MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΕΤΑΡΤΗ
17
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
12ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου
A.I. Τεχνιτή νοημοσύνη
American Psycho
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Flow
Greek Mountain Film Festival
Keeper
Misericordia
Nouvelle Vague
Qypi
REC’n’Play
Reservoir Dogs
The Blair Witch Project
The Rocky Horror Picture Show
Wicked: Μέρος δεύτερο
Άγια νύχτα, άγρια νύχτα
Ένα απλό ατύχημα
Αγριες φράουλες
Αμαρτωλοί
Αναπαράσταση
Αν είχα πόδια θα σε κλωτσούσα
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Απόδραση στη Νορμανδία
Από τι είμαστε φτιαγμένοι
Αχινός
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Βουγονία
Δεσποινίς Μόξι: Η Οδύσσεια μιας γάτας (μεταγλωττισμένη)
Ζωούπολη 2 (μεταγλωττισμένη)
Ζωούπολη 2 (με υπότιτλους)
Η Πολυκατοικία
Η ετυμηγορία
Η θυσία
Η μύγα
Η συμμορία των μάγων 3
Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ
Η ώρα του λύκου
Θεώρημα
Καμία άλλη επιλογή
Κρίστι
Μέρες οργής
Με λένε Στέλιο
Μια μάχη μετά την άλλη
Μπερλινγκουέρ: Η μεγάλη ελπίδα
Μόνος στο σπίτι 2: Χαμένος στη Νέα Υόρκη
Νυρεμβέργη
Νυχτερινή εφημερία
Νύχτα Αγωνίας
Ο Κινηματογραφιστής
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο βασιλιάς των βασιλιάδων: Μια ιστορία από τον Κάρολο Ντίκενς (μεταγλωττισμένη)
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Οι ώρες
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο μεγάλος Δικτάτωρ
Οταν ο Χάρι γνώρισε την Σάλι
Πέντε νύχτες στου Φρέντι 2
Πολύ σκληρός για να πεθάνει
Ρέκβιεμ για ένα όνειρο
Ρενουάρ
Σιωπηλή αγάπη
Σπασμένη φλέβα
Στο νησί του Αμρουμ
Συναισθηματική αξία
Συνύπαρξη, λέμε τώρα
Σώστε τον πράσινο πλανήτη
Τα Χριστουγεννιάτικα κάλαντα του Μίκυ
Τα κάλαντα των Χριστουγέννων
Τα παιδιά του Παραδείσου
Το δέντρο που πληγώναμε
Το καταφύγιο του τρόμου
Το οτιδήποτε
Το πατρικό
Το ταρανδάκι των Χριστουγέννων (μεταγλωττισμένη)
Το χειρόγραφο της Σαραγόσα
Τρία χιλιόμετρα ως το τέλος του κόσμου
Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους-Σπουδαστικό
Χάιντι: Η διάσωση του μικρού λύγκα (μεταγλωττισμένη)
Χαμένες αγάπες
Χειμωνιάτικο φως
ΔΡΑΜΑ

Grand Central

Ο Γκάρυ (Ταχάρ Ραχίμ), 28 χρόνων, είναι από τους ανθρώπους που δεν περιμένουν τίποτα από κανέναν και ζουν την ζωή τους στα άκρα χωρίς φόβο. Πιάνει δουλειά σε ένα εργοστάσιο πυρηνικής ενέργειας, πεπεισμένος ότι εκεί θα βρει αυτό που ψάχνει: νόημα στη ζωή του, χρήματα, αλλά και μια ομάδα στην οποία μπορεί να ανήκει.

stars-emptystars-emptystars-emptystars-emptystars-empty
Μαρίνα Πυλαρινού

Ενθουσιασμένος με τις νέες του αρμοδιότητες για πρώτη φορά στη ζωή του νιώθει ότι είναι μέρος μιας σημαντικής αποστολής, για την οποία δεν διστάζει να παίζει τον ρόλο του ήρωα και να εκτίθεται σε υψηλά ποσοστά ραδιενέργειας. Μέλος της ομάδας του είναι και η Κάρολ (Λεά Σεντού), με την οποία ερωτεύονται αμέσως. Μαζί ζουν μια παράνομη ερωτική περιπέτεια, καθώς εκείνη είναι έτοιμη να παντρευτεί έναν άλλον από τους συνεργάτες τους. Όταν ο Γκάρυ αγγίζει τα επιτρεπτά όρια ραδιενέργειας, αποφασίζει να το κρύψει, από φόβο μήπως τον αποδεσμεύσουν από τα καθήκοντά του, χάνοντας όχι απλώς την δουλειά του, αλλά και την γυναίκα που αγαπά.

ΕΡΩΤΑΣ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΡΑΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

Το έργο αρχικά σέρνεται. Το σενάριο δείχνει ελλιπές, η κινηματογράφηση όχι πολύ ενδιαφέρουσα και οι χαρακτήρες κάπως αδύναμοι. Ο έρωτας ανάμεσα στον πρωταγωνιστή και τη σέξι Λεά Σεϋντού (την συμπρωταγωνίστρια της Αντέλ Εξαρχόπουλος στη «Ζωή της Αντέλ») έχει στοιχεία που δεν πείθουν. Η επαφή των δύο ηρώων βγάζει αισθησιασμό, αλλά οι διάλογοί τους είναι λίγο αδύναμοι. Επίσης, το ντοκιμαντερίστικο στοιχείο μιας καταγραφής της ζωής των προλετάριων ενός πυρηνικού εργοστασίου γίνεται με ελλειπτικό και κάπως κλισέ τρόπο.

Ο δεσμός της Σεϋντού και του Ραχίμ είναι «παράνομος». Η κοπέλα είναι να παντρευτεί έναν άλλο άντρα, ο οποίος είναι ανώτερος στην ιεραρχία στον σκληρό κόσμο του πυρηνικού εργοστασίου. Οι κίνδυνοι της ραδιενέργειας θυμίζουν πολεμικό πεδίο και οι άνθρωποι, για να επιβιώσουν, πρέπει να βασίζονται ο ένας στον άλλο. Τώρα, αν ο ένας πηγαίνει με την κοπέλα του άλλου, δημιουργείται πρόβλημα, καθώς προκαλούνται ρωγμές σε αυτό το δέσιμο επιβίωσης.

Εκεί μπαίνει και το κάπως θριλερικό στοιχείο, που βελτιώνει αισθητά την ταινία στο δεύτερο μέρος. Το «παράνομο» πάθος μπαίνει βαθιά στο μυαλό του πρωταγωνιστή, ο οποίος δεν είναι τόσο συγκεντρωμένος στα δύσκολα καθήκοντα του και στην ίδια του την επιβίωση. Αυτό, σε συνδυασμό με τους συνεχείς κινδύνους μέσα στο εργοστάσιο, προκαλούν ένα σασπένς στο έργο. Η κινηματογράφηση της Ρεμπέκα Ζλοτόφσκι αποκτά άλλο δυναμισμό, όταν έχει να απεικονίσει εντάσεις, αγωνία, αλλά και έντονα πάθη- πολύ πειστική αποτύπωση του πάθους, όταν η σχέση ανάμεσα στους δύο εραστές πάει να χαλάσει. Όσο για τις σκηνές αγωνίας και κινδύνου, έχουν πολύ καλό ρυθμό, σε παρασύρουν μέσα τους, ενώ βοηθάει πολύ η καλά συνταιριασμένη μουσική.

Οι ερμηνείες των ηθοποιών είναι καλές και βγαίνουν με φυσικότητα. Ο πρωταγωνιστής Ταχάρ Ραχίμ παίζει ιδιαίτερα πειστικά στις πιο σκληρές στιγμές του έργου, ενώ αρχικά είναι μάλλον αδιάφορος. Στην ποιότητα του έργου βοηθούν και οι έμπειροι ηθοποιοί Ολιβιέ Γκουρμέ και Ντενίς Μενοσέ (ο οποίος ερμηνεύει τον πιο περίπλοκο χαρακτήρα, αυτόν του σύντροφος της Σεϋντού). Η Σεϋντού είναι σέξι και αινιγματική κι έχει μια τσαντισμένη θλίψη στο βλέμμα.

Γενικά, είναι ένα ενδιαφέρον και άνισο έργο. Το πρώτο μέρος είναι αδύναμο, αλλά βελτιώνεται πολύ στο δεύτερο μέρος, που μπαίνει και στο «ζουμί» της ιστορίας. Επίσης, παρουσιάζει με δραματικό τρόπο τον δύσκολο κόσμο των σύγχρονων προλετάριων, των εργατών ενός πυρηνικού εργοστασίου, που δέχονται μεγάλες ποσότητες ραδιενέργειας και ριψοκινδυνεύουν τη ζωή τους, για να έχει πιο φτηνή ενέργεια η Γαλλία.

Γιώργος Σμυρνής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Grand Central
Σκηνοθεσία: Ρεμπέκα Ζλοτόφσκι
Σενάριο: Ρεμπέκα Ζλοτόφσκι

Παίζουν: Λεά Σεντού, Ταχάρ Ραχίμ, Ντενίς Μενοσέτ

Χώρα: Γαλλία
Έτος: 2013

Rating: 3,5
Περισσότερα από CINEMA