MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΔΕΥΤΕΡΑ
16
ΙΟΥΝΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ODEON ESCAPE ODEON ESCAPE - 8 STUDIO NEW STAR ART CINEMA TOWN CINEMAS VILLAGE 5 CINEMAS PAGRATI VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL VILLAGE CINEMAS ATHENS METRO MALL ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ VILLAGE SHOPPING AND MORE ΑΒΑΝΑ ΑΘΗΝΑ ΑΘΗΝΑΙΑ ΑΙΓΛΗ ΑΙΓΛΗ 3 ΑΙΓΛΗ CINEMA ΑΚΤΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΑΛΙΚΗ DIGITAL ΑΛΟΜΑ ΑΛΣΟΣ ΑΜΑΡΥΛΛΙΣ-Garden Cinema Digital ΑΜΙΚΟ ΑΜΥΝΤΑΣ ΑΝΕΣΙΣ ΑΝΟΙΞΙΣ ΑΡΙΑΝ ΑΡΚΑΔΙΑ ΑΡΤΕΜΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ 3D digital ΑΣΤΥ Αττικόν Άλσος ΒΑΡΚΙΖΑ ΒΑΡΚΙΖΑ - 3 ΒΟΞ ΔΑΝΑΟΣ ΔΕΞΑΜΕΝΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΣΙΝΕ ΔΑΦΝΗ ΔΙΑΝΑ ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΕΚΡΑΝ ΕΛΛΗ ΖΕΦΥΡΟΣ ΗΛΕΚΤΡΑ ΘΗΣΕΙΟΝ ΚΑΡΜΕΝ ΚΗΠΟΣ ΛΑΟΥΡΑ EUROPA CINEMAS DIGITAL ΛΙΛΑ DIGITAL CINEMA ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ Cinema ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ Filmcenter ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ DIGITAL ΝΕΑ ΜΑΣΚΩΤ ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΑ ΡΙΑ ΡΙΒΙΕΡΑ ΣΙΝΕ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΙΣ ΣΙΝΕ ΠΑΡΙ ΣΙΝΕ ΦΛΟΙΣΒΟΣ PEUGEOT ΣΙΝΕ ΨΥΧΙΚΟ ΣΤΕΛΛΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ – ΛΑΪΣ ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D Digital ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D Digital ΤΡΙΑΝΟΝ Filmcenter ΦΙΛΟΘΕΗ ΦΛΕΡΥ ΧΛΟΗ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
8 ½
9ο Φεστιβάλ Ισπανόφωνου Κινηματογράφου Αθήνας – FeCHA
2046
Anora
Babygirl
Ballerina
Black Dog
Blue Jean
Close
Cure
Dourgouti Town
Drive My Car
Flow
Gimme Danger: Η ιστορία των Stooges
Invisible World
Karate Kid: Θρύλοι
Killerwood
La La Land
Oh, Canada
Piglet
ReUniverse
September Says
Take a Trip
The Greek Experiment
The Surfer
Thunderbolts*
Until Dawn
Άλογα
Όλα για τη μητέρα μου
Αίσθηση αμαρτίας
Αγριες πληγές
Αλύγιστος Νίκος
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αντίο Βερολίνο
Αργός θάνατος
Ας περιμένουν οι γυναίκες
Βαϊάνα 2 (μεταγλωττισμένη)
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Βερολίνο, η συμφωνία μιας μεγαλούπολης
Βιριδιάνα
Βλέπω τον θάνατο σου 6: Δεσμοί αίματος
Δαχομέη
Δεν είμαι εγώ
Δεσμώτης του ιλίγγου
Διακοπές στη Ρώμη
Είμαι ακόμη εδώ
Εδώ μιλάνε για λατρεία
Επικίνδυνη Αποστολή: Η έσχατη τιμωρία
Ερωτική επιθυμία
Η Ηλιαχτίδα μου
Η Λάμψη
Η Ναυσικά της κοιλάδας των ανέμων
Η άγρια αχλαδιά
Η αδελφότητα της καπνιστής σάουνας
Η απόφαση
Η καρδιά του κτήνους
Η κυρία απ’ τη Σαγκάη
Η ορχήστρα του αδερφού μου
Η σπουδαία κυρία Χολ
Η υπηρέτρια
Θεώρημα
Θολός βυθός
Ιστορία αγάπης
Κάτω από την λάμψη του φεγγαριού
Καγιάρα: Ηρωίδα των Ινκας (μεταγλωττισμένη)
Και μετά δεν έμεινε κανένας
Καμία άλλη γη
Καταραμένη ψυχή
Κιούκα πριν το τέλος του καλοκαιριού
Κονκλάβιο
Λίλο & Στιτς (μεταγλωττισμένη)
Λίλο & Στιτς (με υπότιτλους)
Λενάκι, δυο φωτιές και δυο κατάρες
Μαθήματα από έναν πιγκουίνο
Μαύρος κύκνος
Μια ταινία Minecraft (μεταγλωττισμένη)
Μικρά πράγματα σαν κι αυτά
Νοσταλγία
Νοσταλγώντας το φως
Ντροπή
Νυχτερινός εκφωνητής
Νύφες
Ο δολοφόνος με το αγγελικό πρόσωπο
Οδός Μαλχόλαντ
Οικογένεια Τενενμπάουμ
Οικουμενική γλώσσα
Οι στάχτες μιας αγάπης
Ο κόκκινος δάσκαλος
Ολα είναι δρόμος
Ο πειρατής Μαυροδόντης και η κόμισσα του Γκρελ (μεταγλωττισμένη)
Ο σπόρος της ιερής συκιάς
Πέτρινα χρόνια
Πανελλήνιον
Παρίσι, 13ο διαμέρισμα
Πειθαρχική μεραρχία “999”
Περηφάνια και Προκατάληψη
Πεσμένα φύλλα
Πικρές αλήθειες
Πρόγευμα στο Τίφανις
Σάουντρακ για ένα πραξικόπημα
Σιωπηλός μάρτυς
Σκιές στο σκοτάδι
Σμιλεμένες ψυχές
Τα καλύτερά μας χρόνια
Τα κύματα της άνοιξης
Ταξίδι στη χώρα των θαυμάτων
Τελευταία έξοδος: Ρίτα Χέιγουορθ
Τελευταία πνοή
Το Παρίσι του Σουλεϊμάν
Το Φοινικικό σχέδιο
Το αγόρι
Το διπλανό δωμάτιο
Το κάστρο στον ουρανό
Το καλοκαίρι της Κάρμεν
Το κινούμενο κάστρο
Το μίσος
Το χρώμα του ροδιού
Υπάρχω
Υψηλή κοινωνία
Φαίδρα
Χειμερία νάρκη
Ψυχρός Πόλεμος
Δράσης

Godzilla

Ο Βασιλιάς των τεράτων πρωταγωνιστεί σε μια ταινία που φιλοδοξεί να γίνει ο βασιλιάς των ταινιών καταστροφής. Ο Godzilla με την επική του ισχύ απειλεί να φέρει το τέλος στην αλαζονεία του ανθρώπου, που νομίζει πως είναι παντοδύναμος στη φύση.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-fullstars-empty
Μαρίνα Πυλαρινού

Διάφοροι επιστήμονες έχουν υποψιαστεί στην αρκετά θριλερική αρχή της ταινίας, το κακό που απειλεί την ανθρωπότητα. Η φρίκη στη συνέχεια δεν μπορεί να κρυφτεί. Ο Godzilla και άλλα τέρατα που ξεπηδούν από τα έγκατα της Γης, απειλούν να εξαφανίσουν την ανθρωπότητα.

Υπάρχει ένα έξυπνο σκεπτικό πίσω από την υπόθεση του έργου. Το πιο δυνατό όπλο που έχει ο άνθρωπος είναι τα πυρηνικά. Και δημιουργείς ένα τέρας, που όχι μόνο δεν σκοτώνεται, αλλά αντίθετα τρέφεται από την πυρηνική ενέργεια. (Ο Godzilla είναι παραδοσιακά ταυτισμένος με τη ραδιενέργεια. Μην ξεχνάμε, μάλιστα, ότι το τέρας που προέκυψε από ραδιενεργή μετάλλαξη, είναι ιαπωνική επινόηση, που βγήκε το 1954, λίγα χρόνια μετά το σοκ της Χιροσίμα και του Ναγκασάκι).

Πώς μπορείς, λοιπόν, να νικήσεις και να εξοντώσεις έναν τέτοιο εχθρό; Είναι πρακτικά αδύνατο. Το αποτέλεσμα είναι ανεξέλεγκτες δυνάμεις καταστροφής να βγαίνουν, τσουνάμι να καταπίνουν χιλιάδες ανθρώπους, πόλεις ολόκληρες να ισοπεδώνονται και όλη η τεχνολογία που έχει στη διάθεσή του ο άνθρωπος να χτυπάει, αλλά τα τέρατα να μην καταλαβαίνουν τίποτα!

Τελικά, η φυσική ισορροπία αποκαθίσταται με έναν ενδιαφέροντα τρόπο κι ενώ ο άνθρωπος αποδεικνύεται πολύ μικρός, για να καταφέρει να τιθασεύσει αυτές τις δυνάμεις που έχουν εξαπολυθεί εναντίον του. Υπάρχει κι ένα οικολογικό μήνυμα πίσω από αυτό. Υπάρχει και μια σάτιρα των Media με τους βροντερούς τίτλους που δίνουν στα γεγονότα που καλύπτουν- κι εδώ μιλάμε για το απόλυτο γεγονός, καθώς απειλείται η επιβίωση της ίδιας της ανθρωπότητας.

Η ταινία συνδυάζει στοιχεία από πάρα πολλά κινηματογραφικά είδη, από ταινίες καταστροφής, ακόμα και παρωδίες του είδους, όπως το Mars Attacks του Μπάρτον, από θρίλερ, από πολεμικές περιπέτειες. Ο σκοτεινός τόνος, αλλά και η αποκρουστική μορφή των τεράτων θυμίζει ακόμα και Allien, η μουσική του Λιγκέτι που ακούγεται όταν οι αλεξιπτωτιστές πέφτουν από το αεροπλάνο θυμίζει (μουσικά μόνο) Οδύσσεια του Διαστήματος. Υπάρχει και μια αναφορά στα «Πουλιά» του Χίτσκοκ, αλλά και ένα σημείο που παραπέμπει (ελαφρώς παραλλαγμένη) σε μια πολύ χαρακτηριστική σκηνή στη «Διάσωση του στρατιώτη Ράιαν» στο Σπίλμπεργκ.

Πρόκειται για μια δαπανηρή παραγωγή, με στρατιές τεχνικών και δημιουργών ψηφιακών εφέ και ψηφιακών εικόνων. Το αποτέλεσμα είναι μια ταινία με εντυπωσιακά εφέ, η πιο εντυπωσιακή φέτος μετά το Gravity. Η αφήγηση και οι πολυπρόσωπες γεμάτες καταστροφική μανία σκηνές θυμίζουν την περιγραφή ενός πολέμου. Άλλωστε, στρατιές ολόκληρες κινητοποιούνται για να αντιμετωπίσουν τα τέρατα, ενώ οι συνέπειες από την καταστροφή, με τους χιλιάδες νεκρούς και αγνοούμενους και τις πόλεις που γίνονται σμπαράλια, μόνο με πόλεμο μπορούν να παραλληλιστούν.

Στο μοντάζ έχω την αίσθηση ότι έπεσε αρκετό ψαλίδι, ώστε το έργο να περιοριστεί στις δύο περίπου ώρες. Έτσι κάποιες σκηνές καταστροφής εμφανίζονται αρκετά γρήγορα και η ιστορία προχωράει με ορμητική ταχύτητα. Η έμφαση δίνεται στην αγωνία της επιβίωσης των ανθρώπων και στη μαζική κλίμακα της καταστροφής. Υπάρχουν βέβαια σημεία με δραματικές σκηνές από τους πρωταγωνιστές της ταινίας, όχι πάντα απαραίτητες. Όμως, τα προσωπικά δράματα των χαρακτήρων παίζουν δευτερεύοντα ρόλο, απλά και μόνο για να ταυτισθεί ο θεατής με την τραγωδία που συμβαίνει εκεί. Υπάρχουν και κάποια κλισέ, σε όλο αυτό, που ενίοτε μπορεί απλά να είναι εκεί, για να παρωδούνται.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ: Ο Godzilla είναι μια επική περιπέτεια, μια ταινία πληθωρική σε πολλά επίπεδα- στα μέσα που χρησιμοποιεί, στα εφέ, στις καταστροφές, ακόμα και στις κινηματογραφικές της αναφορές. Και το αποτέλεσμα είναι ένα ιδιαίτερα θεαματικό έργο, με ένταση, δραματικότητα και κάποιες στιγμές σαρκασμού. Αν δεν είναι η καλύτερη, είναι σίγουρα μέσα στις κορυφαίες ταινίες καταστροφής στην ιστορία του κινηματογράφου.

Γιώργος Σμυρνής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Godzilla
Σκηνοθεσία: Gareth Edwards
Σενάριο: Max Borenstein, Dave Callaham

Παίζουν: Ken Watanabe,Aaron Taylor-Johnson, Elizabeth Olsen, Bryan Cranston, David Strathairn

Χώρα: ΗΠΑ, Ιαπωνία
Έτος: 2014

Rating: 4
Περισσότερα από CINEMA