MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΣΑΒΒΑΤΟ
27
ΙΟΥΛΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ODEON ESCAPE ODEON ESCAPE - 8 STUDIO NEW STAR ART CINEMA TOWN CINEMAS VILLAGE 5 CINEMAS PAGRATI VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL VILLAGE CINEMAS ATHENS METRO MALL ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ VILLAGE SHOPPING AND MORE ΑΒΑΝΑ ΑΘΗΝΑ ΑΘΗΝΑΙΑ ΑΙΓΛΗ ΑΙΓΛΗ 3 ΑΙΓΛΗ CINEMA ΑΚΤΗ ΑΛΕΚΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΔΗΜΟΥ ΖΩΓΡΑΦΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΑΛΙΚΗ DIGITAL ΑΛΟΜΑ ΑΛΣΟΣ ΑΜΑΡΥΛΛΙΣ-Garden Cinema Digital ΑΜΙΚΟ ΑΜΥΝΤΑΣ ΑΝΕΣΙΣ ΑΝΟΙΞΙΣ ΑΡΙΑΝ ΑΡΚΑΔΙΑ ΑΡΤΕΜΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ 3D digital Αττικόν Άλσος ΒΑΡΚΙΖΑ ΒΑΡΚΙΖΑ - 3 ΒΟΞ ΔΕΞΑΜΕΝΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΜΙΜΗΣ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΣΙΝΕ ΔΑΦΝΗ ΔΙΑΝΑ ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΕΚΡΑΝ ΖΕΦΥΡΟΣ ΗΛΕΚΤΡΑ ΘΗΣΕΙΟΝ ΚΑΡΜΕΝ ΚΗΠΟΣ ΛΑΟΥΡΑ EUROPA CINEMAS DIGITAL ΛΑΪΣ ΛΙΛΑ DIGITAL CINEMA ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ Cinema ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ Filmcenter ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ DIGITAL ΝΕΑ ΜΑΣΚΩΤ ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΟΑΣΙΣ ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΑ ΡΙΑ ΡΙΒΙΕΡΑ ΣΙΝΕ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΙΣ ΣΙΝΕ ΓΑΛΑΤΣΙ ΣΙΝΕ ΠΑΡΙ ΣΙΝΕ ΦΛΟΙΣΒΟΣ PEUGEOT ΣΙΝΕ ΨΥΧΙΚΟ ΣΠΟΡΤΙΓΚ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΣΠΟΡΤΙΓΚ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΣΤΕΛΛΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D Digital ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D Digital ΤΡΙΑΝΟΝ Filmcenter ΦΙΛΙΠ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΦΙΛΟΘΕΗ ΦΛΕΡΥ ΧΛΟΗ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
Aftersun
Animal
Bad Boys: Ride or Die
Blackpink World Tour (Born Pink) in Cinemas
Chinatown
Comandante
Cuban Story
Deadpool & Wolverine
Fly me to the moon
Ghost Dog: Ο τρόπος των Σαμουράι
Kung Fu Panda 4 (μεταγλωττισμένη)
La La Land
Longlegs
Pearl
Straight Outta Compton
Take a Trip
The Straight Story
Twisters
Άγνωστοι μεταξύ μας
Ένα Αστέρι Γεννιέται
Ένα ήσυχο μέρος: Ημέρα πρώτη
Όλα για τη μητέρα μου
Ανατομία μιας πτώσης
Ανθρωπίστρια βρικόλακας αναζητά αυτοκτονικό άτομο
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Απαγορευμένα παιχνίδια
Βαβυλώνα
Γάτες στο μουσείο (μεταγλωττισμένη)
Γκάρφιλντ: Γάτος με πέταλα (μεταγλωττισμένη)
Δεσμώτης του ιλίγγου
Δικός της
Είμαι η Κούβα
Ερωτική επιθυμία
Ζώνη ενδιαφέροντος
Η ελεγεία της Μόσχας
Η εξαφάνιση του προέδρου
Η θάλασσα μέσα μου
Η θηλειά
Η κιβωτός του Νώε (μεταγλωττισμένη)
Η κυρία του προέδρου
Η πισίνα
Η σιωπηλή καμαριέρα
Η φύση του έρωτα
Ιστορίες καλοσύνης
Κάποτε στη Δύση
Κλέφτης ποδηλάτων
Κόκκινος ουρανός
Μανόλια
Μητρικό ένστικτο
Μικρά πρόστυχα γράμματα
Μνήμες υπανάπτηξης
Νυχτερινός εκφωνητής
Ο Πάντα-Πάνγκ στην Αφρική (μεταγλωττισμένη)
Ο αρχηγός των κατασκόπων
Ο επιστάτης Σάνσο
Ο θάνατος ενός γραφειοκράτη
Οι μηχανόβιοι
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ομαδική θεραπεία
Ο τελευταίος ταξιτζής
Ο τελευταίος των ανθρώπων
Ουγκέτσου Μονογκατάρι
Ο φύλακας των δράκων (μεταγλωττισμένη)
Πάντα υπάρχει το αύριο
Πάφιν Ροκ, νέες φιλίες (μεταγλωττισμένη)
Περασμένες ζωές
Πεσμένα φύλλα
Πρόγευμα στο Τίφανις
Ρασομόν
Σιωπηλός μάρτυς
Στην παγίδα του νόμου
Στη φωτιά
Στις σκιές των ξεχασμένων προγόνων
Στο γραφείο καθηγητών
Συμπέθεροι από σόι
Τίγρης
Τα Ταξίδια του Σάλιβαν
Τα μαθήματα της Μπλάγκα
Τα μυαλά που κουβαλάς 2 (μεταγλωττισμένη)
Τα μυαλά που κουβαλάς 2 (με υπότιτλους)
Τα παιδιά του χειμώνα
Το καλοκαίρι της Κάρμεν
Το κουρδιστό πορτοκάλι
Το χρώμα του ροδιού
Υπέροχες μέρες
Φίλησε με, μέχρι θανάτου
Φρίμοντ
Φόνισσα
ΔΡΑΜΑ

Η Αόρατη Γυναίκα

Στα τελευταία του ο Κάρολος Ντίκενς αφήνει τη σύζυγό του, για να ζήσει τον (μυστικό) έρωτα με μια νεαρή ηθοποιό, τη Nelly Ternan. Μια κρυφή ερωμένη, που θα αποδειχθεί «Η αόρατη γυναίκα» στη ζωή του διάσημου συγγραφέα.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-emptystars-empty
Μαρίνα Πυλαρινού

Αυτή πάνω-κάτω είναι η πλοκή του έργου, που κρύβει λίγες εκπλήξεις. Πρόκειται για μια καλοδουλεμένη ως προς τα σκηνικά, τα κοστούμια και εν μέρει τις συνήθειες ταινία εποχής, σκηνοθετημένη από τον Ralph Fiennes, ο οποίος παίζει και τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Εκείνο που δεν βλέπουμε τόσο πολύ, είναι η πολύ πειστική αποτύπωση της κοινωνίας της εποχής, καθώς ασχολείται περισσότερο με τους πρωταγωνιστές του δράματος.

Επίσης, έχει και φεμινιστικά στοιχεία, καθώς δείχνει με ζοφερά χρώματα τις γυναίκες αρκετά εγκλωβισμένες και εξαρτημένες από τους άντρες.
Σε επίπεδο σεναρίου και σκηνοθεσίας η ταινία κινείται σε μέτρια επίπεδα. Από εικαστικής πλευράς δεν έχει σπουδαία πλάνα, ενώ στις σκηνές μέσα σε σπίτια, υπάρχει αρκετό σκοτάδι, κάτι που επελέγη- φαντάζομαι- γιατί τότε οι άνθρωποι φώτιζαν με κεριά. Είναι αρκετά αργόσυρτο και θα μπορούσε να είχε γίνει καλύτερη δουλειά στο μοντάζ. Το παιχνίδι με το χρόνο στην αφήγηση, που κινείται σε δύο διαφορετικές εποχές της Nelly Ternan (με και χωρίς τον Ντίκενς) θα μπορούσε να δουλευτεί καλύτερα.

Νομίζω, επίσης, ότι η ταινία του Fiennes παραείναι καλή με τους χαρακτήρες- και δεν αναφέρομαι μόνο στον Ντίκενς, αλλά και στην Nelly Ternan. Δεν βγάζει τόσα άπλυτα στη φόρα- όσα θα μπορούσε- και έτσι γίνεται λιγότερο συναρπαστική και περισσότερο γλυκόπικρη, αισθαντική και ηθικοπλαστική, αλλά χωρίς την απαραίτητη ενέργεια.

Η υψηλή ποιότητα των Βρετανών ηθοποιών είναι το βασικό ατού της ταινίας. Ο μελαγχολικός Ralph Fiennes δεν σου βγάζει τόσο πολύ την όρεξη για ζωή, που τον ωθεί στον έρωτα για μια νεαρή κοπέλα και στη διάλυση του γάμου του. Ωστόσο, παίζει με συναίσθημα και με αρκετό βάθος. Η Felicity Jones, στο ρόλο της γοητευτικής νεαρής συντρόφου μπαίνει βαθιά στο χαρακτήρα της. Το πάθος της για τον μεγάλο Ντίκενς και τη λογοτεχνία τα αποδίδει με πολύ συναίσθημα. Επίσης, δείχνει πολύ καλά και το ότι είναι μια γυναίκα που δυσκολεύεται και όσο καιρό είναι με τον Ντίκενς και μετά να προσαρμοστεί στο κοινωνικό της περιβάλλον. Η ζωή για την νεαρή είναι ένας αγώνας να αποδεχθεί τον εαυτό της είτε ως μυστική ερωμένη, είτε ως μυστική «χήρα» του μεγάλου συγγραφέα.

Αυτή που με εντυπωσίασε περισσότερο με την απλότητα και την ακρίβεια της ερμηνείας της, πάντως, ήταν η πραγματική σύζυγος του Ντίκενς, την οποία ερμηνεύει η Joanna Scanlan. Μια δραματική μορφή, μια γυναίκα που εγκαταλείπεται από τον άντρα της, μια γυναίκα που έχει χάσει την ομορφιά της, αλλά και την όρεξη για ζωή. Το μπλαζέ της ηλικίας και της πλήξης του γάμου συνδυάζονται απολύτως αρμονικά με την βαριά θλίψη που φέρνει η απόρριψη, σε μια εποχή που ήθελε τη γυναίκα ηττοπαθή και στο περιθώριο της κοινωνικής ζωής.

Σε γενικές γραμμές, “Η αόρατη γυναίκα” είναι μια ταινία με θετικά στοιχεία και αδυναμίες. Νομίζω ότι η βασική της ποιότητα είναι το άρτιο επίπεδο των ηθοποιών, που ερμηνεύουν τους πρωταγωνιστικούς ρόλους και το σχόλιο που γίνεται για τη θέση της γυναίκας, χωρίς υπερβολές.

Γιώργος Σμυρνής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: The Invisible Woman
Σκηνοθεσία: Ralph Fiennes
Σενάριο: Abi Morgan

Παίζουν: Ralph Fiennes, Felicity Jones, Kristin Scott Thomas, Joanna Scanlan

Χώρα: Αγγλία
Έτος: 2013

Rating: 3
Περισσότερα από CINEMA