MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΡΙΤΗ
27
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
Αθήνα ΕΛΙΖΕ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
Animal
Aquaman: Το χαμένο βασίλειο
Barbie
Bob Marley: One Love
Ennio: The Maestro
Ferrari
Gaza
Gran Turismo
Ladies in Waiting
Madame Web
Pink Flamingos
Poor Things
Priscilla
Sound of Freedom: Η μελωδία της ελευθερίας
Spider-Man: Ακροβατώντας στο αραχνο-σύμπαν (με υπότιτλους)
Super Mario Bros. Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Take a Trip
Tokyo Story
Άγνωστοι μεταξύ μας
Αναπαράσταση
Ανατομία μιας πτώσης
Αποστολή στην Ελλάδα
Αργκαϊλ
Αστερίξ και Οβελίξ στο δρόμο για την Κίνα (μεταγλωττισμένη)
Αυτή η νύχτα μένει
Γάτες στο μουσείο (μεταγλωττισμένη)
Γαμήλια καταστροφή
Γουόνκα (μεταγλωττισμένη)
Γουόνκα (με υπότιτλους)
Εκεί που το κακό παραμονεύει
Εμπόλεμη ζώνη
Ενα γκολ για τη νίκη
Ενα τέλος και μία αρχή
Ενα ταξίδι για πάπιες (μεταγλωττισμένη)
Εξέλιξη
Ευχή (μεταγλωττισμένη)
Ζώνη ενδιαφέροντος
Η αδελφότητα της καπνιστής σάουνας
Η γη της επαγγελίας
Η κυρία με το σκυλάκι
Η μητέρα του σταθμού
Η τελευταία παμπ
Θαύμα: λευκό πουλί
Κορίτσι
Κουραμπιέδες από χιόνι
Λατρεύω να σε μισώ
Μάβκα: Το ξωτικό του δάσους (μεταγλωττισμένη)
Μάγια η μέλισσα: Η χρυσή σφαίρα (μεταγλωττισμένη)
Μην περιμένετε και πολλά από το τέλος του κόσμου
Μια ζωή
Μουλάν (μεταγλωττισμένη)
Μυστήριο στη Βενετία
Μυστήριο στη φάρμα των ζώων (μεταγλωττισμένη)
Νέα Ήπειρος
Ναπολέων
Ξερά χόρτα
Ο Εξορκιστής: Πιστός
Ο διάβολος δεν υπάρχει
Οι αχώριστοι (μεταγλωττισμένη)
Οι ευχούληδες 3:Μαζί για μπάντα (μεταγλωττισμένη)
Οι χωρικοί
Ο καθεδρικός
Ο καπετάν Μιχάλης
Ο μελισσοκόμος
Ο μικρός Νικόλας: Τι περιμένουμε για να είμαστε ευτυχισμένοι; (μεταγλωττισμένη)
Ο πάγος που καίει
Ο φίλος μου το ρομπότ
Παιδικό και Εφηβικό Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αθήνας
Περασμένες ζωές
Πεσμένα φύλλα
Πλάνο 75
Ραδιο Ουόλφμαν
Στο γραφείο καθηγητών
Στο στοιχείο τους (μεταγλωττισμένη)
Συνέντευξη μ’έναν βρικόλακα
Τα καλά παιδιά
Τα παιδιά του χειμώνα
Το άλλο με τον Τοτό το ξέρεις; (μεταγλωττισμένη)
Το αγόρι και ο ερωδιός
Το αλάνι
Το μπλε καφτάνι
Το χέρι της Θείας δίκης
Τρεις κλέφτες και ένα λιοντάρι (μεταγλωττισμένη)
Υπέροχες μέρες
Φόνισσα
ΔΡΑΜΑ

Η Αόρατη Γυναίκα

Στα τελευταία του ο Κάρολος Ντίκενς αφήνει τη σύζυγό του, για να ζήσει τον (μυστικό) έρωτα με μια νεαρή ηθοποιό, τη Nelly Ternan. Μια κρυφή ερωμένη, που θα αποδειχθεί «Η αόρατη γυναίκα» στη ζωή του διάσημου συγγραφέα.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-emptystars-empty
Μαρίνα Πυλαρινού

Αυτή πάνω-κάτω είναι η πλοκή του έργου, που κρύβει λίγες εκπλήξεις. Πρόκειται για μια καλοδουλεμένη ως προς τα σκηνικά, τα κοστούμια και εν μέρει τις συνήθειες ταινία εποχής, σκηνοθετημένη από τον Ralph Fiennes, ο οποίος παίζει και τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Εκείνο που δεν βλέπουμε τόσο πολύ, είναι η πολύ πειστική αποτύπωση της κοινωνίας της εποχής, καθώς ασχολείται περισσότερο με τους πρωταγωνιστές του δράματος.

Επίσης, έχει και φεμινιστικά στοιχεία, καθώς δείχνει με ζοφερά χρώματα τις γυναίκες αρκετά εγκλωβισμένες και εξαρτημένες από τους άντρες.
Σε επίπεδο σεναρίου και σκηνοθεσίας η ταινία κινείται σε μέτρια επίπεδα. Από εικαστικής πλευράς δεν έχει σπουδαία πλάνα, ενώ στις σκηνές μέσα σε σπίτια, υπάρχει αρκετό σκοτάδι, κάτι που επελέγη- φαντάζομαι- γιατί τότε οι άνθρωποι φώτιζαν με κεριά. Είναι αρκετά αργόσυρτο και θα μπορούσε να είχε γίνει καλύτερη δουλειά στο μοντάζ. Το παιχνίδι με το χρόνο στην αφήγηση, που κινείται σε δύο διαφορετικές εποχές της Nelly Ternan (με και χωρίς τον Ντίκενς) θα μπορούσε να δουλευτεί καλύτερα.

Νομίζω, επίσης, ότι η ταινία του Fiennes παραείναι καλή με τους χαρακτήρες- και δεν αναφέρομαι μόνο στον Ντίκενς, αλλά και στην Nelly Ternan. Δεν βγάζει τόσα άπλυτα στη φόρα- όσα θα μπορούσε- και έτσι γίνεται λιγότερο συναρπαστική και περισσότερο γλυκόπικρη, αισθαντική και ηθικοπλαστική, αλλά χωρίς την απαραίτητη ενέργεια.

Η υψηλή ποιότητα των Βρετανών ηθοποιών είναι το βασικό ατού της ταινίας. Ο μελαγχολικός Ralph Fiennes δεν σου βγάζει τόσο πολύ την όρεξη για ζωή, που τον ωθεί στον έρωτα για μια νεαρή κοπέλα και στη διάλυση του γάμου του. Ωστόσο, παίζει με συναίσθημα και με αρκετό βάθος. Η Felicity Jones, στο ρόλο της γοητευτικής νεαρής συντρόφου μπαίνει βαθιά στο χαρακτήρα της. Το πάθος της για τον μεγάλο Ντίκενς και τη λογοτεχνία τα αποδίδει με πολύ συναίσθημα. Επίσης, δείχνει πολύ καλά και το ότι είναι μια γυναίκα που δυσκολεύεται και όσο καιρό είναι με τον Ντίκενς και μετά να προσαρμοστεί στο κοινωνικό της περιβάλλον. Η ζωή για την νεαρή είναι ένας αγώνας να αποδεχθεί τον εαυτό της είτε ως μυστική ερωμένη, είτε ως μυστική «χήρα» του μεγάλου συγγραφέα.

Αυτή που με εντυπωσίασε περισσότερο με την απλότητα και την ακρίβεια της ερμηνείας της, πάντως, ήταν η πραγματική σύζυγος του Ντίκενς, την οποία ερμηνεύει η Joanna Scanlan. Μια δραματική μορφή, μια γυναίκα που εγκαταλείπεται από τον άντρα της, μια γυναίκα που έχει χάσει την ομορφιά της, αλλά και την όρεξη για ζωή. Το μπλαζέ της ηλικίας και της πλήξης του γάμου συνδυάζονται απολύτως αρμονικά με την βαριά θλίψη που φέρνει η απόρριψη, σε μια εποχή που ήθελε τη γυναίκα ηττοπαθή και στο περιθώριο της κοινωνικής ζωής.

Σε γενικές γραμμές, “Η αόρατη γυναίκα” είναι μια ταινία με θετικά στοιχεία και αδυναμίες. Νομίζω ότι η βασική της ποιότητα είναι το άρτιο επίπεδο των ηθοποιών, που ερμηνεύουν τους πρωταγωνιστικούς ρόλους και το σχόλιο που γίνεται για τη θέση της γυναίκας, χωρίς υπερβολές.

Γιώργος Σμυρνής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: The Invisible Woman
Σκηνοθεσία: Ralph Fiennes
Σενάριο: Abi Morgan

Παίζουν: Ralph Fiennes, Felicity Jones, Kristin Scott Thomas, Joanna Scanlan

Χώρα: Αγγλία
Έτος: 2013

Rating: 3
Περισσότερα από CINEMA
VIMA_WEB3b