MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
01
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
1ο Διεθνές Φεστιβάλ Βίγκαν Κινηματογράφου VegArtAct 2025
66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
A State of Passion
Black Dog
Bullet Train
Café 404
Chainsaw Man-Η ταινία: Reze Arc (με υπότιτλους)
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Depeche Mode: M
Dracula
F1: Η ταινία
Flow
Good Boy
Harvest
Interstellar
Jurassic World: Αναγέννηση
Ne Zha 2 (μεταγλωττισμένη)
Noi
Nouvelle Vague
Poor Things
Springsteen: Deliver Me from Nowhere
Super Paradise
The Batman
The Fantastic Four: Πρώτα βήματα
The Rocky Horror Picture Show
The Seafarers
The Shape of Night
The Smashing Machine: Η καρδιά ενός μαχητή
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
The Toxic Avenger
Tron: Ares
Vampyr
Weapons
Έκλειψη
Έλιο (μεταγλωττισμένη)
Ένα ήσυχο μέρος: Ημέρα πρώτη
Ένα απλό ατύχημα
Έρωτας στη Βαρκελώνη
Όταν έρθει το φθινόπωρο
Αναφορά στον Ιωάννη Καποδίστρια
Αργός θάνατος
Αχινός
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Δεσμώτες
Επιχείρηση Καμπούλ
Ζεφ
Η Πέππα γνωρίζει το νέο μωρό (μεταγλωττισμένη)
Η Τζέιν Όστεν με κατέστρεψε
Η γη της Ισπανίας
Η επέτειος
Η ζωή του Τσακ
Η κατάρα του Σέλμπι Όουκς
Η κυρία με το σκυλάκι
Ηλιοτρόπιο
Η μακριά πορεία
Η μουσική της ζούγκλας 2 (μεταγλωττισμένη)
Η νύχτα με τις μάσκες
Η νύχτα των ζωντανών νεκρών
Η σιωπή
Η ώρα του λύκου
Καζαμπλάνκα
Καλή σου νύχτα κυρ-Αλέξανδρε
Κατοικίδια στο express (μεταγλωττισμένη)
Κιούκα πριν το τέλος του καλοκαιριού
Κλέφτης από σπόντα
Κράτα την ψυχή σου στο χέρι και περπάτα
Μέρες οργής
Μαζί
Μαθήματα από έναν πιγκουίνο
Με κομμένη την ανάσα
Με λένε Στέλιο
Μετά το κυνήγι
Μετανιώνοντας για σένα
Μια μάχη μετά την άλλη
Μια νύχτα με τη Μοντ
Μπερλινγκουέρ: Η μεγάλη ελπίδα
Νεκρό τηλέφωνο 2
Νυχτερινός εκφωνητής
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Ο θάνατος του ιερού ελαφιού
Οι άγριες μέρες μας
Οικογενειακή φωλιά
Ο μεσολαβητής
Ο φίλος μου ο Ταφίτι (μεταγλωττισμένη)
Ο ωραίος Σέργιος
Ρίφενσταλ: Στην καρδιά του Τρίτου Ράιχ
Ρόουζ εναντίον Ρόουζ
Σαλό, 120 μέρες στα Σόδομα
Σκοτώστε τον τζόκεϊ
Στα βάθη του χειμώνα
Στο νησί του Αμρουμ
Στρουμφάκια: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Συναισθηματική αξία
Τα 400 Χτυπήματα
Ταιριάζουμε;
Τα κακά παιδιά 2 (μεταγλωττισμένη)
Τα παιδιά του Παραδείσου
Τα τέρματα του Αυγούστου
Τερατομουντζούρες (μεταγλωττισμένη)
Το κάλεσμα 4: Τελευταία τελετουργία
Το κουκλόσπιτο της Γκάμπι: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Το μίσος
Τομ και Τζέρι: Η απαγορευμένη πυξίδα (μεταγλωττισμένη)
Το μονοπάτι του αλατιού
Το μωρό της Ρομαρί
Το πάθος της Ζαν ντ’Αρκ
Το παγώνι
Το φιλί της γυναίκας αράχνης
Το χειρόγραφο της Σαραγόσα
Τρελές σφαίρες
Τύχη βουνό
Φτηνά τσιγάρα
Φύγαμε
Χάιντι: Η διάσωση του μικρού λύγκα (μεταγλωττισμένη)
Δράσης

Godzilla

Ο Βασιλιάς των τεράτων πρωταγωνιστεί σε μια ταινία που φιλοδοξεί να γίνει ο βασιλιάς των ταινιών καταστροφής. Ο Godzilla με την επική του ισχύ απειλεί να φέρει το τέλος στην αλαζονεία του ανθρώπου, που νομίζει πως είναι παντοδύναμος στη φύση.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-fullstars-empty
Μαρίνα Πυλαρινού

Διάφοροι επιστήμονες έχουν υποψιαστεί στην αρκετά θριλερική αρχή της ταινίας, το κακό που απειλεί την ανθρωπότητα. Η φρίκη στη συνέχεια δεν μπορεί να κρυφτεί. Ο Godzilla και άλλα τέρατα που ξεπηδούν από τα έγκατα της Γης, απειλούν να εξαφανίσουν την ανθρωπότητα.

Υπάρχει ένα έξυπνο σκεπτικό πίσω από την υπόθεση του έργου. Το πιο δυνατό όπλο που έχει ο άνθρωπος είναι τα πυρηνικά. Και δημιουργείς ένα τέρας, που όχι μόνο δεν σκοτώνεται, αλλά αντίθετα τρέφεται από την πυρηνική ενέργεια. (Ο Godzilla είναι παραδοσιακά ταυτισμένος με τη ραδιενέργεια. Μην ξεχνάμε, μάλιστα, ότι το τέρας που προέκυψε από ραδιενεργή μετάλλαξη, είναι ιαπωνική επινόηση, που βγήκε το 1954, λίγα χρόνια μετά το σοκ της Χιροσίμα και του Ναγκασάκι).

Πώς μπορείς, λοιπόν, να νικήσεις και να εξοντώσεις έναν τέτοιο εχθρό; Είναι πρακτικά αδύνατο. Το αποτέλεσμα είναι ανεξέλεγκτες δυνάμεις καταστροφής να βγαίνουν, τσουνάμι να καταπίνουν χιλιάδες ανθρώπους, πόλεις ολόκληρες να ισοπεδώνονται και όλη η τεχνολογία που έχει στη διάθεσή του ο άνθρωπος να χτυπάει, αλλά τα τέρατα να μην καταλαβαίνουν τίποτα!

Τελικά, η φυσική ισορροπία αποκαθίσταται με έναν ενδιαφέροντα τρόπο κι ενώ ο άνθρωπος αποδεικνύεται πολύ μικρός, για να καταφέρει να τιθασεύσει αυτές τις δυνάμεις που έχουν εξαπολυθεί εναντίον του. Υπάρχει κι ένα οικολογικό μήνυμα πίσω από αυτό. Υπάρχει και μια σάτιρα των Media με τους βροντερούς τίτλους που δίνουν στα γεγονότα που καλύπτουν- κι εδώ μιλάμε για το απόλυτο γεγονός, καθώς απειλείται η επιβίωση της ίδιας της ανθρωπότητας.

Η ταινία συνδυάζει στοιχεία από πάρα πολλά κινηματογραφικά είδη, από ταινίες καταστροφής, ακόμα και παρωδίες του είδους, όπως το Mars Attacks του Μπάρτον, από θρίλερ, από πολεμικές περιπέτειες. Ο σκοτεινός τόνος, αλλά και η αποκρουστική μορφή των τεράτων θυμίζει ακόμα και Allien, η μουσική του Λιγκέτι που ακούγεται όταν οι αλεξιπτωτιστές πέφτουν από το αεροπλάνο θυμίζει (μουσικά μόνο) Οδύσσεια του Διαστήματος. Υπάρχει και μια αναφορά στα «Πουλιά» του Χίτσκοκ, αλλά και ένα σημείο που παραπέμπει (ελαφρώς παραλλαγμένη) σε μια πολύ χαρακτηριστική σκηνή στη «Διάσωση του στρατιώτη Ράιαν» στο Σπίλμπεργκ.

Πρόκειται για μια δαπανηρή παραγωγή, με στρατιές τεχνικών και δημιουργών ψηφιακών εφέ και ψηφιακών εικόνων. Το αποτέλεσμα είναι μια ταινία με εντυπωσιακά εφέ, η πιο εντυπωσιακή φέτος μετά το Gravity. Η αφήγηση και οι πολυπρόσωπες γεμάτες καταστροφική μανία σκηνές θυμίζουν την περιγραφή ενός πολέμου. Άλλωστε, στρατιές ολόκληρες κινητοποιούνται για να αντιμετωπίσουν τα τέρατα, ενώ οι συνέπειες από την καταστροφή, με τους χιλιάδες νεκρούς και αγνοούμενους και τις πόλεις που γίνονται σμπαράλια, μόνο με πόλεμο μπορούν να παραλληλιστούν.

Στο μοντάζ έχω την αίσθηση ότι έπεσε αρκετό ψαλίδι, ώστε το έργο να περιοριστεί στις δύο περίπου ώρες. Έτσι κάποιες σκηνές καταστροφής εμφανίζονται αρκετά γρήγορα και η ιστορία προχωράει με ορμητική ταχύτητα. Η έμφαση δίνεται στην αγωνία της επιβίωσης των ανθρώπων και στη μαζική κλίμακα της καταστροφής. Υπάρχουν βέβαια σημεία με δραματικές σκηνές από τους πρωταγωνιστές της ταινίας, όχι πάντα απαραίτητες. Όμως, τα προσωπικά δράματα των χαρακτήρων παίζουν δευτερεύοντα ρόλο, απλά και μόνο για να ταυτισθεί ο θεατής με την τραγωδία που συμβαίνει εκεί. Υπάρχουν και κάποια κλισέ, σε όλο αυτό, που ενίοτε μπορεί απλά να είναι εκεί, για να παρωδούνται.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ: Ο Godzilla είναι μια επική περιπέτεια, μια ταινία πληθωρική σε πολλά επίπεδα- στα μέσα που χρησιμοποιεί, στα εφέ, στις καταστροφές, ακόμα και στις κινηματογραφικές της αναφορές. Και το αποτέλεσμα είναι ένα ιδιαίτερα θεαματικό έργο, με ένταση, δραματικότητα και κάποιες στιγμές σαρκασμού. Αν δεν είναι η καλύτερη, είναι σίγουρα μέσα στις κορυφαίες ταινίες καταστροφής στην ιστορία του κινηματογράφου.

Γιώργος Σμυρνής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Godzilla
Σκηνοθεσία: Gareth Edwards
Σενάριο: Max Borenstein, Dave Callaham

Παίζουν: Ken Watanabe,Aaron Taylor-Johnson, Elizabeth Olsen, Bryan Cranston, David Strathairn

Χώρα: ΗΠΑ, Ιαπωνία
Έτος: 2014

Rating: 4
Περισσότερα από CINEMA