία
Το κουκλόσπιτο της Γκάμπι: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Το μίσος
Τομ και Τζέρι: Η απαγορευμένη πυξίδα (μεταγλωττισμένη)
Το μονοπάτι του αλατιού
Το μωρό της Ρομαρί
Το πάθος της Ζαν ντ’Αρκ
Το παγώνι
Το φιλί της γυναίκας αράχνης
Το χειρόγραφο της Σαραγόσα
Τρελές σφαίρες
Τύχη βουνό
Φτηνά τσιγάρα
Φύγαμε
Χάιντι: Η διάσωση του μικρού λύγκα (μεταγλωττισμένη)
Κοινωνική

Η Φυλή

Ο βουβός κινηματογράφος επιστρέφει, για να μας πει πράγματα που δεν θέλουμε να ακούμε. Μια σοκαριστική ουκρανική ταινία του Miroslav Slaboshpitsky καταγράφει τη ζωή μιας ομάδας κωφάλαλων παιδιών, που μπλέκουν με κυκλώματα εγκληματικότητας και σωματεμπορίας, στη δική τους γλώσσα, αυτή των νοημάτων.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 130'
Μαρίνα Πυλαρινού

Δίχως υπότιτλους, δίχως διαλόγους, το φιλμ μπαίνει στα άδυτα ενός σχολείου κωφών και παρακολουθεί μια κοινωνία με δικούς της κώδικες. Εικόνες «ηχηρές», έντονες, δοσμένες νατουραλιστικά, αφηγούνται μια ιστορία βίας και ενηλικίωσης. Η «φυλή» του τίτλου, θα μπορούσε να αναφέρεται στον κόσμο των συμμοριών, όπως αυτός σκιαγραφείται στο φιλμ, ή στον κόσμο των κωφών.

Πάνω απ’ όλα, όμως, μιλά για την ανθρώπινη φυλή, η οποία, ανεξαρτήτως φύλου, χρώματος ή κώδικα επικοινωνίας, είναι ικανή για τις πιο φωτισμένες αλλά και για τις πιο σκοτεινές σκέψεις και πράξεις.

Σύμφωνα με την πλοκή, ένα κωφάλαλο παιδί, αλλά δυνατό σαν βόδι, προσπαθεί να ενταχθεί σε ένα σχολείο κωφάλαλων. Τελικά, μπαίνει σε μια συμμορία που ασχολείται με κάθε μορφής παραβατικότητα. Η εξέλιξη του στον υπόκοσμο είναι σημαντική. Όλα όμως αλλάζουν, όταν ερωτεύεται μια κωφάλαλη πόρνη και θέλει να την κάνει να ξεφύγει από το κύκλωμα. 
1η φυλή
Η ταινία έχει βραβευτεί στο Φεστιβάλ Καννών με το  Μεγάλο Βραβείο του τμήματος Εβδομάδα Κριτικής, ενώ έχει κερδίσει κι άλλες 20 διακρίσεις μέχρι σήμερα σε Φεστιβάλ του κόσμου, μεταξύ των οποίων και στα εξής:
*Tarkovsky Festival, Russia ‐ Grand Prix, Special Prize for Director
* Milano Film Festival, Italy ‐ Best Feature Film Award
* Fantastic Fest, Texas, USA – Best Director Award
* Kinoskok, Russia – Best Director Award
*Milwaukee FF, USA – Main competition Award
* London BFI, UK – Best First Feature Award ‐ Sutherland Award and Young Jury Award
* Thessaloniki IFF, Greece – Best Director Award
* Ευρωπαϊκή Ανακάλυψη – Βραβείο Fipresci – Miroslav Slaboshpitsky

Μολονότι δεν υπάρχουν καθόλου λόγια, η ιστορία της ταινίας είναι απολύτως κατανοητή. Η απεικόνιση της δράσης και των χαρακτήρων έχει εντυπωσιακή καθαρότητα, για τον μεγάλο περιορισμό που βάζει ο σκηνοθέτης στον εαυτό του. Σε πολύ λίγα (ίσως και καθόλου) σημεία, ο θεατής θα αναρωτηθεί “και τώρα τι λένε” ή “τι θέλουν να κάνουν;” ‘Η “γιατί συμβαίνει αυτό;” Από αυτή την άποψη, η ταινία ολοκληρώνει έναν πολύ δύσκολο στόχο.

Βέβαια, υπάρχει ένα τρικ που κάνει ευκολότερα τα πράγματα για τον σκηνοθέτη (και τον θεατή). Ενώ, οι κωφάλαλοι πρωταγωνιστές δεν μιλούν και δεν ακούνε τίποτα, ο ήχος από το background, βήματα, θόρυβοι αυτοκινήτων, κρότοι από χτυπήματα, κραυγές, ακούγονται καθαρά, σαν σε κανονική ταινία. Είναι λοιπόν ένας ημί- βουβός κινηματογράφος, ένας κινηματογράφος βουβός μόνο ως προς τους διαλόγους, που πραγματοποιούνται στη νοηματική. 

Παράλληλα, ακολουθώντας το μοτίβο του σύγχρονου “φεστιβαλικού” σινεμά (που το έχουμε δει και στην Ελλάδα) δημιουργεί μια ταινία “γροθιά στο στομάχι” με πολύ βία και αναφορές στην σκοτεινή πλευρά της ζωής. Και τι γροθιά! Υπάρχουν σκηνές, που φέρνουν τις αντοχές μας στα όρια τους. Για παράδειγμα η σκηνή της έκτρωσης. Δεν μπορώ να θυμηθώ άλλη ταινία, που να δείχνει έκτρωση. Ίσως είναι ένα κινηματογραφικό ταμπού, που έσπασε αυτή η ταινία. Τα παιδιά αυτά, παιδιά ενός κατώτερου Θεού, πέφτουν θύματα εκμετάλλευσης διεφθαρμένων ενηλίκων. Αλλά και οι σχέσεις και οι πράξεις των ιδίων, μέσα στην “φυλή” τους, χαρακτηρίζονται από τρομερή αγριότητα. Ίσως γιατί κανείς δεν θέλει να τα διδάξει κανόνες συμπεριφοράς και πράξεις συμπόνοιας. Ίσως γιατί μοναδικός νόμος είναι το συμφέρον, που ποδοπατάει ανθρώπους.

Η ταινία έχει πολλά σημαντικά στοιχεία, παρά την σκληρότητά της. Στο φινάλε ο σκηνοθέτης να κλείσει το έργο του με ένα φοβερό και βροντερό μακελειό. Ίσως για να δημιουργείται η αντίφαση ανάμεσα στον κόσμο της σιωπής και στον αηδιαστικό κρότο των κοκάλων που σπάζουν. Αλλά, αυτού του είδους τα φινάλε- σφαγές έχουν πολυφορεθεί κι έχουν αρχίσει πια να κουράζουν. Όταν κάτι έχει γίνει τόσες πολλές φορές, μάλλον με εύκολο τρόπο να σοκάρεις μοιάζει, παρά με οτιδήποτε άλλο.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ: Αυτό το εκκωφαντικά σκληρό έργο μέσα στο βασίλειο της σιωπής είναι ένα ενδιαφέρον καλλιτεχνικό πείραμα. Το έργο λέει αλήθειες , αλλά δεν αποφεύγει κοινοτοπίες και υπερβολές, που το αποδυναμώνουν, γιατί κάνουν υπερβολικά ευδιάκριτη την προθέση του καλλιτέχνη να σοκάρει το κοινό. 

Γιώργος Σμυρνής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Η Φυλή/ Plemya
Σκηνοθεσία: Miroslav Slaboshpitsky
Σενάριο: Miroslav Slaboshpitsky

Παίζουν: Grigoriy Fesenko, Yana Novikova, Rosa Babiy

Διάρκεια: 130'
Χώρα: Ουκρανία, Ολλανδία
Έτος: 2014

Rating: 3
Περισσότερα από CINEMA