MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΕΤΑΡΤΗ
17
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
12ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου
A.I. Τεχνιτή νοημοσύνη
American Psycho
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Flow
Greek Mountain Film Festival
Keeper
Misericordia
Nouvelle Vague
Qypi
REC’n’Play
Reservoir Dogs
The Blair Witch Project
The Rocky Horror Picture Show
Wicked: Μέρος δεύτερο
Ένα απλό ατύχημα
Αγια νύχτα, άγρια νύχτα
Αγριες φράουλες
Αμαρτωλοί
Αναπαράσταση
Αν είχα πόδια θα σε κλωτσούσα
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Απόδραση στη Νορμανδία
Από τι είμαστε φτιαγμένοι
Αχινός
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Βουγονία
Δεσποινίς Μόξι: Η Οδύσσεια μιας γάτας (μεταγλωττισμένη)
Ζωούπολη 2 (μεταγλωττισμένη)
Ζωούπολη 2 (με υπότιτλους)
Η Πολυκατοικία
Η ετυμηγορία
Η θυσία
Η μύγα
Η συμμορία των μάγων 3
Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ
Η ώρα του λύκου
Θεώρημα
Καμία άλλη επιλογή
Κρίστι
Μέρες οργής
Με λένε Στέλιο
Μια μάχη μετά την άλλη
Μπερλινγκουέρ: Η μεγάλη ελπίδα
Μόνος στο σπίτι 2: Χαμένος στη Νέα Υόρκη
Νυρεμβέργη
Νυχτερινή εφημερία
Νύχτα Αγωνίας
Ο Κινηματογραφιστής
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο βασιλιάς των βασιλιάδων: Μια ιστορία από τον Κάρολο Ντίκενς (μεταγλωττισμένη)
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Οι ώρες
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο μεγάλος Δικτάτωρ
Οταν ο Χάρι γνώρισε την Σάλι
Πέντε νύχτες στου Φρέντι 2
Πολύ σκληρός για να πεθάνει
Ρέκβιεμ για ένα όνειρο
Ρενουάρ
Σιωπηλή αγάπη
Σπασμένη φλέβα
Στο νησί του Αμρουμ
Συναισθηματική αξία
Συνύπαρξη, λέμε τώρα
Σώστε τον πράσινο πλανήτη
Τα Χριστουγεννιάτικα κάλαντα του Μίκυ
Τα κάλαντα των Χριστουγέννων
Τα παιδιά του Παραδείσου
Το δέντρο που πληγώναμε
Το καταφύγιο του τρόμου
Το οτιδήποτε
Το πατρικό
Το ταρανδάκι των Χριστουγέννων (μεταγλωττισμένη)
Το χειρόγραφο της Σαραγόσα
Τρία χιλιόμετρα ως το τέλος του κόσμου
Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους-Σπουδαστικό
Χάιντι: Η διάσωση του μικρού λύγκα (μεταγλωττισμένη)
Χαμένες αγάπες
Χειμωνιάτικο φως
Περιπέτεια

Robocop

Η γνωστή ιστορία του αστυνομικού που γίνεται κομμάτια και, για να σωθεί, μπαίνει σε ένα ρομπότ και γίνεται το απόλυτο μηχανικό-ανθρωποειδές όργανο επιβολής του νόμου. Η ταινία, την οποία σκηνοθετεί o José Padilha έχει αρκετές και ενδιαφέρουσες διαφορές σε σχέση με τη γνωστή ταινία του 1987 σκηνοθετημένης τότε από τον Paul Verhoeven.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-emptystars-empty
Μαρίνα Πυλαρινού

Ο σκηνοθέτης José Padilha καταφέρνει να εισάγει ενδιαφέροντα στοιχεία κριτικής για το αμερικανικό σύστημα. Η εταιρεία που κατασκευάζει τον Ρομποκόπ, προκειμένου να πετύχει το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα, αφαιρεί από τον εγκέφαλο του πρωταγωνιστή τα ανθρώπινα χαρακτηριστικά του. Η εταιρεία προσπαθεί, για λόγους εμπορικής επιτυχίας, να δημιουργήσει τελικά ένα μηχανικό Φρανκενστάιν και το δραματικό στοιχείο έγκειται στο γεγονός ότι βλέπουμε τα ανθρώπινα στοιχεία του ήρωα να τον εγκαταλείπουν με την επίδραση της επιστήμης. Επιστημονικά στοιχεία χημείας και λειτουργίας του εγκεφάλου εμπλουτίζουν διαρκώς το έργο. Παράλληλα, ασκείται κριτική στον αμερικανικό εθνικισμό και μιλιταρισμό. Μέσω του μελλοντικού αυτού μηχανικού αστυνομικού και των ηθικών διλημμάτων που δημιουργούνται, ασκείται μια ξεκάθαρη κριτική στην χρήση δρόνων (μη επανδρωμένων οχημάτων) που γίνεται σήμερα από τις ΗΠΑ στα διάφορα πολεμικά τους μέτωπα. Άλλωστε, η ταινία ξεκινά με μια σκηνή ρομπότ- στρατιωτών που συλλαμβάνουν κόσμο στην Τεχεράνη και τελικά σκοτώνουν ένα παιδί.

Η δράση είναι μπόλικη, η πλοκή σε κρατάει διαρκώς σε ένταση, ενώ η ταινία είναι απρόσμενα καλογυρισμένη. Οι σκηνές δράσεις είναι καλές και οι ερμηνείες αξιόλογες. Ξεχωρίζουν ο πολύ καλός Gary Oldman στο ρόλο του γιατρού που προσπαθεί να ενώσει τον ανθρώπινο εγκέφαλο με το μηχανικό σώμα και αντιμετωπίζει φοβερά ηθικά και επιστημονικά διλήμματα στην διαδικασία λόγω των πιέσεων από την αδίστακτη εταιρεία. Και ο ιδιοκτήτης της εταιρείας, ο Michael Keaton  είναι επίσης πολύ καλός στο ρόλο του.

Βέβαια, όπως και να το κάνουμε, πρόκειται για μια εμπορική περιπέτεια. Στο τέλος θα κάνει τις επιλογές εκείνες, που θα μας αφήσουν όλους ευχαριστημένους. Δεν μας εξηγεί αρκετά πειστικά πώς ο κατεστραμμένος ανθρώπινος παράγοντας κυριαρχεί της μηχανής μέσα στον μεταλλικό αυτό μπάτσο.

Γενικά, ο νέος Robocop είναι σαφώς βελτιωμένη μηχανή σε σχέση με τον παλιό. Καλογυρισμένη, με έντονη δράση, αξιόλογες ερμηνείες και ηθικά διλήμματα, η περιπέτεια αυτή στέκεται πολύ πιο πάνω σε ποιότητα και σε ζητούμενα από το μέσο όρο των ταινιών του είδους.

Γιώργος Σμυρνής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Robocop
Σκηνοθεσία: José Padilha
Σενάριο: Joshua Zetumer

Παίζουν: Joel Kinnaman, Douglas Urbanski, Abbie Cornish, Gary Oldman, Michael Keaton

Χώρα: ΗΠΑ
Έτος: 2014

Rating: 3
Περισσότερα από CINEMA