MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
03
ΜΑΪΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ΕΛΙΖΕ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
3 Queer μικρού μήκους
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
Aespa World Tour in Cinemas
Animal
Back to Black
Demon Slayer: Kimetsu No Yaiba – To the Hashira Training (με υπότιτλους)
Dune: Μέρος δεύτερο
Ennio: The Maestro
Ghostbusters: Η αυτοκρατορία του πάγου
Horrorant Film Festival – Νύχτες τρόμου 2024
Joe Strummer: The Future Is Unwritten
Kung Fu Panda 4 (μεταγλωττισμένη)
Kung Fu Panda 4 (με υπότιτλους)
Mistaken for Strangers
Playtime
Poor Things
Shayda
Spy x Family Code: White (με υπότιτλους)
Stop making sense
Take a Trip
Άγνωστοι μεταξύ μας
Ένας προφήτης, μα τι προφήτης
Αδέσποτα κορμιά
Αμπιγκέιλ
Ανατομία μιας πτώσης
Αντίλαλος
Απαγορευμένα παιχνίδια
Αποκάλυψη τώρα: Final Cut
Από την άκρη της πόλης
Αρθουρ ο βασιλιάς
Ασπιλη
Γάτες στο μουσείο (μεταγλωττισμένη)
Γκοτζίλα x Κονγκ: Η νέα αυτοκρατορία
Γυάλα
Δύο δάχτυλα μέλι 2
Δύο φίλοι και ένας ασβούλης (μεταγλωττισμένη)
Εγώ, καπετάνιος
Εμφύλιος πόλεμος
Ενα ταξίδι για πάπιες (μεταγλωττισμένη)
Ενθύμιον
Εξέλιξη
Επαγγελματίας υπνοβάτης
Ευχή (μεταγλωττισμένη)
Ζωντανό πνεύμα
Ζώνη ενδιαφέροντος
Η Μία και εγώ: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Η Χίμαιρα
Η αρπαγή
Η κιβωτός του Νώε (μεταγλωττισμένη)
Η περιπέτεια
Η τελευταία παμπ
Κάμπια νύμφη πεταλούδα
Μάμα Γκλόρια
Μετέωρο και Σκιά
Μη μου λες ψέματα
Μην ανοίγεις την πόρτα
Μην περιμένετε και πολλά από το τέλος του κόσμου
Ο Μύλος και ο σταυρός
Ο Χάρι Πότερ και η Φιλοσοφική Λίθος
Οι Ελευσίνιοι
Οι άποικοι
Οι αντίπαλοι
Ο καταδικασμένος
Ο μικρός Νικόλας: Τι περιμένουμε για να είμαστε ευτυχισμένοι; (μεταγλωττισμένη)
Ο τελευταίος ήρωας
Ο χορός των φαντασμάτων (μεταγλωττισμένη)
Περασμένες ζωές
Πεσμένα φύλλα
Ραδιο Ουόλφμαν
Σούπερ Μάγκι (μεταγλωττισμένη)
Σπίθα στη θάλασσα
Στενές επαφές με τον Διάβολο
Στην τύχη ο Μπαλταζάρ
Στη φωτιά
Στο γραφείο καθηγητών
Στο ποταμόπλοιο
Συνάδελφοι ηρωικοί οικοδόμοι
Τα μαθήματα της Μπλάγκα
Το αγόρι και ο ερωδιός
Το κατά Ματθαίον ευαγγέλιο
Το μπλε καφτάνι
Το περασμένο καλοκαίρι
Τοτέμ
Υπέροχες μέρες
Χάος
Χαίρε, Μαρία
Χορεύοντας με τον Μπέκετ
Χρήστος, το τελευταίο παιδί
Χωρίς οξυγόνο
Ψάχνοντας τον Sugar man
Βιογραφική

Γκρέις του Μονακό

Το μικρό κι “ηρωικό” πριγκιπάτο του Μονακό δίνει αγώνες (κυρίως δημοσίων σχέσεων) ενάντια στην κραταιά Γαλλία και τον μαχθηρό Ντε Γκολ, για να κρατήσει την ανεξαρτησία του. Ηγέτιδα σε αυτόν τον αγώνα μια σταρ του Hollywood που παράτησε την υποκριτική, για να γίνει πριγκίπισσα. Αυτά στην “Γκρέις του Μονακό” με πρωταγωνίστρια την Nicole Kidman και σκηνοθέτη τον Olivier Dahan (“Ζωή σαν τριαντάφυλλο”)

stars-emptystars-emptystars-emptystars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 103'
Μαρίνα Πυλαρινού

Η Grace Kelly έγινε η Πριγκίπισσα του Μονακό όταν παντρεύτηκε τον Πρίγκιπα Ρενιέ το 1956. Ήταν ήδη ένα από τα μεγαλύτερα αστέρια του Χόλιγουντ, έχοντας βραβευτεί με Oscar και ο γάμος της χαρακτηρίστηκε ως «ο γάμος του αιώνα». Έξι χρόνια αργότερα, ανάμεσα στις δυσκολίες της εκπλήρωσης του ρόλου της, θέλει να γυρίσει πίσω στο Χόλιγουντ, για να παίξει στη νέα ταινία του Alfred Hitchkock. Τη στιγμή εκείνη η Γαλλία απειλεί με φορολόγηση και επικρατεί ένταση στις σχέσεις των δυο κρατών. Η Grace Kelly επιστρέφει και προσπαθεί να βοηθήσει αναζητώντας όμως παράλληλα και τη δική της ταυτότητα. Ήταν ακόμα ηθοποιός ή ολοκληρωτικά πλέον η Πριγκίπισσα του Μονακό;

Παγκοσμίως η ταινία έχει λάβει πολύ αρνητικές κριτικές. Οι κριτικοί έχουν διχαστεί για το κατά πόσον η Nicole Kidman ταίριαζε ή όχι, για να παίξει την Grace Kelly. Κατά τη γνώμη μου, ταίριαζε πολύ περισσότερο από όσο η Paz Vega, μια ισπανίδα σεξοβόμβα, να παίξει την Μαρία Κάλλας, ενώ ακόμα χειρότερος ήταν ο Robert Lindsay, που κατακρεούργησε το ρόλο του Ωνάση με το τελείως επιφανειακό παίξιμο του. Οι κριτικοί δεν λυπούνται καθόλου τον Tim Roth, που παίζει τον Πρίγκιπα Ρενιέ, κατηγορώντας τον ότι περισσότερο κάπνιζε στην ταινία, παρά έπαιζε. Εμένα, πάντως, αυτά δεν με ενόχλησαν τόσο, όσο η αφέλεια, που βγάζει μια ταινία, που θέλει να μας πείσει ότι δεν είναι μια ρομαντική ιστορία για την ηθοποιό που έγινε πριγκίπισσα στην πόλη της χλιδής, αλλά είναι κι ένα πολιτικό έργο!

Δεν είναι μια τυπική βιογραφική ταινία. Δεν αφηγείται τη ζωή μιας σταρ, σε όλη της τη διάρκεια. Περιγράφει μια μικρή περίοδο μερικών μηνών στις αρχές της δεκαετίας του 60, πολιτικά ταραγμένων, προσπαθώντας να μας δείξει ότι η Grace Kelly είχε μεγάλες πολιτικές ικανότητες. Η φιλοδοξία του σκηνοθέτη Olivier Dahan, όσο και του σεναριογράφου  Arash Amel να δημιουργήσουν ένα biopic με τόσο έντονο το πολιτικό στοιχείο, γύρισε μπούμερανγκ. 

H αλήθεια είναι πως το Πριγκιπάτο του Μονακό, είναι ένα θέρετρο της παγκόσμιας ελίτ, έχει δική του πίστα για φόρμουλα ένα και είναι ένα ανεξάρτητο κρατίδιο που αριθμεί μερικές δεκάδες χιλιάδες κατοίκους. Χωρίς να θέλουμε να το μειώσουμε, πρέπει να πούμε ότι ελάχιστα τρομακτικά ή ενδιαφέροντα στοιχεία μπορούν να συμβούν στην αυλή ενός τέτοιου κρατιδίου. Πόσο μάλλον, όταν οι θρόνοι σε όλο τον κόσμο έχουν τυπικές πλέον εξουσίες κι είναι ένα φολκλόρ του παρελθόντος που διατηρείται κυρίως για τουριστικούς λόγους. 

Η παρουσίαση της διένεξης του Πριγκιπάτου με τη Γαλλία του Ντε Γκολ ως ένας μεγάλος αγώνας ανεξαρτησίας ενός Δαβίδ εναντίον του Γολιάθ, μοιάζει αφελής. Πόσο μάλλον όταν οι Αμερικάνοι- έστω και διακριτικά- παρεμβαίνουν, για να βοηθήσουν την συμπατριώτισσα τους Πριγκίπισσα και το ταλαίπωρο Μονακό, από το να χάσει την ανεξαρτησία του. Οι ίδιοι Αμερικάνοι, που λίγα χρόνια αργότερα, θα ισοπεδώσουν το Βιετνάμ.

Κι επειδή ήθελαν να μας παρουσιάσουν το Μονακό σαν ένα τυραννισμένο κρατίδιο, χάνεται σε μεγάλο βαθμό κι η ευκαιρία να χορτάσει το μάτι του θεατή με εικόνες γκλαμουριάς από την τόσο αγαπητή στο διεθνές jet set πόλη. Κι η Grace Kelly της ταινίας είναι πιο πολύ μια πονεμένη, στα όρια του μελοδραματικού, αγωνίστρια σε έναν ξένο τόπο με τόσο διαφορετική κουλτούρα, παρά μια λαμπερή πριγκίπισσα. Δηλαδή, τα βασικά που θα περίμενε κανείς να δει σε μια τέτοια ταινία (χλιδή και θέαμα) δεν τα βρίσκει, για να μάθει ανούσιες λεπτομέρειες από έναν παρασκηνιακό ψευδοπόλεμο του μικροσκοπικού κρατιδίου με τον Πρόεδρο της Γαλλίας Ντε Γκολ.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ: Η “Γκρέις του Μονακό” κινείται στη συνήθη μετριότητα των περισσότερων biopics που εμφανίζονται στους κινηματογράφους τα τελευταία χρόνια. Τα πολιτικά ζητήματα, που θέτει, δεν ανεβάζουν επίπεδο στην ταινία, αλλά μάλλον το χαμηλώνουν, γιατί είναι αφελή και ανούσια.

Γιώργος Σμυρνής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Γκρέις του Μονακό
Σκηνοθεσία: Olivier Dahan
Σενάριο: Arash Amel

Παίζουν: Nicole Kidman, Tim Roth, André Penvern

Διάρκεια: 103'
Χώρα: Γαλλία, ΗΠΑ, Βέλγιο, Ιταλία, Ελβετία
Έτος: 2014

Rating: 2,5
Περισσότερα από CINEMA
VIMA_WEB3b