MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
14
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΙΝΕΜΑ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ X
ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΑΙΝΙΑ X
12ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου
A.I. Τεχνιτή νοημοσύνη
American Psycho
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Το κάστρο του απείρου (με υπότιτλους)
Flow
Greek Mountain Film Festival
Keeper
Misericordia
Nouvelle Vague
Qypi
REC’n’Play
Reservoir Dogs
The Blair Witch Project
The Rocky Horror Picture Show
Wicked: Μέρος δεύτερο
Ένα απλό ατύχημα
Αγια νύχτα, άγρια νύχτα
Αγριες φράουλες
Αμαρτωλοί
Αναπαράσταση
Αν είχα πόδια θα σε κλωτσούσα
Ανοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας… και Ανοιξη
Απόδραση στη Νορμανδία
Από τι είμαστε φτιαγμένοι
Αχινός
Βερμίλιο: Η Νύφη του Βουνού
Βουγονία
Δεσποινίς Μόξι: Η Οδύσσεια μιας γάτας (μεταγλωττισμένη)
Ζωούπολη 2 (μεταγλωττισμένη)
Ζωούπολη 2 (με υπότιτλους)
Η Πολυκατοικία
Η ετυμηγορία
Η θυσία
Η μύγα
Η συμμορία των μάγων 3
Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ
Η ώρα του λύκου
Θεώρημα
Καμία άλλη επιλογή
Κρίστι
Μέρες οργής
Με λένε Στέλιο
Μια μάχη μετά την άλλη
Μπερλινγκουέρ: Η μεγάλη ελπίδα
Μόνος στο σπίτι 2: Χαμένος στη Νέα Υόρκη
Νυρεμβέργη
Νυχτερινή εφημερία
Νύχτα Αγωνίας
Ο Κινηματογραφιστής
Ο άνθρωπος που γνώριζε πολλά
Ο βασιλιάς των βασιλιάδων: Μια ιστορία από τον Κάρολο Ντίκενς (μεταγλωττισμένη)
Ο εξολοθρευτής άγγελος
Οι ώρες
Ο κανόνας του παιχνιδιού
Ο μεγάλος Δικτάτωρ
Οταν ο Χάρι γνώρισε την Σάλι
Πέντε νύχτες στου Φρέντι 2
Πολύ σκληρός για να πεθάνει
Ρέκβιεμ για ένα όνειρο
Ρενουάρ
Σιωπηλή αγάπη
Σπασμένη φλέβα
Στο νησί του Αμρουμ
Συναισθηματική αξία
Συνύπαρξη, λέμε τώρα
Σώστε τον πράσινο πλανήτη
Τα Χριστουγεννιάτικα κάλαντα του Μίκυ
Τα κάλαντα των Χριστουγέννων
Τα παιδιά του Παραδείσου
Το δέντρο που πληγώναμε
Το καταφύγιο του τρόμου
Το οτιδήποτε
Το πατρικό
Το ταρανδάκι των Χριστουγέννων (μεταγλωττισμένη)
Το χειρόγραφο της Σαραγόσα
Τρία χιλιόμετρα ως το τέλος του κόσμου
Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους-Σπουδαστικό
Χάιντι: Η διάσωση του μικρού λύγκα (μεταγλωττισμένη)
Χαμένες αγάπες
Χειμωνιάτικο φως
Δράσης

Ληστεία στο Μουσείο

Η απίστευτη αλλά αληθινή ιστορία της ληστείας του Αρχαιολογικού Μουσείου στο Μέξικο Σίτι το 1985 είναι το θέμα της ταινίας (με πρωταγωνιστή τον Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ) η οποία κέρδισε την Αργυρή Αρκτο Καλύτερου Σεναρίου στο Βερολίνου αλλά και το βραβείο Σκηνοθεσίας στις πρόσφατες «Νύχτες Πρεμιέρας».

stars-fullstars-fullstars-halfstars-emptystars-empty
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 128'
author-image Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Οι 30χρονοι αιώνιοι φοιτητές της κτηνιατρικής σχολής Χουάν και ο Μπένχαμιν που μένουν ακόμη με τους γονείς τους σχεδιάζουν να πιάσουν την καλή διαπράττοντας την πιο διάσημη ληστεία αρχαιοτήτων στην Μεξικανική ιστορία. Αν και ερασιτέχνες ληστές τα δύο αδέλφια καταφέρνουν να αποσπάσουν 140 σπάνια αρχαιολογικά κειμήλια από το μουσείο. Όμως μετά από τον αρχικό ενθουσιασμό τους έρχεται η απογοήτευση όταν συνειδητοποιούν ότι ο θησαυρός είναι… άνθρακες!

Οι κινηματογραφικές και τηλεοπτικές ληστείες που έχουν γίνει της μόδας τελευταία (ας όψεται το ισπανικό τηλεοπτικό χιτ «Η τέλεια ληστεία» που βρίσκεται ήδη στον 3ο κύκλο της τον οποίο αναμένουν πως και πως οι απανταχού φαν της σειράς) διαθέτουν το ελκυστικό πακέτο του συνδυασμού της δράσης, του σασπένς και της «αποδοχής» του μέσου θεατή όταν οι δράστες επιλέγουν να χτυπήσουν τράπεζες. Κάτι που μόνο ως ένα βαθμό ισχύει στην περίπτωση της μεξικάνικης αυτής ληστείας παρά τις φεστιβαλικές διακρίσεις της.

Το πρόβλημα δεν έχει να κάνει με την κινηματογράφηση της ληστείας – που ούτως ή άλλως είναι ελάσσονος σημασίας για την πλοκή- αλλά με τον τρόπο που επιχειρεί να τη συσχετίσει ο Αλόνσο Ρουιζπαλάθιος με άλλες παραμέτρους. Το θέμα της πολιτιστικής κληρονομιάς και ταυτότητας σε συνδυασμό με την υπαρξιακή αναζήτηση των δύο loser ληστών προσδίδει στο «Museo» μια αλλιώτικη και πρωτότυπη σχετικά διάσταση. Όμως παρά τις καλές προθέσεις και το ψυχαγωγικό ανάλαφρο ένδυμα με το οποίο ντύνει ο μεξικάνος σκηνοθέτης την ιστορία του, δεν καταφέρνει να μας κερδίσει ολοκληρωτικά.

Το τραγελαφικό στάτους της σχέσης των δύο αντρών, η αφέλεια της σκέψης τους, τα βγαλμένα σαν από σαπουνόπερα στιγμιότυπα της δράσης τους (ok το πιάσαμε ότι προσπαθεί να γίνει ειρωνικό το σενάριο) και κάποια ψευδεπίγραφα κομμάτια της χαμένης νιότης που ταυτίζεται με την μελαγχολική διαδρομή ενός road movie, οδηγούν την ταινία σε μια βαρετή διαδρομή με ελάχιστες απολαυστικές στάσεις.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Τίτλος: Ληστεία στο Μουσείο (Museo)
Σκηνοθεσία: Αλόνσο Ρουιζπαλάθιος
Σενάριο: Μανουέλ Αλκάλα, Αλόνσο Ρουιζπαλάθιος

Παίζουν: Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ, Σάιμον Ράσελ Μπιλ, Λιν Ζιλμάρτιν

Διάρκεια: 128'
Χώρα: Μεξικό
Έτος: 2018

Rating: 2.5
Διανομή: Spentzos Film
Περισσότερα από CINEMA