MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
02
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
1ο Διεθνές Φεστιβάλ Βίγκαν Κινηματογράφου VegArtAct 2025
66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
100 χρόνια από τον Οδυσσέα
A State of Passion
Black Dog
Bullet Train
Café 404
Chainsaw Man-Η ταινία: Reze Arc (με υπότιτλους)
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Depeche Mode: M
Dracula
F1: Η ταινία
Flow
Good Boy
Harvest
Interstellar
Jurassic World: Αναγέννηση
Ne Zha 2 (μεταγλωττισμένη)
Noi
Nouvelle Vague
Poor Things
Springsteen: Deliver Me from Nowhere
Super Paradise
The Batman
The Fantastic Four: Πρώτα βήματα
The Rocky Horror Picture Show
The Seafarers
The Shape of Night
The Smashing Machine: Η καρδιά ενός μαχητή
The Substance – Το ελιξίριο της νιότης
The Toxic Avenger
Tron: Ares
Vampyr
Weapons
Έκλειψη
Έλιο (μεταγλωττισμένη)
Ένα ήσυχο μέρος: Ημέρα πρώτη
Ένα απλό ατύχημα
Έρωτας στη Βαρκελώνη
Όταν έρθει το φθινόπωρο
Αναφορά στον Ιωάννη Καποδίστρια
Αργός θάνατος
Αχινός
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Δεσμώτες
Επιχείρηση Καμπούλ
Ζεφ
Η Πέππα γνωρίζει το νέο μωρό (μεταγλωττισμένη)
Η Τζέιν Όστεν με κατέστρεψε
Η γη της Ισπανίας
Η επέτειος
Η ζωή του Τσακ
Η κατάρα του Σέλμπι Όουκς
Η κυρία με το σκυλάκι
Ηλιοτρόπιο
Η μακριά πορεία
Η μουσική της ζούγκλας 2 (μεταγλωττισμένη)
Η νύχτα με τις μάσκες
Η νύχτα των ζωντανών νεκρών
Η σιωπή
Η ώρα του λύκου
Καζαμπλάνκα
Καλή σου νύχτα κυρ-Αλέξανδρε
Κατοικίδια στο express (μεταγλωττισμένη)
Κιούκα πριν το τέλος του καλοκαιριού
Κλέφτης από σπόντα
Κράτα την ψυχή σου στο χέρι και περπάτα
Μέρες οργής
Μαζί
Μαθήματα από έναν πιγκουίνο
Με κομμένη την ανάσα
Με λένε Στέλιο
Μετά το κυνήγι
Μετανιώνοντας για σένα
Μια μάχη μετά την άλλη
Μια νύχτα με τη Μοντ
Μπερλινγκουέρ: Η μεγάλη ελπίδα
Νεκρό τηλέφωνο 2
Νυχτερινός εκφωνητής
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Ο θάνατος του ιερού ελαφιού
Οι άγριες μέρες μας
Οικογενειακή φωλιά
Ο μεσολαβητής
Ο φίλος μου ο Ταφίτι (μεταγλωττισμένη)
Ο ωραίος Σέργιος
Ρίφενσταλ: Στην καρδιά του Τρίτου Ράιχ
Ρόουζ εναντίον Ρόουζ
Σαλό, 120 μέρες στα Σόδομα
Σκοτώστε τον τζόκεϊ
Στα βάθη του χειμώνα
Στο νησί του Αμρουμ
Στρουμφάκια: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Συναισθηματική αξία
Τα 400 Χτυπήματα
Ταιριάζουμε;
Τα κακά παιδιά 2 (μεταγλωττισμένη)
Τα παιδιά του Παραδείσου
Τα τέρματα του Αυγούστου
Τερατομουντζούρες (μεταγλωττισμένη)
Το κάλεσμα 4: Τελευταία τελετουργία
Το κουκλόσπιτο της Γκάμπι: Η ταινία (μεταγλωττισμένη)
Το μίσος
Τομ και Τζέρι: Η απαγορευμένη πυξίδα (μεταγλωττισμένη)
Το μονοπάτι του αλατιού
Το μωρό της Ρομαρί
Το πάθος της Ζαν ντ’Αρκ
Το παγώνι
Το φιλί της γυναίκας αράχνης
Το χειρόγραφο της Σαραγόσα
Τρελές σφαίρες
Τύχη βουνό
Φτηνά τσιγάρα
Φύγαμε
Χάιντι: Η διάσωση του μικρού λύγκα (μεταγλωττισμένη)
Περιπέτεια

Robocop

Η γνωστή ιστορία του αστυνομικού που γίνεται κομμάτια και, για να σωθεί, μπαίνει σε ένα ρομπότ και γίνεται το απόλυτο μηχανικό-ανθρωποειδές όργανο επιβολής του νόμου. Η ταινία, την οποία σκηνοθετεί o José Padilha έχει αρκετές και ενδιαφέρουσες διαφορές σε σχέση με τη γνωστή ταινία του 1987 σκηνοθετημένης τότε από τον Paul Verhoeven.

stars-fullstars-fullstars-fullstars-emptystars-empty
Μαρίνα Πυλαρινού

Ο σκηνοθέτης José Padilha καταφέρνει να εισάγει ενδιαφέροντα στοιχεία κριτικής για το αμερικανικό σύστημα. Η εταιρεία που κατασκευάζει τον Ρομποκόπ, προκειμένου να πετύχει το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα, αφαιρεί από τον εγκέφαλο του πρωταγωνιστή τα ανθρώπινα χαρακτηριστικά του. Η εταιρεία προσπαθεί, για λόγους εμπορικής επιτυχίας, να δημιουργήσει τελικά ένα μηχανικό Φρανκενστάιν και το δραματικό στοιχείο έγκειται στο γεγονός ότι βλέπουμε τα ανθρώπινα στοιχεία του ήρωα να τον εγκαταλείπουν με την επίδραση της επιστήμης. Επιστημονικά στοιχεία χημείας και λειτουργίας του εγκεφάλου εμπλουτίζουν διαρκώς το έργο. Παράλληλα, ασκείται κριτική στον αμερικανικό εθνικισμό και μιλιταρισμό. Μέσω του μελλοντικού αυτού μηχανικού αστυνομικού και των ηθικών διλημμάτων που δημιουργούνται, ασκείται μια ξεκάθαρη κριτική στην χρήση δρόνων (μη επανδρωμένων οχημάτων) που γίνεται σήμερα από τις ΗΠΑ στα διάφορα πολεμικά τους μέτωπα. Άλλωστε, η ταινία ξεκινά με μια σκηνή ρομπότ- στρατιωτών που συλλαμβάνουν κόσμο στην Τεχεράνη και τελικά σκοτώνουν ένα παιδί.

Η δράση είναι μπόλικη, η πλοκή σε κρατάει διαρκώς σε ένταση, ενώ η ταινία είναι απρόσμενα καλογυρισμένη. Οι σκηνές δράσεις είναι καλές και οι ερμηνείες αξιόλογες. Ξεχωρίζουν ο πολύ καλός Gary Oldman στο ρόλο του γιατρού που προσπαθεί να ενώσει τον ανθρώπινο εγκέφαλο με το μηχανικό σώμα και αντιμετωπίζει φοβερά ηθικά και επιστημονικά διλήμματα στην διαδικασία λόγω των πιέσεων από την αδίστακτη εταιρεία. Και ο ιδιοκτήτης της εταιρείας, ο Michael Keaton  είναι επίσης πολύ καλός στο ρόλο του.

Βέβαια, όπως και να το κάνουμε, πρόκειται για μια εμπορική περιπέτεια. Στο τέλος θα κάνει τις επιλογές εκείνες, που θα μας αφήσουν όλους ευχαριστημένους. Δεν μας εξηγεί αρκετά πειστικά πώς ο κατεστραμμένος ανθρώπινος παράγοντας κυριαρχεί της μηχανής μέσα στον μεταλλικό αυτό μπάτσο.

Γενικά, ο νέος Robocop είναι σαφώς βελτιωμένη μηχανή σε σχέση με τον παλιό. Καλογυρισμένη, με έντονη δράση, αξιόλογες ερμηνείες και ηθικά διλήμματα, η περιπέτεια αυτή στέκεται πολύ πιο πάνω σε ποιότητα και σε ζητούμενα από το μέσο όρο των ταινιών του είδους.

Γιώργος Σμυρνής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Robocop
Σκηνοθεσία: José Padilha
Σενάριο: Joshua Zetumer

Παίζουν: Joel Kinnaman, Douglas Urbanski, Abbie Cornish, Gary Oldman, Michael Keaton

Χώρα: ΗΠΑ
Έτος: 2014

Rating: 3
Περισσότερα από CINEMA