MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΡΙΤΗ
16
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ODEON ESCAPE ODEON ESCAPE - 8 ODEON ΟΠΕΡΑ STUDIO NEW STAR ART CINEMA TOWN CINEMAS VILLAGE 5 CINEMAS PAGRATI VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL VILLAGE CINEMAS ATHENS METRO MALL ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ VILLAGE SHOPPING AND MORE ΑΒΑΝΑ ΑΘΗΝΑ ΑΘΗΝΑΙΑ ΑΙΓΛΗ ΑΙΓΛΗ 3 ΑΙΓΛΗ CINEMA ΑΚΤΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΑΛΙΚΗ DIGITAL ΑΛΟΜΑ ΑΛΣΟΣ ΑΜΑΡΥΛΛΙΣ-Garden Cinema Digital ΑΜΙΚΟ ΑΜΥΝΤΑΣ ΑΝΕΣΙΣ ΑΝΟΙΞΙΣ ΑΡΙΑΝ ΑΡΚΑΔΙΑ ΑΡΤΕΜΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ 3D digital Αττικόν Άλσος ΒΑΡΚΙΖΑ ΒΑΡΚΙΖΑ - 3 ΒΟΞ ΔΑΝΑΟΣ ΔΕΞΑΜΕΝΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΣΙΝΕ ΔΑΦΝΗ ΔΙΑΝΑ ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΕΚΡΑΝ ΖΕΦΥΡΟΣ ΗΛΕΚΤΡΑ ΘΗΣΕΙΟΝ ΚΑΡΜΕΝ ΚΗΠΟΣ ΛΑΟΥΡΑ EUROPA CINEMAS DIGITAL ΛΑΪΣ ΛΙΛΑ DIGITAL CINEMA ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ Cinema ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ Filmcenter ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ DIGITAL ΝΕΑ ΜΑΣΚΩΤ ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΑ ΡΙΑ ΡΙΒΙΕΡΑ ΣΙΝΕ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΙΣ ΣΙΝΕ ΓΑΛΑΤΣΙ ΣΙΝΕ ΠΑΡΙ ΣΙΝΕ ΦΛΟΙΣΒΟΣ PEUGEOT ΣΙΝΕ ΨΥΧΙΚΟ ΣΤΕΛΛΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D Digital ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D Digital ΤΡΙΑΝΟΝ Filmcenter ΦΙΛΟΘΕΗ ΦΛΕΡΥ ΧΛΟΗ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
8 ½
500 μέρες με τη Σάμερ
Café 404
David Gilmour Live at the Circus Maximus, Rome
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Demon Slayer – Η Ταινία: Το Κάστρο του Απείρου (μεταγλωττισμένη)
F1: Η ταινία
Flow
Funny Games
La dolce vita
Love Streams
Minnie and Moskowitz
Riviera
Seven
Sorcerer
Superman
Take a Trip
To Kill a War Machine
Weapons
Άλογα
Όταν έρθει το φθινόπωρο
Αγάπη = Τρέλα
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Αποστροφή
Αργός θάνατος
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Βιριδιάνα
Γυναίκες στα πρόθυρα νευρικής κρίσης
Δίχως στέγη, δίχως νόμο
Δεσμώτες
Είμαι ακόμη εδώ
Εδώ μιλάνε για λατρεία
Ερωτική επιθυμία
Ευδοκία
Ευχαριστούμε για τη συναλλαγή σας
Ζούσε τη ζωή της
Η Πέπη, η Λούσι, η Μπομ και τ’αλλα κορίτσια…
Η Πεντάμορφη και το Τέρας (μεταγλωττισμένο)
Η Τζέιν Όστεν με κατέστρεψε
Η γεύση του κερασιού
Η ετυμηγορία
Η ζωή του Τσακ
Η θυσία
Η ιστορία των παιχνιδιών (μεταγλωττισμένο)
Η μακριά πορεία
Κίκι: Η μικρή μαγισσούλα
Καραγκιόζης: The movie
Καυτό γάλα
Κιούκα πριν το τέλος του καλοκαιριού
Κλέφτης από σπόντα
Κοντινό πλάνο
Λίλο & Στιτς (μεταγλωττισμένη)
Λώρα
Μάρκο: Μια επινοημένη αλήθεια
Μικρά πράγματα σαν κι αυτά
Νυχτερινός εκφωνητής
Νύχτα Αγωνίας
Νύχτα δολοφόνων
Ο Σιμών της ερήμου
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο ένοικος
Οδός Μαλχόλαντ
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Οι άγριες μέρες μας
Οικουμενική γλώσσα
Ο κύριος Αζναβούρ
Ο πύργος του Downton: Το μεγάλο φινάλε
Ο ψυχίατρος μου τρελάθηκε
Πώς να εκπαιδεύσετε τον δράκο σας (μεταγλωττισμένη)
Πώς να κλέψετε ενα εκατομμύριο δολάρια
Ραν
Ρόουζ εναντίον Ρόουζ
Ρώμη, ανοχύρωτη πόλη
Σκιές στο σκοτάδι
Σκυλίσια μέρα
Στρουμφάκια: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Συναισθηματική αξία
Ταιριάζουμε;
Τα κακά παιδιά 2 (μεταγλωττισμένη)
Τα χρώματα του χρόνου
Τερατομουντζούρες (μεταγλωττισμένη)
Το 47
Το Φοινικικό σχέδιο
Το Χαμίνι
Το αγαπημένο μου γλυκό
Το κάλεσμα 4: Τελευταία τελετουργία
Το κορίτσι με τη βελόνα
Το κουρδιστό πορτοκάλι
Το μίσος
Το νησί
Το νησί των καταραμένων
Το πάθος της Ζαν ντ’Αρκ
Το πέρασμα του Μίλερ
Το παγώνι
Τρελές σφαίρες
Υπάρχω
Φτηνά τσιγάρα
Δράσης

Godzilla

Ο Βασιλιάς των τεράτων πρωταγωνιστεί σε μια ταινία που φιλοδοξεί να γίνει ο βασιλιάς των ταινιών καταστροφής. Ο Godzilla με την επική του ισχύ απειλεί να φέρει το τέλος στην αλαζονεία του ανθρώπου, που νομίζει πως είναι παντοδύναμος στη φύση.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-fullstars-empty
Μαρίνα Πυλαρινού

Διάφοροι επιστήμονες έχουν υποψιαστεί στην αρκετά θριλερική αρχή της ταινίας, το κακό που απειλεί την ανθρωπότητα. Η φρίκη στη συνέχεια δεν μπορεί να κρυφτεί. Ο Godzilla και άλλα τέρατα που ξεπηδούν από τα έγκατα της Γης, απειλούν να εξαφανίσουν την ανθρωπότητα.

Υπάρχει ένα έξυπνο σκεπτικό πίσω από την υπόθεση του έργου. Το πιο δυνατό όπλο που έχει ο άνθρωπος είναι τα πυρηνικά. Και δημιουργείς ένα τέρας, που όχι μόνο δεν σκοτώνεται, αλλά αντίθετα τρέφεται από την πυρηνική ενέργεια. (Ο Godzilla είναι παραδοσιακά ταυτισμένος με τη ραδιενέργεια. Μην ξεχνάμε, μάλιστα, ότι το τέρας που προέκυψε από ραδιενεργή μετάλλαξη, είναι ιαπωνική επινόηση, που βγήκε το 1954, λίγα χρόνια μετά το σοκ της Χιροσίμα και του Ναγκασάκι).

Πώς μπορείς, λοιπόν, να νικήσεις και να εξοντώσεις έναν τέτοιο εχθρό; Είναι πρακτικά αδύνατο. Το αποτέλεσμα είναι ανεξέλεγκτες δυνάμεις καταστροφής να βγαίνουν, τσουνάμι να καταπίνουν χιλιάδες ανθρώπους, πόλεις ολόκληρες να ισοπεδώνονται και όλη η τεχνολογία που έχει στη διάθεσή του ο άνθρωπος να χτυπάει, αλλά τα τέρατα να μην καταλαβαίνουν τίποτα!

Τελικά, η φυσική ισορροπία αποκαθίσταται με έναν ενδιαφέροντα τρόπο κι ενώ ο άνθρωπος αποδεικνύεται πολύ μικρός, για να καταφέρει να τιθασεύσει αυτές τις δυνάμεις που έχουν εξαπολυθεί εναντίον του. Υπάρχει κι ένα οικολογικό μήνυμα πίσω από αυτό. Υπάρχει και μια σάτιρα των Media με τους βροντερούς τίτλους που δίνουν στα γεγονότα που καλύπτουν- κι εδώ μιλάμε για το απόλυτο γεγονός, καθώς απειλείται η επιβίωση της ίδιας της ανθρωπότητας.

Η ταινία συνδυάζει στοιχεία από πάρα πολλά κινηματογραφικά είδη, από ταινίες καταστροφής, ακόμα και παρωδίες του είδους, όπως το Mars Attacks του Μπάρτον, από θρίλερ, από πολεμικές περιπέτειες. Ο σκοτεινός τόνος, αλλά και η αποκρουστική μορφή των τεράτων θυμίζει ακόμα και Allien, η μουσική του Λιγκέτι που ακούγεται όταν οι αλεξιπτωτιστές πέφτουν από το αεροπλάνο θυμίζει (μουσικά μόνο) Οδύσσεια του Διαστήματος. Υπάρχει και μια αναφορά στα «Πουλιά» του Χίτσκοκ, αλλά και ένα σημείο που παραπέμπει (ελαφρώς παραλλαγμένη) σε μια πολύ χαρακτηριστική σκηνή στη «Διάσωση του στρατιώτη Ράιαν» στο Σπίλμπεργκ.

Πρόκειται για μια δαπανηρή παραγωγή, με στρατιές τεχνικών και δημιουργών ψηφιακών εφέ και ψηφιακών εικόνων. Το αποτέλεσμα είναι μια ταινία με εντυπωσιακά εφέ, η πιο εντυπωσιακή φέτος μετά το Gravity. Η αφήγηση και οι πολυπρόσωπες γεμάτες καταστροφική μανία σκηνές θυμίζουν την περιγραφή ενός πολέμου. Άλλωστε, στρατιές ολόκληρες κινητοποιούνται για να αντιμετωπίσουν τα τέρατα, ενώ οι συνέπειες από την καταστροφή, με τους χιλιάδες νεκρούς και αγνοούμενους και τις πόλεις που γίνονται σμπαράλια, μόνο με πόλεμο μπορούν να παραλληλιστούν.

Στο μοντάζ έχω την αίσθηση ότι έπεσε αρκετό ψαλίδι, ώστε το έργο να περιοριστεί στις δύο περίπου ώρες. Έτσι κάποιες σκηνές καταστροφής εμφανίζονται αρκετά γρήγορα και η ιστορία προχωράει με ορμητική ταχύτητα. Η έμφαση δίνεται στην αγωνία της επιβίωσης των ανθρώπων και στη μαζική κλίμακα της καταστροφής. Υπάρχουν βέβαια σημεία με δραματικές σκηνές από τους πρωταγωνιστές της ταινίας, όχι πάντα απαραίτητες. Όμως, τα προσωπικά δράματα των χαρακτήρων παίζουν δευτερεύοντα ρόλο, απλά και μόνο για να ταυτισθεί ο θεατής με την τραγωδία που συμβαίνει εκεί. Υπάρχουν και κάποια κλισέ, σε όλο αυτό, που ενίοτε μπορεί απλά να είναι εκεί, για να παρωδούνται.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ: Ο Godzilla είναι μια επική περιπέτεια, μια ταινία πληθωρική σε πολλά επίπεδα- στα μέσα που χρησιμοποιεί, στα εφέ, στις καταστροφές, ακόμα και στις κινηματογραφικές της αναφορές. Και το αποτέλεσμα είναι ένα ιδιαίτερα θεαματικό έργο, με ένταση, δραματικότητα και κάποιες στιγμές σαρκασμού. Αν δεν είναι η καλύτερη, είναι σίγουρα μέσα στις κορυφαίες ταινίες καταστροφής στην ιστορία του κινηματογράφου.

Γιώργος Σμυρνής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Godzilla
Σκηνοθεσία: Gareth Edwards
Σενάριο: Max Borenstein, Dave Callaham

Παίζουν: Ken Watanabe,Aaron Taylor-Johnson, Elizabeth Olsen, Bryan Cranston, David Strathairn

Χώρα: ΗΠΑ, Ιαπωνία
Έτος: 2014

Rating: 4
Περισσότερα από CINEMA